Automatizace firem je považována za jeden z největších trendů budoucnosti řízení firem. Již v dnešní době se mnoho firem automatizaci interních procesů aktivně věnuje. Existuje celá řada nástrojů, aplikací a dalších možností, jak můžete automatizovat procesy ve vaší firmě, a firmu tak zefektivnit, ušetřit náklady a postavit firmě pevnější základy budoucnosti.
Přesto všechno je automatizace stále poměrně nepolíbeným tématem mezi českými firmami. Mnoho společností se jí ještě nevěnuje a přichází tím o obrovskou příležitost, jak podnikat efektivněji a lépe.
Právě proto se automatizaci firem poměrně často věnujeme v našich rozhovorech, ze kterých můžete čerpat inspiraci i pro vaše podnikání.
Mezi nejčastější příklady automatizace interních procesů firmy patří všechny možné úkoly a procesy, které se týkají rutinních úkolů. Může jít například o přeposílání účetních dokladů, zpracování účetnictví, práci s dokumenty, interní komunikaci a mnoho dalšího.
Dalším příkladem ale může být i e-shop Rybízák, s jehož ředitelem Petrem Čerňanským jsme si povídali o automatizaci v rámci zákaznické péče. Petr nám vyprávěl, jak díky automatizaci jeho firma ušetřila nemalé náklady a několik pracovních pozic.
Automatizuje například to, jaké informace dostávají zákazníci e-shopu, jak snadno mohou sledovat stav jejich objednávek a jak mohu získat informace, kvůli kterým by museli pravděpodobně psát nebo volat zákaznické podpoře, ačkoliv je mohou snadno najít na webu nebo v emailu.
Existuje celá řada firemních procesů, které lze automatizovat. Vybrali jsme pro vás některé oblasti, nad kterými se můžete zamyslet i vy:
Pokud chcete s automatizaci procesu ve vaší firmě začít i vy, doporučujeme vám se zamyslet nad procesy a úkoly, které se často opakují, jsou rutinní a nevyžadují příliš velkou kvalifikaci. Je možné, že právě zde se skrývají příležitosti, co automatizovat a jak firmu zefektivnit.
V našich rozhovorech si můžete poslechnout podnikatele a odborníky, kteří sdílejí své zkušenosti s automatizaci firem:
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 7 měsíců
Před 7 měsíců
Před 8 měsíců
Před 8 měsíců