Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Propagace e-shopu

Jak na zviditelnění vašeho e-shopu?

Propagace e-shopu není v dnešní době vůbec jednoduchá disciplína. V rámci celého marketingu e-shopu mohou podnikatelé využít celé řady marketingových kanálů a nástrojů, které jim pomohou oslovit nové či stávající zákazníky.

Nejčastěji e-shopy využívají PPC reklamy, díky které se jejich webové stránky zobrazují na předních pozicích ve vyhledávačích. Velmi důležité jsou v dnešní době i sociální sítě, tedy reklama na Facebooku, Instagramu, ale klidně i na dalších sítích, kde může e-shop oslovit relevantní publikum.

Jelikož jsou e-shopy internetové projekty, je pro ně zásadní i vyhledávání. Proto se snaží svoje webové stránky dostat co nejvýš ve výsledcích vyhledávání zejména ve vyhledávači Google a Seznam. Aby se jejich stránky zobrazily vysoko na přirozených (tedy neplacených) výsledcích, investují svůj čas, svou energii i své peníze do optimalizace webu pro vyhledávače (SEO).


Poslechněte si, jak dělat marketing e-shopu.

Marketingových kanálů mohou využít mnohem víc. Velmi populárním mezi e-shopy je i affiliate marketing, skrze který vyplácí provize z nákupu partnerům, kteří jim přivedli nové zákazníky. E-shopy také posílají svým zákazníkům e-maily v rámci e-mail marketingu, oslovují je prostřednictvím influencerů na sociálních sítích nebo samy vytváří obsah na svůj blog či na další místa v rámci obsahového marketingu.

Podcenit samozřejmě nemůžeme ani reklamu mimo internet (billboardy, letáky, polepy, reklama v tištěných médiích a mnoho dalšího) či přímý nákup reklamního prostoru v médiích na internetu.

Zviditelnění e-shopu prakticky

Jako první je důležité, aby se provozovatel e-shopu ujistil, kde se nachází jeho zákazníci. V dnešní internetové době lze snadno odpovědět, že jsou všude. Zkušenost však praví, že každou cílovou skupinu lze nejlépe oslovit na jiných místech a jinou formou. Například starší zákazníky nenajdete především na Instagramu a matky s dětmi na webech o automobilech.


Výrazně vám může pomoci analýza klíčových slov.

Pro zviditelnění e-shopu je tedy zásadní znalost zákazníka, jeho zájmů, chování a návyků. Právě proto si firmy tvoří takzvané persony, což jsou v zásadě imaginární postavy, které ale svými vlastnostmi a svým chováním přesně odpovídají ideálním zákazníkům e-shopu. Kvalitně zpracované persony mohou firmě pomoci snáze a efektivněji pracovat s cílovou skupinou a komunikovat ji i v rámci svého týmu či externích spolupracovníků.

Velmi podceňovanými jsou v marketingu e-shopu data. Ta mnoho zejména začínajících e-shopů neumí sbírat a správně vyhodnocovat. Právě data a webová analytika jako taková mohou napovědět, zda je propagace e-shopu skutečně účinná a zda se nemíjí účinkem. Nebo zda by nemohla přinést mnohem lepší výsledky za menší peníze.

Pro začínající e-shopaře je tak zásadní, aby se jednak zorientovali v základech marketingu (naučili se pracovat s cílovými skupinami, personami a jejich specifiky), jednotlivých marketingových kanálech a analytice a práci s daty.

Všechny potřebné informace najdete v našich rozhovorech třeba v sekci Marketing e-shopu. Pamatujte ale, že svému studiu musíte věnovat čas a trpělivost. Marketing se nenaučíte za pár hodin. Pokud hledáte rychlé řešení, raději svou propagaci svěřte do rukou profesionála.

Inzerce

Marketing profesionálně

Většina e-shopů využívá služeb marketingových specialistů. Mohou na ně delegovat celý svůj marketing, nebo jen jeho část. Takovým specialistou může být marketér na volné noze, nebo celá marketingová agentura.

Obě možnosti mají svá pozitiva i negativa. Agentury se často nezaměřují na malé klienty a mají poměrně vysoké ceny, jelikož se jim práce s malými rozpočty klientů jednoduše nevyplatí. Jsou ovšem i agentury, které malé klienty zvládají a jsou na ně připravené.

Jednotlivci mají zase často omezené kapacity, protože v jednom člověku nezvládnou klientů příliš. Každá firma má s agenturami i freelancery různé zkušenosti a nelze paušalizovat, která z těchto možností je nejlepší.

Obecně ale doporučujeme oslovit specialistů více, porovnat jejich zkušenosti, reference a služby, a poslechnout si i jejich představu o spolupráci a vizi, s jakou by váš projekt chtěli rozvíjet. Neváhejte také do spolupráce přivést i někoho dalšího, kdo na ni bude dohlížet a pomůže vám vyhodnotit její výsledky.

filip-kahoun-web

Filip Kahoun (H1.cz): Každá firma, která roste, se musí časem překopat

robert-casensky-web

Robert Čásenský (Reportér): Jak se zakládá nový časopis?

barbora-lipova-web

Barbora Lípová: Založení značky diářů Black Brick, problémy s výrobci, vážné zdravotní problémy

konstantin-sulimenko-web

Konstantin Sulimenko: Jak se tvoří pořad Hroty týdne ve stylu Johna Olivera?

tomas-bartek-web

Expandujete? Připravte svoje marketéry na časté potíže

leos-spachta-web

Leoš Špachta: Jaký měla rok 2018 agentura Fragile?

popradska-kava

Michal Pastier (ZARAGUZA): Jak se vytvářela populární reklama pro Popradskou Kávu?

Kde jsou zákazníci

Jak zjistit, kde jsou moji zákazníci?

alexandra-kala-web

Alexandra Kala: Vybudování Profimedu, výběr produktu, růst firmy, vztah s dodavateli

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

Premium
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Inzerce