Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

5. E-shop Klub: O špatných investicích, prodělaných milionech a restartu firmy přímo ze skladu Giftisima

Jiří Rostecký
Před 5 roky

Jen málokdy se stane, aby firma odkryla příčiny svých největších trápení a s ostatními se podělila o své zkušenosti. 15. listopadu se to stalo, a to přímo ve skladu Giftisima, kde se odehrál 5. E-shop Klub MladýPodnikatel.cz, na kterém majitelé firmy prozradili, na čem prodělali miliony korun, jaká rozhodnutí je stála nejvíce peněz a jak dnes firmu restartují.

V E-shop Klubu nenavštěvujeme jen velké firmy, ale i ty menší. Giftisimo má před sebou ještě velký kus práce, ale právě proto je tak inspirativní pro ostatní firmy, které jsou na tom podobně. | Autor fotky: Jirka Chomát

Cílem E-shopu Klubu je zakladatelům a šéfům internetových ocbhodů umožnit sdílet své zkušenosti a bavit se i o citlivých tématech podnikání. V minulosti tak už mohli nahlédnout třeba do skladu TisknuLevně.cz, do centrály Pilulka.cz, do zákulisí byznysu Korálky.cz nebo HuráMobil.cz.

Při našich setkáních se snažíme střídat různé velikosti e-shopů. Naposledy jsme se podívali do gigantu Pilulka.cz a tentokrát jsme navštívili sklad menší firmy, a to specialisty na dárková balení Giftisimo.

Michal Koubek (vlevo) a Tomáš Lichtenberg. Oba šli s kůží na trhu. A inspirovali tak ostatní podnikatele, kteří si je přišli poslechnout. | Autor fotky: Jirka Chomát

O své zkušenosti se podělil majitel firmy Tomáš Lichtenberg a jeho finanční poradce Michal Koubek, kterého znáte i z naší série rozhovorů o finanční řízení firem. Oba byli velmi stateční, protože mluvili o dost vážných a často i nepříjemných tématech:

Inzerce

  • Proč se Giftisimo dostalo do velké finanční ztráty a na čem prodělalo miliony korun?
  • Co pokazilo při své expanzi a jaké prodejní kanálky se mu vůbec nevyplatily?
  • Jaká rozhodnutí stála vedení firmy nejvíce peněz a proč k nim došlo?
  • Proč firma generuje největší část obratu kolem Vánoc a jak se mimosezónní propady snaží vyrovnat?
  • Proč hledá investora, jak se při jeho výběru spálila a do čeho potřebuje investovat získané peníze?
  • Jak funguje sklad Giftisima, co je v něm nastaveno neefektivně a co je potřeba zlepšit?
  • Jak dnes firma řeší finanční potíže, jak se z nich konkrétně snaží dostat a jak přistupuje k rozhodnutím o své budoucnosti?

Sdílet podobné zkušenosti není jednoduché. Tomáš i Michal se při tom dost zapotili, ale dokázali být k posluchačům upřímní a otevření. Pro všechny to tak byla inspirace, jak řešit i nepříjemné situace v podnikání, jak přemýšlet nad finančním řízením firmy a co v byznysu nepodcenit. Oběma pánům patří obrovská poklona za jejich otevřenost a ochotu se o svůj příběh podělit. Děkujeme!

Přípravy na jejich největší sezónu vrcholí, ve skladu byla zima a mnozí museli jet přes celou republiku. Přesto přijeli. To jsou členové E-shop Klubu MladýPodnikatel.cz. | Autor fotky: Jirka Chomát

Velké poděkování ale patří i všem účastníkům E-shop Klubu. Akce se konala ve skladu, který nelze snadno vytopit, a tak v něm byla velká zima. Všichni byli oblečeni v bundách a kabátech a museli si udělat čas při přípravách na vánoční sezónu, která je pro většinu z nich tou nejnáročnější v celém roce. Přesto si čas udělali a přijeli si Tomáše s Michalem poslechnout.

Děkujeme i partnerům akce – společnosti AW-Dev zabývající se tvorbou webů, službě Skladon.cz zajišťující fullfilment pro e-shopy či inteligentnímu nástroji na řízení projektů ApuTime.

Další E-shop Klub proběhne v lednu. Chcete-li se jej zúčastnit, neváhejte mi napsat na jiri@rostecky.cz a připište, jaký provozujete e-shop a o jaké zkušenosti se můžete podělit s ostatními členy.

Děkuji moc všem za to, že přijeli. | Autor fotky: Jirka Chomát

Podívejte se na další fotky z akce:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

eshop-summit-expo-evisions-web

Videoreportáž: Jaký byl E-shop summit & expo + 5 rozhovorů s profíky na marketing

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marek-odehnal-web

DIP majitelům firem umožňuje investovat. Jak to funguje? | Marek Odehnal

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová