Inzerce

Marketér se ptá advokáta: Co e-shopy podceňují v GDPR?

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty

Vstoupení GDPR v platnost se kvapem blíží. Termín 25. května bude pro mnohé provozovatele e-shopu klíčový. Co ochrana osobních údajů udělá právě s českými e-shopy? Na co je potřeba se připravit? Na úskalí GDPR pro e-shopy se ptal Daniel Lupinski z NetDirect, odpovídal mu JUDr. Ondřej Preuss, Ph.D., z DostupnyAdvokat.cz. Zajímá vás, co řešili?

Příprava na GDPR? Nepodcenit!

Směrnice EU je závazná pro všechny, kdo nějak nakládají s osobními údaji. Pro provozovatele e-shopů směrnice přináší nutnost vhodně upravit své interní procesy (včetně ohlašovací povinnosti při úniku osobních údajů). Důležité je také zvážit, zda ne/potřebují nové souhlasy se zpracováním osobních údajů. Na www stránkách pak budou muset e-shopáři seznámit své zákazníky s jejich novými právy a upravit smlouvy s dodavateli služeb, při kterých dochází k předávání osobních údajů, utvrdil se Daniel Lupinski z NetDirect. Obecná povinnost zřídit funkci pověřence se e-shopům v drtivé většině vyhne. To je příznivé zjištění.

Co může pro e-shopaře udělat dodavatel e-shopu?

Nespoléhejte se na vzorová řešení, vždy je potřeba vše nastavit individuálně. Každý e-shop je totiž jiný. Dodavatel vám však může pomoci s technickým nastavením procesů, se zálohováním dat a podobně.

„Stejně tak otázka, které osobní údaje provozovatel e-shopu potřebuje a které nikoliv, se případ od případu liší,“ vysvětluje JUDr. Ondřej Preuss, Ph.D., z DostupnyAdvokat.cz. Doporučujeme vám vždy určit účely, pro které jsou osobní údaje zpracovávány. Vezměte v potaz i to, že jeden osobní údaj (např. e-mail) může mít několik účelů zpracování (např. plnění smlouvy – k zaslání výzvy k vyzvednutí, nebo k přímému marketingu).

Přípravy na GDPR se není třeba bát, ale není vhodné ji podcenit. Ochrana dat se snadno může stát předmětem konkurenčního boje. Udání od rivala na trhu zaměstnanci kontrolního úřadu pečlivě prověřují… Mohlo by vás to stát zbytečné pokuty.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

vit-hutar-web

Zodpovědnost marketérů, vlastní byznys, marketing finGOODu | Vít Hutař

marketa-danisova-web

Nejčastější chyby v e-mail marketingu | Markéta Danišová (SmartEmailing.cz)

eliska-flasarova-web

Jak řídit marketing vaší firmy? | Eliška Flasarová (SmartEmailing.cz)

Právě vyšlo

Pro předplatitele
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

adam-neuberger-web

Jak začít s investováním? | Adam Neuberger

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Komentáře

Roman Dvorský

Před 4 roky

Poslední dobou na mne ze všech stran vyskakují odkazy, jak se mohu něco o GDPR dozvědět, ale vždy je to nějaký placený kurz a tak podobně. Marketingové firmy jako AdVisio apod. se toho chytly opravdu silně a snaží se na tom opět vydělat co nejvíce. Aspoň vy a Netdirect jste poskytli základní informace zadarmo a za to vám patří můj dík

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy