Inzerce

Expanze na zahraniční trh

Zkušenosti českých podnikatelů s expanzí do zahraničí

Expanze na zahraniční trh je jedním z možných zdrojů růstu firmy. V Česku se už do zahraniční povedlo expandovat mnoha firmám z různých oborů. Jejich vrcholné představitele jsme vyzpovídali v našich rozhovorech a získali tak pro vás spoustu tipů a zkušeností, které vám s expanzí do zahraničí mohou pomoci.

Inzerce

Vstup firmy na zahraniční trh

Vstup firmy na zahraniční trh není jednoduchý. Většina firem podceňuje svou přípravu na expanzi a vstupuje na cizí trh příliš brzy. Jako první je nutné, aby se firma připravila z hlediska interních procesů a zvládla být maximálně efektivní na domácím trhu.

Podstatné je také nepodcenit přípravu z hlediska finančního řízení a plánování. Otevření firmy na novém trhu se příliš neliší od vybudování úplně nové firmy, a proto doporučujeme vyhotovit byznys plán, který vám pomůže ověřit smysl vašeho záměru.

Samozřejmostí je průzkum tamního trhu, konkurence, právního systému, chování místních zákazníků a zvyklostí, na které se vaše firma bude muset adaptovat. Poslechněte si například, jak k expanzi do zahraničí přistupuje firma prodávající regály a jaké první kroky na novém trhu dělá.

petr-meloun-web

Expanze do zahraničí: První kroky | Petr Meloun (BazarovéRegály.cz)

tomas-vrtik-web

Tomáš Vrtík: Vývoj služby Expandeco, expanze e-shopů do zahraničí, rizika a náročnost expanze

milan-fiala-strategie-web

Jak na analýzu trhu a strategii expanze do zahraničí?

Rizika vstupu na zahraniční trhy

Podnikání v Česku se může v mnoha ohledech lišit od toho v zahraničí. Každá země má svoji historii a liší se i mentalita jejích obyvatel. Proto je nesmírně důležité, abyste věnovali čas analýze a poznání dané země a jejího trhu. Můžete například zjistit, že to, co oceňují zákazníci v Česku a co je vaší velkou konkurenční výhodou, nemusí fungovat v zahraničí.

Mnoha firmám se expanze do zahraničí nepovedla a rozhodly se v ní dále nepokračovat. Čerpejte tedy ze zkušeností ostatních, poznejte rizika vstupu na zahraniční trhy a vyhněte se častým chybám.

jan-keselak-web

Expanze Glami.cz do zahraničí | Ján Kešelák

jan-ruzicka-web

Jan Růžička (EastParcel.cz): Proč a jak expandovat s e-shopem na Ukrajinu?

milan-fiala-4-web

Expanze do zahraničí: Jak na cizojazyčné verze vašeho webu?

Expanze české firmy na zahraniční trh

Pokud vás láká expanze české firmy na zahraniční trh, podívejte se na další videa, články a podcasty, které jsme pro vás připravili a ze kterých můžete zjistit, jak k expanzi přistoupit a jak v ní uspět.

Pro předplatitele
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

jaroslav-baier-web

Expanze do zahraničí: Jak ji zvládnout po právní stránce? | Jaroslav Baier

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

proficio-web

Expanze do zahraničí: Jak na ní neprodělat kalhoty?

tomas-ruzicka-web

Expanze e-shopu do zahraničí prakticky | Tomáš Růžička (Expandeco)

martin-jecmen-web

Logistika e-shopu v zahraničí | Martin Ječmen (BazarovéRegály.cz)

Pro předplatitele
michal-mensik-web

Růst firmy DoDo: Miliardový obrat během 4 let | Michal Menšík

michal-cumpelik-web

Správa rozsáhlých dat ve firmě, vývoj služby Tabidoo | Michal Čumpelík

arva-vrtik-web

Reverzní logistika e-shopu v zahraničí | Tomáš Vrtík a Peter Árva

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

Pro předplatitele
michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání