Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jak založit e-shop?

V tomto článku se dozvíte, jak založit e-shop. Pokud nad vlastním e-shopem přemýšlíte, máte jednu obrovskou výhodu. Před vámi ho už založilo mnoho lidí, takže můžete čerpat z jejich zkušeností. Jen na našem webu najdete stovky rozhovorů se zakladateli e-shopů z různých odvětví a se specialisty na e-commerce. Teď si ale pojďme říct ty nejdůležitější rady.

Pokud přemýšlíte, jak založit e-shop, promyslete jako první několik otázek.

Poslouchejte
neomezeně

Rozhovory
více do hloubky

Exkluzivní
hosté

Audio podcast
na cesty

Přidejte se mezi předplatitele už od 280 Kč bez DPH / měsíc.

Proč to vůbec chcete udělat?

Provozování e-shopů se může zdát jednoduché. Mnoho lidí si ho chce vyzkoušet, protože jim přijde pohodlné vydělávat peníze z domova a protože si myslí, že se tak snadno uživí.

Můžeme vás ale ujistit, že tvorba e-shopu jednoduchá není. Je to velká dřina. Musíte řešit tisíce věcí, které si začátečníci vůbec neuvědomují. Vedle vytvoření webu vás čekají i starosti s marketingem e-shopu, logistikou, skladováním, účetnictvím, právními problémy, zákaznickou podporou a s mnoha dalšími oblastmi.

Inzerce

Jelikož to nejspíš nezvládnete sami, dříve či později budete muset začít platit první pomocníky. To nebude jednoduché, protože marže na vašem zboží budou omezené a náklady na marketing budou naopak vysoké.

Poslechněte si proto, co to vůbec znamená provozovat e-shop a jaký život reálně mají podnikatelé v e-commerce:

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-klega

Hledáte investora pro váš e-shop? Takhle získáte eRockets | Ondřej Klega

Premium
dalibor-cicman-web

Za 10 let 3,5 miliardy. Jak vyrostl GymBeam? | Dalibor Cicman

V čem budete unikátní?

Víte o tom, že je Česko e-shopařská velmoc? Máme tu tisíce e-shopů. Jen na takovém Shoptetu jich běží kolem 36 tisíc. To je neuvěřitelné číslo, které současně napovídá, jak obrovskou konkurenci nejspíš budete mít vzhledem k tomu, co budete prodávat. Většina oborů je už obsazená, což neznamená, že v ní nemůžete uspět, ale minimálně se musíte zamyslet nad vašimi konkurenčními výhodami.

Těmi může být například exkluzivita vašeho zboží, unikátnost vašeho produktu, přidaná hodnota v podobě doplňkových služeb, případně něco jiného. E-shopům se obecně daří konkurovat zejména unikátním sortimentem nebo něčím navíc, co mohou zákazníkům nabídnout.

Pokud chcete založit e-shop s oblečením, nestačí vám jen prodávat další šaty. Musíte vymyslet, v čem se odlišíte od konkurence a jak kolem sebe vybudujete komunitu zákazníků. Poslechněte si, jak nad tím přemýšleli jiní e-shopaři:

Premium
martin-kus-web

Z nuly vybudovali značku Vuch. Díky čemu vyrostli? | Martin Kůs

Premium
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

Premium
jan-fabini-web

Z vlastní výroby až k zákazníkovi. Prodávejte jako značka Fabini | Jan Fabini

Premium
dominik-pichal-web

Grizly.cz: Finanční řízení, vedení firmy, nábor lidí a úspěch v e-commerce | Dominik Píchal

Jak získáte zákazníky?

Marketing e-shopu není zdaleka tak jednoduchý, jak se zdá. E-shopy dnes běžně investují do mnoha marketingových kanálů. Nejčastěji do PPC reklamy, která jim pomáhá být snáze dohledatelnými. Dále do sociálních sítí, a to jak do placené reklamy, tak do budování komunity a spolupráce s influencery. Nechybí ani e-mail marketing e-shopu, v rámci kterého budují vztah se svými zákazníky. A mnoho dalších kanálů, z nichž každý je důležitý a umožňuje jim růst.

Pokud v marketingu a propagaci e-shopu nemáte přehled, je důležité, abyste to napravili. Zejména, pokud nemáte peníze na zaplacení zkušených marketérů. I tak pro vás ale bude získávání zákazníků jednou z nejdůležitějších oblastí, kterým se budete muset věnovat. Proto se doporučujeme vzdělávat nejen v marketingu, ale i ve webové analytice, která vám vaše marketingové aktivity pomůže vyhodnotit.

Inzerce

Na čem poběží váš web?

Webové stránky e-shopu lze spustit mnoha způsoby. Nejjednodušším je využití nějakého krabicového řešení, které vám umožní spustit e-shop během pár kliknutí. V Česku nejpopulárnějším je zmíněný Shoptet, ale určitě najdete i další.

Možností je i vytvoření e-shopu na míru, což vám doporučujeme pouze v krajním případě. Takový e-shop totiž vyjde na obrovské peníze, snadno i na miliony korun. Proto raději první sáhněte po krabicovém řešení, ověřte si zájem trhu a zjistěte, zda skutečně dokážete budovat prosperující podnik. Zjistěte více o tom, jak vybrat e-shopové řešení.

Kolik to celé bude stát?

Tohle všechno bude stát spoustu peněz. Nákup zboží, skladování, spuštění webu, marketing, zákaznická podpora, expedice, logistika a mnoho dalšího. Právě proto musí váš nápad na e-shop dávat ekonomický smysl. Doporučujeme proto nepodcenit přípravu byznys plánu, ve kterém vše propočítáte a zjistíte, kolik peněz potřebujete na spuštění e-shopu a za kolik musíte prodávat vaše produkty.

Přemýšlejte také o financování e-shopu, které dříve či později budete potřebovat. Banky, investoři i další zdroje financování podniku vám mohou pomoci, ale budou je zajímat informace, na které se musíte umět připravit.

Pokud tedy chcete založit e-shop, začněte přípravou byznys plánu. Díky němu k vašemu podnikání přistoupíte správným způsobem a postavíte mu pevné základy.

Poslechněte si zkušenosti českých e-shopařů:

jan-astary-web

Finanční řízení e-shopu: Naučte se základy | Ján Aštary (Dexfinity)

Premium
ruslan-skopal-web

Finanční řízení e-shopu: To nejdůležitější a jak s tím začít | Ruslan Skopal (Trenýrkárna)

jan-lastuvka-web

Finanční řízení e-shopu: Jak s ním začít? | Jan Laštůvka (Lemonero)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

Inzerce

martin-horsky-web

Když firma přeroste zakladatele. Příklad dvou firem, kterým se to stalo | Martin Horský (JPF)

Premium
petr-bena-web

Customer Experience: Jak Alza zlepšuje svoje služby pro zákazníky? | Petr Bena

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-luxus

Jiřího klienti #8: Naučte se hrát v podmínkách, které nejsou ideální

Premium
topline-6-web

TOP Line #6: Webová analytika se mění. Advokát s expertem na marketing vysvětlují, jak na to reagovat | Josef Bátrla a Vladimír Smitka

Premium
andrea-mojzisova-web

3 klíčové oblasti finančního řízení, které si pohlídejte | Andrea Mojžišová

Premium
topline-ai-web

TOP Line #5: Polovina firem nepracuje s umělou inteligencí. Je to jen buzzword? | Milena Jabůrková a Václav Peterka

jiri-jemelka-web

Zaměstnanci chtějí přidat? Jak na to reagovat? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-nedari

Jiřího klienti #6: Co dělat, když se vám v podnikání nedaří?

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

daniel-musil-web

Revenue operations: Co to je a proč by to vaše firma měla řešit? | Daniel Musil (AITOM)

jiri-jemelka-web

Roste vám konkurence? Jak to na to reagovat? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
jiri-rostecky-topline3

TOP Line #3: Rostou ceny reklamy i tržby e-shopů | Petr Miklík (Grizly) a Ondřej Chvojka (Shoptet)

Premium
jiri-navratil-web

Dr. Max roste. Co ho odlišuje ve velmi konkurenčním prostředí? | Jiří Navrátil

radek-klein-web

Prodává trdelníky za 1,5 miliardy korun. Kromě Česka i v dalších 12 zemích | Radek Klein (Trdlokafé)

Premium
topline-2

TOP Line #2: Temu a další mění českou e-commerce, CZC končí, Pilulka úspěch Kasy asi nezopakuje | Jitka Dvořáková a Marek Odehnal

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.