Inzerce

Inzerce

E-mail marketing

E-mail marketing je jednou z podstatných součástí marketingových strategií českých firem. Spočívá v zasílání e-mailových zpráv odběratelům jejich e-mailingu. Nejčastěji se jedná např. o zákazníky e-shopu, uživatele aplikace, čtenáře blogu apod. Do e-mail marketingu dnes investují firmy napříč obory, budují tak se svými odběrateli užší vztah a nabízí jim nové produkty a služby.

Řada firem bohužel stále podceňuje základy efektivního e-mail marketingu. Svým odběratelům proto zasílají irelevantní nezajímavá a mnohdy i nevyžádaná sdělení, která mají jednak velmi malý efekt a jednak mnohdy působí z hlediska budování značky firmy a podpory vztahu se zákazníkem kontraproduktivně.

Jak dělat e-mail marketing efektivně?

Neexistuje jednotný návod, jak dělat e-mail marketing, podle kterého by mohly postupovat všechny firmy na světě. Každá firma je unikátní a její publikum má odlišné potřeby. Přesto se vyplatí řídit základními zásadami e-mailingu:

  1. Posílejte pouze relevantní sdělení. Odběratelé vašeho e-mailingu chtějí číst pouze to, co se dotýká jejich potřeb a zájmů. Pošlete-li jim irelevantní sdělení, zvýšíte tím pravděpodobnost, že vaše e-maily přestanou odebírat, a současně tak dáte najevo, že neznáte skutečné potřeby svých zákazníků.
  2. Posílejte e-maily pouze těm, kteří s tím souhlasili. Databáze e-mailových adres nenakupujte. Nesprávným zacházením s osobními údaji svých uživatelů můžete velmi snadno porušit zákon, ale současně poškodit i pověst vaší firmy. Zjistěte, co je to oprávněný zájem podle GDPR.
  3. Pokuste se e-maily co nejvíce personalizovat. V dnešním světě existují nástroje, které vaše e-maily přizpůsobí na míru vašim zákazníkům a zvýší tak pravděpobonost dosažení vašich cílů.
  4. Segmentujte svoje odběratele. Rozdělte je podle informací, které o nich máte. Například podle produktů, které u vás nakupují, témat, která je zajímají, služeb, které využívají apod.
  5. Dejte odběratelům důvod vaše e-maily odebírat. Ani vy neděláte nic jen tak. Čím vyšší přidanou hodnotu jim v e-mailech doručíte, tím spíše je budou odebírat, budou je otevírat a budou v nich klikat na vložené odkazy.
  6. Věnujte pozornost předmětům e-mailů, které rozhodují o tom, zda je odběratel vůbec otevře, a celkové podobě e-mailů. Pro odběratele musí vypadat atraktivně, přehledně a relevantně.
  7. Nezapomeňte na mobilní zařízení. Vaše e-maily se musí dobře zobrazit i na malých displejích mobilních telefonů.
  8. Testujte a vyhodnocujte. Používejte A/B testování, experimentujte s dobou zasílání e-mailů, s jednotlivými předměty i s podobou e-mailů samotných.

Mnoho dalších doporučení najdete v našich článcích a videích. Na našem webu je spousta obsahu o marketingu. Můžete rovněž odebírat náš podcast o marketingu a know-how zkušených marketérů a podnikatelů poslouchat třeba cestou do práce. Tady jsou vybrané tipy od profíků v e-mail marketingu:

smartemailing-web

Livestream: Změna vlastníka firmy, financování podnikání, pověst na trhu, hodnoty ve firmě – SmartEmailing.cz

Po delší době tady máme livestream a v něm rekordní počet hostů, se kterými najednou budu dělat rozhovor. Znám už to z off-line akcí, ale takhle na dálku je to pro mě velká novinka. Základem celého rozhovoru je pro mě…

Před 2 měsíci

E-mail v začátcích podnikání: Jak na něj?

Chystáte se začít s podnikáním? Pro zahájení něčeho, co by se mohlo stát dalším velkým úspěchem, nepotřebujete nutně vysokoškolský titul, spoustu peněz v bance ani obchodní zkušenosti. Pro naplnění vašeho záměru určitě budete potřebovat nápad, obchodního ducha, odvahu a hlavně…

Před 4 měsíci

ondrej-preuss-gdpr-oz-web

GDPR: Co to je oprávněný zájem k užívání osobních údajů?

Jak jistě víte, GDPR je evropské nařízení na ochranu osobních údajů. Základní informace jsme o něm probírali již dříve. Dnes se zaměřujeme na otázku tzv. oprávněného zájmu k užívání osobních údajů, který se může hodit nejen z marketingových důvodů. Tento…

Před 2 roky

ondrej-preuss-lupinski-web

Marketér se ptá advokáta: Co e-shopy podceňují v GDPR?

Vstoupení GDPR v platnost se kvapem blíží. Termín 25. května bude pro mnohé provozovatele e-shopu klíčový. Co ochrana osobních údajů udělá právě s českými e-shopy? Na co je potřeba se připravit? Na úskalí GDPR pro e-shopy se ptal Daniel Lupinski…

Před 3 roky

Rozhovory na cesty. Odebírejte podcast Jirky Rosteckého

Jirka Rostecký
ondrej-preuss-email-dukaz-web

E-mail jako důkaz. Uzná ho soud?

Poměrně často se setkáváme s dotazem, zda lze použít e-mail jako důkaz u soudu. Jednoduchá a zároveň jednoznačná odpověď je, že ano. Pojďme ji však přeci jen rozvést. V prvé řadě je nutné uvést, že platí tzv. zásada volného hodnocení…

Před 3 roky

ondrej-preuss-gdpr-povinnosti-web

GDPR: Jaké povinnosti vám přináší a co znamenají pojmy přenositelnost, profilování a zabezpečený pověřenec?

GDPR je evropské nařízení na ochranu osobních údajů. Základní informace jsme o něm probírali ve videu zde. Můžeme ho považovat za příležitost pro podnikatele nebo za kouli uvázanou u nohy. Každopádně se však na něj a na nové povinnosti s…

Před 3 roky

tomas-panek-web

Tomáš Pánek: Marketing Emirates, e-mailingové strategie a jak rozjet kariéru marketéra

Tomáš Pánek přijel natočit dnešní rozhovor až z Dubaje. Vlastně nepřijel, přiletěl, což je mu velmi blízké. Pracuje totiž jako specialista digitálního marketingu v jedné z nejpopulárnějších a nejluxusnějších aerolinek světa Emirates. O Emirates jste v Čechách mohli naposledy slyšet…

Před 3 roky

ondrej-preuss-gdpr-web

GDPR: Co to je a jak se na to připravit?

Na Česko se “valí” něco, čemu se říká GDPR. Pro ty, co vůbec netuší, o co jde, co to vlastně je? Jak se na něj připravit a jaké změny nám přinese? GDPR – General Data Protection Regulation je nové nařízení…

Před 3 roky

Inzerce

florentyna-web

Jana Florentýna Zatloukalová: Jak založit blog se statisícovou návštěvností a obratem 5,5 milionu ročně?

Já vím. Foodblogerky nejsou něčím, co většina uživatelů Mladého podnikatele vyhledává. Janě Florentýně Zatloukalové byste ale pozornost věnovat měli. Její blog KuchařkaProDceru.cz měsíčně navštíví až 350 tisíc lidí a jeho roční obrat se pohybuje kolem 5,5 milionu korun. Dlužno podotknout,…

Před 3 roky

patrik-gajdos-web

Jak se snadno inspirovat od konkurence v e-mailovém marketingu?

E-mail patří k těm nejefektivnějším marketingovým kanálům vůbec. Ne každý ale ví, jak s ním efektivně pracovat. Analýza konkurence vám výrazně urychlí řešení problémů, se kterými byste si sami lámali hlavu měsíce, ne-li roky. Stačí vědět, na co se dívat. Jak konkurence…

Před 3 roky

martin-masa-web

Martin Máša (Hnutí Duha): Pomohli jsme vyhrát přírodě. Zapojilo se 55 tisíc lidí

Martin Máša z Hnutí Duha přišel vyprávět o tom, jak se v Česku mění zákony a jak se k tomu realizuje kampaň, do které se zapojilo až 55 tisíc lidí. Díky nim se povedlo ochránit české národní parky a dát šanci přírodě…

Před 3 roky

acomware-feedo-pripadova-studie

Feedo.cz: Na 50 % nákupů se podílí e-mailový marketing

Prodejci kojeneckého zboží Feedo.cz několik let pomáháme s e-mailovou komunikací. Dnes je díky tomu e-mail kanálem, který při cestě za nákupem využije 50 % zákazníků. V počátcích naší spolupráce v roce 2012 nemělo Feedo.cz propracovanou strategii e-mailingu, využívalo pouze základní segmenty a nijak…

Před 3 roky

Doporučené články

piero-sestak-web

Piero Šesták: Budování agentury, svoboda v podnikání, předání vedení firmy nástupci

pavel-ungr-web

VIDEO: Pavel Ungr: Kdo je to SEO konzultant?

oliver-dlouhy-web

VIDEO: Oliver Dlouhý (Skypicker) o životě startupisty

Uživatelské testování

Uživatelské testování: Jak vybrat testery?

Inzerce