Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Hynek Husník (Storyous, Nexter): Když váš nápad nevyjde a musíte změnit byznys model

Storyous se jako první věnovalo mobilním platbám. Poté začalo vyvíjet něco jako sociální síť. Nakonec skončilo u pokladního systému, ale ani do něj už by znovu zakladatel firmy Hynek Husník nešel.

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

StartupyVideo

Docela často se stává, že se něčí nápad nesetká na trhu se zájmem zákazníků. Občas se také stane, že si to jeho původce uvědomí až zpětně. Startupu Storyous se stalo obojí.

Nejdříve se snažil vyvinout novou platební metodu – zákazníci kaváren, restaurací a dalších podniků mohli za svoje objednávky platit přes mobilní telefony. Jenomže to byl nápad, který přišel v době, kdy ještě velká část lidí neměla mobilní internet a kdy se objevilo mnoho dalších problémů, které celý byznys komplikovaly.

Firma ale nechtěla svůj nápad vzdát, a proto začala vyvíjet něco jako sociální síť, kde se mohli uživatelé checkovat při návštěvě různých podniků a svoje profily sdílet se samotnými restauratéry. Aby se ale jejich služba mobilních plateb rozšířila, vyvinuli i vlastní pokladní systém, na který postupně zaměřili všechny svoje síly.

Jenomže ani pokladní systém nebyl zrovna jednoduchý byznys, ačkoliv se ujal nejlépe. Velmi ho komplikovala potřeba vlastního hardwaru a obrovské náklady na pracovní sílu po celém Česku. Olej do ohně přilévala nezkušenost zakladatelů s vedením lidí a řízením firemních projektů, ale třeba i tlak ze strany investorů.

Před několika měsíci z firmy odešli oba její zakladatelé. Hynek Husník, který je jedním z nich, podle svých slov vyhořel a naprosto rezignoval na vše, co se ve firmě dělo. Dnes se věnuje už jinému byznysu – prostřednictvím služby Nexter pomáhá realitním makléřům s prodejem nemovitostí. Čerpá při tom ze zkušeností s budováním Storyous, které se dodnes věnuje primárně svému pokladnímu systému.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • V čem udělali zakladatelé Storyous chybu a jak se jí mohli vyhnout?
  • Co nejvíce při vývoji svých produktů podcenili a co radí ostatním podnikatelům?
  • Proč tolikrát změnili svůj byznys model a začali s vývojem úplně nových produktů?
  • Na co při přípravě nových produktů nemysleli, co nevěděli a co podcenili?
  • Jak se jim dařilo řídit firmu, která se neustále měnila, a jak na to reagovali zaměstnanci?
  • Proč Hynek nakonec vyhořel a jak dnes řídí svou novou firmu jinak než Storyous?
  • Proč se rozhodl Storyous prodat a jaký v něm vidí dnes potenciál?
  • Proč i přes veškeré tyto komplikace firma dostala peníze od investorů?
  • Jak vyvíjet produkty tak, abyste se nespálili, a na co si dát pozor?
  • Jak se liší Nexter od Storyous a z jakých zkušeností dnes Hynek čerpá?

Tipy od podnikatelů:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 1

  1. Lukáš Guryča

    -

    Velmi zajímavý rozhovor (cenné informace pro začínající podnikatele), který je však „znehodnocen“ moderátorem. Jiří, ber to jako zpětnou vazbu, protože se tak děje u mnoha tvých rozhovorů. Ty máš být ten, který rozhovor směřuje, který má z respondentů vytáhnout co nejvíce důležitých rad a zkušeností. Nedokázal si z tohoto rozhovoru vytěžit potenciál, který měl. Pokládáš dotazy, které nutí dotazovaného bloudit v kruhu. Zaseknete se na jednom tématu, které je pro daný rozhovor spíše nezajímavý. Je i vidět, že dotazovaný danou tématiku již nechce řešit, ale ty ho tam stále tlačíš. Nemáš cit rozpoznat, co je důležité a co by danému rozhovoru dalo drive. Neber to osobně, ale je to důvod, proč zde mnoho rozhovorů v půlce vypínám. Samozřejmě se to učíš a stále se snažíš zlepšovat, ale nevím jestli je progres dostatečný. Neuvažoval si přejít z one man show na mód s dalším moderátorem? Hodně věcí se dá naučit, ale důležitý je i talent, dispozice pro určité věci. A já to u tebe postrádám. Prostě tam není ta jiskra, která naučit nejde. Ber to prosím jako konstruktivní kritiku. A možná se taky pletu. Lukáš

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu