Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Hynek Husník (Storyous, Nexter): Když váš nápad nevyjde a musíte změnit byznys model

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Docela často se stává, že se něčí nápad nesetká na trhu se zájmem zákazníků. Občas se také stane, že si to jeho původce uvědomí až zpětně. Startupu Storyous se stalo obojí.

Nejdříve se snažil vyvinout novou platební metodu – zákazníci kaváren, restaurací a dalších podniků mohli za svoje objednávky platit přes mobilní telefony. Jenomže to byl nápad, který přišel v době, kdy ještě velká část lidí neměla mobilní internet a kdy se objevilo mnoho dalších problémů, které celý byznys komplikovaly.

Firma ale nechtěla svůj nápad vzdát, a proto začala vyvíjet něco jako sociální síť, kde se mohli uživatelé checkovat při návštěvě různých podniků a svoje profily sdílet se samotnými restauratéry. Aby se ale jejich služba mobilních plateb rozšířila, vyvinuli i vlastní pokladní systém, na který postupně zaměřili všechny svoje síly.

Jenomže ani pokladní systém nebyl zrovna jednoduchý byznys, ačkoliv se ujal nejlépe. Velmi ho komplikovala potřeba vlastního hardwaru a obrovské náklady na pracovní sílu po celém Česku. Olej do ohně přilévala nezkušenost zakladatelů s vedením lidí a řízením firemních projektů, ale třeba i tlak ze strany investorů.

Inzerce

Před několika měsíci z firmy odešli oba její zakladatelé. Hynek Husník, který je jedním z nich, podle svých slov vyhořel a naprosto rezignoval na vše, co se ve firmě dělo. Dnes se věnuje už jinému byznysu – prostřednictvím služby Nexter pomáhá realitním makléřům s prodejem nemovitostí. Čerpá při tom ze zkušeností s budováním Storyous, které se dodnes věnuje primárně svému pokladnímu systému.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • V čem udělali zakladatelé Storyous chybu a jak se jí mohli vyhnout?
  • Co nejvíce při vývoji svých produktů podcenili a co radí ostatním podnikatelům?
  • Proč tolikrát změnili svůj byznys model a začali s vývojem úplně nových produktů?
  • Na co při přípravě nových produktů nemysleli, co nevěděli a co podcenili?
  • Jak se jim dařilo řídit firmu, která se neustále měnila, a jak na to reagovali zaměstnanci?
  • Proč Hynek nakonec vyhořel a jak dnes řídí svou novou firmu jinak než Storyous?
  • Proč se rozhodl Storyous prodat a jaký v něm vidí dnes potenciál?
  • Proč i přes veškeré tyto komplikace firma dostala peníze od investorů?
  • Jak vyvíjet produkty tak, abyste se nespálili, a na co si dát pozor?
  • Jak se liší Nexter od Storyous a z jakých zkušeností dnes Hynek čerpá?

Tipy od podnikatelů:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Lukáš Guryča

Před 7 roky

Velmi zajímavý rozhovor (cenné informace pro začínající podnikatele), který je však „znehodnocen“ moderátorem. Jiří, ber to jako zpětnou vazbu, protože se tak děje u mnoha tvých rozhovorů. Ty máš být ten, který rozhovor směřuje, který má z respondentů vytáhnout co nejvíce důležitých rad a zkušeností. Nedokázal si z tohoto rozhovoru vytěžit potenciál, který měl. Pokládáš dotazy, které nutí dotazovaného bloudit v kruhu. Zaseknete se na jednom tématu, které je pro daný rozhovor spíše nezajímavý. Je i vidět, že dotazovaný danou tématiku již nechce řešit, ale ty ho tam stále tlačíš. Nemáš cit rozpoznat, co je důležité a co by danému rozhovoru dalo drive. Neber to osobně, ale je to důvod, proč zde mnoho rozhovorů v půlce vypínám. Samozřejmě se to učíš a stále se snažíš zlepšovat, ale nevím jestli je progres dostatečný. Neuvažoval si přejít z one man show na mód s dalším moderátorem? Hodně věcí se dá naučit, ale důležitý je i talent, dispozice pro určité věci. A já to u tebe postrádám. Prostě tam není ta jiskra, která naučit nejde. Ber to prosím jako konstruktivní kritiku. A možná se taky pletu. Lukáš

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marek-odehnal-web

DIP majitelům firem umožňuje investovat. Jak to funguje? | Marek Odehnal

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

jiri-jemelka-web

Prodej firmy pohledem kupce. Co ho nejvíc zajímá? | Jiří Jemelka (JPF)