Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Matyáš Smutný: Jak neuspět v podnikání a spadnout na úplné dno?

Příběh ovocného baru Matyho Smoothies, na jehož konci byla velká finanční ztráta, psychické zhroucení a mnoho cenných zkušeností o začátcích v podnikání.

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

Off-lineVideoZačátky

Ne vždy někdo sebere dostatek odvahy a rozhodne se sdílet svůj neúspěch s ostatními. O to více bychom si měli vážit lidí, jako je Matyáš Smutný, který přišel ke mně do studia a vyprávěl příběh o tom, jak v podnikání spadl na úplné dno, prodělal peníze a ještě si pokazil zdraví.

Příčin neúspěchu v podnikání může být mnoho. Od nedokonalých (nebo vůbec žádných) byznys plánů po tvrdou konkurenci a neschopnost se od ní odlišit. Matyáš splnil snad všechny předpoklady, proč by jeho podnikání mělo zkrachovat a proč nikdy nemohlo vyrůst.

Chuť rozjet vlastní byznys v sobě našel už v 17 letech. Po 6 letech se společně se svým zaměstnavatelem (a později i investorem) rozhodl rozjet podobný bar, jaký znáte například pod značkou Ugo. Prodával v něm ovocné nápoje a pojmenoval jej Matyho Smoothies.

Vydržel to sotva pár měsíců. Byl na špatném místě, vědělo o něm jen velmi málo lidí a nevydělával skoro žádné peníze. Za barem musel být neustále, dokonce neměl čas ani dojít do tiskárny pro letáky, které mu mohly s marketingem pomoct.

Vše skončilo jednou nocí, při které se Matyáš psychicky zhroutil. Výsledkem byla mnohasettisícová ztráta, ale především i mnoho cenných zkušeností, které si můžete poslechnout v našem dnešním rozhovoru.

Co se ve videu dozvíte?

  • Proč Matyáš v podnikání neuspěl?
  • Jaké jsou vůbec začátky podnikání pro mladého člověka?
  • Jaké začátečnické chyby v podnikání udělal a proč se jim nevyhnul?
  • Co nejvíce podcenil a co by už příště znovu neudělal?
  • Jakých prvních signálů neúspěchu si všiml a jak s nimi naložil?
  • Proč mu ani zkušenější investor nepomohl?
  • Co doporučuje dalším začátečníkům?
  • Proč může takto skončit každý začínající podnikatel?

Matyáš ale s podnikáním neskončil. Dnes rozjíždí nový startup Herba Fabrica, o kterém se v rozhovoru zmínil také.


Poslechněte si i naše další rozhovory. Zjistíte třeba, jak sestavit marketingový plán a jak uspět v podnikání. Máme pro vás stovky rozhovorů s úspěšnými podnikateli, marketéry a s dalšími osobnostmi. Poslechnout si je můžete i v našem podcastu o podnikání.

Další rozhovory o podnikání:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 25 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 4

  1. Jan Horník

    -

    Skvělý rozhovor. Nejklíčovější mi přišlo uvědomění : informace jsem měl, ale nerozuměl jsem jim.

    Odpovědět
  2. Petr Maděra

    -

    Myslím, že zásluha na neúspěchu jsou i peníze, které čerpal od rodičů. (které mu defakto našetřili)

    Odpovědět
  3. David

    -

    Hned bych zašel na smoothie, jsi měl udělat tenhle rozhovor před otevřením….

    Odpovědět
  4. Tomáš

    -

    Tohleto byl nejlepsi rozhovor, ktery jsem zatim videl. Tolik veci jsem si uvedomil a tolik ruznych uhlu pohledu a zkusenosti.. Nemam slov. Jen tak dale, presne takovi lide kteri mluvi do detailu o zacatcich a zkusenostich jsou podle me ti co by tady meli hovorit.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář



Skrýt reklamu