Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

E-shop Klub #4: Michal Hanáček (Pilulka.cz) o firemní kultuře, trade marketingu a expanzi do zahraničí

Jiří Rostecký
Před 5 roky

E-shop Klub je v Česku velmi netradiční setkání. Není klasickou konferencí plnou reklamních partnerů a zaměstnanců agentur. Je komorní akcí určenou pouze zakladatelům a šéfům internetových obchodů. Členy klubu si pečlivě vybíráme a kapacitu setkání omezujeme. Výsledek ale vždy stojí za to.

Můj cíl při pořádání E-shop Klubu je jednoduchý. Chci vytvořit místo, kde mohou zakladatelé a šéfové e-shopů bez obalu sdílet svoje know-how, podělit se o pozitivní i negativní zkušenosti a otevřít témata, o kterých se běžně na konferencích nemluví. To mi totiž na českém trhu velmi chybělo. Na minulých setkáních jsme tak rozebírali třeba platy samotných e-shopařů, zkušenosti s různými agenturami, obchodní modely firem, odměňování zaměstnanců, logistiku e-shopu, expanzi do zahraničí a spoustu dalšího. Vše bez bullshitu a na rovinu.

Cílem je účastíky podpořit v podnikání a dodat jim informace, které pomohou nastartovat růst jejich firem. Ačkoliv je setkání složeno z rozhovoru s konkrétním hostem, neřídím jej direktivně já sám. Místo toho se po celou dobu ptají sami účastníci, navzájem si vyměňují zkušenosti a já jen diskuzi řídím a usměrňuji.

„E-shop Klub MladýPodnikatel.cz hodnotím kladně. Velmi oceňuji profesionální moderování diskuze Jirkou Rosteckým a věcná témata. Žádná omáčka okolo, ale opravdu byznysové praktické rady nejen od hlavních řečníků, ale i od dalších členů klubu. Ačkoliv jsem se zařekl, že nějakou dobu nebudu chodit po konferencích, abych měl čas na práci, na E-shop Klub si vždycky rád čas udělám. Doporučuji jej především zkušenějším e-shopařům.“Vojtěch Krapítek, Sportex.cz

Setkání často pořádáme v prostorách firem, s jejichž zakladatelem nebo šéfem si v rozhovoru povídáme. Takto jsme se podívali třeba do skladu TisknuLevně.cz nedaleko Prahy a ve čtvrtek 11. října přímo do srdce Pilulka.cz, kde jsme mohli vyzpovídat CEO firmy Michala Hanáčka.

Akce měla znovu rekordní účast, která byla vzhledem ke kapacitě prostor Pilulky naprosto dostačující. | Foto: Jirka Chomát

Rekordní účast

Doposud jsme uspořádali celkem 4 setkání. Každé zatím překonalo dosavadní rekord v počtu zájemců o účast. Protože ale chci zachovat komorní atmosféru akce, ve které se ke slovu dostane každý z účastníků, omezuji kapacitu na přibližně 25-30 lidí.

Mezi účastníky minulého setkání byla řada nových velmi inspirativních osobností. Třeba Peter Hajduček z Footshopu, Jirka Urban z VašeČočky.cz, Tomáš Lichtenberg z Giftisima, Vojtěch Krapítek ze Sportex.cz, Martin Schovanec z Xzone.cz a mnoho dalších. Nechyběly ani stálice v podobě členů, kteří se zatím zúčastnili všech setkání, jako je Martin Stibor z Korálky.cz, Martin Pěnička z TisknuLevně.cz nebo třeba Martin Bernátek z Ovečkárna.cz.

Zleva: Adam Durčák (RůžovýSlon.cz), Vojtěch Krapítek (Sportex.cz) a Jiří Urban (Maternia – VašeČočky.cz). | Foto: Jirka Chomát
Akce je postavena i na vzájemné výměně zkušenosti mezi účastníky. Na fotce zleva Michal Pomp (Benlemi.cz), Deniš Čišič (CDRmarket.cz), Peter Hajduček (Footshop.cz) a Michal Hanáček. | Foto: Jirka Chomát
Na akci se přišli podívat i zaměstnanci a spolupracovníci Pilulky. Na fotce vlevo třeba SEO specialista Martin Matějka. | Foto: Jirka Chomát

Pokud i vás E-shop Klub láká, napište mi prosím na jiri@rostecky.cz a popište mi váš e-shop, příběh a hlavně zkušenosti, o které se můžete podělit s ostatními členy. Právě ty jsou totiž stěžejním kritériem pro výběr nových členů.

„E-shop klub byla velice prospěšná akce. Žádné řeči okolo, ale naprosto jasné praktické zkušenosti z budování opravdu velkých e-shopů. Tak velkou dávku inspirace, nápadů a energie jsem na žádné akci dlouho nezažil. Pokud máte ambice budovat velký e-shop, nebo jej již máte, určitě E-shop Klub doporučuji.“Jakub Dvořák z BePositive.cz

E-shop Klub je pro mne výjimečný projekt. Líbí se mi především formát akce – komorní, neformální atmosféra. To umožňuje snadno navazovat kontakt s úspěšnými lidmi z oblasti e-commerce, a přitom si vyměnit cenné názory a zkušenosti z podnikání. Jestli provozujete malý, střední nebo velký e-shop, nehraje roli, každý má stejnou možnost přispívat svými názory a dotazy do diskuzí. Každé setkání stojí za to!“Michal Pomp z Benlemi.cz

Od platů až do Rumunska

Michala Hanáčka jsem si jako hlavního hosta E-shop Klubu moc přál. Vím o něm totiž, že je extrémně zkušený profesionál otevřený sdílení svého know-how. Všichni členové se mnou určitě budou souhlasit, že Michal se s věcmi nemaže a že v diskuzi šel vždy rovnou k meritu věci. Mnohdy ho otázky členů zahnaly trochu do kouta – to, když jsme si povídali třeba o odměňování a řízení zaměstnanců, kteří celou diskuzi poslouchali také.

E-shop Klub jsme s Michalem domlouvali několik měsíců. | Foto: Jirka Chomát

Právě toto téma si ale získalo velký zájem účastníků. Rozebírali jsme tedy nejen platy, ale i jejich navyšování a další aktivity, které Pilulka.cz v rámci své firemní kultury organizuje.

Dalším zajímavým tématem byla spolupráce s vendory a trade marketing. V něm Michal přímo ukázal způsoby, jakými Pilulka.cz vydělává peníze a co tvoří velmi podstatnou část jejího obratu. Povídali jsme si tedy o dalších způsobech monetizace webových stránek e-shopu, ale i printových materiálů a kamenných prodejen.

Setkání proběhlo přímo v pražské centrále Pilulky. Všichni si tak mohli prohlídnout prostory, ve kterých zaměstnanci firmy pracují. | Foto: Jirka Chomát

V poslední části jsme otevřeli téma expanze e-shopu do zahraničí. Pilulka.cz právě finišuje expanzi do Rumunska a připravuje i další země, takže se Michal mohl podělit o velmi aktuální a praktické zkušenosti. Podobně jako na minulém setkání proběhla i diskuze o tom, kdy by vůbec měl e-shop expandovat a jak se na to připravit.

Účastníci si mohli prohlédnout nejen pracovní prostory Pilulky, ale i její obchodní materiály, které Michal Hanáček podrobně rozebral a všem vysvětlil, jak díky nim firma vydělává více peněz. | Foto: Jirka Chomát

Na závěr mohli účastníci pokládat jakékoliv další otázky. Padly i některé skutečně netradiční – třeba, kdo zamyká celou centrálu po konci pracovní doby a jaká ta pracovní doba vlastně je. Prostory Pilulka.cz si mohli účastníci prohlédnout a podívat se i na místo, kde pracují zakladatelé firmy, bratři Kasovi. Martin Kasa na setkání přišel také.

Na akci se přišel podívat i spoluzakladatel Pilulka.cz Martin Kasa. | Foto: Jirka Chomát

Příště zpátky na sklad

Další setkání proběhne 15. listopadu a podíváme se na něm přímo do skladu Giftisima. Giftisimo zatím nepatří mezi největší firmy české e-commerce. Samo přiznává, že toho ve skladu musí ještě spoustu vylepšit a dotáhnout, ale právě to je obrovská příležitost nahlédnout pod pokličku firmy a do uvažování jejích šéfů o tom, jak sklad vylepšit a zefektivnit.

Tomáš Lichtenberg z Giftisima bude hlavním řečníkem dalšího setkání. | Foto: Jirka Chomát

Sklad navíc bude nově připraven na Vánoce, které tvoří většinu ročního obratu firmy. Uvidíme tak tedy sklad připravený na velký vánoční nápor a budeme jej moci s účastníky celý projít a prodiskutovat.

„Je skvělé potkat tolik lidí, kteří řeší podobné nebo stejné situace v úplně jiném oboru. Je inspirativní poslechnout si, jak to dělají větší i největší. Nejvíce oceňuji navazování kontaktů, výběr účastníků a otevřenost i diskrétnost zároveň.Lukáš Pleva z rodinné firmy Pleva

Děkuji moc všem účastníkům za to, že na akci přišli a vytvořili na ní skvělou atmosféru. Velké díky patří také Michalovi za jeho sdílnost a otevřenost, a všem jeho zaměstnancům za pomoc přímo na místě a vytvoření podmínek, které nám akci umožnily uskutečnit. A poslední díky patří i Katce Wich z Radosti dětem za pomoc na místě a Jirkovi Chomátovi za skvělé fotky.

Děkujeme partnerům akce:

  • AW-Dev – profesionální studio na tvorbu fungujících a efektivních webových stránek
  • Skladon.cz – fullfilment pro e-shopy – postarají se kompletně o vaši logistiku
  • ApuTime – nástroj na řízení projektů, který je ale neobyčejný zejména tím, že pracuje s umělou inteligencí, gamifikací, s emocemi a nejen, že pomáhá řídit projekty, ale pomáhá i tomu, aby vaši zaměstnanci byli šťastní a aby je práce bavila

Podívejte se na další fotky z akce:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

eshop-summit-expo-evisions-web

Videoreportáž: Jaký byl E-shop summit & expo + 5 rozhovorů s profíky na marketing

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?