Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jak zvýšit obrat e-shopu?

Obrat e-shopů je jednou z nejčastěji sledovaných finančních metrik jejich provozovatelů. V tomto textu se dozvíte, jak nad obratem e-shopu přemýšlet, jak ho zvýšit a proč zdaleka nemusí být nejdůležitějším kritériem, kterému byste měli věnovat svou pozornost.

Jak zvýšit prodej e-shopu

E-shopy nejčastěji vydělávají především na prodeji produktů, které nabízí svým zákazníkům. Zdaleka to ale nemusí být jediný zdroj příjmu. Mnoho e-shopů vydělává i na službách, které souvisí s jejich produkty a které například zákazníkovi usnadňují jejich používání nebo jim zpříjemňují nákup.

Mezi nejčastější služby v české e-commerce patří různé druhy pojištění a záruk, služby kolem balení a dopravy produktů, instalace, úpravy a servis produktů a mnoho dalšího. Více tipů si můžete poslechnout v našem rozhovoru o službách e-shopů.

Inzerce

E-shopům se často daří získat peníze i od svých dodavatelů a dalších firem. Ty totiž mají svoje marketingové rozpočty a hledají způsoby, jak sebe a své výrobky zpropagovat. E-shopy jim mohou nabídnout reklamu na svých webových stránkách, v e-mail marketingu, na sociálních sítích, v tištěných materiálech a mnoho dalšího. Více zjistíte v tomto rozhovoru.

Služby e-shopu

Poslechněte si, jaké služby nabízí české e-shopy:

Vendor marketing

Zjistěte, jak prohloubit spolupraci s dodavateli:

Obrat e-shopu není nejdůležitější

Ze zkušenosti můžeme potvrdit, že často i e-shopy s menším obratem mohou generovat vyšší zisk než e-shopy s obratem vyšším. Je to dáno výší marží v jejich sortimentu, ale ve výsledku také schopnosti podnikatelů.

E-shopy bohužel často podceňují finanční řízení firmy a nemají přehled o tom, kolik peněz reálně vydělávají (nebo i prodělávají) na prodeji některých produktů, jak se vyvíjí jejich skladové zásoby a mnoho dalšího.

E-shopy mají spoustu nákladů. Od samotného provozu webu a nákupu zboží jsou to výdaje na marketing, pracovní sílu, logistiku, sklady, kanceláře, prodejny, IT a mnoho dalšího. Proto je nesmírně důležité, aby e-shopy dokázaly finanční řízení zvládnout a nesledovaly jen vývoj svého obratu.

Finanční řízení e-shopu

Takhle svoje finance sleduje úspěšný e-shop s korálky:

Transakční ekonomika

Víte, že prodáváte produkty, na kterých proděláváte?

Zkušenosti českých e-shopařů:

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

matous-syrovy-web

Převzal zadluženou firmu po otci a skončil v nemocnici. Dnes míří na 100 milionů | Matouš Syrový (Koupelny Syrový)

Premium
tomas-linhart-web

Vyplatí se být nejdražší? MůjKoberec.cz musel zlevnit 80 % sortimentu | Tomáš Linhart

dusan-halas-web

Jak do firmy (ne)implementovat nový proces? | Dušan Halas (Expandeco)

Premium
martin-cernohorsky-web

Majitelské zadání: Jak si určit, co vám má podnikání přinést? | Martin Černohorský

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.