23. srpna proběhl v pořadí 3. E-shop Klub MladýPodnikatel.cz, na kterém se sešla třicítka zakladatelů, šéfů a dalších osobností českých e-shopů. Přečtěte si, jak celá akce probíhala očima jejího zakladatele a moderátora Jirky Rosteckého.
Inzerce
Pokaždé, když se pozdě v noci vracím z E-shop Klubu – komorního setkání pro zakladatele a šéfy e-shopů – mám v sobě ten samý pocit. Povedlo se to. Dokázali jsme to. A dokázali jsme to znovu.
Tentokrát to bylo extrémně těžké. Tři dny před akcí jsme ztratili prostory, kde se setkání mělo pořádat, a ještě pár minut před začátkem akce stěhovali nábytek z jednoho sálu do druhého, protože nám ten první nevyhovoval.
Když se tedy před třetí hodinou odpolední začali sjíždět první hosté, byl jsem dost nervózní a bál se, aby vše proběhlo v pořádku a aby se nic nepokazilo. Nevýhodou E-shop Klubu jsou jeho vysoké standardy. Jelikož jej navštěvují zkušení podnikatelé a akce se opakuje takřka každý měsíc, musíme jim doručit stoprocentní výsledek v podobě příjemně stráveného odpoledne, na kterém potkají další zakladatele a šéfy internetových obchodů, s nimiž si mohou vyměnit cenné zkušenosti a podpořit tak růst svého podnikání na internetu.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Hlavním hostem třetího E-shop Klubu byl zakladatel Korálky.cz Martin Stibor. | Autor fotky: Jirka Chomát
Vše musí klapnout, protože i samotné prostory a ty největší detaily definují atmosféru celé akce, a tudíž i ochotu účastníků navzájem sdílet know-how a povídat si. V tom je totiž E-shop Klub jiný než ostatní konference – nemáme stanovený přesný harmonogram akce, ale sami účastníci ovlivňují, o čem si budeme povídat a jakým směrem se naše diskuze bude vyvíjet.
Setkání se zúčastnili i hosté minulého klubu – spolumajitelé TisknuLevně.cz Martin (vlevo) a Michal Pěničkovi. | Autor fotky: Jirka Chomát
Ego stranou
Už když jsem pořádal první E-shop Klub, chtěl jsem, aby celou akci tvořili sami její účastníci. Základem programu je rozhovor s konkrétním hostem z řad zakladatelů a šéfů e-shopů, ale jeho vývoj určují přímo posluchači svými otázkami. Když jsem tedy zakladateli korálky.cz Martinu Stiborovi položil první otázku, rychle po jeho odpovědi začaly zaznívat první dotazy posluchačů a rozhovor se začal vyvíjet směrem, který jsem sám nečekal.
Mezi účastníky akce bylo i několik nováčků. Třeba Michal Pomp z Benlemi.cz (vlevo v černém) nebo Pavel Ronovský z Fanda-NHL.cz (ve žlutém). | Autor fotky: Jirka Chomát
V první části posluchače nejvíce zajímalo finanční řízení e-shopů. Martin Stibor velmi otevřeně vyprávěl o tom, jak jeho byznys změnilo zaměstnání finančního ředitele a co všechno mu tato změna přinesla. Padaly dotazy na to, jak jej ze začátku motivoval do práce, jak jej vybíral a jak konkrétně zapracovával největší podněty, které od něj získal.
Značnou pozornost si získala i specifika byznysu s korálky. S obratem mezi 35 a 38 miliony ročně (s kladným a rostoucím čistým ziskem), 25 zaměstnanci a 4 kamennými prodejnami e-shopu zvládají Korálky.cz 2,5 až 3 tisíce objednávek měsíčně s průměrnou hodnotou 550 Kč při průměrných 11 položkách na objednávku. Dlužno podotknout, že korálky jsou velmi „malé“ a na logistiku náročné zboží, kdy samotné vyexpedování korálku stojí více než korálek samotný.
Jedním z nejaktivnějších účastníků byl CEO Pilulka.cz Michal Hanáček (ve žlutém tričku), který přispěl svými zkušenostmi ze světa velkých e-shopů. | Autor fotky: Jirka Chomát
Ve druhé části jsme detailně nahlédly pod pokličku expanze do zahraničí e-shopu Korálky.cz. „Pokud neumíte dobře prodávat v Česku, nebudete to umět ani v zahraničí,“ zněla jedna z rad Martina Stibora, která si získala velmi pozitivní reakce.
Korálky.cz v minulosti expandovaly například do Velké Británie, ale velmi rychle svoje aktivity na tamním trhu utlumily. Nebyly pro ně totiž ziskové, a tak vypnuly všechny reklamní kampaně a nechávají svůj e-shop růst organicky. Podrobně jsme rozebrali, co se pokazilo, jaké zkušenosti tím získali a jak na pozadí připravují expanze do dalších trhů.
Jedním z dalších nováčků byl zakladatel e-shopu RůžovýSlon.cz Adam Durčák (vlevo). Vedle něj sedí Pavel Chudík z Montego.cz. | Autor fotky: Jirka Chomát
Samostatnou debatu si zasloužilo Slovensko. Na něj totiž Korálky.cz vstoupily akvizicí tamní jedničky na trhu, což se ukázalo jako ekonomicky i strategicky mnohem výhodnější než vytváření e-shopu od nuly. Martin Stibor odkryl karty a vyprávěl, jak celá akvizice probíhala, jak se na ni připravoval a co firmě přinesla.
V poslední části jsme rozebrali více dílčích témat, která posluchače zajímala. Kromě logistiky e-shopu a pickování nových objednávek padla řeč i na e-shopové řešení (problémy s dodavateli a s marketingovými agenturami), ale třeba i na work-life balance e-shopařů. Při výběru témat jsem čerpal z podnětů účastníků předchozích setkání.
Akce je omezena na 30 účastníků. Díky tomu se nám daří udržet její komorní formát. I tentokrát jsme měli „nadstav“ a tuto hranici překročili. | Autor fotky: Jirka Chomát
Většina rozhovoru nebyla o mých dotazech, ale o tom, na co se zeptali sami posluchači. Já pouze korigoval celou diskuzi tak, aby se dostalo na všechny a aby mělo naše povídání pevnou strukturu a nevznikl chaos. Je to pro mě jako moderátora cenná zkušenost, která vyžaduje upozadit vlastní ego a zaměřit se v diskuzi na zcela jiné cíle. Výsledkem celé akce je ale třeba hodnocení jednoho z účastníků – ředitele strategie a rozvoje ČTK Jaroslava Kábeleho: „Fascinuje mě, jak ti lidé byli otevření.“
Jaroslav Kábele (vpravo) s partnerem akce Martinem Henychem s web-developerské firmy AW-Dev.cz. | Autor fotky: Jirka Chomát
Příště zpět do terénu
Chtěl bych poděkovat všem účastníkům za jejich účast a za skvělé odpoledne. Jsem opravdu nadšený z toho, jak byli aktivní a jak produktivní a zajímavá diskuze na akci vznikla. Značná část účastníků navíc přijela do Prahy z velké dálky. Někteří z Ostravy, jiní z Čáslavy, z Plzně a z dalších měst.
Velké poděkování patří také hotelu Iris Eden, který nám na poslední chvíli poskytl volný sál. Po našem příjezdu jsme ale zjistili, že sál je příliš malý, a tak jsme vše narychlo přestěhovali do většího sálu. Zaměstnanci hotelu (včetně managementu) tak ihned začali stěhovat nábytek a připravovat nové prostory, které se nakonec ukázaly jako naprosto skvělé a vyhovující. Kéž by všechny hotely a další poskytovalé prostor měli podobný přístup.
Zapomenout samozřejmě nemůžeme na Martina Stibora, který se dobrovolně nechal takto vyzpovídat a většinu dne musel vysvětlovat svoje podnikatelská rozhodnutí.
Děkujeme i partnerům akce, kterými bylo web-developerské studio AW-Dev.cz, nástroj na řízení projektů s umělou inteligencí ApuTime a naši stálí partneři jako Shoptet.cz, Stable.cz, počítače24.cz a další.
Úvodní představovací kolečko. Každý účastník se ostatním představil a mohl se zapojit do diskuze. | Autor fotky: Jirka Chomát
Třetího E-shop Klubu se zúčastnil i ředitel Pilulky.cz Michal Hanáček. Ten bude hlavním hostem příštího klubu, který proběhne v říjnu přímo v centrále firmy. Rád bych vždy střídal místa konání akce – jednou v nějakých neutrálních prostorech (např. v hotelu), poté (bude-li to možné) v prostorech hostovy firmy (např. ve skladu jako minule v TisknuLevně.cz).
Chcete-li se klubu zúčastnit, napište mi na jiri@rostecky.cz informace o vás, o vašem e-shopu (co prodáváte, jakou máte historii a jakého dosahujete obratu) a o tom, jaké zkušenosti můžete předat ostatním účastníkům. Akce je určena pouze pro zakladatele a šéfy (ředitele) e-shopů a vzhledem k jejímu komornímu formátu účastníky pečlivě vybíráme.
Za všechny fotky opět děkujeme skvělému Jirkovi Chomátovi!
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Videoreportáž: Jaký byl E-shop summit & expo + 5 rozhovorů s profíky na marketing
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.