Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Nápady na podnikání

Chcete začít podnikat, ale nevíte, do čeho se pustit? V tomto článku jsme pro vás připravili nápady na podnikání, kterými se můžete inspirovat a můžete je vyzkoušet zrealizovat. Doplnili jsme je příběhy lidí, kteří tyto nápady v reálné podnikání přetavili a kteří s nimi dosáhli úspěchu. Začněme ale několika důležitými radami.

Když chybí nápad na podnikání…

Na našem webu jsme vyzpovídali stovky úspěšných podnikatelů. Minimum z nich hledalo na internetu nápady na podnikání. Mnohem více se zamýšleli nad tím, co je baví a co dělají rádi. Hledali podnikatelský potenciál ve svých zálibách a koníčcích. Případně se pokusili vyřešit potřebu, kterou sami řešili, nebo kterou řešilo jejich okolí.

Na internetu najdete spoustu inspirace, ale nejspíš si nikde nepřečtete nápad, který by už někdo nezrealizoval a který pro vás bude tím nejlepším. Doporučujeme vám proto začít jinak a zamyslet se nad těmito otázkami:

  1. Co děláte rádi? Je možné na tom nějak vydělat peníze?
  2. Čemu byste se rádi ve svém životě věnovali? Čím chcete trávit nejvíce času?
  3. Co by vám usnadnilo život nebo práci? Byli byste ochotni za to zaplatit?
  4. Co často řeší vaše okolí? Byli by oni ochotni vyřešit za něco, co by jim v tom pomohlo?

Tyto otázky vás mohou přivést na nápady na podnikání, které vám budou šité na míru. Zamyslete se nad nimi ale pořádně. Vypněte všechna zařízení a soustřeďte se. Nespěchejte, častoty nejlepší nápady přijdou až později, když to nečekáte.

Co promyslet před realizací nápadu?

Jakýkoliv nápad na podnikání může být zajímavý, ale to ještě neznamená, že bude mít skutečný podnikatelský potenciál. Nejvíce šikovných lidí strávilo v podnikání spoustu zbytečného času, který skončil neúspěchem, proto, že přecenili svůj nápad a podcenili přípravu.

Považujte nápady za možnosti. Jakmile dostanete jeden nápad, určitě dostanete další. Zvažte proto všechna jeho pro a proti, důkladně ověřte jeho skutečný potenciál, zjistěte, zda za něj budou lidé ochotní platit a zda skutečně dokážete získat dostatek zákazníků. A samozřejmě, zda na tom zvládnete vydělat peníze.

Všechny tyto otázky vám pomůže zodpovědět kvalitně a pečlivě zpracovaný byznys plán. Pro mnoho lidí je vopruz ho vytvářet, ale věřte nám, že je to důležité. Díky byznys plánu zjistíte, co všechno potřebujete na realizaci vaše nápadu na podnikání, jak se bude dlouhodobě rozvíjet, kolik máte potenciálních zákazníků, jak je oslovíte a co všechno potřebujete, abyste uspěli. Zjistíte také, zda nápad dává skutečný smysl, nebo zda bude jen ztrátou času, energie a peněz.

Lidé se většinou inspirují jen od úspěšných podnikatelů, ale my doporučujeme poslouchat i ty, kterým podnikání nevyšlo. Poslechněte si některé rozhovory s podnikateli o tom, co by příště udělali jinak:

vojtech-tucek-web

VIDEO: Vojtěch Tuček: V čem tkví (ne)úspěch webu VideaČesky.cz?

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

jakub-zahradnicek-web

Jakub Zahradníček: Podnikání v Keni, chyby freelancera, získávání velkých klientů

Nápady na podnikání pro každého

Nápadů na podnikání je plný svět. Stačí se rozhlédnout kolem sebe. V následujícím seznamu jsme pro vás připravili několik různých tipů podnikání s odkazy na příběhy a zkušenosti těch, kteří v nich uspěli. Považujte je za inspiraci. Třeba vás při jejich sledování napadne něco, co byste mohli vytvořit sami.

Inzerce

Tvorba e-shopu

E-shopy patří mezi velmi populární podnikání na internetu. Je jich už plný trh, nicméně dodnes můžete založit e-shop, který uspěje. Přemýšlejte nad tím, jak se odlišíte od konkurence, co nového na váš trh přinesete, co prodávat na e-shopu a jak unikátní bude váš sortiment, v čem vyniknete díky marketingu a zda o to všechno skutečně mají zájem vaši zákazníci.

Tady jsou příběhy úspěšných e-shopařů:

martin-bernatek-web

Martin Bernátek: Jak se buduje e-shop Ovečkárna.cz?

peter-hajducek-web

Peter Hajduček a rok 2017 Footshopu: Interní nastavení firmy, zahraniční expanze, zvládání růstu

josef-mech-web

Josef Mech: Budování e-shop SportObchod.cz, vstup investora, finanční řízení firmy

Založte agenturu

Pokud jste odborníkem na nějakou profesi, můžete založit vlastní agenturu. V Česku existuje mnoho firem poskytujících konzultační a další služby ostatním. Některé z nich jsou velmi úspěšné. Zejména v oblasti marketingu je stále prostor pro nové firmy, které budou poskytovat vysoce kvalitní služby a budou svoji práci dělat na co nejvyšší úrovni.

Inspirujte se od zakladatelů českých agentur:

miroslav-esser-web

Miroslav Esser (Creative Dock): Hledání investora, zakládání startupů, nové zdroje příjmu agentury

jarda-vidim-web

Jaroslav Vidim (eVisions.cz): Co teď řešit s klienty v jejich marketingu?

petr-svoboda-web

Petr Svoboda (Shopsys): Řízení agentury v krizi, ochrana cashflow, vývoj trhu

Inzerce

Podnikejte na volné noze

Podnikání na volné noze zažívá obrovský boom. Jako nezávislý profesionál můžete pro své klienty dělat něco, za co vám zaplatí. Můžete třeba psát texty, pomáhat jim s marketingem, spravovat sociální sítě, programovat, případně jim pomáhat s administrativou a mnoho dalšího. V dnešní době probíhá práce na volné noze často i na dálku.

Příběhů freelancerů máme spoustu. Tady jsou některé z nich:

Premium
david-lorincz-web

David Lörincz: Jak se stát jedničkou oboru mezi freelancery?

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

Jiří Rostecký

Když se v podnikání nedostavují výsledky

Staňte se influencerem

Influenceři jsou velkým trendem i do budoucna. Určitě i vy znáte populární osobnosti ze sociálních sítí, ale víte o tom, že zdaleka nepotřebujete tak velké publikum jako oni?

Stále větší popularitě se totiž těší influenceři s menším publikem, ale vysokou specializací. Pokud milujete psy, můžete se stát odborníkem na jejich výchovu a péči. A firmy, které prodávají produkty zaměřené právě na naše čtyřnohé přátele, vám rádi zaplatí, pokud jim pomůžete oslovit nové zákazníky.

Několik rozhovorů s tuzemskými influencery si můžete přehrát právě teď:

daniel-krasny-web

Daniel Krásný: Jak vytvořit úspěšný blog?

petr-srna-web

Influencer marketing: Jak z něj vytěžit maximum? | Petr Srna (World of Online)

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

Založte startup

Startupy jsou firmy s velkým růstovým potenciálem, které většinou přináší nějaký nový produkt nebo novou službu. Pokud na nic takového nápad nemáte, doporučujeme si přehrát rozhovory se zakladateli úspěšných startupů. Vnímejte, jak nad svými nápady přemýšlí a jak k nim došli. Třeba v tom najdete něco, co k nápadu přivede i vás:

martin-setek-web

Martin Šetek (Zaloto): Jak oslovit a získat investora, zkušenosti z jednání, tipy pro startupy

petra-jelinkova-web

Rozjezd služby Rentalit, pronájem elektroniky, financování bankou | Petra Jelínková

tomas-pajonk-web

Logistika ve velkých městech, B2B marketing, vývoj aplikace | Tomáš Pajonk (SolverTech)

Jděte ven

V dnešní době chtějí všichni podnikat především na internetu. Spoustu úspěšných byznysů lze ale vybudovat i mimo něj. Poslechněte si příběhy podnikatelů, kteří to zkusili venku:

jiri-jemelka-web

Jiří Jemelka: Co je nejčastější příčinou firemních krizí a jak je řešit?

jan-simkanic-2-web

Ján Simkanič: Jak se spouštěl český Deník N a jak se mu dnes daří?

martin-chytry-10-web

Pronájem billboardu: Na co si dát pozor?

Sleduj autora článku na sociálních sítích:

Další tipy pro začátky podnikání

Základem úspěšného podnikání je sebevzdělávání. Nepodceňte proto vaši schopnost čerpat ze zkušeností ostatních a neopakovat jejich chyby. Zjistěte, jak začít podnikat. Poslechněte si třeba naše rozhovory s dalšími podnikateli z různých oblastí:

jakub-roz

VIDEO: 21letý podnikatel Jakub Rož o start-upech, globálním byznysu a začátcích v podnikání

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

lukas-korinek-web

Lukáš Kořínek (Bubble): Když od 18 let budujete marketingovou agenturu

jan-klokocnik-web

Jan Klokočník (BE SOCKCESSFUL): Rozjezd nového e-shopu, podnikání při zaměstnání, vlastní výroba a dodavatelé

eliska-vyhnankova-web

Eliška Vyhnánková: Prodej školení a kurzů, podnikání na volné noze, osobní marketing

odpocinek-muz-lavicka-web

Jaké jsou nejdůležitější vlastnosti online podnikatelů?

bohumil-pokstefl-web

Bohumil Pokštefl (Kontentino): Vyplatí se zakládat nový Buffer?

erika-eliasova-web

Erika Eliášová: Budování e-shopu ErikaFashion.cz, začátky s marketingem, chyby v podnikání

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

Premium
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně

Premium
martin-rozhon-web

Zkušení zaměstnanci. Jak je najít a jak s nimi pracovat? | Martin Rozhoň

Inzerce