Inzerce

Marketér se ptá advokáta: Co e-shopy podceňují v GDPR?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty

Vstoupení GDPR v platnost se kvapem blíží. Termín 25. května bude pro mnohé provozovatele e-shopu klíčový. Co ochrana osobních údajů udělá právě s českými e-shopy? Na co je potřeba se připravit? Na úskalí GDPR pro e-shopy se ptal Daniel Lupinski z NetDirect, odpovídal mu JUDr. Ondřej Preuss, Ph.D., z DostupnyAdvokat.cz. Zajímá vás, co řešili?

Příprava na GDPR? Nepodcenit!

Směrnice EU je závazná pro všechny, kdo nějak nakládají s osobními údaji. Pro provozovatele e-shopů směrnice přináší nutnost vhodně upravit své interní procesy (včetně ohlašovací povinnosti při úniku osobních údajů). Důležité je také zvážit, zda ne/potřebují nové souhlasy se zpracováním osobních údajů. Na www stránkách pak budou muset e-shopáři seznámit své zákazníky s jejich novými právy a upravit smlouvy s dodavateli služeb, při kterých dochází k předávání osobních údajů, utvrdil se Daniel Lupinski z NetDirect. Obecná povinnost zřídit funkci pověřence se e-shopům v drtivé většině vyhne. To je příznivé zjištění.

Co může pro e-shopaře udělat dodavatel e-shopu?

Nespoléhejte se na vzorová řešení, vždy je potřeba vše nastavit individuálně. Každý e-shop je totiž jiný. Dodavatel vám však může pomoci s technickým nastavením procesů, se zálohováním dat a podobně.

„Stejně tak otázka, které osobní údaje provozovatel e-shopu potřebuje a které nikoliv, se případ od případu liší,“ vysvětluje JUDr. Ondřej Preuss, Ph.D., z DostupnyAdvokat.cz. Doporučujeme vám vždy určit účely, pro které jsou osobní údaje zpracovávány. Vezměte v potaz i to, že jeden osobní údaj (např. e-mail) může mít několik účelů zpracování (např. plnění smlouvy – k zaslání výzvy k vyzvednutí, nebo k přímému marketingu).

Přípravy na GDPR se není třeba bát, ale není vhodné ji podcenit. Ochrana dat se snadno může stát předmětem konkurenčního boje. Udání od rivala na trhu zaměstnanci kontrolního úřadu pečlivě prověřují… Mohlo by vás to stát zbytečné pokuty.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

katka-fiserova-web

Trendy v e-mail marketingu | Kateřina Fišerová (SmartEmailing.cz)

marek-dvorak-web

Jak se dělá úspěšná videoreklama? | Marek Dvořák (Markusfilm)

martina-cilkova-web

Nevyužité e-mailové adresy a rozjezd e-mail marketingu | Martina Cílková (Národní divadlo)

Právě vyšlo

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

michal-hudecek-web

Marketing a prodej aplikace, výhry v soutěžích | Michal Hudeček (Včelka.cz)

petr-macek-web

Automatizace procesů pro firmy i živnostníky + ukázky | Petr Macek (Caflou.cz)

Nejoblíbenější

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

Komentáře

Roman Dvorský

Před 3 roky

Poslední dobou na mne ze všech stran vyskakují odkazy, jak se mohu něco o GDPR dozvědět, ale vždy je to nějaký placený kurz a tak podobně. Marketingové firmy jako AdVisio apod. se toho chytly opravdu silně a snaží se na tom opět vydělat co nejvíce. Aspoň vy a Netdirect jste poskytli základní informace zadarmo a za to vám patří můj dík

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

martin-kasa-web

Martin Kasa: Investice do startupů, nemovitostí i bitcoinů, byznys s Pilulkou, ochrana spotřebitele

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)