Inzerce

Hynek Husník (Storyous, Nexter): Když váš nápad nevyjde a musíte změnit byznys model

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3

Docela často se stává, že se něčí nápad nesetká na trhu se zájmem zákazníků. Občas se také stane, že si to jeho původce uvědomí až zpětně. Startupu Storyous se stalo obojí.

Nejdříve se snažil vyvinout novou platební metodu – zákazníci kaváren, restaurací a dalších podniků mohli za svoje objednávky platit přes mobilní telefony. Jenomže to byl nápad, který přišel v době, kdy ještě velká část lidí neměla mobilní internet a kdy se objevilo mnoho dalších problémů, které celý byznys komplikovaly.

Firma ale nechtěla svůj nápad vzdát, a proto začala vyvíjet něco jako sociální síť, kde se mohli uživatelé checkovat při návštěvě různých podniků a svoje profily sdílet se samotnými restauratéry. Aby se ale jejich služba mobilních plateb rozšířila, vyvinuli i vlastní pokladní systém, na který postupně zaměřili všechny svoje síly.

Jenomže ani pokladní systém nebyl zrovna jednoduchý byznys, ačkoliv se ujal nejlépe. Velmi ho komplikovala potřeba vlastního hardwaru a obrovské náklady na pracovní sílu po celém Česku. Olej do ohně přilévala nezkušenost zakladatelů s vedením lidí a řízením firemních projektů, ale třeba i tlak ze strany investorů.

Před několika měsíci z firmy odešli oba její zakladatelé. Hynek Husník, který je jedním z nich, podle svých slov vyhořel a naprosto rezignoval na vše, co se ve firmě dělo. Dnes se věnuje už jinému byznysu – prostřednictvím služby Nexter pomáhá realitním makléřům s prodejem nemovitostí. Čerpá při tom ze zkušeností s budováním Storyous, které se dodnes věnuje primárně svému pokladnímu systému.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • V čem udělali zakladatelé Storyous chybu a jak se jí mohli vyhnout?
  • Co nejvíce při vývoji svých produktů podcenili a co radí ostatním podnikatelům?
  • Proč tolikrát změnili svůj byznys model a začali s vývojem úplně nových produktů?
  • Na co při přípravě nových produktů nemysleli, co nevěděli a co podcenili?
  • Jak se jim dařilo řídit firmu, která se neustále měnila, a jak na to reagovali zaměstnanci?
  • Proč Hynek nakonec vyhořel a jak dnes řídí svou novou firmu jinak než Storyous?
  • Proč se rozhodl Storyous prodat a jaký v něm vidí dnes potenciál?
  • Proč i přes veškeré tyto komplikace firma dostala peníze od investorů?
  • Jak vyvíjet produkty tak, abyste se nespálili, a na co si dát pozor?
  • Jak se liší Nexter od Storyous a z jakých zkušeností dnes Hynek čerpá?

Tipy od podnikatelů:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Pro předplatitele
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

vit-endler-web

Budování technologické firmy | Vít Endler (finGOOD.cz)

jan-foret-web

Jak se buduje kurýrní služba Wolt? | Jan Foret

Právě vyšlo

Pro předplatitele
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Pro předplatitele
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

petr-macek-web

Vracíme se z home-officu do kanceláří? | Petr Macek (Caflou.cz)

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Pro předplatitele
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Pro předplatitele
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

Komentáře

Lukáš Guryča

Před 4 roky

Velmi zajímavý rozhovor (cenné informace pro začínající podnikatele), který je však „znehodnocen“ moderátorem. Jiří, ber to jako zpětnou vazbu, protože se tak děje u mnoha tvých rozhovorů. Ty máš být ten, který rozhovor směřuje, který má z respondentů vytáhnout co nejvíce důležitých rad a zkušeností. Nedokázal si z tohoto rozhovoru vytěžit potenciál, který měl. Pokládáš dotazy, které nutí dotazovaného bloudit v kruhu. Zaseknete se na jednom tématu, které je pro daný rozhovor spíše nezajímavý. Je i vidět, že dotazovaný danou tématiku již nechce řešit, ale ty ho tam stále tlačíš. Nemáš cit rozpoznat, co je důležité a co by danému rozhovoru dalo drive. Neber to osobně, ale je to důvod, proč zde mnoho rozhovorů v půlce vypínám. Samozřejmě se to učíš a stále se snažíš zlepšovat, ale nevím jestli je progres dostatečný. Neuvažoval si přejít z one man show na mód s dalším moderátorem? Hodně věcí se dá naučit, ale důležitý je i talent, dispozice pro určité věci. A já to u tebe postrádám. Prostě tam není ta jiskra, která naučit nejde. Ber to prosím jako konstruktivní kritiku. A možná se taky pletu. Lukáš

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

Pro předplatitele
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

josef-matejka-web

Josef Matějka (CZC.cz): Smysl života po prodeji firmy, zvládání stresu v podnikání, investice do technologií

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory