Inzerce

Inzerce

E-shop Klub #1: Živý rozhovor s Petrem Hudcem (HuráMobil.cz) o content marketingu, konkurenci i jednání s vendory

7. června jsme udělali náš první krok z on-line prostředí do toho off-line. Uspořádali jsme první vlastní konferenci s názvem E-shop Klub, kterou jsme ale pojali jinak, než jak jste nejspíš zvyklí.

Už 3 roky pro vás na MladýPodnikatel.cz připravujeme podrobné videorozhovory s podnikateli a s dalšími zkušenými odborníky. Naším posláním je podporovovat váš podnikatelský, kariérní či osobní růst. Chceme vám předávat cenné zkušenosti, inspirovat vás, vzdělávat a pomáhat vám při cestě za vašimi cíli.

Na českém internetu nenajdete web, na kterém by se tolik podnikatelů a dalších odborníků dělilo o svoje know-how a vyprávělo své příběhy. Najdete u nás už přes 300 podrobných videorozhovorů a podcastů a stovky dalších článků.

Jenomže pasivní sledování videí, poslouchání podcastů a čtení článků není jedinou cestou, jakou vás můžeme podporovat. Proto jsme se rozhodli vykročit ze světa internetu a vytvořit pravidelná komunitní setkání, která jsme nazvali E-shop Klub.

V rámci E-shop Klubu jsme pozvali několik zakladatelů úspěšných e-shopů a nechali je navzájem sdílet svoje zkušenosti, informace a kontakty. Na místě jsme pro ně připravili i moderovaný program – dvouhodinový rozhovor se zakladatelem HuráMobil.cz Petrem Hudcem.

Petr Hudec je zakladatel e-shopu HuráMobil.cz. Vedle mobilních telefonů prodává i tablety, drony a příslušenství. Roční obrat e-shopu se pohybuje kolem 80 milionů korun. | Autor fotky: Jirka Chomát

O čem jsme si povídali?

Komorní atmosféra akce umožnila nejen větší otevřenost a upřímnost účastníků, ale současně nám také poskytla větší prostor pro jejich vzájemnou interakci. V průběhu rozhovoru tak vznikaly zajímavé diskuze a v některých názorech spolu účastníci dokonce nesouhlasili. „To je poprvé, co jsem na nějaké akci viděl posluchače nesouhlasit s řečníkem a rozpoutat tak zajímavou diskuzi, kterou si jinde neposlechnete. Bylo super, že všichni mluvili jinak než před kamerou,“ okomentoval vše jeden z účastníků.

S Petrem jsme probrali řadu témat. Zde je několik útržků:

  • Konkurenční prostředí: 85 % trhu s mobilními telefony podle Petra obsluhují operátoři. Jak se proti nim a proti dalším e-commerce velikánům bojuje?
  • Závislost na Heurece: Jak ji postupně snižovat a jak v cenových srovnávačích některé e-shopy podvádějí?
  • Podvodníci: Jak některé e-shopy podvádějí, podrážejí ceny a jak obecně bojovat s nekalou konkurencí?
  • Vendoři: Jak si u nich vyjednat výhodné podmínky, exkluzivní partnerství či cestu do zahraničí?
  • Nezávislost: Proč Petr postupně ukončuje spolupráci s freelancery, proč nedoporučuje spolupracovat a agenturami a díky čemu si jeho firma na vše vystačí sama?
  • Vývoj: Co všechno si dnes Petr vyvíjí sám, jaké nástroje vytvořil a proč je to výhodnější, než používat aplikace třetích stran?
  • Content marketing: Dnes Petr hodně investuje do přípravy vlastního obsahu. Co mu to přináší, jak s content marketingem začít od nuly a jak z něj vytěžit co nejvíce?
  • Sociální sítě: Proč je budoucnost v Instagramu, proč podle Petra Facebook umírá a jak to všechno využít v rámci vlastního marketingu?
  • Brigádníci: Jak je najímat, jak je motivovat a jak s nimi spolupracovat? A také, jak zvládnout zkouškové období, kdy vám jednoduše nepřijdou do práce?
  • Expanze do zahraničí: Proč se HuráMobil.cz nechystá expandovat do zahraničí?
  • Prodej: Jak Petr přemýšlí nad možným prodejem své firmy a jaké e-shopy se dnes prodávají nejsnadněji?

Padla i řada dalších témat. Zajímavá byla například diskuze o logistice. Ta pokračovala i na následné afterparty, kde jsme si povídali mj. o tom, jak vyjednávat s dopravci, nebo o tom, co se stane, až do Česka naplno vstoupí Amazon.

Byla to naše první akce. Ty nervy předstoupit mezi tolik zkušených byznysmenů jsou nepopsatelné. Ale povedlo se to a zpětná vazba od účastníků je pozitivní! | Autor fotky: Jirka Chomát

Jak se stát členem E-shop Klubu?

E-shop Klub je jiný než běžné konference. Naším cílem je především vytvořit komunitu navzájem se podporujících zakladatelů a šéfů internetových obchodů. Pokud vás akce zaujala a chtěli byste se stát členem našeho klubu, napište nám na jiri@rostecky.cz a popište svoje podnikání, svůj příběh a zkušenosti, které můžete ostatním předat.

Zleva: Martin Pěnička (TisknuLevně.cz) a Martin Stibor (Korálky.cz) | Autor fotky: Jirka Chomát
Zleva: Jan Mašinda (Dataweps), Daniel Klíma (Queens.cz), Vojtěch Schwangmaier (Pneumatiky.cz) a Martin Bernátek (Ovečkárna.cz) | Autor fotky: Jirka Chomát
Tomáš Krýdl (v bílé košili, ProVysavače.cz) a Kristýna Křížová (Agátin svět) | Autor fotky: Jirka Chomát
Zleva: Martin Pěnička (TisknuLevně.cz) a Marcel Martínek (počítače24.cz) | Autor fotky: Jirka Chomát
Mezi posluchači bylo 12 lidí. Rádi bychom, aby příště bylo ještě více, ale současně nechceme přesáhnout hranici 15-20 účastníků. | Autor fotky: Jirka Chomát

Děkujeme všem partnerům za podporu E-shop Klubu. Zejména:

  • 3IT.cz – ostravská firma, která pro klienty vyvíjí e-shopy. Vede ji Michalis Katapodis – osobně znám málo lidí, kteří dělají byznys tak srdcem jako on. V těchto dnech také oslavili 7. narozeniny.
  • ApuTime – spoluzakladatel Martin Lonský je největším vizionářem, co se projektového managementu týče. ApuTime je nástroj na řízení projektů, který je ale neobyčejný zejména tím, že pracuje s umělou inteligencí, gamifikací, s emocemi a nejen, že pomáhá řídit projekty, ale pomáhá i tomu, aby vaši zaměstnanci byli šťastní a aby je práce bavila.
  • Dognet.cz – affiliate síť, která se stará ani ne tak o počet konverzí, ale o jejich kvalitu. Vede ji Štefan Polgári. Pokud se chcete s někým třeba jen nezávazně pobavit o affiliate marketingu vašich e-shopů, tak doporučuji právě jeho, protože má zkušenosti jak ze strany klientů, tak ze strany publisherů.
  • Dataweps – jejich vizí je pomoct vám růst a zvýšit vaši efektivitu. Nabízí několik nástrojů třeba na monitoring konkurenčních cen, zefektivnění cenotvorby nebo třeba na automatické bidování na zbožových srovnávačích.
  • AW-Dev – ti tvoří weby a e-shopy pro své klienty. Sami víte, jak náročné je dnes najít vývojáře, a já když jednoho volného v Praze měl, tak jsem ho doporučil právě jim, protože mají super firemní kulturu a bezva přístup ke klientům. Také nám zadarmo pomáhají s neziskovou Radost dětem.
  • J.I.P. pro firmy – před pár dny vyšel rozhovor s Jiřím Jemelkou, který firmám pomáhá řešit problémy. Když nerostou, když stagnujou, když se jim rozpadá kolektiv, když mají nedostatek pracovních sil atd.

Přečtěte si, jak E-shop Klub vznikal:

Na osobní blog jsem napsal příběh E-shop Klubu. Přečtěte si, co všechno za ním je, a podívejte se na další fotografie.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

eliska-vyhnankova-web

5. Freelance Klub: Eliška Vyhnánková o podnikání, lektorství i vlastním marketingu

junior-eshop-klub-ketomix-web

2. Junior E-shop Klub: Jak rozjet nový e-shop, kdy hledat investora a jak na marketing

martin-rozhon-web

8. E-shop Klub: Martin Rozhoň o transakční ekonomice e-shopu, budování managementu firmy, vytváření vlastních značek

Právě vyšlo

martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

juraj-sutoris-web

Juraj Sutoris: Krach v podnikání, pád na dno, drogová závislost

tomas-bartek-web

Jak to udělat, aby vám lidé neodcházeli, i když nemáte HR oddělení?

jakub-hejcman

Jakub Hejcman (Zacvic.cz): Vyrábí až 80 hrazd měsíčně. Ručně a sám

vojtech-ciml-web

Vojtěch Ciml (SlidesLive.com): Jsme příběh českého úspěchu. Nahrajeme všechny přednášky na světě

Inzerce