Inzerce

Jak zvýšit obrat e-shopu?

Obrat e-shopů je jednou z nejčastěji sledovaných finančních metrik jejich provozovatelů. V tomto textu se dozvíte, jak nad obratem e-shopu přemýšlet, jak ho zvýšit a proč zdaleka nemusí být nejdůležitějším kritériem, kterému byste měli věnovat svou pozornost.

Jak zvýšit prodej e-shopu

E-shopy nejčastěji vydělávají především na prodeji produktů, které nabízí svým zákazníkům. Zdaleka to ale nemusí být jediný zdroj příjmu. Mnoho e-shopů vydělává i na službách, které souvisí s jejich produkty a které například zákazníkovi usnadňují jejich používání nebo jim zpříjemňují nákup.

Mezi nejčastější služby v české e-commerce patří různé druhy pojištění a záruk, služby kolem balení a dopravy produktů, instalace, úpravy a servis produktů a mnoho dalšího. Více tipů si můžete poslechnout v našem rozhovoru o službách e-shopů.

E-shopům se často daří získat peníze i od svých dodavatelů a dalších firem. Ty totiž mají svoje marketingové rozpočty a hledají způsoby, jak sebe a své výrobky zpropagovat. E-shopy jim mohou nabídnout reklamu na svých webových stránkách, v e-mail marketingu, na sociálních sítích, v tištěných materiálech a mnoho dalšího. Více zjistíte v tomto rozhovoru.

Služby e-shopu

Poslechněte si, jaké služby nabízí české e-shopy:

Vendor marketing

Zjistěte, jak prohloubit spolupraci s dodavateli:

Obrat e-shopu není nejdůležitější

Ze zkušenosti můžeme potvrdit, že často i e-shopy s menším obratem mohou generovat vyšší zisk než e-shopy s obratem vyšším. Je to dáno výší marží v jejich sortimentu, ale ve výsledku také schopnosti podnikatelů.

E-shopy bohužel často podceňují finanční řízení firmy a nemají přehled o tom, kolik peněz reálně vydělávají (nebo i prodělávají) na prodeji některých produktů, jak se vyvíjí jejich skladové zásoby a mnoho dalšího.

Inzerce

E-shopy mají spoustu nákladů. Od samotného provozu webu a nákupu zboží jsou to výdaje na marketing, pracovní sílu, logistiku, sklady, kanceláře, prodejny, IT a mnoho dalšího. Proto je nesmírně důležité, aby e-shopy dokázaly finanční řízení zvládnout a nesledovaly jen vývoj svého obratu.

Finanční řízení e-shopu

Takhle svoje finance sleduje úspěšný e-shop s korálky:

Transakční ekonomika

Víte, že prodáváte produkty, na kterých proděláváte?

Zkušenosti českých e-shopařů:

tomas-hlad-web

Design e-shopu. Jak nad ním přemýšlet? | Tomáš Hlad

pilin-macek-web

Power BI a automatizace reportů: Jak ušetřit práci zaměstnancům? | Petr Pilin a Jáchym Macek (iPodnik)

tomas-zahalka-web

Založte e-shop a neřešte logistiku a skladování | Tomáš Zahálka (Dudlu.cz)

martin-strbak-web

Personalizace e-shopu: Jak pracovat s daty? | Martin Štrbák (Persoo)

patrik-babinec-web

Nadchněte vaše zákazníky. Budování zákaznické zkušenosti na e-shopu | Patrik Babinec (Skladon)

jan-lastuvka-web

Kolik stojí vytvoření e-shopu? | Jan Laštůvka (Lemonero)

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

tomas-pavlik-web

Řízení e-shopu daty: Jak s ním začít? | Tomáš Pavlík (BezvaTriko.cz)

proficio-web

Jak řídit e-shop skutečně efektivně a na základě dat?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele