Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Tvorba e-shopu

Tipy pro tvorbu vašeho e-shopu od zkušených profesionálů a úspěšných podnikatelů

Tvorba e-shopu je v dnešní době vlastně velmi jednoduchá. Na trhu najdete řadu produktů a služeb, díky kterým si e-shop vytvoříte doslova na pár kliknutí. Výsledný web navíc nejspíš bude z hlediska vzhledu a uživatelské použitelnosti na dostačující úrovni, aby vám nic nebránilo začít podnikat.

Založení e-shopu ale není jen o spuštění webových stránek. Provozovatelé e-shopů se musí zabývat mnoha oblastmi, z nichž některé často podceňují. V tomto článku vám ukážeme, jaké to jsou a na co v nich nezapomenout.

Finanční řízení e-shopu

Většina začínajících podnikatelů nerozumí číslům tak, jak by potřebovali. To je nutí řídit své firmy zejména na základě pocitů a nepodložených domněnek. Tento přístup má ale za následek spoustu špatných rozhodnutí a určitou slepotu, kterou poté podnikatelé ve své firmě trpí.

Je zcela běžné, že e-shopy po několika málo letech existence troskotají na obrovských skladových zásobách, které nakoupily nesprávným způsobem a na základě očekávání, která se nevyplnila. Ve skladech jim tak nakonec leží peníze, které z nich ale nemohou jen tak získat.

Jiné e-shopy dokonce prodávají své produkty se ztrátou. Neumí si totiž spočítat, kolik je ve skutečnosti stojí všechny náklady spojené se získáním a odbavením objednávek.

Nezřídka se stává i to, že nezkušení e-shopaři špatně investují své peníze. Vkládají je do věcí, které jsou sice zajímavé a hezké, ale na reálné ekonomické výsledky firmy mají jen malý dopad.

Na začátku podnikání vám proto doporučujeme vytvořit si kvalitní a skutečně podrobný byznys plán, díky kterému zjistíte, zda vaše podnikání dává smysl a má reálnou budoucnost. Díky tomu ušetřít spoustu času, nervů a energie, kterou byste vynaložili na něco, co se v budoucnu ukáže jako slepá ulička. Na našem webu jsme vás připravili spoustu podcastů o finančním řízení e-shopu. Zde jsou některé z nich:

jan-astary-web

Finanční řízení e-shopu: Naučte se základy | Ján Aštary (Dexfinity)

Premium
ruslan-skopal-web

Finanční řízení e-shopu: To nejdůležitější a jak s tím začít | Ruslan Skopal (Trenýrkárna)

Premium
dusan-antos-web

Finanční řízení: Jak vybírat CFO a jak finance řídit? | Dušan Antoš (Apify)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

Financování e-shopu

Většina podnikatelů bude dříve či později řešit, jak získat další peníze na podnikání. Ty chtějí využít třeba na podporu růstu firmy, expanzi e-shopu do zahraničí, nákup zboží, inovace a mnoho dalšího.

Inzerce

Financováním podniků se v Česku zabývá mnoho bankovních i nebankovních institucí. Pro laika ale může být jejich nabídka zmatečná a nepřehledná. Proto pro vás máme tipy, jak najít investora, jednat s bankou či z jakých dalších zdrojů můžete financování firmy čerpat. Začněte třeba zde:

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

vit-endler-web

Finanční inventura e-shopu: Jak zjistit, kde proděláváte peníze? | Vít Endler (finGOOD.cz)

jan-lastuvka-web

Financování e-shopů: Průzkum mezi 150 firmami | Jan Laštůvka (Lemonero)

ondrej-buben-web

Shoptet a financování e-shopů. Proč to dává smysl? | Ondřej Buben

Logistika e-shopu

Zákazníci si zvykají na rychlé a pohodlné doručení zboží, které si objednají. Velké e-shopy se proto předhání v tom, jak zákazníkům předat do nejlepší zákaznickou zkušenost a jak dosáhnout jejich spokojenosti. To z velké části stojí na logistice e-shopu, která je základním stavebním kamenem jeho úspěchu.

Pod logistikou e-shopu rozumíme vše od naskladnění zboží, fungování a podoby samotného skladu, po expedici objednávek, jejich doručení zákazníkům či na kamenné prodejny, případně další reklamace apod. Je to velmi rozsáhlé téma, které (ostatně jako vždy) stojí především na lidech. Proto je nutné nepodcenit i hledání a výběr šikovných skladníků.

Opět se můžete zaposlouchat do našich rozhovorů o tom, jak nad logistikou e-shopu přemýšlet a jak ji nepodcenit.

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)

max-kovar-web

Vlastní sklad není legrace. Kde mají firmy největší nedostatky? | Max Kovář (Skladon)

odehnal-kolev-web

Komerční prostory: Jak se vyvíjí jejich nájmy? | Marek Odehnal a Roman Kolev

Inzerce

Marketing e-shopu

Je paradoxní, že podle naší zkušenosti e-shopaři internetový marketing nepodceňují. Naopak mu často přikládají možná až příliš velkou váhu. E-shop totiž zdaleka není jen o marketingu, který navíc řada firem neumí správně řídit, měřit a vyhodnocovat.

Všechny peníze, které do marketingu investujete, by se vám měly vrátit. Proto firmy věnují dostatek pozornosti webové analytice a celkově vyhodnocování všech svých marketingových aktivit. Právě marketing umí být velkou černou dírou, ve které snadno zmizí spousta peněz.

Nezapomínejte na to, že i váš vlastní čas je investicí, kterou lze vyjádřit penězi a která by se mohla vrátit, pokud byste se věnovali něčemu přínosnějšímu.

O marketingu e-shopu máme stovky rozhovorů. Poslechněte si, jak ho dělají zkušené firmy a jak jim pomohl rozjet podnikání na internetu.

Premium
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

Premium
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

Premium
juraj-slesar-web

Knihkupectví Martinus: Nic jako lovebrand neexistuje | Juraj Šlesar

Premium
michal-krutis-web

Marketingová strategie středně velké firmy | Michal Krutiš

Zákaznická podpora e-shopu

Věděli jste, že mnoho e-shopů svým zákazníkům ani nezvedá telefony? Další zase skoro neodepisují na e-maily, případně s obrovským zpožděním. Zákazníci jsou dnes ale zvyklí nakupovat rychle, a tudíž i rychle kontaktovat zákaznickou podporu, která by jim měla být připravena pomoci. Jakmile není, není nic jednoduššího, než nakoupit jinde.

Inzerce

Zákaznická podpora e-shopu stojí nejen na kvalitních lidech, kteří ji mají na starosti, ale také na jejich zkušenostech, informovanosti a firemních procesech, kterými se řídí. Na internetu sice nenajdete moc návodů, jak k zákaznické podpoře přistupovat v praxi, ale u nás jich je hned několik:

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

juraj-harkabuzik-web

E-shopy prodělávají na zákaznické podpoře, aniž by o tom věděly | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

juraj-harkabizik-web

Vánoce v e-commerce: Jak připravit zákaznickou podporu? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

martin-jares-web

Zákaznická spokojenost: Co ji nejvíce ovlivňuje? | Martin Jareš (Foxdeli)

Další tipy pro váš e-shop:

Je toho mnohem víc. Nezmínili jsme třeba správné nastavení interních procesů, nábor, řízení a efektivitu zaměstnanců a mnoho dalšího. Poslechněte si naše e-shop podcasty a čerpejte ze zkušeností úspěšných podnikatelů a zkušených odborníků:

Premium
peter-minich-web

Muziker byl kousek od krachu. Co udělal špatně a jak to napravil? | Peter Minich

jaroslav-pokorny-web

Účetnictví e-shopu: Jak nad ním přemýšlet? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

matous-syrovy-web

Převzal zadluženou firmu po otci a skončil v nemocnici. Dnes míří na 100 milionů | Matouš Syrový (Koupelny Syrový)

Premium
tomas-linhart-web

Vyplatí se být nejdražší? MůjKoberec.cz musel zlevnit 80 % sortimentu | Tomáš Linhart

dusan-halas-web

Jak do firmy (ne)implementovat nový proces? | Dušan Halas (Expandeco)

Premium
martin-cernohorsky-web

Majitelské zadání: Jak si určit, co vám má podnikání přinést? | Martin Černohorský

Premium
eduard-mika-web

Jak růst a budovat hodnotnou firmu? | Eduard Míka (Reflex Capital)

marian-kamenistak-web

Vývoj nestíhá? Proč se to nejčastěji děje? | Marián Kamenišťák

Premium
margareta-krizova-web

Prodej malé firmy: Jak ho provést úspěšně? | Margareta Křížová

Premium
milan-merglevsky-web

Rozhodujte se na základě dat. Jak implementovat BI do firmy? | Milan Merglevský

Premium
ladislav-zizka-web

Freshlabels vyrostlo, a pak začalo klesat. Co musel změnit nový CEO? | Ladislav Žižka

Premium
tomas-braverman-web

10 let řídil Heureku. Co se Tomáš Braverman naučil?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.