Inzerce

Jak zvýšit obrat e-shopu?

Obrat e-shopů je jednou z nejčastěji sledovaných finančních metrik jejich provozovatelů. V tomto textu se dozvíte, jak nad obratem e-shopu přemýšlet, jak ho zvýšit a proč zdaleka nemusí být nejdůležitějším kritériem, kterému byste měli věnovat svou pozornost.

Jak zvýšit prodej e-shopu

E-shopy nejčastěji vydělávají především na prodeji produktů, které nabízí svým zákazníkům. Zdaleka to ale nemusí být jediný zdroj příjmu. Mnoho e-shopů vydělává i na službách, které souvisí s jejich produkty a které například zákazníkovi usnadňují jejich používání nebo jim zpříjemňují nákup.

Mezi nejčastější služby v české e-commerce patří různé druhy pojištění a záruk, služby kolem balení a dopravy produktů, instalace, úpravy a servis produktů a mnoho dalšího. Více tipů si můžete poslechnout v našem rozhovoru o službách e-shopů.

E-shopům se často daří získat peníze i od svých dodavatelů a dalších firem. Ty totiž mají svoje marketingové rozpočty a hledají způsoby, jak sebe a své výrobky zpropagovat. E-shopy jim mohou nabídnout reklamu na svých webových stránkách, v e-mail marketingu, na sociálních sítích, v tištěných materiálech a mnoho dalšího. Více zjistíte v tomto rozhovoru.

Služby e-shopu

Poslechněte si, jaké služby nabízí české e-shopy:

Vendor marketing

Zjistěte, jak prohloubit spolupraci s dodavateli:

Obrat e-shopu není nejdůležitější

Ze zkušenosti můžeme potvrdit, že často i e-shopy s menším obratem mohou generovat vyšší zisk než e-shopy s obratem vyšším. Je to dáno výší marží v jejich sortimentu, ale ve výsledku také schopnosti podnikatelů.

E-shopy bohužel často podceňují finanční řízení firmy a nemají přehled o tom, kolik peněz reálně vydělávají (nebo i prodělávají) na prodeji některých produktů, jak se vyvíjí jejich skladové zásoby a mnoho dalšího.

Inzerce

E-shopy mají spoustu nákladů. Od samotného provozu webu a nákupu zboží jsou to výdaje na marketing, pracovní sílu, logistiku, sklady, kanceláře, prodejny, IT a mnoho dalšího. Proto je nesmírně důležité, aby e-shopy dokázaly finanční řízení zvládnout a nesledovaly jen vývoj svého obratu.

Finanční řízení e-shopu

Takhle svoje finance sleduje úspěšný e-shop s korálky:

Transakční ekonomika

Víte, že prodáváte produkty, na kterých proděláváte?

Zkušenosti českých e-shopařů:

tomas-pokorny-web

Stagnace e-shopu. Jak si uvolnit ruce a opět růst? | Tomáš Pokorný (Dogsie.cz)

Pro předplatitele
pav-jindra-web

Znalost zákazníka. Proč webová analytika nestačí? | Matez Jindra & Honza Páv

Pro předplatitele
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Pro předplatitele
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

vladislav-hanak-web

Finanční řízení firmy: Jak ho nastavit? | Vladislav Hanák (Sophia Solutions)

gejza-nagy-web

Budoucnost vyhledávání na e-shopech | Gejza Nagy (Luigi’s Box)

Pro předplatitele
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

rudolf-maly-web

Projektové řízení: Jak ho implementovat do firmy? | Rudolf Malý

Pro předplatitele
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

Pro předplatitele
tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů

Pro předplatitele
eduard-mika-web

Seniorní management. Jak ho přivést a motivovat? | Eduard Míka (Reflex Capital, ex-MALL.cz)