Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

E-shop Klub #3: Martin Stibor (Korálky.cz) o finančním řízení e-shopu, logistice a expanzi do zahraničí

Autor fotky: Jirka Chomát

23. srpna proběhl v pořadí 3. E-shop Klub MladýPodnikatel.cz, na kterém se sešla třicítka zakladatelů, šéfů a dalších osobností českých e-shopů. Přečtěte si, jak celá akce probíhala očima jejího zakladatele a moderátora Jirky Rosteckého.

Pokaždé, když se pozdě v noci vracím z E-shop Klubu – komorního setkání pro zakladatele a šéfy e-shopů – mám v sobě ten samý pocit. Povedlo se to. Dokázali jsme to. A dokázali jsme to znovu.

Tentokrát to bylo extrémně těžké. Tři dny před akcí jsme ztratili prostory, kde se setkání mělo pořádat, a ještě pár minut před začátkem akce stěhovali nábytek z jednoho sálu do druhého, protože nám ten první nevyhovoval.

Když se tedy před třetí hodinou odpolední začali sjíždět první hosté, byl jsem dost nervózní a bál se, aby vše proběhlo v pořádku a aby se nic nepokazilo. Nevýhodou E-shop Klubu jsou jeho vysoké standardy. Jelikož jej navštěvují zkušení podnikatelé a akce se opakuje takřka každý měsíc, musíme jim doručit stoprocentní výsledek v podobě příjemně stráveného odpoledne, na kterém potkají další zakladatele a šéfy internetových obchodů, s nimiž si mohou vyměnit cenné zkušenosti a podpořit tak růst svého podnikání na internetu.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Hlavním hostem třetího E-shop Klubu byl zakladatel Korálky.cz Martin Stibor. | Autor fotky: Jirka Chomát

Vše musí klapnout, protože i samotné prostory a ty největší detaily definují atmosféru celé akce, a tudíž i ochotu účastníků navzájem sdílet know-how a povídat si. V tom je totiž E-shop Klub jiný než ostatní konference – nemáme stanovený přesný harmonogram akce, ale sami účastníci ovlivňují, o čem si budeme povídat a jakým směrem se naše diskuze bude vyvíjet.

Setkání se zúčastnili i hosté minulého klubu – spolumajitelé TisknuLevně.cz Martin (vlevo) a Michal Pěničkovi. | Autor fotky: Jirka Chomát

Ego stranou

Už když jsem pořádal první E-shop Klub, chtěl jsem, aby celou akci tvořili sami její účastníci. Základem programu je rozhovor s konkrétním hostem z řad zakladatelů a šéfů e-shopů, ale jeho vývoj určují přímo posluchači svými otázkami. Když jsem tedy zakladateli korálky.cz Martinu Stiborovi položil první otázku, rychle po jeho odpovědi začaly zaznívat první dotazy posluchačů a rozhovor se začal vyvíjet směrem, který jsem sám nečekal.

Mezi účastníky akce bylo i několik nováčků. Třeba Michal Pomp z Benlemi.cz (vlevo v černém) nebo Pavel Ronovský z Fanda-NHL.cz (ve žlutém). | Autor fotky: Jirka Chomát

V první části posluchače nejvíce zajímalo finanční řízení e-shopů. Martin Stibor velmi otevřeně vyprávěl o tom, jak jeho byznys změnilo zaměstnání finančního ředitele a co všechno mu tato změna přinesla. Padaly dotazy na to, jak jej ze začátku motivoval do práce, jak jej vybíral a jak konkrétně zapracovával největší podněty, které od něj získal.

Značnou pozornost si získala i specifika byznysu s korálky. S obratem mezi 35 a 38 miliony ročně (s kladným a rostoucím čistým ziskem), 25 zaměstnanci a 4 kamennými prodejnami e-shopu zvládají Korálky.cz 2,5 až 3 tisíce objednávek měsíčně s průměrnou hodnotou 550 Kč při průměrných 11 položkách na objednávku. Dlužno podotknout, že korálky jsou velmi „malé“ a na logistiku náročné zboží, kdy samotné vyexpedování korálku stojí více než korálek samotný.

Jedním z nejaktivnějších účastníků byl CEO Pilulka.cz Michal Hanáček (ve žlutém tričku), který přispěl svými zkušenostmi ze světa velkých e-shopů. | Autor fotky: Jirka Chomát

Ve druhé části jsme detailně nahlédly pod pokličku expanze do zahraničí e-shopu Korálky.cz. „Pokud neumíte dobře prodávat v Česku, nebudete to umět ani v zahraničí,“ zněla jedna z rad Martina Stibora, která si získala velmi pozitivní reakce.

Korálky.cz v minulosti expandovaly například do Velké Británie, ale velmi rychle svoje aktivity na tamním trhu utlumily. Nebyly pro ně totiž ziskové, a tak vypnuly všechny reklamní kampaně a nechávají svůj e-shop růst organicky. Podrobně jsme rozebrali, co se pokazilo, jaké zkušenosti tím získali a jak na pozadí připravují expanze do dalších trhů.

Jedním z dalších nováčků byl zakladatel e-shopu RůžovýSlon.cz Adam Durčák (vlevo). Vedle něj sedí Pavel Chudík z Montego.cz. | Autor fotky: Jirka Chomát

Samostatnou debatu si zasloužilo Slovensko. Na něj totiž Korálky.cz vstoupily akvizicí tamní jedničky na trhu, což se ukázalo jako ekonomicky i strategicky mnohem výhodnější než vytváření e-shopu od nuly. Martin Stibor odkryl karty a vyprávěl, jak celá akvizice probíhala, jak se na ni připravoval a co firmě přinesla.

V poslední části jsme rozebrali více dílčích témat, která posluchače zajímala. Kromě logistiky e-shopu a pickování nových objednávek padla řeč i na e-shopové řešení (problémy s dodavateli a s marketingovými agenturami), ale třeba i na work-life balance e-shopařů. Při výběru témat jsem čerpal z podnětů účastníků předchozích setkání.

Akce je omezena na 30 účastníků. Díky tomu se nám daří udržet její komorní formát. I tentokrát jsme měli „nadstav“ a tuto hranici překročili. | Autor fotky: Jirka Chomát

Většina rozhovoru nebyla o mých dotazech, ale o tom, na co se zeptali sami posluchači. Já pouze korigoval celou diskuzi tak, aby se dostalo na všechny a aby mělo naše povídání pevnou strukturu a nevznikl chaos. Je to pro mě jako moderátora cenná zkušenost, která vyžaduje upozadit vlastní ego a zaměřit se v diskuzi na zcela jiné cíle. Výsledkem celé akce je ale třeba hodnocení jednoho z účastníků – ředitele strategie a rozvoje ČTK Jaroslava Kábeleho: „Fascinuje mě, jak ti lidé byli otevření.“

Jaroslav Kábele (vpravo) s partnerem akce Martinem Henychem s web-developerské firmy AW-Dev.cz. | Autor fotky: Jirka Chomát

Příště zpět do terénu

Chtěl bych poděkovat všem účastníkům za jejich účast a za skvělé odpoledne. Jsem opravdu nadšený z toho, jak byli aktivní a jak produktivní a zajímavá diskuze na akci vznikla. Značná část účastníků navíc přijela do Prahy z velké dálky. Někteří z Ostravy, jiní z Čáslavy, z Plzně a z dalších měst.

Velké poděkování patří také hotelu Iris Eden, který nám na poslední chvíli poskytl volný sál. Po našem příjezdu jsme ale zjistili, že sál je příliš malý, a tak jsme vše narychlo přestěhovali do většího sálu. Zaměstnanci hotelu (včetně managementu) tak ihned začali stěhovat nábytek a připravovat nové prostory, které se nakonec ukázaly jako naprosto skvělé a vyhovující. Kéž by všechny hotely a další poskytovalé prostor měli podobný přístup.

Zapomenout samozřejmě nemůžeme na Martina Stibora, který se dobrovolně nechal takto vyzpovídat a většinu dne musel vysvětlovat svoje podnikatelská rozhodnutí.

Děkujeme i partnerům akce, kterými bylo web-developerské studio AW-Dev.cz, nástroj na řízení projektů s umělou inteligencí ApuTime a naši stálí partneři jako Shoptet.cz, Stable.cz, počítače24.cz a další.

Úvodní představovací kolečko. Každý účastník se ostatním představil a mohl se zapojit do diskuze. | Autor fotky: Jirka Chomát

Třetího E-shop Klubu se zúčastnil i ředitel Pilulky.cz Michal Hanáček. Ten bude hlavním hostem příštího klubu, který proběhne v říjnu přímo v centrále firmy. Rád bych vždy střídal místa konání akce – jednou v nějakých neutrálních prostorech (např. v hotelu), poté (bude-li to možné) v prostorech hostovy firmy (např. ve skladu jako minule v TisknuLevně.cz).

Chcete-li se klubu zúčastnit, napište mi na jiri@rostecky.cz informace o vás, o vašem e-shopu (co prodáváte, jakou máte historii a jakého dosahujete obratu) a o tom, jaké zkušenosti můžete předat ostatním účastníkům. Akce je určena pouze pro zakladatele a šéfy (ředitele) e-shopů a vzhledem k jejímu komornímu formátu účastníky pečlivě vybíráme.

Jiří Rostecký
Za všechny fotky opět děkujeme skvělému Jirkovi Chomátovi!

Další fotky z akce:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

junior-eshop-klub-ketomix-web

2. Junior E-shop Klub: Jak rozjet nový e-shop, kdy hledat investora a jak na marketing

martin-rozhon-web

8. E-shop Klub: Martin Rozhoň o transakční ekonomice e-shopu, budování managementu firmy, vytváření vlastních značek

skladon-web

Skladon chce být globální. Nově otevřel největší fulfillment centrum na Moravě

Právě vyšlo

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Inzerce