Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Automatizace firmy

Automatizace firem je považována za jeden z největších trendů budoucnosti řízení firem. Již v dnešní době se mnoho firem automatizaci interních procesů aktivně věnuje. Existuje celá řada nástrojů, aplikací a dalších možností, jak můžete automatizovat procesy ve vaší firmě, a firmu tak zefektivnit, ušetřit náklady a postavit firmě pevnější základy budoucnosti.

Přesto všechno je automatizace stále poměrně nepolíbeným tématem mezi českými firmami. Mnoho společností se jí ještě nevěnuje a přichází tím o obrovskou příležitost, jak podnikat efektivněji a lépe.

Právě proto se automatizaci firem poměrně často věnujeme v našich rozhovorech, ze kterých můžete čerpat inspiraci i pro vaše podnikání.

Příklad automatizace firmy

Mezi nejčastější příklady automatizace interních procesů firmy patří všechny možné úkoly a procesy, které se týkají rutinních úkolů. Může jít například o přeposílání účetních dokladů, zpracování účetnictví, práci s dokumenty, interní komunikaci a mnoho dalšího.

Dalším příkladem ale může být i e-shop Rybízák, s jehož ředitelem Petrem Čerňanským jsme si povídali o automatizaci v rámci zákaznické péče. Petr nám vyprávěl, jak díky automatizaci jeho firma ušetřila nemalé náklady a několik pracovních pozic.

Automatizuje například to, jaké informace dostávají zákazníci e-shopu, jak snadno mohou sledovat stav jejich objednávek a jak mohu získat informace, kvůli kterým by museli pravděpodobně psát nebo volat zákaznické podpoře, ačkoliv je mohou snadno najít na webu nebo v emailu.

Inzerce

Co lze ve firmě automatizovat?

Existuje celá řada firemních procesů, které lze automatizovat. Vybrali jsme pro vás některé oblasti, nad kterými se můžete zamyslet i vy:

  • Nákupní proces – automatizace zadávání objednávek, schvalování nákupů a sledování stavu objednávek.
  • Fakturace – automatizace přijímání faktur, jejich kontroly a zpracování v rámci účetnictví.
  • Prodejní proces – automatizace obchodních nabídek, prodejních objednávek a fakturace.
  • Správa zásob – automatizace sledování skladových zásob, logistiky a stavu skladu.
  • Správa projektů – automatizace plánování, sledování a řízení projektů.
  • Správa dokumentů – automatizace archivace, vyhledávání a další práce s dokumenty.
  • Marketing – automatizace rozesílání e-mailových kampaní a řada dalších aktivit v marketingu.
  • Zákaznická podpora – automatizace přijímání a řešení požadavků zákazníků.

Pokud chcete s automatizaci procesu ve vaší firmě začít i vy, doporučujeme vám se zamyslet nad procesy a úkoly, které se často opakují, jsou rutinní a nevyžadují příliš velkou kvalifikaci. Je možné, že právě zde se skrývají příležitosti, co automatizovat a jak firmu zefektivnit.

V našich rozhovorech si můžete poslechnout podnikatele a odborníky, kteří sdílejí své zkušenosti s automatizaci firem:

petr-macek-web

Systém na řízení firmy: Jak ho vybírat? | Petr Macek (Caflou)

vaclav-hlavacek-web

Automatizace procesů: Kde ve firmě ušetřit? | Václav Hlaváček

vaclav-hlavacek-web

Automatizace firemních procesů. Kde začít? | Václav Hlaváček

michael-urban-web

Závislost agentury na jednom klientovi a zbytečně mnoho procesů | Michael Urban (Abbreva)

adam-kuncicky-web

Rozšiřování sortimentu a technologie e-shopu | Adam Kunčický (YourGames)

tomas-pilsky-web

Jak se změnil obchod v CZC.cz za 10 let? | Tomáš Pilský

pilin-macek-web

Power BI a automatizace reportů: Jak ušetřit práci zaměstnancům? | Petr Pilin a Jáchym Macek (iPodnik)

jan-krcmar-web

Automatizace e-mail marketingu: Jak ji dělá Vivantis, Heureka, Eset nebo Czech News Center? | Jan Krčmář (SmartEmailing.cz)

martin-stanovsky-web

Řízení cashflow digitální agentury | Martin Stanovský

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.