Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Tvorba e-shopu

Tipy pro tvorbu vašeho e-shopu od zkušených profesionálů a úspěšných podnikatelů

Tvorba e-shopu je v dnešní době vlastně velmi jednoduchá. Na trhu najdete řadu produktů a služeb, díky kterým si e-shop vytvoříte doslova na pár kliknutí. Výsledný web navíc nejspíš bude z hlediska vzhledu a uživatelské použitelnosti na dostačující úrovni, aby vám nic nebránilo začít podnikat.

Založení e-shopu ale není jen o spuštění webových stránek. Provozovatelé e-shopů se musí zabývat mnoha oblastmi, z nichž některé často podceňují. V tomto článku vám ukážeme, jaké to jsou a na co v nich nezapomenout.

Finanční řízení e-shopu

Většina začínajících podnikatelů nerozumí číslům tak, jak by potřebovali. To je nutí řídit své firmy zejména na základě pocitů a nepodložených domněnek. Tento přístup má ale za následek spoustu špatných rozhodnutí a určitou slepotu, kterou poté podnikatelé ve své firmě trpí.

Je zcela běžné, že e-shopy po několika málo letech existence troskotají na obrovských skladových zásobách, které nakoupily nesprávným způsobem a na základě očekávání, která se nevyplnila. Ve skladech jim tak nakonec leží peníze, které z nich ale nemohou jen tak získat.

Jiné e-shopy dokonce prodávají své produkty se ztrátou. Neumí si totiž spočítat, kolik je ve skutečnosti stojí všechny náklady spojené se získáním a odbavením objednávek.

Nezřídka se stává i to, že nezkušení e-shopaři špatně investují své peníze. Vkládají je do věcí, které jsou sice zajímavé a hezké, ale na reálné ekonomické výsledky firmy mají jen malý dopad.

Na začátku podnikání vám proto doporučujeme vytvořit si kvalitní a skutečně podrobný byznys plán, díky kterému zjistíte, zda vaše podnikání dává smysl a má reálnou budoucnost. Díky tomu ušetřít spoustu času, nervů a energie, kterou byste vynaložili na něco, co se v budoucnu ukáže jako slepá ulička. Na našem webu jsme vás připravili spoustu podcastů o finančním řízení e-shopu. Zde jsou některé z nich:

jan-astary-web

Finanční řízení e-shopu: Naučte se základy | Ján Aštary (Dexfinity)

Premium
ruslan-skopal-web

Finanční řízení e-shopu: To nejdůležitější a jak s tím začít | Ruslan Skopal (Trenýrkárna)

Premium
dusan-antos-web

Finanční řízení: Jak vybírat CFO a jak finance řídit? | Dušan Antoš (Apify)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

Financování e-shopu

Většina podnikatelů bude dříve či později řešit, jak získat další peníze na podnikání. Ty chtějí využít třeba na podporu růstu firmy, expanzi e-shopu do zahraničí, nákup zboží, inovace a mnoho dalšího.

Inzerce

Financováním podniků se v Česku zabývá mnoho bankovních i nebankovních institucí. Pro laika ale může být jejich nabídka zmatečná a nepřehledná. Proto pro vás máme tipy, jak najít investora, jednat s bankou či z jakých dalších zdrojů můžete financování firmy čerpat. Začněte třeba zde:

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

vit-endler-web

Finanční inventura e-shopu: Jak zjistit, kde proděláváte peníze? | Vít Endler (finGOOD.cz)

jan-lastuvka-web

Financování e-shopů: Průzkum mezi 150 firmami | Jan Laštůvka (Lemonero)

ondrej-buben-web

Shoptet a financování e-shopů. Proč to dává smysl? | Ondřej Buben

Logistika e-shopu

Zákazníci si zvykají na rychlé a pohodlné doručení zboží, které si objednají. Velké e-shopy se proto předhání v tom, jak zákazníkům předat do nejlepší zákaznickou zkušenost a jak dosáhnout jejich spokojenosti. To z velké části stojí na logistice e-shopu, která je základním stavebním kamenem jeho úspěchu.

Pod logistikou e-shopu rozumíme vše od naskladnění zboží, fungování a podoby samotného skladu, po expedici objednávek, jejich doručení zákazníkům či na kamenné prodejny, případně další reklamace apod. Je to velmi rozsáhlé téma, které (ostatně jako vždy) stojí především na lidech. Proto je nutné nepodcenit i hledání a výběr šikovných skladníků.

Opět se můžete zaposlouchat do našich rozhovorů o tom, jak nad logistikou e-shopu přemýšlet a jak ji nepodcenit.

Premium
petr-bena-web

Customer Experience: Jak Alza zlepšuje svoje služby pro zákazníky? | Petr Bena

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

tomas-kohut-web

Otestovali přes 200 e-shopů. Co zjistili o jejich logistice? | Tomáš Kohút (Skladon)

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

Inzerce

Marketing e-shopu

Je paradoxní, že podle naší zkušenosti e-shopaři internetový marketing nepodceňují. Naopak mu často přikládají možná až příliš velkou váhu. E-shop totiž zdaleka není jen o marketingu, který navíc řada firem neumí správně řídit, měřit a vyhodnocovat.

Všechny peníze, které do marketingu investujete, by se vám měly vrátit. Proto firmy věnují dostatek pozornosti webové analytice a celkově vyhodnocování všech svých marketingových aktivit. Právě marketing umí být velkou černou dírou, ve které snadno zmizí spousta peněz.

Nezapomínejte na to, že i váš vlastní čas je investicí, kterou lze vyjádřit penězi a která by se mohla vrátit, pokud byste se věnovali něčemu přínosnějšímu.

O marketingu e-shopu máme stovky rozhovorů. Poslechněte si, jak ho dělají zkušené firmy a jak jim pomohl rozjet podnikání na internetu.

Premium
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

Premium
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

Premium
juraj-slesar-web

Knihkupectví Martinus: Nic jako lovebrand neexistuje | Juraj Šlesar

Premium
michal-krutis-web

Marketingová strategie středně velké firmy | Michal Krutiš

Zákaznická podpora e-shopu

Věděli jste, že mnoho e-shopů svým zákazníkům ani nezvedá telefony? Další zase skoro neodepisují na e-maily, případně s obrovským zpožděním. Zákazníci jsou dnes ale zvyklí nakupovat rychle, a tudíž i rychle kontaktovat zákaznickou podporu, která by jim měla být připravena pomoci. Jakmile není, není nic jednoduššího, než nakoupit jinde.

Inzerce

Zákaznická podpora e-shopu stojí nejen na kvalitních lidech, kteří ji mají na starosti, ale také na jejich zkušenostech, informovanosti a firemních procesech, kterými se řídí. Na internetu sice nenajdete moc návodů, jak k zákaznické podpoře přistupovat v praxi, ale u nás jich je hned několik:

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

juraj-harkabuzik-web

E-shopy prodělávají na zákaznické podpoře, aniž by o tom věděly | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

juraj-harkabizik-web

Vánoce v e-commerce: Jak připravit zákaznickou podporu? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

martin-jares-web

Zákaznická spokojenost: Co ji nejvíce ovlivňuje? | Martin Jareš (Foxdeli)

Další tipy pro váš e-shop:

Je toho mnohem víc. Nezmínili jsme třeba správné nastavení interních procesů, nábor, řízení a efektivitu zaměstnanců a mnoho dalšího. Poslechněte si naše e-shop podcasty a čerpejte ze zkušeností úspěšných podnikatelů a zkušených odborníků:

martin-horsky-web

Když firma přeroste zakladatele. Příklad dvou firem, kterým se to stalo | Martin Horský (JPF)

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-luxus

Jiřího klienti #8: Naučte se hrát v podmínkách, které nejsou ideální

Premium
topline-6-web

TOP Line #6: Webová analytika se mění. Advokát s expertem na marketing vysvětlují, jak na to reagovat | Josef Bátrla a Vladimír Smitka

Premium
andrea-mojzisova-web

3 klíčové oblasti finančního řízení, které si pohlídejte | Andrea Mojžišová

Premium
topline-ai-web

TOP Line #5: Polovina firem nepracuje s umělou inteligencí. Je to jen buzzword? | Milena Jabůrková a Václav Peterka

jiri-jemelka-web

Zaměstnanci chtějí přidat? Jak na to reagovat? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-nedari

Jiřího klienti #6: Co dělat, když se vám v podnikání nedaří?

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

daniel-musil-web

Revenue operations: Co to je a proč by to vaše firma měla řešit? | Daniel Musil (AITOM)

jiri-jemelka-web

Roste vám konkurence? Jak to na to reagovat? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
jiri-rostecky-topline3

TOP Line #3: Rostou ceny reklamy i tržby e-shopů | Petr Miklík (Grizly) a Ondřej Chvojka (Shoptet)

Premium
jiri-navratil-web

Dr. Max roste. Co ho odlišuje ve velmi konkurenčním prostředí? | Jiří Navrátil

radek-klein-web

Prodává trdelníky za 1,5 miliardy korun. Kromě Česka i v dalších 12 zemích | Radek Klein (Trdlokafé)

Premium
topline-2

TOP Line #2: Temu a další mění českou e-commerce, CZC končí, Pilulka úspěch Kasy asi nezopakuje | Jitka Dvořáková a Marek Odehnal

Premium Nyní zdarma
lukas-uhl-web

TOP Line #1: V Malině mi nabízeli ochranku, Temu a další jsou nový standard, status quo v byznysu neexistuje | Lukáš Uhl

Premium
david-makovsky-web

Prodal e-shop s vlastními produkty. U toho studuje vysokou školu | David Makovský

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.