Inzerce

Matyáš Smutný: Jak neuspět v podnikání a spadnout na úplné dno?

Ne vždy někdo sebere dostatek odvahy a rozhodne se sdílet svůj neúspěch s ostatními. O to více bychom si měli vážit lidí, jako je Matyáš Smutný, který přišel ke mně do studia a vyprávěl příběh o tom, jak v podnikání spadl na úplné dno, prodělal peníze a ještě si pokazil zdraví.

Inzerce

Příčin neúspěchu v podnikání může být mnoho. Od nedokonalých (nebo vůbec žádných) byznys plánů po tvrdou konkurenci a neschopnost se od ní odlišit. Matyáš splnil snad všechny předpoklady, proč by jeho podnikání mělo zkrachovat a proč nikdy nemohlo vyrůst.

Chuť rozjet vlastní byznys v sobě našel už v 17 letech. Po 6 letech se společně se svým zaměstnavatelem (a později i investorem) rozhodl rozjet podobný bar, jaký znáte například pod značkou Ugo. Prodával v něm ovocné nápoje a pojmenoval jej Matyho Smoothies.

Vydržel to sotva pár měsíců. Byl na špatném místě, vědělo o něm jen velmi málo lidí a nevydělával skoro žádné peníze. Za barem musel být neustále, dokonce neměl čas ani dojít do tiskárny pro letáky, které mu mohly s marketingem pomoct.

Vše skončilo jednou nocí, při které se Matyáš psychicky zhroutil. Výsledkem byla mnohasettisícová ztráta, ale především i mnoho cenných zkušeností, které si můžete poslechnout v našem dnešním rozhovoru.

Co se ve videu dozvíte?

  • Proč Matyáš v podnikání neuspěl?
  • Jaké jsou vůbec začátky podnikání pro mladého člověka?
  • Jaké začátečnické chyby v podnikání udělal a proč se jim nevyhnul?
  • Co nejvíce podcenil a co by už příště znovu neudělal?
  • Jakých prvních signálů neúspěchu si všiml a jak s nimi naložil?
  • Proč mu ani zkušenější investor nepomohl?
  • Co doporučuje dalším začátečníkům?
  • Proč může takto skončit každý začínající podnikatel?

Matyáš ale s podnikáním neskončil. Dnes rozjíždí nový startup Herba Fabrica, o kterém se v rozhovoru zmínil také.


Poslechněte si i naše další rozhovory. Zjistíte třeba, jak sestavit marketingový plán a jak uspět v podnikání. Máme pro vás stovky rozhovorů s úspěšnými podnikateli, marketéry a s dalšími osobnostmi. Poslechnout si je můžete i v našem podcastu o podnikání.

Další rozhovory o podnikání:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

jan-puncochar-web

Jan Punčochář: Řízení restaurace, otevírání nového podniku, marketing v gastro byznysu

tomas-vala-web

Tomáš Vala: Jak zvládá pandemii SIKO, investice do technologií, krizové plány

richard-galovic-web

Richard Galovič: Jak se podniká s historickou značkou Favorit?

Právě vyšlo

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

michal-hudecek-web

Marketing a prodej aplikace, výhry v soutěžích | Michal Hudeček (Včelka.cz)

petr-macek-web

Automatizace procesů pro firmy i živnostníky + ukázky | Petr Macek (Caflou.cz)

Nejoblíbenější

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

Komentáře

Jan Horník

Před 3 roky

Skvělý rozhovor. Nejklíčovější mi přišlo uvědomění : informace jsem měl, ale nerozuměl jsem jim.

Odpovědět »

Petr Maděra

Před 2 roky

Myslím, že zásluha na neúspěchu jsou i peníze, které čerpal od rodičů. (které mu defakto našetřili)

Odpovědět »

David

Před 2 roky

Hned bych zašel na smoothie, jsi měl udělat tenhle rozhovor před otevřením….

Odpovědět »

Tomáš

Před 2 roky

Tohleto byl nejlepsi rozhovor, ktery jsem zatim videl. Tolik veci jsem si uvedomil a tolik ruznych uhlu pohledu a zkusenosti.. Nemam slov. Jen tak dale, presne takovi lide kteri mluvi do detailu o zacatcich a zkusenostich jsou podle me ti co by tady meli hovorit.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

karolina-topolova-web

Karolína Topolová (AAA Auto): Budování kariéry manažerky, byznys s ojetými vozy, budoucnost firmy

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

karel-novotny-web

Karel Novotný: Podnikání na volné noze, naceňování práce klientům, popularita v komunitě