Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Expanze do zahraničí

Českým firmám se daří, a proto stále více uvažují nad expanzí do zahraničí. Připravili jsme pro vás sérii rozhovorů, ve kterých se bavíme s velkými firmami i malými živnostníky o tom, jak taková expanze do zahraničí probíhá a na jakých trzích se českým firmám daří.

Pokud nevíte, kde začít, doporučujeme vám rozhovor se Štěpánem Jandlem o tom, jak expanduje e-shop Feedo.cz.

Časté chyby při expanzi do zahraničí

Expandujete-li do zahraničí, vyhněte se následujícím chybám:

  • Vyberte si trh, kterému rozumíte. Každý trh je naprosto jiný a zákazníci se na něm chovají jinak. To, co je běžné v Česku, může být naprosto odlišné na trhu, který jste si vybrali.
  • Vytvořte si analýzu konkurence a zjistěte, jaká je na tamním trhu situace a čím můžete konkurovat zavedeným hráčům.
  • Seznamte se s tamní legislativou. Mnoho firem ji ze začátku podcení, což má potom neblahé následky a celá expanze se jim výrazně prodraží.
  • Naučte se vyhodnocovat finanční výsledky vaší zahraniční expanze. Je až s podivem, kolik významných českých firem nedokáže změřit, zda se jim expanze skutečně vyplácí a zda na ní neprodělávají peníze.

Další chyby a doporučení najdete v našich rozhovorech. Poslouchat je můžete i ve formě podcastu o podnikání.


Související témata: Expanze do Rumunska | Expanze do Polska

michal-lichner-web

Expanze do zahraničí: Jak vybrat správný trh? | Michal Lichner (Dexfinity)

2 roky pracuje v agentuře Dexfinity, do které přišel z Deloittu. Poslechněte si zkušenosti Michala Lichnera s výběrem trhu pro expanzi do zahraničí.

Před 3 týdny

david-cikanek-web

Prodej na Amazonu. Komu dává smysl? | David Cikánek (EXPANDO)

Komu se vyplatí jít na Amazon a kdy přes něj prodávat nedává smysl? A kdo se může pochlubit zajímavými čísly? O tom jsem si povídal s Davidem Cikánkem z Expanda.

Před 3 měsíce

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

Přijde Allegro, Amazon a další. E-commerce bude hlavně o marketplaces. Malé a střední e-shopy za pár let nemusí existovat. Zjistěte, jak budoucnost vidí Heureka.

Před 4 měsíce

jiri-peslar-web

Měnové konverze: Na co si dát pozor, pokud podnikáte v zahraničí? | Jiří Peslar (Allrisk)

Pokud vaše firma podniká v zahraničí, nejspíš jste už už museli řešit měnové konverze a jak se vyvíjí kurzy jednotlivých měn. Zjistěte, jak to celé funguje.

Před 4 měsíce

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

S nejzkušenějšími podnikateli a manažery z Česka a Slovenska. Mnohem víc do hloubky. Studnice plná praktického know-how.

Zjistit více

ondrej-jirovec-web

Polohovací stoly Liftor rostou v zahraničí. Míří i do Skandinávie | Ondřej Jirovec

Liftor kromě Česka a Slovenska prodává i v Německu a Maďarsku, ale brzy se plánuje postavit i Ikee na jejím domácím švédském trhu. Mým hostem byl zakladatel firmy Ondřej Jírovec.

Před 7 měsíců

Premium
stepan-rybnicek-web

Rozjeli vlastní značku v Německu, Rakousku a dalších zemích. Jak expanduje Foul? | Štěpán Rybníček

Rozjeli vlastní značku chráničů pro fotbalisty a jejich fanoušky. Rychle expandovali i na trhy jako Německo či Rakousko. Štěpán Rybníček sdílí své zkušenosti se značkou Foul.

Před 7 měsíců

richard-kondas-web

Marketing značky outdoorového oblečení ZAJO | Richard Kondáš (Dexfinity)

Značka ZAJO je výrobcem outdoorového oblečení a vybavení. Na trhu je od roku 1996, je aktivní na 15 trzích světa a se společností Dexfinity spolupracuje přes 7 let.

Před 9 měsíců

Premium
michal-weiss-web

Jak úspěšně prodávat na Amazonu?| Michal Weiss

Pokud na Amazonu nezaujmete včas pozici, tak vás může sežrat. Říká to Michal Weiss, který na něm prodává přes 7 let. Poslechněte si jeho zkušenosti.

Před 9 měsíců

Premium
jiri-wurtherle-web

Kytary.cz: Expanze do zahraničí a odchod z Anglie | Jiří Würtherle

Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Německo, Francie, Holandsko, Španělsko, Irsko, Anglie, Itálii nebo Rakousko. Jak expandují Kytary.cz?

Před 11 měsíců

Premium
sona-stloukalova-web

Bolt: Takhle funguje estonská přepravní platforma v Česku | Soňa Stloukalová

Exkluzivní pohled do zákulisí estonské přepravní platformy Bolt v Česku. Její šéfka Soňa Stloukalová popisuje, jak firma funguje.

Před 11 měsíců

pavol-adamcak-web

60 e-commerce specialistů pod jednou střechou. Jak se buduje Dexfinity? | Pavol Adamčák

V týmu mají přes 60 e-commerce specialistů. Firmám pomáhají s marketingem a expanzí do zahraničí. CEO Pavol Adamčák popsal, jak se Dexfinity řídí.

Před 1 rokem

jan-lastuvka-web

Expanze Lemonera do zahraničí | Jan Laštůvka

Lemonero získalo na zahraniční expanzi investici ve výši 12 milionů euro. Jak expanzi zvládá a jak buduje svou firemní kulturu?

Před 1 rokem

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
petr-janosik-web

Takhle se za víc jak miliardu prodal Smartlook | Petr Janošík

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

john-vanhara-web

John Vanhara a Jirka Rostecký: Vzdělávejte se a nebojte si říct o pomoc

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Inzerce