Inzerce

Expanze do zahraničí

Českým firmám se daří, a proto stále více uvažují nad expanzí do zahraničí. Připravili jsme pro vás sérii rozhovorů, ve kterých se bavíme s velkými firmami i malými živnostníky o tom, jak taková expanze do zahraničí probíhá a na jakých trzích se českým firmám daří.

Pokud nevíte, kde začít, doporučujeme vám rozhovor se Štěpánem Jandlem o tom, jak expanduje e-shop Feedo.cz.

Časté chyby při expanzi do zahraničí

Expandujete-li do zahraničí, vyhněte se následujícím chybám:

  • Vyberte si trh, kterému rozumíte. Každý trh je naprosto jiný a zákazníci se na něm chovají jinak. To, co je běžné v Česku, může být naprosto odlišné na trhu, který jste si vybrali.
  • Vytvořte si analýzu konkurence a zjistěte, jaká je na tamním trhu situace a čím můžete konkurovat zavedeným hráčům.
  • Seznamte se s tamní legislativou. Mnoho firem ji ze začátku podcení, což má potom neblahé následky a celá expanze se jim výrazně prodraží.
  • Naučte se vyhodnocovat finanční výsledky vaší zahraniční expanze. Je až s podivem, kolik významných českých firem nedokáže změřit, zda se jim expanze skutečně vyplácí a zda na ní neprodělávají peníze.

Další chyby a doporučení najdete v našich rozhovorech. Poslouchat je můžete i ve formě podcastu o podnikání.


Související témata: Expanze do Rumunska | Expanze do Polska

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

Jak co nejlépe a nejkvalitnějši přeložit váš web při expanzi do zahraničí? Jak překladatele vybírat a jak je řídit, abyste předešli chybám a zdržením?

Před 2 týdny

proficio-web

Expanze do zahraničí: Jak na ní neprodělat kalhoty?

Zjistěte, jak expandovat do zahraničí a neprodělat na tom kalhoty. Poslechněte si záznam webináře Proficia, který moderoval Jirka Rostecký.

Před 4 týdny

Inzerce

tomas-ruzicka-web

Expanze e-shopu do zahraničí prakticky | Tomáš Růžička (Expandeco)

Dozvíte se třeba, co dělat, pokud máte ryze český brand, jak si předem výhodnost expanze spočítat nebo jak to celé zvládnout po logistické a obchodní stránce.

Před 1 měsícem

martin-jecmen-web

Logistika e-shopu v zahraničí | Martin Ječmen (BazarovéRegály.cz)

Zlepšete vaši logistiku pro zákazníky ze zahraničí. Poslechněte si, jak k ní přistupuje jednička ve svém oboru a co vše na zahraničních trzích nabízí.

Před 2 měsíci

Rozhovory na cesty. Odebírejte podcast Jirky Rosteckého

Jirka Rostecký
michal-mensik-web

Růst firmy DoDo: Miliardový obrat během 4 let | Michal Menšík

Koupil firmu za jednotky milionů a během 4 let s ní dosáhl miliardového ročního obratu. Poslechněte si, díky čemu roste služba DoDo Michala Menšíka.

Před 3 měsíci

michal-cumpelik-web

Správa rozsáhlých dat ve firmě, vývoj služby Tabidoo | Michal Čumpelík

Tabidoo je nástroj, který firmám pomáhá spravovat i velmi rozsáhlá data. Cílí jak na malé, tak i větší podniky, a mezi klienty má třeba Dr. Maxe, který skrze něj kontroluje data z více než 500 lékáren.

Před 4 měsíci

arva-vrtik-web

Reverzní logistika e-shopu v zahraničí | Tomáš Vrtík a Peter Árva

Jak zákazníkům nabídnout kvalitní péči v zahraničí? Jak spočítat náklady na vratky a jak logistiku nastavit co nejefektivněji? Poradí Tomáš Vrtík a Peter Árva.

Před 4 měsíci

petr-meloun-web

Expanze do zahraničí: První kroky | Petr Meloun (BazarovéRegály.cz)

Expanze do zahraničí nemusí být složitá. Poslechněte si, jak ji krok za krokem dělá e-shop BazarovéRegály.cz, který už dnes úspěšně působí v několika zemích.

Před 6 měsíci

jan-keselak-web

Expanze Glami.cz do zahraničí | Ján Kešelák

Jak vybírat trhy pro expanzi firmy do zahraničí a jak se na novém trhu uvést? Poslechněte si zkušenosti úspěšného projektu Glami.cz.

Před 8 měsíci

adam-kurzok-web

Adam Kurzok (EXPANDO): Expanze do zahraničí v době koronaviru, marketplaces, budoucnost e-commerce

Před pandemií koronaviru byla jedním z nejvyhledávanějších témat na MladýPodnikatel.cz expanze e-shopu do zahraničí. V minulosti jsem vám prostřednictvím rozhovorů přinesl zkušenosti a know-how mnoha odborníků na zahraniční expanzi a samozřejmě i zkušenosti samotných zakladatelů e-shopů. Jak se situace v…

Před 1 rokem

jakub-plas-web

Jakub Plas: Rozjezd výroby a e-shopu Maso Here, podnikání s bráchou, content marketing

Kdybyste se podívali na prvních 25 rozhovorů, našli byste mezi nimi i rozhovor s Jakubem Plasem. Ten tehdy vedl službu pro rychlý rozvoz jídel Ordr, za kterou stálo STRV. Velkou část kariéry strávil právě v této společnosti, bydlel v San…

Před 1 rokem

oldrich-bajer-web

Oldřich Bajer: Situace v Mall Group, budoucnost e-commerce, role marketplaces

Oldřich Bajer spoluzaložil Centrum.cz a e-shop Zoot.cz. Dnes pracuje jako CEO Mall Group a speciálně pro vás okomentoval aktuální situaci v e-commerce a dopad pandemie koronaviru na českou ekonomiku. Povídali jsme si i o tom, jaké e-shopy do budoucna zvítězí,…

Před 1 rokem

TOP obsah

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier