Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Expanze do zahraničí

Českým firmám se daří, a proto stále více uvažují nad expanzí do zahraničí. Připravili jsme pro vás sérii rozhovorů, ve kterých se bavíme s velkými firmami i malými živnostníky o tom, jak taková expanze do zahraničí probíhá a na jakých trzích se českým firmám daří.

Pokud nevíte, kde začít, doporučujeme vám rozhovor se Štěpánem Jandlem o tom, jak expanduje e-shop Feedo.cz.

Časté chyby při expanzi do zahraničí

Expandujete-li do zahraničí, vyhněte se následujícím chybám:

  • Vyberte si trh, kterému rozumíte. Každý trh je naprosto jiný a zákazníci se na něm chovají jinak. To, co je běžné v Česku, může být naprosto odlišné na trhu, který jste si vybrali.
  • Vytvořte si analýzu konkurence a zjistěte, jaká je na tamním trhu situace a čím můžete konkurovat zavedeným hráčům.
  • Seznamte se s tamní legislativou. Mnoho firem ji ze začátku podcení, což má potom neblahé následky a celá expanze se jim výrazně prodraží.
  • Naučte se vyhodnocovat finanční výsledky vaší zahraniční expanze. Je až s podivem, kolik významných českých firem nedokáže změřit, zda se jim expanze skutečně vyplácí a zda na ní neprodělávají peníze.

Další chyby a doporučení najdete v našich rozhovorech. Poslouchat je můžete i ve formě podcastu o podnikání.


Související témata: Expanze do Rumunska | Expanze do Polska

Premium
gentlemanstore-web

Zdroje růstu e-shopu GentlemanStore.cz | Pavel Králíček a Jan Moravčík

Výhradní distribuce značek, akvizice české značky kosmetiky, vlastní barber shop, šití na míru, privátní značky, expanze do zahraničí. Podívejte se, díky čemu roste e-shop s pánskou módou.

Před 2 týdny

samuel-huba-web

SaaS byznys, vstup na burzu, budoucnost e-commerce | Samuel Huba

Nahlédněte do zákulisí největšího českého poskytovatele e-shopových řešení a zjistěte, jak přemýšlí nad expanzí do zahraničí a novými produkty.

Před 2 týdny

karin-milkova-web

Expanze do zahraničí a lokální platební metody | Karin Milková (TrustPay)

Karin Milková z TrustPay detailně rozebírá, na co jsou zvyklí zákazníci v zahraničí. Zjistěte, jaké platební metody jim nabídnout a zda si nechat platit v kryptu.

Před 3 týdny

ondrej-pavelek-web

Expanze do zahraničí a sociální sítě. Co vás překvapí? | Ondřej Pavelek (Httpool)

Lidé v zahraničí nepoužívají sociální sítě stejně jako Češi. V mnoha zemích není Facebook ani nejpoužívanější sítí. Pokud expandujete, zjistěte, na co se připravit.

Před 1 měsíc

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.

Zjistit více

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Vojtěch Bořil z Kontent by Kentico prakticky o tom, jak vybudovat úspěšné a prosperující SaaS podnikání. Detaily ze zákulisí firmy a tipy pro nové startupy.

Před 1 měsíc

patrik-babinec-web

Expanze do zahraničí z pohledu logistiky | Patrik Babinec (Skladon)

Jak přistoupit k zahraniční expanzi pohledem logistiky? Kdy v zahraničí vybudovat vlastní sklad a kdy vám stačí ten v Česku? A jak neprodělávat peníze?

Před 3 měsíce

Premium
petr-janosik-web

SaaS byznys: Jak se buduje Smartlook? | Petr Jánošík

Podrobný rozhovor o tom, jak vybudovat úspěšný SaaS byznys. Nahlédněte do zákulisí jedné z nejúspěšnější českých SaaS aplikací SmartLook.

Před 3 měsíce

petr-macek-web

Expanze produktu do zahraničí | Petr Macek (Caflou)

Z malého nástroje se stává rostoucí firma expandující do celého světa. Poslechněte si, jak Caflou vstupuje na nové trhy a co se při tom naučilo.

Před 6 měsíců

samuel-huba-web

Samuel Huba: Budoucnost a strategie Shoptetu

Ředitel největší české e-shopové platformy Shoptet sdílí plány firmy do budoucna, aktuální strategii a filosofie nových produktů a služeb.

Před 7 měsíců

Premium
ondrej-bumbalek-web

Přepnutí české firmy do zahraničí | Ondřej Bumbálek (SportObchod.cz)

SportObchod.cz se z české firmy přepnul do mezinárodní. Marketingový ředitel Ondřej Bumbálek popisuje, jak změna probíhala a jak hledají zaměstnance v cizině.

Před 7 měsíců

Premium
michal-molcan-web

Řízení a byznys magazínu v 70 zemích světa | Michal Molčan

Založil magazín, který se distribuuje do desítek zemí světa. Řídí ho remote redakce. Poslechněte si Michala Molčana a zjistěte, jak magazín funguje a vydělává.

Před 8 měsíců

Premium
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Jeden z největších českých e-shopů dobývá Evropu. Působí už ve 12 zemích a chce vstoupit do řady dalších. Co se při tom naučil a co radí dalším firmám?

Před 8 měsíců

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

Inzerce