Inzerce

Inzerce

Karel „Kovy“ Kovář: Jak se stát úspěšným youtuberem?

Karel Kovář je youtuber vystupující pod přezdívkou Kovy. V době natáčení měl více jak 380 000 odběratelů a v rozhovoru odkryl, jak je získal, jak pro ně tvoří nový obsah, co k tomu používá za vybavení a jak na tom všem vydělává peníze.

Lidí, kteří mluví o youtuberech, je hodně. Málokdo s nimi ale má praktické zkušenosti a ještě méně z nich si tvorbu videí vyzkoušelo na vlastní kůži. Karel patří mezi ty úspěšnější české youtubery a jeho tvorba je v mnoha ohledech specifická – např. se do ní snaží začlenit témata, která jsou pro společnost skutečně důležitá.

Na jeho Youtube kanále proto najdete třeba video o vyhlašování slavíků a nenávisti, expedici do Íránu nebo o politice.

Co se ve videu dozvíte?

  • Jak se stát úspěšným youtuberem?
  • Jak na Youtube získat co největší publikum?
  • Jak přistupovat ke tvorbě nového obsahu?
  • Jaké vybavení k jeho tvorbě použít?
  • Jak na tom všem vydělat peníze?
  • Jak pracovat s fanoušky a motivovat je k odběru kanálu?
  • Jak fungují spolupráce s youtubery?
  • Jakou Karel předpovídá youtuberům budoucnost?

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

sm-neziskovky-web

E-mail marketing pro neziskovky | Lucie Hošková a Markéta Danišová

robert-stipek-web

Robert Štípek (KOFEIN): Kvalita marketérů v Česku

vojta-bulir-web

Vojta Bulíř (SmartEmailing.cz): E-mail marketing pro obsahové weby, případová studie Czech News Center

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

jakub-cerny-web

Zvýšení tržeb e-shopu díky vyhledávání na webu: Jak na to? | Jakub Černý

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Miroslav Hora

Před 4 roky

Tak youtuber konečně uloven :). Drtivá většina trendové dnešní tvorby je těžká neregulovaná komerce cílená na dětského diváka a jeho povrchní potřeby – tahle kosmetika z tebe udělá COOL holku, tento telefon z tebe udělá lepšího člověka,… Chybí tu něco jako Rada pro Rozhlasové a Televizní vysílání, čehož zneužívají agentury, které často i nutí teenagery (nejen, viz standashow – video o reklamě na YT) k nemorálnímu chování (buď vyřčením, že je to normální, nebo financemi, kdo odolá? Pokud najednou dostane tisícové příjmy a je mu kolem 15 let…). Čísla na youtube – odběratelé 100.000+ a milión, stačí si u profilu „velkého“ českého youtubera na facebooku zjistit zemi fanouška a zjistíte (u velkých účtů to facebook ukazuje volně v Insights, plus trocha dotazování na FB databázi), že je tam spousta Rusů, Brazilců,… nebude to na YT obdobně? Tedy čast odběratelů je naprosto nerelevantní nečeské publikum, ne-li až podvodné (robotické) z hlediska inzerentů… Asi je to do určité míry tichá praxe agentur a youtuber s tím nemá nic společného, ale on pak je tváří podvodu na diváky a inzerenty… Český youtube byl dříve regulován malými až žádnými přijmy, točil jen ten, kdo měl co říct. Dnes většina populárních youtuberů netočí pro své publikum, ale pro své peníze, bez ohledu na morální hodnoty. A ono je to znát, problém je v tom, že je to pak vzor pro dětského diváka, který ty vzory teprve hledá a kvalitu nerozlišuje… A pokud Týnuš učí holčičky, bez plastiky to nejde… a video ani neoznačí 18+, aby byla větší sledovanost, něco je špatně. Prošlo by něco takového v dětském televizním pořadu?

Pokud opomenu český edukační obsah (sledovanost 10, 100 až malé tisíce zhlédnutí, ale největší přínos pro diváka), tak populárních youtuberů, kteří za něco stojí a jejich tvorba nestojí jen na laciném žertu, je jen pár. Aleš Bejr a bezdomovci (i přes kontroverzi jak to dělá, je to ukázka lidskosti narozdíl od konzumu), Martin Rota (kritický přistup ke světu, práce s informací, popularizace vědy), Kovy (kritický přistup ke společenskému chování mladé generace), něco málo NejFake a další už bych hledal velmi těžko… Obecně tu chybí originalita.

Další věc, vybírání finančních příspěvků od dětí bez vědomí jejich rodičů se mi nezdá jako úplně morální způsob obživy.

Odpovědět »

Iveta D.

Před 4 roky

Super! První člověk, který změnil můj názor na youtubery. Maximálně souhlasím s tím co bylo řečeno na konci. Řada youtuberů opravdu vystupují jako magoři a nemyslím si, že je vhodný, aby takový lidé byli vzorem mladé generaci (pořad parťáci – what the hell??) Jsem ráda, že existuje i někdo takový jako Karel Kovář, komu očividně není jedno jaký má vliv na svoje followery. Jen tak dál! :-)

Odpovědět »

Hanka Šormová

Před 3 roky

Dík Jirko za tento rozhovor, začla jsem díky tobě Kovyho sledovat. Sama mám začínající YouTube kanál a ráda sleduji ty úspěšnější v oboru. Mrzí mě, jak je u nás Youtubování vnímáno a někdy degradováno, připomíná mi to situaci s copywritingem a vůbec světem služeb v online světě :( Snad se to bude zlepšovat právě díky takovým lidem jako jsi ty, Kovy a další, co nad tvorbou přemýšlí.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání

ondrej-preuss-web

Ondřej Preuss (Dostupný advokát): Jak se dělá advokacie na internetu?

marie-havlickova-web

Marie Havlíčková (Slevomat): Transformace ze slev na zážitky, změna firemní kultury, výsledek akvizice firmy

petr-macek-9-web

Petr Macek: Jak na finanční řízení digitální agentury?

Inzerce