Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Tvorba e-shopu

Tipy pro tvorbu vašeho e-shopu od zkušených profesionálů a úspěšných podnikatelů

Tvorba e-shopu je v dnešní době vlastně velmi jednoduchá. Na trhu najdete řadu produktů a služeb, díky kterým si e-shop vytvoříte doslova na pár kliknutí. Výsledný web navíc nejspíš bude z hlediska vzhledu a uživatelské použitelnosti na dostačující úrovni, aby vám nic nebránilo začít podnikat.

Založení e-shopu ale není jen o spuštění webových stránek. Provozovatelé e-shopů se musí zabývat mnoha oblastmi, z nichž některé často podceňují. V tomto článku vám ukážeme, jaké to jsou a na co v nich nezapomenout.

Finanční řízení e-shopu

Většina začínajících podnikatelů nerozumí číslům tak, jak by potřebovali. To je nutí řídit své firmy zejména na základě pocitů a nepodložených domněnek. Tento přístup má ale za následek spoustu špatných rozhodnutí a určitou slepotu, kterou poté podnikatelé ve své firmě trpí.

Je zcela běžné, že e-shopy po několika málo letech existence troskotají na obrovských skladových zásobách, které nakoupily nesprávným způsobem a na základě očekávání, která se nevyplnila. Ve skladech jim tak nakonec leží peníze, které z nich ale nemohou jen tak získat.

Jiné e-shopy dokonce prodávají své produkty se ztrátou. Neumí si totiž spočítat, kolik je ve skutečnosti stojí všechny náklady spojené se získáním a odbavením objednávek.

Nezřídka se stává i to, že nezkušení e-shopaři špatně investují své peníze. Vkládají je do věcí, které jsou sice zajímavé a hezké, ale na reálné ekonomické výsledky firmy mají jen malý dopad.

Na začátku podnikání vám proto doporučujeme vytvořit si kvalitní a skutečně podrobný byznys plán, díky kterému zjistíte, zda vaše podnikání dává smysl a má reálnou budoucnost. Díky tomu ušetřít spoustu času, nervů a energie, kterou byste vynaložili na něco, co se v budoucnu ukáže jako slepá ulička. Na našem webu jsme vás připravili spoustu podcastů o finančním řízení e-shopu. Zde jsou některé z nich:

Jiří Rostecký

Jak rozjet úspěšný e-shop?

Premium
jiri-rostecky-web

Jak firmy řeší finanční řízení?

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Financování e-shopu

Většina podnikatelů bude dříve či později řešit, jak získat další peníze na podnikání. Ty chtějí využít třeba na podporu růstu firmy, expanzi e-shopu do zahraničí, nákup zboží, inovace a mnoho dalšího.

Inzerce

Financováním podniků se v Česku zabývá mnoho bankovních i nebankovních institucí. Pro laika ale může být jejich nabídka zmatečná a nepřehledná. Proto pro vás máme tipy, jak najít investora, jednat s bankou či z jakých dalších zdrojů můžete financování firmy čerpat. Začněte třeba zde:

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

vit-endler-web

Financování byznysu. Odkud ho brát? | Vít Endler

gopay-financing-web

Spojení 2 značek, které má pomoci až 18 tisícům e-shopů | Michal Babouček a Jan Laštůvka

Logistika e-shopu

Zákazníci si zvykají na rychlé a pohodlné doručení zboží, které si objednají. Velké e-shopy se proto předhání v tom, jak zákazníkům předat do nejlepší zákaznickou zkušenost a jak dosáhnout jejich spokojenosti. To z velké části stojí na logistice e-shopu, která je základním stavebním kamenem jeho úspěchu.

Pod logistikou e-shopu rozumíme vše od naskladnění zboží, fungování a podoby samotného skladu, po expedici objednávek, jejich doručení zákazníkům či na kamenné prodejny, případně další reklamace apod. Je to velmi rozsáhlé téma, které (ostatně jako vždy) stojí především na lidech. Proto je nutné nepodcenit i hledání a výběr šikovných skladníků.

Opět se můžete zaposlouchat do našich rozhovorů o tom, jak nad logistikou e-shopu přemýšlet a jak ji nepodcenit.

outsourcing-web

Outsourcing v podnikání. Dává smysl? | Jemelka, Babinec, Harkabuzík

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

kovary-kovar-web

Logistika e-shopů. Alza a Skladon sdílí své zkušenosti | Miroslav Kövary a Maxim Kovář

Inzerce

Marketing e-shopu

Je paradoxní, že podle naší zkušenosti e-shopaři internetový marketing nepodceňují. Naopak mu často přikládají možná až příliš velkou váhu. E-shop totiž zdaleka není jen o marketingu, který navíc řada firem neumí správně řídit, měřit a vyhodnocovat.

Všechny peníze, které do marketingu investujete, by se vám měly vrátit. Proto firmy věnují dostatek pozornosti webové analytice a celkově vyhodnocování všech svých marketingových aktivit. Právě marketing umí být velkou černou dírou, ve které snadno zmizí spousta peněz.

Nezapomínejte na to, že i váš vlastní čas je investicí, kterou lze vyjádřit penězi a která by se mohla vrátit, pokud byste se věnovali něčemu přínosnějšímu.

O marketingu e-shopu máme stovky rozhovorů. Poslechněte si, jak ho dělají zkušené firmy a jak jim pomohl rozjet podnikání na internetu.

ondrej-hajek-web

E-shopům roste podíl affiliate na obratu. Jak to? | Ondřej Hájek (eHub)

Premium
martin-matejka-web

SEO e-shopu. Základy, které musíte znát | Martin Matějka

Premium
jan-fabini-web

Z vlastní výroby až k zákazníkovi. Prodávejte jako značka Fabini | Jan Fabini

Zákaznická podpora e-shopu

Věděli jste, že mnoho e-shopů svým zákazníkům ani nezvedá telefony? Další zase skoro neodepisují na e-maily, případně s obrovským zpožděním. Zákazníci jsou dnes ale zvyklí nakupovat rychle, a tudíž i rychle kontaktovat zákaznickou podporu, která by jim měla být připravena pomoci. Jakmile není, není nic jednoduššího, než nakoupit jinde.

Inzerce

Zákaznická podpora e-shopu stojí nejen na kvalitních lidech, kteří ji mají na starosti, ale také na jejich zkušenostech, informovanosti a firemních procesech, kterými se řídí. Na internetu sice nenajdete moc návodů, jak k zákaznické podpoře přistupovat v praxi, ale u nás jich je hned několik:

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

juraj-harkabuzik-web

Vánoce jsou tady! Jak na ně připravit vaši zákaznickou podporu? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Další tipy pro váš e-shop:

Je toho mnohem víc. Nezmínili jsme třeba správné nastavení interních procesů, nábor, řízení a efektivitu zaměstnanců a mnoho dalšího. Poslechněte si naše e-shop podcasty a čerpejte ze zkušeností úspěšných podnikatelů a zkušených odborníků:

samuel-ondrisak-web

Jak připravit e-shop na rok 2023? | Samuel Ondrišák (Dexfinity)

huba-babinec-web

Česká e-commerce v roce 2023. Jaká bude? Duel Shoptetu a Skladonu

Premium
martin-mates-web

Rozpad managementu firmy a špatný výběr manažerů | Martin Mates (Econea)

jan-kodytek-web

Jak zanalyzovat stav jakékoliv firmy? Zkuste metodu 3S | Jan Kodytek (JPF)

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
jiri-wurtherle-web

Kytary.cz: Expanze do zahraničí a odchod z Anglie | Jiří Würtherle

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Premium
tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

miroslav-udan-web

Miroslav Uďan: Budování Shoptetu, z korporátu do firmy, přístup k podnikání

Inzerce