Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

5. E-shop Klub: O špatných investicích, prodělaných milionech a restartu firmy přímo ze skladu Giftisima

Inzerce

Inzerce

Jen málokdy se stane, aby firma odkryla příčiny svých největších trápení a s ostatními se podělila o své zkušenosti. 15. listopadu se to stalo, a to přímo ve skladu Giftisima, kde se odehrál 5. E-shop Klub MladýPodnikatel.cz, na kterém majitelé firmy prozradili, na čem prodělali miliony korun, jaká rozhodnutí je stála nejvíce peněz a jak dnes firmu restartují.

Inzerce

V E-shop Klubu nenavštěvujeme jen velké firmy, ale i ty menší. Giftisimo má před sebou ještě velký kus práce, ale právě proto je tak inspirativní pro ostatní firmy, které jsou na tom podobně. | Autor fotky: Jirka Chomát

Cílem E-shopu Klubu je zakladatelům a šéfům internetových ocbhodů umožnit sdílet své zkušenosti a bavit se i o citlivých tématech podnikání. V minulosti tak už mohli nahlédnout třeba do skladu TisknuLevně.cz, do centrály Pilulka.cz, do zákulisí byznysu Korálky.cz nebo HuráMobil.cz.

Při našich setkáních se snažíme střídat různé velikosti e-shopů. Naposledy jsme se podívali do gigantu Pilulka.cz a tentokrát jsme navštívili sklad menší firmy, a to specialisty na dárková balení Giftisimo.

Michal Koubek (vlevo) a Tomáš Lichtenberg. Oba šli s kůží na trhu. A inspirovali tak ostatní podnikatele, kteří si je přišli poslechnout. | Autor fotky: Jirka Chomát

O své zkušenosti se podělil majitel firmy Tomáš Lichtenberg a jeho finanční poradce Michal Koubek, kterého znáte i z naší série rozhovorů o finanční řízení firem. Oba byli velmi stateční, protože mluvili o dost vážných a často i nepříjemných tématech:

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

  • Proč se Giftisimo dostalo do velké finanční ztráty a na čem prodělalo miliony korun?
  • Co pokazilo při své expanzi a jaké prodejní kanálky se mu vůbec nevyplatily?
  • Jaká rozhodnutí stála vedení firmy nejvíce peněz a proč k nim došlo?
  • Proč firma generuje největší část obratu kolem Vánoc a jak se mimosezónní propady snaží vyrovnat?
  • Proč hledá investora, jak se při jeho výběru spálila a do čeho potřebuje investovat získané peníze?
  • Jak funguje sklad Giftisima, co je v něm nastaveno neefektivně a co je potřeba zlepšit?
  • Jak dnes firma řeší finanční potíže, jak se z nich konkrétně snaží dostat a jak přistupuje k rozhodnutím o své budoucnosti?

Sdílet podobné zkušenosti není jednoduché. Tomáš i Michal se při tom dost zapotili, ale dokázali být k posluchačům upřímní a otevření. Pro všechny to tak byla inspirace, jak řešit i nepříjemné situace v podnikání, jak přemýšlet nad finančním řízením firmy a co v byznysu nepodcenit. Oběma pánům patří obrovská poklona za jejich otevřenost a ochotu se o svůj příběh podělit. Děkujeme!

Přípravy na jejich největší sezónu vrcholí, ve skladu byla zima a mnozí museli jet přes celou republiku. Přesto přijeli. To jsou členové E-shop Klubu MladýPodnikatel.cz. | Autor fotky: Jirka Chomát

Velké poděkování ale patří i všem účastníkům E-shop Klubu. Akce se konala ve skladu, který nelze snadno vytopit, a tak v něm byla velká zima. Všichni byli oblečeni v bundách a kabátech a museli si udělat čas při přípravách na vánoční sezónu, která je pro většinu z nich tou nejnáročnější v celém roce. Přesto si čas udělali a přijeli si Tomáše s Michalem poslechnout.

Děkujeme i partnerům akce – společnosti AW-Dev zabývající se tvorbou webů, službě Skladon.cz zajišťující fullfilment pro e-shopy či inteligentnímu nástroji na řízení projektů ApuTime.

Další E-shop Klub proběhne v lednu. Chcete-li se jej zúčastnit, neváhejte mi napsat na jiri@rostecky.cz a připište, jaký provozujete e-shop a o jaké zkušenosti se můžete podělit s ostatními členy.

Děkuji moc všem za to, že přijeli. | Autor fotky: Jirka Chomát

Podívejte se na další fotky z akce:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

eshop-summit-expo-evisions-web

Videoreportáž: Jaký byl E-shop summit & expo + 5 rozhovorů s profíky na marketing

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

gabriela-mrkvicova-web

Jak z networkingu dostat maximum pro váš byznys? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
jan-hajek-web

Firma je vaším odrazem. Ta moje málem zkrachovala | Jan Hájek (Zážitky.cz)

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Inzerce