Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Nápady na podnikání

Chcete začít podnikat, ale nevíte, do čeho se pustit? V tomto článku jsme pro vás připravili nápady na podnikání, kterými se můžete inspirovat a můžete je vyzkoušet zrealizovat. Doplnili jsme je příběhy lidí, kteří tyto nápady v reálné podnikání přetavili a kteří s nimi dosáhli úspěchu. Začněme ale několika důležitými radami.

Když chybí nápad na podnikání…

Na našem webu jsme vyzpovídali stovky úspěšných podnikatelů. Minimum z nich hledalo na internetu nápady na podnikání. Mnohem více se zamýšleli nad tím, co je baví a co dělají rádi. Hledali podnikatelský potenciál ve svých zálibách a koníčcích. Případně se pokusili vyřešit potřebu, kterou sami řešili, nebo kterou řešilo jejich okolí.

Na internetu najdete spoustu inspirace, ale nejspíš si nikde nepřečtete nápad, který by už někdo nezrealizoval a který pro vás bude tím nejlepším. Doporučujeme vám proto začít jinak a zamyslet se nad těmito otázkami:

  1. Co děláte rádi? Je možné na tom nějak vydělat peníze?
  2. Čemu byste se rádi ve svém životě věnovali? Čím chcete trávit nejvíce času?
  3. Co by vám usnadnilo život nebo práci? Byli byste ochotni za to zaplatit?
  4. Co často řeší vaše okolí? Byli by oni ochotni vyřešit za něco, co by jim v tom pomohlo?

Tyto otázky vás mohou přivést na nápady na podnikání, které vám budou šité na míru. Zamyslete se nad nimi ale pořádně. Vypněte všechna zařízení a soustřeďte se. Nespěchejte, častoty nejlepší nápady přijdou až později, když to nečekáte.

Co promyslet před realizací nápadu?

Jakýkoliv nápad na podnikání může být zajímavý, ale to ještě neznamená, že bude mít skutečný podnikatelský potenciál. Nejvíce šikovných lidí strávilo v podnikání spoustu zbytečného času, který skončil neúspěchem, proto, že přecenili svůj nápad a podcenili přípravu.

Považujte nápady za možnosti. Jakmile dostanete jeden nápad, určitě dostanete další. Zvažte proto všechna jeho pro a proti, důkladně ověřte jeho skutečný potenciál, zjistěte, zda za něj budou lidé ochotní platit a zda skutečně dokážete získat dostatek zákazníků. A samozřejmě, zda na tom zvládnete vydělat peníze.

Všechny tyto otázky vám pomůže zodpovědět kvalitně a pečlivě zpracovaný byznys plán. Pro mnoho lidí je vopruz ho vytvářet, ale věřte nám, že je to důležité. Díky byznys plánu zjistíte, co všechno potřebujete na realizaci vaše nápadu na podnikání, jak se bude dlouhodobě rozvíjet, kolik máte potenciálních zákazníků, jak je oslovíte a co všechno potřebujete, abyste uspěli. Zjistíte také, zda nápad dává skutečný smysl, nebo zda bude jen ztrátou času, energie a peněz.

Lidé se většinou inspirují jen od úspěšných podnikatelů, ale my doporučujeme poslouchat i ty, kterým podnikání nevyšlo. Poslechněte si některé rozhovory s podnikateli o tom, co by příště udělali jinak:

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

david-spacil-web

David Spáčil (60seconds): Neúspěchy v podnikání, nové začátky, pohled zaměstnance na firmu

lukas-krejca-web

Lukáš Krejča: Jak vybudovat kariéru freelancera a spadnout s egem na dno v Dubaji

Nápady na podnikání pro každého

Nápadů na podnikání je plný svět. Stačí se rozhlédnout kolem sebe. V následujícím seznamu jsme pro vás připravili několik různých tipů podnikání s odkazy na příběhy a zkušenosti těch, kteří v nich uspěli. Považujte je za inspiraci. Třeba vás při jejich sledování napadne něco, co byste mohli vytvořit sami.

Inzerce

Tvorba e-shopu

E-shopy patří mezi velmi populární podnikání na internetu. Je jich už plný trh, nicméně dodnes můžete založit e-shop, který uspěje. Přemýšlejte nad tím, jak se odlišíte od konkurence, co nového na váš trh přinesete, co prodávat na e-shopu a jak unikátní bude váš sortiment, v čem vyniknete díky marketingu a zda o to všechno skutečně mají zájem vaši zákazníci.

Tady jsou příběhy úspěšných e-shopařů:

tomas-jurka-web

Vlastní značky produktů: Jak je tvoří Buschcraft? | Tomáš Jurka

Premium
michal-vratny-web

Železná koule: Jak se buduje komunita? | Michal Vrátný

martin-bernatek-web

Martin Bernátek: Jak se buduje e-shop Ovečkárna.cz?

Založte agenturu

Pokud jste odborníkem na nějakou profesi, můžete založit vlastní agenturu. V Česku existuje mnoho firem poskytujících konzultační a další služby ostatním. Některé z nich jsou velmi úspěšné. Zejména v oblasti marketingu je stále prostor pro nové firmy, které budou poskytovat vysoce kvalitní služby a budou svoji práci dělat na co nejvyšší úrovni.

Inspirujte se od zakladatelů českých agentur:

daniel-kafka-web

Daniel Kafka: Budování agentury Fragile, zvládání stresu v podnikání, blížící se finanční krize

petr-lesensky-web

Život po předání firmy nástupci a investování peněz | Petr Lesenský

pavel-paradys-web

Jak vzniká agentura? Příběh Blueglue | Pavel Paradýs

Inzerce

Podnikejte na volné noze

Podnikání na volné noze zažívá obrovský boom. Jako nezávislý profesionál můžete pro své klienty dělat něco, za co vám zaplatí. Můžete třeba psát texty, pomáhat jim s marketingem, spravovat sociální sítě, programovat, případně jim pomáhat s administrativou a mnoho dalšího. V dnešní době probíhá práce na volné noze často i na dálku.

Příběhů freelancerů máme spoustu. Tady jsou některé z nich:

Premium
jan-karel-web

Výkon obchodníků: Jak ho zvýšit? | Jan Karel

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

martin-matejka-web

Martin Matějka: Začátky podnikání na volné noze, vlastní ego, pracovní návyky

Staňte se influencerem

Influenceři jsou velkým trendem i do budoucna. Určitě i vy znáte populární osobnosti ze sociálních sítí, ale víte o tom, že zdaleka nepotřebujete tak velké publikum jako oni?

Stále větší popularitě se totiž těší influenceři s menším publikem, ale vysokou specializací. Pokud milujete psy, můžete se stát odborníkem na jejich výchovu a péči. A firmy, které prodávají produkty zaměřené právě na naše čtyřnohé přátele, vám rádi zaplatí, pokud jim pomůžete oslovit nové zákazníky.

Několik rozhovorů s tuzemskými influencery si můžete přehrát právě teď:

barbora-balasova-web

Clubhouse: Co o něm zatím víme? | Barbora Balášová

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

daniel-krasny-web

Daniel Krásný: Jak vytvořit úspěšný blog?

Založte startup

Startupy jsou firmy s velkým růstovým potenciálem, které většinou přináší nějaký nový produkt nebo novou službu. Pokud na nic takového nápad nemáte, doporučujeme si přehrát rozhovory se zakladateli úspěšných startupů. Vnímejte, jak nad svými nápady přemýšlí a jak k nim došli. Třeba v tom najdete něco, co k nápadu přivede i vás:

michal-cumpelik-web

Správa rozsáhlých dat ve firmě, vývoj služby Tabidoo | Michal Čumpelík

marek-polcak-web

Marek Polčák (VRGineers): Vývoj vlastního produktu, získávání klientů, rozjezd startupu

tomas-pajonk-web

Logistika ve velkých městech, B2B marketing, vývoj aplikace | Tomáš Pajonk (SolverTech)

Jděte ven

V dnešní době chtějí všichni podnikat především na internetu. Spoustu úspěšných byznysů lze ale vybudovat i mimo něj. Poslechněte si příběhy podnikatelů, kteří to zkusili venku:

bergsmith-web

V Česku rozjíždí novou značku švýcarských hodinek. Lidem radí, aby si vážili svého času

petr-koubsky-web

Petr Koubský (iCollege): Dá se podnikání naučit?

radek-hrachovec-web

Radek Hrachovec: Jak dělat retenční marketing e-shopu?

Sleduj autora článku na sociálních sítích:

Další tipy pro začátky podnikání

Základem úspěšného podnikání je sebevzdělávání. Nepodceňte proto vaši schopnost čerpat ze zkušeností ostatních a neopakovat jejich chyby. Zjistěte, jak začít podnikat. Poslechněte si třeba naše rozhovory s dalšími podnikateli z různých oblastí:

misak-web

VIDEO: Petr Mišák: Jak vybudovat magazín s 1,3 milionem návštěv měsíčně?

petr-macek-web

Jak získat nové klienty při podnikání na volné noze?

muz_bazen-web

Jak se jako freelancer odlišit?

filip-cihal-web

Filip Číhal: Jak budovat úzce zaměřený magazín a profitovat?

lukas-gren-web

Lukáš Greň: Jak nebudovat digitální agenturu?

tomas-fiala-web

Tomáš Fiala (Stable.cz): Jak se buduje hostingová společnost?

Premium
vitezslav-valka-web

UX e-shopu: Jak zvýšit prodeje na vašem webu? | Vítězslav Válka

odpocinek-muz-lavicka-web

Jaké jsou nejdůležitější vlastnosti online podnikatelů?

jakub-zahradnicek-web

Jakub Zahradníček: Podnikání v Keni, chyby freelancera, získávání velkých klientů

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

Premium
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

miroslav-udan-web

Miroslav Uďan: Budování Shoptetu, z korporátu do firmy, přístup k podnikání

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

Premium
pavel-hrstka-web

Jak si spočítat investice do firmy? | Pavel Hrstka (CityZen)

Inzerce