Inzerce

Zviditelnění e-shopu

Jak zviditelnit váš e-shop?

Zviditelnění e-shopu nikdy nebylo jednodušší než nyní. Internetový marketing nabízí nespočet nástrojů a možností, jak zviditelnit e-shop a jak na něj přivést nové zákazníky. Přesto většina e-shopů uvažuje skoro stejně a v rámci marketingu nepřichází s ničím jiným.

V tomto článku se dozvíte několik opomíjených tipů, jak marketing e-shopu zlepšit a odlišit se v něm od konkurence.

Nechte ostatní, ať tvoří za vás

E-shopy v Česku často podceňují sílu a význam affiliate marketingu. Ten funguje na doporučování vašeho e-shopu partnery, kteří za nové objednávky získávají provizi. Neplatíte tedy nic jiného než procento ze samotného prodeje. Za málo peněz tak můžete získat spoustu muziky. Jak to?

Partneři, kteří vás skrze affiliate program budou propagovat, bývají totiž velmi šikovní lidé s obrovskými zkušenostmi s podnikáním na internetu. Mohou vaši reklamu zakomponovat do svých webových stránek, případně dokonce vytvořit specializované weby na podporu vašich produktů. Často si sami platí velké reklamní kampaně a dělají maximum, aby získali nové zákazníky.

Affiliate marketing využívají i nejlepší české e-shopy, které určitě používáte i vy. Podívejte se například, jak nad affiliate marketingem přemýšlí jednička české e-commerce Alza.

Inzerce

Navažte se zákazníky skutečný kontakt

Zejména menší a střední e-shopy zákazníkům zasílají jen nezbytně nutné zprávy. Příležitosti e-mail marketingu se ale skrývají jinde. V dnešní době je e-mail stále nejpoužívanější formou kontaktu, který navíc máte nejspíš na všechny vaše zákazníky. Pokud chcete zvýšit obrat vašeho e-shopu, můžete se zamyslet nad způsoby, jak e-mail marketing e-shopu vylepšit.

Zákazníkům můžete posílat automatické e-maily například v případě, kdy opustí naplněný košík. Takové e-maily mívají velký úspěch a mohou na zapomenutý nákup upozornit spoustu vašich zákazníků. Stejně tak můžete rozesílat e-maily s doporučením ke koupi nové zboží po určité době, kdy ho už zákazník po předchozím nákupu nejspíš spotřeboval.

Poslechněte si, jaké jsou aktuální trendy e-mail marketingu. A zde se zase můžete podívat na ukázky e-mailů, které fungují.

Inzerce

Zákaznická podpora jako součást marketingu

Pro většinu firem je zákaznická podpora pouze nástrojem, skrze který řeší problémy se svými zákazníky. Skutečný potenciál zákaznické podpory e-shopu je ale někde jinde. Základem je samozřejmě její schopnost pružně a vstřícně reagovat na podněty zákazníků, vedle toho ale může dělat spoustu dalšího.

Tak například může volat zákazníkům, kteří právě nakoupili, a nabídnout jim doplňkové zboží nebo služby. Může se jim také pokusit prodat dražší verzi produktu. A v neposlední řadě může od zákazníků získávat zpětnou vazbu a informace, které vám pomohou přijít na to, jak zlepšit e-shop.

Podívejte se, jak české e-shopy přistupují k zákaznické podpoře. A zjistěte, jak skrze ni prodat zákazníkovi víc.

Inzerce

Zapojte influencery

Influenceři jsou v dnešní době stále populárnější. Čím dříve se s nimi naučíte spolupracovat a navážete v jejich komunitě vztahy, tím dříve vlnu influencer marketingu naskočíte a začnete díky ní vydělávat. Drtivá většina e-shopů může influencery do svého marketingu zapojit. Stačí pouze vytipovat ty správné influencery a vymyslet atraktivní způsob propagace skrze jejich kanály.

Mějte na paměti, že influenceři nejsou jen ti největší, o kterých čtete v novinách. Velmi efektivní pro vás může být i spolupráce s někým, kdo má sice velmi malé publikum, ale získal si jeho důvěru a může mu nabídnout vaše zboží. Neváhejte tedy oslovit i autory menších účtů a domluvit se s nimi na spolupráci.

Pokračujte: Jak zvýšit obrat e-shopu?

Sleduj autora článku na sociálních sítích:

Další tipy pro zviditelnění vašeho e-shopu:

eliska-flasarova-web

Jak řídit marketing vaší firmy? | Eliška Flasarová (SmartEmailing.cz)

tomas-hlad-web

Design e-shopu. Jak nad ním přemýšlet? | Tomáš Hlad

martin-strbak-web

Vyhledávání na e-shopu: Jak má vypadat v praxi? | Martin Štrbák (Persoo)

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

petr-meloun-web

Expanze do zahraničí: První kroky | Petr Meloun (BazarovéRegály.cz)

ondrej-ratajsky-web

E-mail marketing v roce 2021 + kde se inspirovat | Ondřej Ratajský (SmartEmailing.cz)

muj-koberec-web

Služby e-shopu a odlišení se od konkurence | Marek Černý & Tomáš Linhart (MůjKoberec.cz)

juraj-harkabuzik-web

Jak prodat zákazníkovi víc? | Juraj Harkabuzík (Customer Hero)

david-vurma-web

Zákaznická retence e-shopu v praxi | David Vurma (ACOMWARE)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů