Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Jak zvýšit obrat e-shopu?

Obrat e-shopů je jednou z nejčastěji sledovaných finančních metrik jejich provozovatelů. V tomto textu se dozvíte, jak nad obratem e-shopu přemýšlet, jak ho zvýšit a proč zdaleka nemusí být nejdůležitějším kritériem, kterému byste měli věnovat svou pozornost.

Jak zvýšit prodej e-shopu

E-shopy nejčastěji vydělávají především na prodeji produktů, které nabízí svým zákazníkům. Zdaleka to ale nemusí být jediný zdroj příjmu. Mnoho e-shopů vydělává i na službách, které souvisí s jejich produkty a které například zákazníkovi usnadňují jejich používání nebo jim zpříjemňují nákup.

Mezi nejčastější služby v české e-commerce patří různé druhy pojištění a záruk, služby kolem balení a dopravy produktů, instalace, úpravy a servis produktů a mnoho dalšího. Více tipů si můžete poslechnout v našem rozhovoru o službách e-shopů.

Inzerce

E-shopům se často daří získat peníze i od svých dodavatelů a dalších firem. Ty totiž mají svoje marketingové rozpočty a hledají způsoby, jak sebe a své výrobky zpropagovat. E-shopy jim mohou nabídnout reklamu na svých webových stránkách, v e-mail marketingu, na sociálních sítích, v tištěných materiálech a mnoho dalšího. Více zjistíte v tomto rozhovoru.

Služby e-shopu

Poslechněte si, jaké služby nabízí české e-shopy:

Vendor marketing

Zjistěte, jak prohloubit spolupraci s dodavateli:

Obrat e-shopu není nejdůležitější

Ze zkušenosti můžeme potvrdit, že často i e-shopy s menším obratem mohou generovat vyšší zisk než e-shopy s obratem vyšším. Je to dáno výší marží v jejich sortimentu, ale ve výsledku také schopnosti podnikatelů.

E-shopy bohužel často podceňují finanční řízení firmy a nemají přehled o tom, kolik peněz reálně vydělávají (nebo i prodělávají) na prodeji některých produktů, jak se vyvíjí jejich skladové zásoby a mnoho dalšího.

E-shopy mají spoustu nákladů. Od samotného provozu webu a nákupu zboží jsou to výdaje na marketing, pracovní sílu, logistiku, sklady, kanceláře, prodejny, IT a mnoho dalšího. Proto je nesmírně důležité, aby e-shopy dokázaly finanční řízení zvládnout a nesledovaly jen vývoj svého obratu.

Finanční řízení e-shopu

Takhle svoje finance sleduje úspěšný e-shop s korálky:

Transakční ekonomika

Víte, že prodáváte produkty, na kterých proděláváte?

Zkušenosti českých e-shopařů:

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

Premium
josef-buryan-web

2 hlavní důvody, díky kterým roste Aktin.cz | Josef Buryan

Premium
jan-fabini-web

Jak se řídí značka Fabini: Od financí a strategie po nábor lidí a investory | Jan Fabini

michal-lichner-web

Expanze do zahraničí: Jak vybrat správný trh? | Michal Lichner (Dexfinity)

Jiří Rostecký

1 otázka, kterou si musí položit každý podnikatel

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
martin-fuks-web

V představenstvu Seznamu byl pár dní, pak se pozvracel na schodech a změnil svůj život | Martin Fuks

Inzerce