Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

5. E-shop Klub: O špatných investicích, prodělaných milionech a restartu firmy přímo ze skladu Giftisima

Jen málokdy se stane, aby firma odkryla příčiny svých největších trápení a s ostatními se podělila o své zkušenosti. 15. listopadu se to stalo, a to přímo ve skladu Giftisima, kde se odehrál 5. E-shop Klub MladýPodnikatel.cz, na kterém majitelé firmy prozradili, na čem prodělali miliony korun, jaká rozhodnutí je stála nejvíce peněz a jak dnes firmu restartují.

Inzerce

V E-shop Klubu nenavštěvujeme jen velké firmy, ale i ty menší. Giftisimo má před sebou ještě velký kus práce, ale právě proto je tak inspirativní pro ostatní firmy, které jsou na tom podobně. | Autor fotky: Jirka Chomát

Cílem E-shopu Klubu je zakladatelům a šéfům internetových ocbhodů umožnit sdílet své zkušenosti a bavit se i o citlivých tématech podnikání. V minulosti tak už mohli nahlédnout třeba do skladu TisknuLevně.cz, do centrály Pilulka.cz, do zákulisí byznysu Korálky.cz nebo HuráMobil.cz.

Při našich setkáních se snažíme střídat různé velikosti e-shopů. Naposledy jsme se podívali do gigantu Pilulka.cz a tentokrát jsme navštívili sklad menší firmy, a to specialisty na dárková balení Giftisimo.

Michal Koubek (vlevo) a Tomáš Lichtenberg. Oba šli s kůží na trhu. A inspirovali tak ostatní podnikatele, kteří si je přišli poslechnout. | Autor fotky: Jirka Chomát

O své zkušenosti se podělil majitel firmy Tomáš Lichtenberg a jeho finanční poradce Michal Koubek, kterého znáte i z naší série rozhovorů o finanční řízení firem. Oba byli velmi stateční, protože mluvili o dost vážných a často i nepříjemných tématech:

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

  • Proč se Giftisimo dostalo do velké finanční ztráty a na čem prodělalo miliony korun?
  • Co pokazilo při své expanzi a jaké prodejní kanálky se mu vůbec nevyplatily?
  • Jaká rozhodnutí stála vedení firmy nejvíce peněz a proč k nim došlo?
  • Proč firma generuje největší část obratu kolem Vánoc a jak se mimosezónní propady snaží vyrovnat?
  • Proč hledá investora, jak se při jeho výběru spálila a do čeho potřebuje investovat získané peníze?
  • Jak funguje sklad Giftisima, co je v něm nastaveno neefektivně a co je potřeba zlepšit?
  • Jak dnes firma řeší finanční potíže, jak se z nich konkrétně snaží dostat a jak přistupuje k rozhodnutím o své budoucnosti?

Sdílet podobné zkušenosti není jednoduché. Tomáš i Michal se při tom dost zapotili, ale dokázali být k posluchačům upřímní a otevření. Pro všechny to tak byla inspirace, jak řešit i nepříjemné situace v podnikání, jak přemýšlet nad finančním řízením firmy a co v byznysu nepodcenit. Oběma pánům patří obrovská poklona za jejich otevřenost a ochotu se o svůj příběh podělit. Děkujeme!

Přípravy na jejich největší sezónu vrcholí, ve skladu byla zima a mnozí museli jet přes celou republiku. Přesto přijeli. To jsou členové E-shop Klubu MladýPodnikatel.cz. | Autor fotky: Jirka Chomát

Velké poděkování ale patří i všem účastníkům E-shop Klubu. Akce se konala ve skladu, který nelze snadno vytopit, a tak v něm byla velká zima. Všichni byli oblečeni v bundách a kabátech a museli si udělat čas při přípravách na vánoční sezónu, která je pro většinu z nich tou nejnáročnější v celém roce. Přesto si čas udělali a přijeli si Tomáše s Michalem poslechnout.

Děkujeme i partnerům akce – společnosti AW-Dev zabývající se tvorbou webů, službě Skladon.cz zajišťující fullfilment pro e-shopy či inteligentnímu nástroji na řízení projektů ApuTime.

Další E-shop Klub proběhne v lednu. Chcete-li se jej zúčastnit, neváhejte mi napsat na jiri@rostecky.cz a připište, jaký provozujete e-shop a o jaké zkušenosti se můžete podělit s ostatními členy.

Děkuji moc všem za to, že přijeli. | Autor fotky: Jirka Chomát

Podívejte se na další fotky z akce:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

martin-rozhon-web

8. E-shop Klub: Martin Rozhoň o transakční ekonomice e-shopu, budování managementu firmy, vytváření vlastních značek

ruslan-skopal-web

7. E-shop Klub v Trenýrkárna.cz: Finanční řízení e-shopu, vedení lidí, výroba vlastních produktů

eshop-klub-pilulka-web

E-shop Klub #4: Michal Hanáček (Pilulka.cz) o firemní kultuře, trade marketingu a expanzi do zahraničí

Právě vyšlo

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Inzerce