Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Matyáš Smutný: Jak neuspět v podnikání a spadnout na úplné dno?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 174 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Ne vždy někdo sebere dostatek odvahy a rozhodne se sdílet svůj neúspěch s ostatními. O to více bychom si měli vážit lidí, jako je Matyáš Smutný, který přišel ke mně do studia a vyprávěl příběh o tom, jak v podnikání spadl na úplné dno, prodělal peníze a ještě si pokazil zdraví.

Inzerce

Příčin neúspěchu v podnikání může být mnoho. Od nedokonalých (nebo vůbec žádných) byznys plánů po tvrdou konkurenci a neschopnost se od ní odlišit. Matyáš splnil snad všechny předpoklady, proč by jeho podnikání mělo zkrachovat a proč nikdy nemohlo vyrůst.

Chuť rozjet vlastní byznys v sobě našel už v 17 letech. Po 6 letech se společně se svým zaměstnavatelem (a později i investorem) rozhodl rozjet podobný bar, jaký znáte například pod značkou Ugo. Prodával v něm ovocné nápoje a pojmenoval jej Matyho Smoothies.

Vydržel to sotva pár měsíců. Byl na špatném místě, vědělo o něm jen velmi málo lidí a nevydělával skoro žádné peníze. Za barem musel být neustále, dokonce neměl čas ani dojít do tiskárny pro letáky, které mu mohly s marketingem pomoct.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Vše skončilo jednou nocí, při které se Matyáš psychicky zhroutil. Výsledkem byla mnohasettisícová ztráta, ale především i mnoho cenných zkušeností, které si můžete poslechnout v našem dnešním rozhovoru.

Co se ve videu dozvíte?

  • Proč Matyáš v podnikání neuspěl?
  • Jaké jsou vůbec začátky podnikání pro mladého člověka?
  • Jaké začátečnické chyby v podnikání udělal a proč se jim nevyhnul?
  • Co nejvíce podcenil a co by už příště znovu neudělal?
  • Jakých prvních signálů neúspěchu si všiml a jak s nimi naložil?
  • Proč mu ani zkušenější investor nepomohl?
  • Co doporučuje dalším začátečníkům?
  • Proč může takto skončit každý začínající podnikatel?

Matyáš ale s podnikáním neskončil. Dnes rozjíždí nový startup Herba Fabrica, o kterém se v rozhovoru zmínil také.


Poslechněte si i naše další rozhovory. Zjistíte třeba, jak sestavit marketingový plán a jak uspět v podnikání. Máme pro vás stovky rozhovorů s úspěšnými podnikateli, marketéry a s dalšími osobnostmi. Poslechnout si je můžete i v našem podcastu o podnikání.

Další rozhovory o podnikání:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

radek-klein-web

Trdelníky. Jak funguje byznys, do kterého se může zapojit každý? | Radek Klein (Trdlokafé)

zuzana-fryaufova-web

Jak se vyrábí bloky, zápisníky a další produkty young_block? | Zuzana Fryaufová

Premium
martin-mikulenka-web

Vybudujte úspěšnou kamennou prodejnu | Martin Mikulenka

Právě vyšlo

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Jan Horník

Před 5 roky

Skvělý rozhovor. Nejklíčovější mi přišlo uvědomění : informace jsem měl, ale nerozuměl jsem jim.

Odpovědět »

Petr Maděra

Před 5 roky

Myslím, že zásluha na neúspěchu jsou i peníze, které čerpal od rodičů. (které mu defakto našetřili)

Odpovědět »

David

Před 5 roky

Hned bych zašel na smoothie, jsi měl udělat tenhle rozhovor před otevřením….

Odpovědět »

Tomáš

Před 5 roky

Tohleto byl nejlepsi rozhovor, ktery jsem zatim videl. Tolik veci jsem si uvedomil a tolik ruznych uhlu pohledu a zkusenosti.. Nemam slov. Jen tak dale, presne takovi lide kteri mluvi do detailu o zacatcich a zkusenostich jsou podle me ti co by tady meli hovorit.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Inzerce