Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Expanze do zahraničí

Českým firmám se daří, a proto stále více uvažují nad expanzí do zahraničí. Připravili jsme pro vás sérii rozhovorů, ve kterých se bavíme s velkými firmami i malými živnostníky o tom, jak taková expanze do zahraničí probíhá a na jakých trzích se českým firmám daří.

Pokud nevíte, kde začít, doporučujeme vám rozhovor se Štěpánem Jandlem o tom, jak expanduje e-shop Feedo.cz.

Časté chyby při expanzi do zahraničí

Expandujete-li do zahraničí, vyhněte se následujícím chybám:

  • Vyberte si trh, kterému rozumíte. Každý trh je naprosto jiný a zákazníci se na něm chovají jinak. To, co je běžné v Česku, může být naprosto odlišné na trhu, který jste si vybrali.
  • Vytvořte si analýzu konkurence a zjistěte, jaká je na tamním trhu situace a čím můžete konkurovat zavedeným hráčům.
  • Seznamte se s tamní legislativou. Mnoho firem ji ze začátku podcení, což má potom neblahé následky a celá expanze se jim výrazně prodraží.
  • Naučte se vyhodnocovat finanční výsledky vaší zahraniční expanze. Je až s podivem, kolik významných českých firem nedokáže změřit, zda se jim expanze skutečně vyplácí a zda na ní neprodělávají peníze.

Další chyby a doporučení najdete v našich rozhovorech. Poslouchat je můžete i ve formě podcastu o podnikání.


Související témata: Expanze do Rumunska | Expanze do Polska

Nejnovější obsah:

Premium
david-makovsky-web

Prodal e-shop s vlastními produkty. U toho studuje vysokou školu | David Makovský

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

michal-lichner-web

Expanze do zahraničí: Jak vybrat správný trh? | Michal Lichner (Dexfinity)

david-cikanek-web

Prodej na Amazonu. Komu dává smysl? | David Cikánek (EXPANDO)

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

jiri-peslar-web

Měnové konverze: Na co si dát pozor, pokud podnikáte v zahraničí? | Jiří Peslar (Allrisk)

ondrej-jirovec-web

Polohovací stoly Liftor rostou v zahraničí. Míří i do Skandinávie | Ondřej Jirovec

Premium
stepan-rybnicek-web

Rozjeli vlastní značku v Německu, Rakousku a dalších zemích. Jak expanduje Foul? | Štěpán Rybníček

richard-kondas-web

Marketing značky outdoorového oblečení ZAJO | Richard Kondáš (Dexfinity)

Premium
michal-weiss-web

Jak úspěšně prodávat na Amazonu?| Michal Weiss

Premium
jiri-wurtherle-web

Kytary.cz: Expanze do zahraničí a odchod z Anglie | Jiří Würtherle

Premium
sona-stloukalova-web

Bolt: Takhle funguje estonská přepravní platforma v Česku | Soňa Stloukalová

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.