Inzerce

Expanze na zahraniční trh

Zkušenosti českých podnikatelů s expanzí do zahraničí

Expanze na zahraniční trh je jedním z možných zdrojů růstu firmy. V Česku se už do zahraniční povedlo expandovat mnoha firmám z různých oborů. Jejich vrcholné představitele jsme vyzpovídali v našich rozhovorech a získali tak pro vás spoustu tipů a zkušeností, které vám s expanzí do zahraničí mohou pomoci.

Inzerce

Vstup firmy na zahraniční trh

Vstup firmy na zahraniční trh není jednoduchý. Většina firem podceňuje svou přípravu na expanzi a vstupuje na cizí trh příliš brzy. Jako první je nutné, aby se firma připravila z hlediska interních procesů a zvládla být maximálně efektivní na domácím trhu.

Podstatné je také nepodcenit přípravu z hlediska finančního řízení a plánování. Otevření firmy na novém trhu se příliš neliší od vybudování úplně nové firmy, a proto doporučujeme vyhotovit byznys plán, který vám pomůže ověřit smysl vašeho záměru.

Samozřejmostí je průzkum tamního trhu, konkurence, právního systému, chování místních zákazníků a zvyklostí, na které se vaše firma bude muset adaptovat. Poslechněte si například, jak k expanzi do zahraničí přistupuje firma prodávající regály a jaké první kroky na novém trhu dělá.

petr-meloun-web

Expanze do zahraničí: První kroky | Petr Meloun (BazarovéRegály.cz)

tomas-vrtik-web

Tomáš Vrtík: Vývoj služby Expandeco, expanze e-shopů do zahraničí, rizika a náročnost expanze

milan-fiala-strategie-web

Jak na analýzu trhu a strategii expanze do zahraničí?

Rizika vstupu na zahraniční trhy

Podnikání v Česku se může v mnoha ohledech lišit od toho v zahraničí. Každá země má svoji historii a liší se i mentalita jejích obyvatel. Proto je nesmírně důležité, abyste věnovali čas analýze a poznání dané země a jejího trhu. Můžete například zjistit, že to, co oceňují zákazníci v Česku a co je vaší velkou konkurenční výhodou, nemusí fungovat v zahraničí.

Mnoha firmám se expanze do zahraničí nepovedla a rozhodly se v ní dále nepokračovat. Čerpejte tedy ze zkušeností ostatních, poznejte rizika vstupu na zahraniční trhy a vyhněte se častým chybám.

jan-keselak-web

Expanze Glami.cz do zahraničí | Ján Kešelák

jan-ruzicka-web

Jan Růžička (EastParcel.cz): Proč a jak expandovat s e-shopem na Ukrajinu?

milan-fiala-4-web

Expanze do zahraničí: Jak na cizojazyčné verze vašeho webu?

Expanze české firmy na zahraniční trh

Pokud vás láká expanze české firmy na zahraniční trh, podívejte se na další videa, články a podcasty, které jsme pro vás připravili a ze kterých můžete zjistit, jak k expanzi přistoupit a jak v ní uspět.

petr-meloun-web

Expanze do zahraničí: První kroky | Petr Meloun (BazarovéRegály.cz)

jan-keselak-web

Expanze Glami.cz do zahraničí | Ján Kešelák

adam-kurzok-web

Adam Kurzok (EXPANDO): Expanze do zahraničí v době koronaviru, marketplaces, budoucnost e-commerce

jakub-plas-web

Jakub Plas: Rozjezd výroby a e-shopu Maso Here, podnikání s bráchou, content marketing

oldrich-bajer-web

Oldřich Bajer: Situace v Mall Group, budoucnost e-commerce, role marketplaces

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková (CZC.cz): Stav e-commerce v Česku, Chorvatsku a na Slovinsku, doporučení pro e-shopy

petr-dvorak-web

Petr Dvořák (Wultra): Podnikání s open-source, budování obchodního týmu, výběr licence

tomas-vrtik-web

Tomáš Vrtík: Vývoj služby Expandeco, expanze e-shopů do zahraničí, rizika a náročnost expanze

tomas-bartek-web

Tomáš Bártek: Jak expanduje do zahraničí e-shop VašeČočky.cz?

TOP obsah

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů