Inzerce

Nápady na podnikání

Chcete začít podnikat, ale nevíte, do čeho se pustit? V tomto článku jsme pro vás připravili nápady na podnikání, kterými se můžete inspirovat a můžete je vyzkoušet zrealizovat. Doplnili jsme je příběhy lidí, kteří tyto nápady v reálné podnikání přetavili a kteří s nimi dosáhli úspěchu. Začněme ale několika důležitými radami.

Když chybí nápad na podnikání…

Na našem webu jsme vyzpovídali stovky úspěšných podnikatelů. Minimum z nich hledalo na internetu nápady na podnikání. Mnohem více se zamýšleli nad tím, co je baví a co dělají rádi. Hledali podnikatelský potenciál ve svých zálibách a koníčcích. Případně se pokusili vyřešit potřebu, kterou sami řešili, nebo kterou řešilo jejich okolí.

Na internetu najdete spoustu inspirace, ale nejspíš si nikde nepřečtete nápad, který by už někdo nezrealizoval a který pro vás bude tím nejlepším. Doporučujeme vám proto začít jinak a zamyslet se nad těmito otázkami:

  1. Co děláte rádi? Je možné na tom nějak vydělat peníze?
  2. Čemu byste se rádi ve svém životě věnovali? Čím chcete trávit nejvíce času?
  3. Co by vám usnadnilo život nebo práci? Byli byste ochotni za to zaplatit?
  4. Co často řeší vaše okolí? Byli by oni ochotni vyřešit za něco, co by jim v tom pomohlo?

Tyto otázky vás mohou přivést na nápady na podnikání, které vám budou šité na míru. Zamyslete se nad nimi ale pořádně. Vypněte všechna zařízení a soustřeďte se. Nespěchejte, častoty nejlepší nápady přijdou až později, když to nečekáte.

Co promyslet před realizací nápadu?

Jakýkoliv nápad na podnikání může být zajímavý, ale to ještě neznamená, že bude mít skutečný podnikatelský potenciál. Nejvíce šikovných lidí strávilo v podnikání spoustu zbytečného času, který skončil neúspěchem, proto, že přecenili svůj nápad a podcenili přípravu.

Považujte nápady za možnosti. Jakmile dostanete jeden nápad, určitě dostanete další. Zvažte proto všechna jeho pro a proti, důkladně ověřte jeho skutečný potenciál, zjistěte, zda za něj budou lidé ochotní platit a zda skutečně dokážete získat dostatek zákazníků. A samozřejmě, zda na tom zvládnete vydělat peníze.

Všechny tyto otázky vám pomůže zodpovědět kvalitně a pečlivě zpracovaný byznys plán. Pro mnoho lidí je vopruz ho vytvářet, ale věřte nám, že je to důležité. Díky byznys plánu zjistíte, co všechno potřebujete na realizaci vaše nápadu na podnikání, jak se bude dlouhodobě rozvíjet, kolik máte potenciálních zákazníků, jak je oslovíte a co všechno potřebujete, abyste uspěli. Zjistíte také, zda nápad dává skutečný smysl, nebo zda bude jen ztrátou času, energie a peněz.

Lidé se většinou inspirují jen od úspěšných podnikatelů, ale my doporučujeme poslouchat i ty, kterým podnikání nevyšlo. Poslechněte si některé rozhovory s podnikateli o tom, co by příště udělali jinak:

martin-rozhon-web

Martin Rozhoň: Vyhoření, skutečný úspěch v podnikání, investice do startupů

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

jakub-zahradnicek-web

Jakub Zahradníček: Podnikání v Keni, chyby freelancera, získávání velkých klientů

Nápady na podnikání pro každého

Nápadů na podnikání je plný svět. Stačí se rozhlédnout kolem sebe. V následujícím seznamu jsme pro vás připravili několik různých tipů podnikání s odkazy na příběhy a zkušenosti těch, kteří v nich uspěli. Považujte je za inspiraci. Třeba vás při jejich sledování napadne něco, co byste mohli vytvořit sami.

Inzerce

Tvorba e-shopu

E-shopy patří mezi velmi populární podnikání na internetu. Je jich už plný trh, nicméně dodnes můžete založit e-shop, který uspěje. Přemýšlejte nad tím, jak se odlišíte od konkurence, co nového na váš trh přinesete, co prodávat na e-shopu a jak unikátní bude váš sortiment, v čem vyniknete díky marketingu a zda o to všechno skutečně mají zájem vaši zákazníci.

Tady jsou příběhy úspěšných e-shopařů:

josef-mech-web

Josef Mech: Budování e-shop SportObchod.cz, vstup investora, finanční řízení firmy

tomas-urbanek-web

Tomáš Urbánek: Tvorba e-shopu s pletivem, content marketing u neatraktivního zboží, lokální expanze

vitezslav-polasek-web

Vítězslav Polášek: Budování e-shopu s krmivem pro psy, soukromá značka Bardog, začátky podnikání

Založte agenturu

Pokud jste odborníkem na nějakou profesi, můžete založit vlastní agenturu. V Česku existuje mnoho firem poskytujících konzultační a další služby ostatním. Některé z nich jsou velmi úspěšné. Zejména v oblasti marketingu je stále prostor pro nové firmy, které budou poskytovat vysoce kvalitní služby a budou svoji práci dělat na co nejvyšší úrovni.

Inspirujte se od zakladatelů českých agentur:

dan-kafka-web

Dan Kafka (Fragile): Aktuální situace digitálních agentur, role lídrů, budoucnost trhu

marek-kriz-web

Marek Kříž (Point FM): Budování startupu, agenturní byznys, rozjezd a úspěch v podnikání

petr-andrysek-web

Petr Andrýsek (Socialsharks): Krize v digitálních agenturách, krizové plány, budoucnost trhu

Inzerce

Podnikejte na volné noze

Podnikání na volné noze zažívá obrovský boom. Jako nezávislý profesionál můžete pro své klienty dělat něco, za co vám zaplatí. Můžete třeba psát texty, pomáhat jim s marketingem, spravovat sociální sítě, programovat, případně jim pomáhat s administrativou a mnoho dalšího. V dnešní době probíhá práce na volné noze často i na dálku.

Příběhů freelancerů máme spoustu. Tady jsou některé z nich:

michael-petrus-web

Podnikání na volné noze: Jak vybudovat tým freelancerů? | Michael Petrus

vit-schaffarczik-web

Vít Schaffarczik: Podnikání po škole, začátky na volné noze, získávání prvních klientů

petr-macek-web

Petr Macek: Ze stavebního inženýra tvůrcem podnikatelské aplikace Caflou.cz

Staňte se influencerem

Influenceři jsou velkým trendem i do budoucna. Určitě i vy znáte populární osobnosti ze sociálních sítí, ale víte o tom, že zdaleka nepotřebujete tak velké publikum jako oni?

Stále větší popularitě se totiž těší influenceři s menším publikem, ale vysokou specializací. Pokud milujete psy, můžete se stát odborníkem na jejich výchovu a péči. A firmy, které prodávají produkty zaměřené právě na naše čtyřnohé přátele, vám rádi zaplatí, pokud jim pomůžete oslovit nové zákazníky.

Několik rozhovorů s tuzemskými influencery si můžete přehrát právě teď:

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

tereza-cencova-web

Tereza Čencová: Jak se stát influencerem a jak s influencery spolupracovat?

barbora-balasova-web

Clubhouse: Co o něm zatím víme? | Barbora Balášová

Založte startup

Startupy jsou firmy s velkým růstovým potenciálem, které většinou přináší nějaký nový produkt nebo novou službu. Pokud na nic takového nápad nemáte, doporučujeme si přehrát rozhovory se zakladateli úspěšných startupů. Vnímejte, jak nad svými nápady přemýšlí a jak k nim došli. Třeba v tom najdete něco, co k nápadu přivede i vás:

ondrej-materna-web

Ondřej Materna (Legito): Startup bez investora, vývoj produktu, B2B sales

filip-mikschik-web

Filip Mikschik (StartupJobs.cz): Neúspěch projektu Hiri.cz, příprava na krizi, outsider na škole

jiri-diblik-web

Jak získat investora a jak naložit s jeho penězi? | Jiří Diblík

Jděte ven

V dnešní době chtějí všichni podnikat především na internetu. Spoustu úspěšných byznysů lze ale vybudovat i mimo něj. Poslechněte si příběhy podnikatelů, kteří to zkusili venku:

kristyna-krizova-web

Kristýna Křížová (Agátin svět): Jak se prodávají hračky na internetu?

jakub-hajek-web

Jakub Hájek: Jak dělá marketing Blažek?

michal-vitovec-web

Michal Vítovec: Rychlý rozjezd podnikání na volné noze, získávání TOP klientů, zvládání stresu

Sleduj autora článku na sociálních sítích:

Další tipy pro začátky podnikání

Základem úspěšného podnikání je sebevzdělávání. Nepodceňte proto vaši schopnost čerpat ze zkušeností ostatních a neopakovat jejich chyby. Zjistěte, jak začít podnikat. Poslechněte si třeba naše rozhovory s dalšími podnikateli z různých oblastí:

marian-jelinek-web

Marian Jelínek: Úspěšný člověk je pro mě ten, kdo extrémně miluje, co dělá, a chce za to extrémně hodně

konstantin-sulimenko-web

Konstantin Sulimenko: Jak se tvoří pořad Hroty týdne ve stylu Johna Olivera?

michal-koubek-web

Cenotvorba: Jak k ní přistoupit a co podnikatelé podceňují?

lenka-kucerova-web

Lenka Kučerová (StarLift.org): Potenciál mladých lidí, profesní rozvoj vývojářů, stáže v Americe

petr-macek-web

Jak propagovat službu nebo produkt?

matez-jindra-web

Matez Jindra: Jak může e-shop budovat značku?

daniel-gamrot-web

Nejupřímnější Freelance Klub: S Danielem Gamrotem o únavě v podnikání, byznys modelu i osobním marketingu

Mentor v podnikání

Mário Roženský: Jak v podnikání najít mentora?

michal-koubek-5-web

Investor do podnikání: Kdy se vyplatí a jak ho získat?

TOP obsah

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

vit-endler-2-web

Vít Endler (finGOOD.cz): Jak si vybudovat finanční nezávislost?

jan-rezac-web

Jan Řezáč: Založení agentury, finanční řízení firmy, růst v podnikání