Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

E-shop Klub podruhé: Jak probíhala diskuze e-shopů uprostřed skladu TisknuLevně.cz?

Jiří Rostecký
Před 6 roky
Hlavními hosty byli zakladatelé TisknuLevně.cz.

19. července se v Dobřejovicích u Prahy uspořádal druhý E-shop Klub MladýPodnikatel.cz. Proběhl uprostřed skladu TisknuLevně.cz.

Stály proti nám všechny okolnosti. Mnozí mi říkali, že přes prázdniny nemá smysl konference pořádat, protože jsou všichni na dovolené a nikdo nepřijde. Také mi říkali, že uspořádat ji v Dobřejovicích, které jsou pár kilometrů za Prahou, rovněž nedává smysl, protože nikdo na takové místo nepřijede.

Nevěřili i dalším věcem. Prý se mi nepodaří na jedno místo přivést samotné šéfy a zakladatele e-shopů a že moje konference dopadne stejně jako většina – bude plná především zaměstnanců marketingových agentur, freelancerů a dalších lidí, kteří sami e-shop neprovozují. A pokud nějaký e-shopař přeci jen přijde, bude mít nejspíš jen velmi malý a začínající e-shop.

No a samozřejmě nevěřili tomu, že se povede akci uspořádat bez marketingu a bez vlastního webu. Navíc v jednom člověku a bez opory v týmu, který mi akci pomůže přichystat.

Jenomže… Neměli pravdu.

Inspirace přímo z regálu

Když jsem E-shop Klub pořádal před několika týdny poprvé, sklidil velký úspěch. Sešlo se na něm kolem 15 zakladatelů e-shopů s obratem v desítkách či stovkách milionů korun. Po akci za mnou přišel zakladatel TisknuLevně.cz Martin Pěnička s tím, že se mu program moc líbil, akce pro něj byla přínosná a rád by se příště zúčastnil jako host.

Na každém E-shop Klubu totiž pro účastníky připravuji živý dvě nebo tři hodiny dlouhý rozhovor s některým z e-shopařů. Díky tomu, že jej nenatáčíme, může být host mnohem otevřenější a upřímnější než na kameru. Posluchači mají velký prostor pro diskuzi a zasahují přímo do samotného rozhovoru. A Martin se nabídl, že příště budu moci vyzpovídat právě jeho.

Takhle vypadal první E-shop Klub, který proběhl 7. června. Povídal jsem si na něm se zakladatelem HuráMobil.cz Petrem Hudcem.

Sešli jsme se a napadlo nás akci uskutečnit přímo uprostřed skladu TisknuLevně.cz v Dobřejovicích. Byl to odvážný nápad, protože lidé mají raději snáze dostupná místa v centru města a ne v nějaké vesnici u Prahy.

Moc jsem si přál, aby na akci dorazilo alespoň 15 účastníků. Když se jich zaregistrovalo 20, začal jsem mít obavy, zda nakonec přijdou všichni a zda se jich půlka neomluví. Nakonec jich přišlo 30, neomluvil se nikdo (ani jeden člověk nenapsal, že nepřijede!) a já musel ještě večer před akcí doobjednávat další občerstvení.

Prostředí akce bylo dost improvizované. Martin Pěnička z TisknuLevně.cz prý sám netušil, že mají ve firmě tolik židlí.

Drtivá většina účastníků byli zakladatelé nebo šéfové internetových obchodů a firem, jako je Le Premier, Onio.cz (provozující např. Pneumatiky.cz), VeseléZvíře.cz, Korálky.cz, UrbanStore.cz, Počítače24.cz, Different.cz, Trenýrkárna.cz, Barvarna.cz, RCprofi.cz, Ovečkárna.cz a z řady dalších.

Na akci dorazili i dva speciální hosté „mimo obor“. Přišel ředitel strategie a rozvoje ČTK Jaroslav Kábele a Pavel Burša, který pracuje v BM Managementu (společnost spravující majetek Zdeňka Bakaly).

Ředitel strategie a rozvoje ČTK Jaroslav Kábele (vlevo) a Pavel Burša z BM Managementu.

Zapomenout samozřejmě nemohu na partnery akce, z nichž na místo dorazil třeba Martin Henych z AW Devu, Martin Lonský z ApuTime a Tomáš Fiala ze Stable.cz.

Jiří Rostecký a Tomáš Fiala
Já s Tomášem Fialou (vlevo) z hostingové společnosti Stable.cz, které je jedním z hlavních partnerů MladýPodnikatel.cz.

S přípravou prostoru ve skladu mi pomohla Katka Wich z Radosti dětem. A skvělé fotky, které vidíte i v tomto článku, nám pořídil podnikatel změn a marketér Jirka Chomát.

Podobné firmy, podobné problémy, jiné přístupy. To je jednou z největších hodnot E-shop Klubu, které jinde nenajdete.

Konference pro dospělé

Akce začala v tři hodiny odpoledne. Celou hodinu si všichni účastníci jenom povídali. Stejně jako minule se hned od začátku samovolně utvořily skupinky, které mezi sebou sdílely svoje zkušenosti a informace z podnikání. Někteří probírali marketing, jiní logistiku e-shopu, další produktovou expanzi, expanzi do zahraničí a řadu dalších témat.

David Štěpánek z UrbanStore.cz (vlevo zády), Milan Polák z Different.cz (uprostřed) a Martin Roubal z Le Premier.

Po hodině začala první část rozhovoru, ve kterém jsem vedle ředitele TisknuLevně.cz Martina Pěničky zpovídal i šéfa logistiky a spolumajitele firmy Michala Pěničku. Povídali jsme si o začátku firmy, o logistice e-shopu a o skladu, ve kterém jsme seděli.

Michal Pěnička (vlevo) a Martin Pěnička při rozhovoru.

Poté následovala dlouhá a velmi podrobná exkurze samotného skladu. Účastníci se tak mohli projít mezi regály a jak samotní majitelé firmy, tak jejich zaměstnanci jim ukázali, jak celý sklad funguje, jak vypadá jejich logistický systém, jak se expedují nové objednávky a mnoho dalšího.

Přiznám se, že mi dalo velkou práci posbírat mezi regály všechny e-shopaře :-) a přivést je zpět do přední části skladu, kde měla brzy začít druhá část rozhovoru. Nemohl jsem je od těch regálů vůbec odtrhnout a začali jsme s velkým zpožděním.

Účastníci se rozdělili do skupin a vydali se prozkoumat celý sklad. Mezi regály se postupně utvořily ještě menší skupinky, které doslova rozebíraly každý detail, kterého si ve skladu všimly. Pokud měly jakoukoliv otázku, mohly se zeptat přímo šéfů firmy, nebo jejich zaměstnanců.
Sklad rozhodně není malý. TisknuLevně.cz denně odbaví kolem 400 objednávek a zaměstnává 35 zaměstnanců.

Všichni nakonec souhlasili s tím, že můžeme pokračovat bez ohledu na to, v kolik hodin skončíme. Tak jsme si s oběma pány Pěničky povídali o marketingu, budování firemní kultury (což byla debata, do které se zapojili i sami zaměstnanci TisknuLevně.cz), o boji s konkurencí a o tom, díky čemu firma vyrosla do obratu přes 110 milionů korun ročně.

Diskuze a vzájemné grilování

„Překvapilo mě, jak aktivní bylo publikum E-shop Klubu a kolik pokládalo dotazů. Jirka Rostecký jim dával velký prostor, sám se jich dokonce při rozhovoru ptal na názor a působil tak jako člověk, který celou diskuzi usměrňuje, a ne jen jako někdo, koho ostatní musí bez přerušení poslouchat.“ – Tomáš Fiala (Stable.cz)

Moderovat podobnou akci je velmi náročné. Značnou část rozhovorů jsem totiž neměl vůbec pod kontrolou. Otázky za mě pokládali sami posluchači a s ostatními sdíleli i svoje vlastní zkušenosti. Několikrát se tak stalo, že spolu navzájem nesouhlasili a diskuze tak zajímavě vygradovala. Největší radost jsem měl ale z toho, jak věcně a přátelsky spolu všichni diskutovali, a to i když spolu nesouhlasili. Do diskuze se zapojil snad úplně každý z účastníků.

Samotný rozhovor trval dohromady kolem 3 hodin a probrali jsme při něm vše od logistiky po marketing, budování brandu a expanzi.

Často se to otočilo i proti samotným hostům. Martin Pěnička v průběhu rozhovoru přede všemi přiznal, že nečekal, že ho budeme takto grilovat a že se při rozhovoru tak zapotí. Na konci mi ale řekl, že to pro něj mělo velký přínos a donutilo ho to se nad mnohými svými postoji zamyslet.

A to je právě největší hodnotou E-shop Klubu. Můžete na něm potkat lidi, kteří mají podobné firmy jako vy, řeší podobné problémy a zvládají podobné výzvy. Můžete si s nimi vyměnit zkušenosti, vzájemně si pomoct a předat si důležité informace. Jen málokde najdete příležitost diskutovat nad byznysovými a marketingovými tématy tak věcně a prakticky s podobně naladěnými lidmi jako na E-shop Klubu. A to je přesně ten důvod, proč to dělám. Luděk Pilař z Barvárna.cz E-shop Klub pojmenoval skvěle – je to podle něj Konference pro dospělé.

„Skvělá diskuze s lidmi, kteří řeší podobné problémy jako my. Navíc ve velmi příjemné atmosféře, kde můžete čerpat inspiraci a zároveň přispět svými zkušenostmi. Nikdo vám nic neprodává, jen každý sdílí své best practices a přispívá do diskuze. – Michal Finta

„Na E-shop Klubu mě baví uvolněná atmosféra a plno inspirativních lidí, kteří se rádi podělí o své nápady, zkušenosti a rady. Není to žádná strnulá konference, ale spíše příjemné odpoledne s fajn lidmi z e-commerce.“ – Milan Polák, spoluzakladatel Different.cz

„Na E-shop Klubu oceňuji zejména uvolněnou neformální atmosféru a plno tvrdých dat, o kterých hned na místě můžete dále diskutovat a diskusi košatit. Mix pozvaných hostů je natolik vyvážený, že si své odnese e-shop s obratem 10 mio i 300 mio. Už teď se těším na další setkání.“ – David Štěpánek, zakladatel UrbanStore.cz

„Na E-shop Klubu nejvíce oceňuji možnost setkat se s podnikateli, kteří mají stejné problémy jako já, a společně si můžeme předat informace o tom, jak je zdárně vyřešit. Člověku to ušetří velké množství času, starostí a chyb, kterým se při individuálních pokusech řešení problémů nelze vyhnout.“ – Lukáš Koreček, spolumajitel RCprofi.cz

Martinovi i Michalovi patří velké díky! Bylo na nich vidět, že se posluchačům snaží předat co nejpraktičtější a nejkonkrétnější tipy do byznysu a marketingu.

Aby účastníci rostli

V Česku najdete spoustu konferencí a dalších akcí zaměřených na on-line byznys a marketing. Drtivou většinu z nich pořádají firmy proto, aby podpořily vlastní brand a zpropagovaly svoje služby. Jiní to dělají především pro zisk ze vstupenek a partnertství.

V takovém případě je jim ale většinou jedno, kdo bude na akci mluvit a jak kvalitní informace tam posluchačům předá. Přístup velké části konferencí spočívá většinou ve snaze přivést co nejzvučnější jména a přilákat co nejvíce lidí, kteří jim buď zaplatí vstupné, nebo potěší jejich partnery.

A tak můžete navštívit řadu konferencí, na kterých se skoro nic nedozvíte, a většina jejich účastníků vám přizná, že na ně chodí především kvůli rádoby networkingu.

E-shop Klub je jiný.

Od začátku jej nestavím s primárním zájmem na něm vydělat peníze (ačkoliv je sám o sobě ziskový), ale stavím doprostřed samotného účastníka. Chci pro něj připravit takový obsah, který mu skutečně pomůže v jeho podnikání a podpoří jeho růst.

Zkrátka chci, aby se těm chlapům a ženskejm v byznysu dařilo co nejvíce a aby odjížděli se seznamem úkolů, které druhý den začnou zpracovávat a promýšlet. A také s novými kontakty na lidi, se kterými mohou sdílet svoje know-how a které jen tak někde nepotkají. Protože to je skutečný networking.

A když postavíte doprostřed vašeho zájmu člověka, pro kterého to děláte, zvládnete všechno. Třeba uspořádat konferenci, které nikdo nevěří a kterou do dne jejího konání nikde nepropagujete, uspořádáte ji uprostřed té největší okurky v roce, na dost blbém místě a přivedete na ni zkušené lidi, kteří zase tolik konference nenavštěvují a kteří společně vytvoří atmosféru, kterou jinde nezažijete.

Další E-shop Klub bude už brzy! Pokud se chcete zúčastnit, napište mi na jiri@rostecky.cz a řekněte mi, proč bychom vás mezi sebou měli přivítat, jaký e-shop provozujete a jaké zkušenosti můžete předat ostatním členům.

Za skvělé fotky děkujeme Jirkovi Chomátovi!

Děkujeme i partnerům akce!

  • AW-DEV – společnost Martina Henycha, která pro své klienty tvoří webové stránky. Osobně na ní mám rád především velmi příjemné pracovní prostředí, které mimochodem sdílí např. se SEO konzultantem Pavlem Ungrem. Sám jsem AW Dev doporučoval jako možné zaměstnavatele nejednomu programátorovi a jako možného dodavatele webových stránek několika firmám. AW Dev nám také pomáhá s přípravou nových webových stránek neziskovky Radost dětem.
  • ApuTime – nástroj na řízení projektů, který je ale neobyčejný zejména tím, že pracuje s umělou inteligencí, gamifikací a s emocemi a nejen, že pomáhá řídit projekty, ale pomáhá i tomu, aby vaši zaměstnanci byli šťastní a aby je práce bavila.

Děkujeme i stálým partnerům MladýPodnikatel.cz, jako je Stable.cz, Shoptet.cz, počítače24.cz, OFFICE to go, eVisions.cz a mnoha dalším.

Všechny fotky najdete na Facebooku:

19. července proběhl druhý E-shop Klub MladýPodnikatel.cz! Tentokrát se zakladatelé a šéfové internetových obchodů sešli…

Zveřejnil(a) MladýPodnikatel.cz dne Sobota 28. červenec 2018

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Matej Chyľa Sledovat @chylamt

Před 6 roky

Dobrý počin a fajn koncept, držím palce nech to funguje ďalej.

Odpovědět »

Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky

Před 6 roky

Díky moc, Matěji. Budu se snažit! :-)

Odpovědět »

Petr

Před 6 roky

Škoda že z těchto setkání není video nebo podcast, i v placené variantě si myslím by o to mělo zájem dost lidí.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

eshop-summit-expo-evisions-web

Videoreportáž: Jaký byl E-shop summit & expo + 5 rozhovorů s profíky na marketing

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?