Inzerce

Tvorba e-shopu

Tipy pro tvorbu vašeho e-shopu od zkušených profesionálů a úspěšných podnikatelů

Tvorba e-shopu je v dnešní době vlastně velmi jednoduchá. Na trhu najdete řadu produktů a služeb, díky kterým si e-shop vytvoříte doslova na pár kliknutí. Výsledný web navíc nejspíš bude z hlediska vzhledu a uživatelské použitelnosti na dostačující úrovni, aby vám nic nebránilo začít podnikat.

Založení e-shopu ale není jen o spuštění webových stránek. Provozovatelé e-shopů se musí zabývat mnoha oblastmi, z nichž některé často podceňují. V tomto článku vám ukážeme, jaké to jsou a na co v nich nezapomenout.

Finanční řízení e-shopu

Většina začínajících podnikatelů nerozumí číslům tak, jak by potřebovali. To je nutí řídit své firmy zejména na základě pocitů a nepodložených domněnek. Tento přístup má ale za následek spoustu špatných rozhodnutí a určitou slepotu, kterou poté podnikatelé ve své firmě trpí.

Je zcela běžné, že e-shopy po několika málo letech existence troskotají na obrovských skladových zásobách, které nakoupily nesprávným způsobem a na základě očekávání, která se nevyplnila. Ve skladech jim tak nakonec leží peníze, které z nich ale nemohou jen tak získat.

Jiné e-shopy dokonce prodávají své produkty se ztrátou. Neumí si totiž spočítat, kolik je ve skutečnosti stojí všechny náklady spojené se získáním a odbavením objednávek.

Nezřídka se stává i to, že nezkušení e-shopaři špatně investují své peníze. Vkládají je do věcí, které jsou sice zajímavé a hezké, ale na reálné ekonomické výsledky firmy mají jen malý dopad.

Na začátku podnikání vám proto doporučujeme vytvořit si kvalitní a skutečně podrobný byznys plán, díky kterému zjistíte, zda vaše podnikání dává smysl a má reálnou budoucnost. Díky tomu ušetřít spoustu času, nervů a energie, kterou byste vynaložili na něco, co se v budoucnu ukáže jako slepá ulička. Na našem webu jsme vás připravili spoustu podcastů o finančním řízení e-shopu. Zde jsou některé z nich:

david-balcar-web

Jak vytvořit vlastní produkt? | David Balcar (Optimistic)

pavel-jaros-web

Finanční řízení a strategie v e-shopu Korálky.cz | Pavel Jaroš

jiri-ponrt-web

Jiří Ponrt (Alza.cz): Jak přemýšlet nad finančním řízením a službami e-shopu?

Financování e-shopu

Většina podnikatelů bude dříve či později řešit, jak získat další peníze na podnikání. Ty chtějí využít třeba na podporu růstu firmy, expanzi e-shopu do zahraničí, nákup zboží, inovace a mnoho dalšího.

Inzerce

Financováním podniků se v Česku zabývá mnoho bankovních i nebankovních institucí. Pro laika ale může být jejich nabídka zmatečná a nepřehledná. Proto pro vás máme tipy, jak najít investora, jednat s bankou či z jakých dalších zdrojů můžete financování firmy čerpat. Začněte třeba zde:

jan-lastuvka-web

Financování firem: Jak ho změnila pandemie? | Jan Laštůvka (Lemonero)

jan-lastuvka-web

Financování e-shopů: Průzkum mezi 150 firmami | Jan Laštůvka (Lemonero)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

Logistika e-shopu

Zákazníci si zvykají na rychlé a pohodlné doručení zboží, které si objednají. Velké e-shopy se proto předhání v tom, jak zákazníkům předat do nejlepší zákaznickou zkušenost a jak dosáhnout jejich spokojenosti. To z velké části stojí na logistice e-shopu, která je základním stavebním kamenem jeho úspěchu.

Pod logistikou e-shopu rozumíme vše od naskladnění zboží, fungování a podoby samotného skladu, po expedici objednávek, jejich doručení zákazníkům či na kamenné prodejny, případně další reklamace apod. Je to velmi rozsáhlé téma, které (ostatně jako vždy) stojí především na lidech. Proto je nutné nepodcenit i hledání a výběr šikovných skladníků.

Opět se můžete zaposlouchat do našich rozhovorů o tom, jak nad logistikou e-shopu přemýšlet a jak ji nepodcenit.

petr-horak-web

Petr Horák (PPL CZ): Řízení firmy, budoucnost logistiky, firemní kultura

patrik-babinec-web

Růst e-shopu v době covidu a predikce do budoucna | Patrik Babinec (Skladon.cz)

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

Inzerce

Marketing e-shopu

Je paradoxní, že podle naší zkušenosti e-shopaři internetový marketing nepodceňují. Naopak mu často přikládají možná až příliš velkou váhu. E-shop totiž zdaleka není jen o marketingu, který navíc řada firem neumí správně řídit, měřit a vyhodnocovat.

Všechny peníze, které do marketingu investujete, by se vám měly vrátit. Proto firmy věnují dostatek pozornosti webové analytice a celkově vyhodnocování všech svých marketingových aktivit. Právě marketing umí být velkou černou dírou, ve které snadno zmizí spousta peněz.

Nezapomínejte na to, že i váš vlastní čas je investicí, kterou lze vyjádřit penězi a která by se mohla vrátit, pokud byste se věnovali něčemu přínosnějšímu.

O marketingu e-shopu máme stovky rozhovorů. Poslechněte si, jak ho dělají zkušené firmy a jak jim pomohl rozjet podnikání na internetu.

barbora-balasova-web

Clubhouse: Co o něm zatím víme? | Barbora Balášová

katka-fiserova-web

Trendy v e-mail marketingu | Kateřina Fišerová (SmartEmailing.cz)

marek-dvorak-web

Jak se dělá úspěšná videoreklama? | Marek Dvořák (Markusfilm)

Zákaznická podpora e-shopu

Věděli jste, že mnoho e-shopů svým zákazníkům ani nezvedá telefony? Další zase skoro neodepisují na e-maily, případně s obrovským zpožděním. Zákazníci jsou dnes ale zvyklí nakupovat rychle, a tudíž i rychle kontaktovat zákaznickou podporu, která by jim měla být připravena pomoci. Jakmile není, není nic jednoduššího, než nakoupit jinde.

Inzerce

Zákaznická podpora e-shopu stojí nejen na kvalitních lidech, kteří ji mají na starosti, ale také na jejich zkušenostech, informovanosti a firemních procesech, kterými se řídí. Na internetu sice nenajdete moc návodů, jak k zákaznické podpoře přistupovat v praxi, ale u nás jich je hned několik:

meloun-harkabuzik-web

Zákaznická podpora e-shopu: Jak zvýšit její kvalitu a přínos? | Juraj Harkabuzík a Petr Meloun

juraj-harkabuzik-web

Jak prodat zákazníkovi víc? | Juraj Harkabuzík (Customer Hero)

david-vurma-web

Zákaznická retence e-shopu v praxi | David Vurma (ACOMWARE)

Další tipy pro váš e-shop:

Je toho mnohem víc. Nezmínili jsme třeba správné nastavení interních procesů, nábor, řízení a efektivitu zaměstnanců a mnoho dalšího. Poslechněte si naše e-shop podcasty a čerpejte ze zkušeností úspěšných podnikatelů a zkušených odborníků:

petr-horak-web

Petr Horák (PPL CZ): Řízení firmy, budoucnost logistiky, firemní kultura

katerina-hanusova-web

Tragédie v rodině a rozjezd prosperujícího e-shopu | Kateřina Hanušová (NaSvačinu.cz)

ondrej-hajek-web

Růst firmy: Co musíte udělat, abyste ho nebrzdili? | Ondřej Hájek (eHub.cz)

martin-strbak-web

Realistický pohled na umělou inteligenci v e-commerce | Martin Štrbák (Persoo.cz)

meloun-harkabuzik-web

Zákaznická podpora e-shopu: Jak zvýšit její kvalitu a přínos? | Juraj Harkabuzík a Petr Meloun

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

batrla-fiserova-web

Jak chrání české firmy data svých uživatelů? | Josef Bátrla a Kateřina Fišerová

david-balcar-web

Jak vytvořit vlastní produkt? | David Balcar (Optimistic)

TOP obsah

martin-hausenblas-web

Livestream: Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy