Inzerce

Inzerce

5. E-shop Klub: O špatných investicích, prodělaných milionech a restartu firmy přímo ze skladu Giftisima

Jen málokdy se stane, aby firma odkryla příčiny svých největších trápení a s ostatními se podělila o své zkušenosti. 15. listopadu se to stalo, a to přímo ve skladu Giftisima, kde se odehrál 5. E-shop Klub MladýPodnikatel.cz, na kterém majitelé firmy prozradili, na čem prodělali miliony korun, jaká rozhodnutí je stála nejvíce peněz a jak dnes firmu restartují.

V E-shop Klubu nenavštěvujeme jen velké firmy, ale i ty menší. Giftisimo má před sebou ještě velký kus práce, ale právě proto je tak inspirativní pro ostatní firmy, které jsou na tom podobně. | Autor fotky: Jirka Chomát

Cílem E-shopu Klubu je zakladatelům a šéfům internetových ocbhodů umožnit sdílet své zkušenosti a bavit se i o citlivých tématech podnikání. V minulosti tak už mohli nahlédnout třeba do skladu TisknuLevně.cz, do centrály Pilulka.cz, do zákulisí byznysu Korálky.cz nebo HuráMobil.cz.

Při našich setkáních se snažíme střídat různé velikosti e-shopů. Naposledy jsme se podívali do gigantu Pilulka.cz a tentokrát jsme navštívili sklad menší firmy, a to specialisty na dárková balení Giftisimo.

Michal Koubek (vlevo) a Tomáš Lichtenberg. Oba šli s kůží na trhu. A inspirovali tak ostatní podnikatele, kteří si je přišli poslechnout. | Autor fotky: Jirka Chomát

O své zkušenosti se podělil majitel firmy Tomáš Lichtenberg a jeho finanční poradce Michal Koubek, kterého znáte i z naší série rozhovorů o finanční řízení firem. Oba byli velmi stateční, protože mluvili o dost vážných a často i nepříjemných tématech:

  • Proč se Giftisimo dostalo do velké finanční ztráty a na čem prodělalo miliony korun?
  • Co pokazilo při své expanzi a jaké prodejní kanálky se mu vůbec nevyplatily?
  • Jaká rozhodnutí stála vedení firmy nejvíce peněz a proč k nim došlo?
  • Proč firma generuje největší část obratu kolem Vánoc a jak se mimosezónní propady snaží vyrovnat?
  • Proč hledá investora, jak se při jeho výběru spálila a do čeho potřebuje investovat získané peníze?
  • Jak funguje sklad Giftisima, co je v něm nastaveno neefektivně a co je potřeba zlepšit?
  • Jak dnes firma řeší finanční potíže, jak se z nich konkrétně snaží dostat a jak přistupuje k rozhodnutím o své budoucnosti?

Sdílet podobné zkušenosti není jednoduché. Tomáš i Michal se při tom dost zapotili, ale dokázali být k posluchačům upřímní a otevření. Pro všechny to tak byla inspirace, jak řešit i nepříjemné situace v podnikání, jak přemýšlet nad finančním řízením firmy a co v byznysu nepodcenit. Oběma pánům patří obrovská poklona za jejich otevřenost a ochotu se o svůj příběh podělit. Děkujeme!

Přípravy na jejich největší sezónu vrcholí, ve skladu byla zima a mnozí museli jet přes celou republiku. Přesto přijeli. To jsou členové E-shop Klubu MladýPodnikatel.cz. | Autor fotky: Jirka Chomát

Velké poděkování ale patří i všem účastníkům E-shop Klubu. Akce se konala ve skladu, který nelze snadno vytopit, a tak v něm byla velká zima. Všichni byli oblečeni v bundách a kabátech a museli si udělat čas při přípravách na vánoční sezónu, která je pro většinu z nich tou nejnáročnější v celém roce. Přesto si čas udělali a přijeli si Tomáše s Michalem poslechnout.

Děkujeme i partnerům akce – společnosti AW-Dev zabývající se tvorbou webů, službě Skladon.cz zajišťující fullfilment pro e-shopy či inteligentnímu nástroji na řízení projektů ApuTime.

Další E-shop Klub proběhne v lednu. Chcete-li se jej zúčastnit, neváhejte mi napsat na jiri@rostecky.cz a připište, jaký provozujete e-shop a o jaké zkušenosti se můžete podělit s ostatními členy.

Děkuji moc všem za to, že přijeli. | Autor fotky: Jirka Chomát

Podívejte se na další fotky z akce:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

martin-rozhon-web

8. E-shop Klub: Martin Rozhoň o transakční ekonomice e-shopu, budování managementu firmy, vytváření vlastních značek

ruslan-skopal-web

7. E-shop Klub v Trenýrkárna.cz: Finanční řízení e-shopu, vedení lidí, výroba vlastních produktů

eshop-klub-pilulka-web

E-shop Klub #4: Michal Hanáček (Pilulka.cz) o firemní kultuře, trade marketingu a expanzi do zahraničí

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

jakub-cerny-web

Zvýšení tržeb e-shopu díky vyhledávání na webu: Jak na to? | Jakub Černý

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

ondrej-prokop-web

Ondřej Prokop (Fresh): 10 let budování internetové agentury, vývoj vlastního CMS, soft-skills podnikatele

pocitac-ruka-prst-web

Příklady řízení online reputace. Jaké ponaučení si z nich odnést?

spokojenypes-2016-web

Rok 2016 e-shopu SpokojenýPes.cz: Do čeho investovali čas a energii?

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory

Inzerce