Jak dělat e-mail marketing v e-commerce?
Inspirujte se, jak dělat e-mail marketing e-shopu. V tomto článku pro vás máme několik tipů a ukázek, jak můžete i vy přistoupit k e-mail marketingu a zvýšit jím tržby vašeho e-shopu. Článek jsme doplnili také našimi vybranými rozhovory, kterých tu najdete stovky. Neváhejte se tedy vzdělávat ve všem, co právě nyní potřebujete.
Z naší zkušenosti mnoho firem nechápe, co to vůbec e-mail marketing je. Považují ho za způsob, jak lidi doslova bombardovat naprosto nezajímavými a nerelevantními e-maily. Svým kontaktům potom posílají vše, co je napadne nebo co zrovna potřebují prodat či oznámit. Takový e-mail marketing ale příliš dobře nefunguje.
Pro nás je e-mail marketing velmi intimním nástrojem pro kontakt s vašimi zákazníky. Jen si to vezměte, vaše zprávy jim přijdou zničehonic přímo do e-mailové schránky. Zobrazí se jim mezi e-maily od jejich rodiny, přátel, kolegů či obchodních partnerů. Takový kontakt není jednoduchý už jen proto, že stačí kliknout na jedno tlačítko a váš e-mail bude smazaný. Nebo se ocitnete ve spamu.
E-mail marketing je pro nás v e-commerce především nástroj pro budování a udržování vztahu s vašimi zákazníky. Ten se vám povede budovat a udržovat tehdy, pokud jim budete zasílat vysoce relevantní, aktuální a ideálně personalizované zprávy. Vaše e-maily tak musí reagovat na potřeby vašich zákazníků a ideálně i reflektovat jejich historii s vaší firmou (např. co si u vás už nakoupili). Těžko prodáte mladé slečně pánské kalhoty nebo staršímu pánovi dudlík.
Tvorba e-shopu je dnes především o datech. Pokud umíte data získávat, můžete se s nimi naučit i pracovat. Těmi daty myslíme zejména informace o vašich zákaznících – kdo jsou, jaká jsou jejich specifika a co u vás nakupovali. Čím podrobnější znalost vašich zákazníků budete mít, tím relevantnější e-maily jim budete moci zasílat.
V e-mailech byste rozhodně neměli jen prodávat.
Málokdo je zvědavý na obchodní nabídky, když se ráno u snídaně podívá do své schránky. Proto se zamyslete, o jaká sdělení by vaši zákazníci mohli mít zájem a co by je potěšilo.
Můžete jim třeba pomáhat s výběrem vhodných produktů či jejich používáním. Můžete je informovat o relevantních novinkách, případně jim pomoci s něčím, co pravděpodobně budou řešit.
E-mail marketing je vhodný využít i v situacích, kdy na vás zákazník zapomene. Můžete ho například informovat o opuštěném košíku. Velmi populární jsou i připomínky dalšího nákupu po určité době, kdy ten první nejspíš spotřeboval.
Poslechněte si další tipy pro váš e-mail marketing:
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 10 měsíců
Před 10 měsíců
Před 7 měsíců
Před 7 měsíců