Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

E-shop Klub #1: Živý rozhovor s Petrem Hudcem (HuráMobil.cz) o content marketingu, konkurenci i jednání s vendory

Jiří Rostecký
Před 6 roky

7. června jsme udělali náš první krok z on-line prostředí do toho off-line. Uspořádali jsme první vlastní konferenci s názvem E-shop Klub, kterou jsme ale pojali jinak, než jak jste nejspíš zvyklí.

Už 3 roky pro vás na MladýPodnikatel.cz připravujeme podrobné videorozhovory s podnikateli a s dalšími zkušenými odborníky. Naším posláním je podporovovat váš podnikatelský, kariérní či osobní růst. Chceme vám předávat cenné zkušenosti, inspirovat vás, vzdělávat a pomáhat vám při cestě za vašimi cíli.

Na českém internetu nenajdete web, na kterém by se tolik podnikatelů a dalších odborníků dělilo o svoje know-how a vyprávělo své příběhy. Najdete u nás už přes 300 podrobných videorozhovorů a podcastů a stovky dalších článků.

Jenomže pasivní sledování videí, poslouchání podcastů a čtení článků není jedinou cestou, jakou vás můžeme podporovat. Proto jsme se rozhodli vykročit ze světa internetu a vytvořit pravidelná komunitní setkání, která jsme nazvali E-shop Klub.

V rámci E-shop Klubu jsme pozvali několik zakladatelů úspěšných e-shopů a nechali je navzájem sdílet svoje zkušenosti, informace a kontakty. Na místě jsme pro ně připravili i moderovaný program – dvouhodinový rozhovor se zakladatelem HuráMobil.cz Petrem Hudcem.

Petr Hudec je zakladatel e-shopu HuráMobil.cz. Vedle mobilních telefonů prodává i tablety, drony a příslušenství. Roční obrat e-shopu se pohybuje kolem 80 milionů korun. | Autor fotky: Jirka Chomát

O čem jsme si povídali?

Komorní atmosféra akce umožnila nejen větší otevřenost a upřímnost účastníků, ale současně nám také poskytla větší prostor pro jejich vzájemnou interakci. V průběhu rozhovoru tak vznikaly zajímavé diskuze a v některých názorech spolu účastníci dokonce nesouhlasili. „To je poprvé, co jsem na nějaké akci viděl posluchače nesouhlasit s řečníkem a rozpoutat tak zajímavou diskuzi, kterou si jinde neposlechnete. Bylo super, že všichni mluvili jinak než před kamerou,“ okomentoval vše jeden z účastníků.

S Petrem jsme probrali řadu témat. Zde je několik útržků:

  • Konkurenční prostředí: 85 % trhu s mobilními telefony podle Petra obsluhují operátoři. Jak se proti nim a proti dalším e-commerce velikánům bojuje?
  • Závislost na Heurece: Jak ji postupně snižovat a jak v cenových srovnávačích některé e-shopy podvádějí?
  • Podvodníci: Jak některé e-shopy podvádějí, podrážejí ceny a jak obecně bojovat s nekalou konkurencí?
  • Vendoři: Jak si u nich vyjednat výhodné podmínky, exkluzivní partnerství či cestu do zahraničí?
  • Nezávislost: Proč Petr postupně ukončuje spolupráci s freelancery, proč nedoporučuje spolupracovat a agenturami a díky čemu si jeho firma na vše vystačí sama?
  • Vývoj: Co všechno si dnes Petr vyvíjí sám, jaké nástroje vytvořil a proč je to výhodnější, než používat aplikace třetích stran?
  • Content marketing: Dnes Petr hodně investuje do přípravy vlastního obsahu. Co mu to přináší, jak s content marketingem začít od nuly a jak z něj vytěžit co nejvíce?
  • Sociální sítě: Proč je budoucnost v Instagramu, proč podle Petra Facebook umírá a jak to všechno využít v rámci vlastního marketingu?
  • Brigádníci: Jak je najímat, jak je motivovat a jak s nimi spolupracovat? A také, jak zvládnout zkouškové období, kdy vám jednoduše nepřijdou do práce?
  • Expanze do zahraničí: Proč se HuráMobil.cz nechystá expandovat do zahraničí?
  • Prodej: Jak Petr přemýšlí nad možným prodejem své firmy a jaké e-shopy se dnes prodávají nejsnadněji?

Padla i řada dalších témat. Zajímavá byla například diskuze o logistice. Ta pokračovala i na následné afterparty, kde jsme si povídali mj. o tom, jak vyjednávat s dopravci, nebo o tom, co se stane, až do Česka naplno vstoupí Amazon.

Byla to naše první akce. Ty nervy předstoupit mezi tolik zkušených byznysmenů jsou nepopsatelné. Ale povedlo se to a zpětná vazba od účastníků je pozitivní! | Autor fotky: Jirka Chomát

Jak se stát členem E-shop Klubu?

E-shop Klub je jiný než běžné konference. Naším cílem je především vytvořit komunitu navzájem se podporujících zakladatelů a šéfů internetových obchodů. Pokud vás akce zaujala a chtěli byste se stát členem našeho klubu, napište nám na jiri@rostecky.cz a popište svoje podnikání, svůj příběh a zkušenosti, které můžete ostatním předat.

Zleva: Martin Pěnička (TisknuLevně.cz) a Martin Stibor (Korálky.cz) | Autor fotky: Jirka Chomát
Zleva: Jan Mašinda (Dataweps), Daniel Klíma (Queens.cz), Vojtěch Schwangmaier (Pneumatiky.cz) a Martin Bernátek (Ovečkárna.cz) | Autor fotky: Jirka Chomát
Tomáš Krýdl (v bílé košili, ProVysavače.cz) a Kristýna Křížová (Agátin svět) | Autor fotky: Jirka Chomát
Zleva: Martin Pěnička (TisknuLevně.cz) a Marcel Martínek (počítače24.cz) | Autor fotky: Jirka Chomát
Mezi posluchači bylo 12 lidí. Rádi bychom, aby příště bylo ještě více, ale současně nechceme přesáhnout hranici 15-20 účastníků. | Autor fotky: Jirka Chomát

Děkujeme všem partnerům za podporu E-shop Klubu. Zejména:

  • 3IT.cz – ostravská firma, která pro klienty vyvíjí e-shopy. Vede ji Michalis Katapodis – osobně znám málo lidí, kteří dělají byznys tak srdcem jako on. V těchto dnech také oslavili 7. narozeniny.
  • ApuTime – spoluzakladatel Martin Lonský je největším vizionářem, co se projektového managementu týče. ApuTime je nástroj na řízení projektů, který je ale neobyčejný zejména tím, že pracuje s umělou inteligencí, gamifikací, s emocemi a nejen, že pomáhá řídit projekty, ale pomáhá i tomu, aby vaši zaměstnanci byli šťastní a aby je práce bavila.
  • Dognet.cz – affiliate síť, která se stará ani ne tak o počet konverzí, ale o jejich kvalitu. Vede ji Štefan Polgári. Pokud se chcete s někým třeba jen nezávazně pobavit o affiliate marketingu vašich e-shopů, tak doporučuji právě jeho, protože má zkušenosti jak ze strany klientů, tak ze strany publisherů.
  • Dataweps – jejich vizí je pomoct vám růst a zvýšit vaši efektivitu. Nabízí několik nástrojů třeba na monitoring konkurenčních cen, zefektivnění cenotvorby nebo třeba na automatické bidování na zbožových srovnávačích.
  • AW-Dev – ti tvoří weby a e-shopy pro své klienty. Sami víte, jak náročné je dnes najít vývojáře, a já když jednoho volného v Praze měl, tak jsem ho doporučil právě jim, protože mají super firemní kulturu a bezva přístup ke klientům. Také nám zadarmo pomáhají s neziskovou Radost dětem.
  • J.I.P. pro firmy – před pár dny vyšel rozhovor s Jiřím Jemelkou, který firmám pomáhá řešit problémy. Když nerostou, když stagnujou, když se jim rozpadá kolektiv, když mají nedostatek pracovních sil atd.

Přečtěte si, jak E-shop Klub vznikal:

Na osobní blog jsem napsal příběh E-shop Klubu. Přečtěte si, co všechno za ním je, a podívejte se na další fotografie.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
jiri-rostecky-web

Jak růst na volné noze? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
martin-kucera-web

Jak se řídí letiště, kterým ročně projde 14 milionů pasažérů? | Martin Kučera (Letiště Praha)

marek-odehnal-web

Zlatá horečka umělé inteligence. Co znamená pro investory do akcií? | Marek Odehnal

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
denisa-havrdova-web

Prodala přes 500 tisíc diářů a zápisníků. Jak Denisa Havrdová řídí papelote?

konstantin-margaretis-web

Posílá zboží do 180 zemí a sbírá světová ocenění. Jak se buduje Skladon? | Konstantin Margaretis

marek-cech-web

Jak se řídí malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého