Inspirace pro vaše podnikání a marketing

František Hůlka: Jak dělá affiliate marketing Alza.cz?

Proč tak velká značka jako Alza dělá affiliate marketing? A jak chce změnit budoucnost affiliate marketingu v Čechách?

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

MarketingVideo

Dlouho očekávaný rozhovor je tady! Proč tak velká značka jako Alza dělá affiliate marketing? Kdo patří mezi její největší partnery? A jak chce změnit budoucnost affiliate marketingu v Čechách?

Po rozhovoru s marketérem Ondřejem Bělským z Alzy mne ve studiu navštívil František Hůlka, který se v Alze stará o affiliate program a Facebook.

Ochutnávka zajímavostí z rozhovoru:

  • „Affiliate je lepší než PPC.“
  • „Chtěl bych, aby affiliate byl do 2 let srovnatelný s displejem.“
  • Pro manažera affiliate programu nejsou zkušenosti z pozice partnera „úplně nutné“.
  • Asi 10 % zákazníků Alzy prý dokončí nákup na jiném zařízení.
  • „Do budoucna bych chtěl, aby každý zákazník byl i affiliate partner.“
  • „Budu se snažit o to, aby Alza měla v Česku milion affiliate partnerů.“
  • Alza má jeden z nejstarších affiliate programů v Čechách. Moc se to o ní ale neví.

A mnoho dalšího. Takto podrobný náhled do affiliate marketingu největšího českého e-shopu na internetu nenajdete. Inspirovat se v něm mohou malé i střední e-shopy.

Co se dozvíte?

  • Kdy se velkým značkám vyplatí investovat do affiliate?
  • Jaké problémy řeší velké značky a malé ne?
  • Jaká je platnost cookies affiliate programu Alzy?
  • Jak Alza získává nové partnery a jak s nimi pracuje?
  • Co spojuje největší partnery Alzy?
  • V čem dělají affiliate partneři nejčastěji chybu?
  • Proč by partneři (ne)měli propagovat velkou značku?
  • Jakých výsledků Alza v affiliate dosahuje?
  • Jak Alza řeší cross device (dokončení objednávky na jiném zařízení) a nákup na prodejně?
  • Jak František vidí budoucnost affiliate marketingu Alzy?
  • Proč české e-shopy affiliate marketing podceňují?

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 25 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 6

  1. LukasP

    -

    Já myslím, že 12 hodin mají moc dobře spočítané, ale nikoliv ve prospěch partnera, ale svůj. Jinak affil Alzy je snad nejhorší z velkých shopů. Nefungují statistiky, v několika úrovních ukazují odlišná data. Nelze je kontaktovat. Nelze si trackovat jednotlivé zdroje konverzí. Škoda, protože by jste rostli mnohem rychleji. Celkově velké zklamání, raději proto nyní volím konkurenci.

    Odpovědět
    • Karel Benáček

      -

      Jaký konkurenční program využíváte?

      Odpovědět
  2. Miroslav Hora

    -

    Tomu rozhovoru trochu chybí „čísla“ – osobně se mi moc nezdá, že by člověk třeba notebook i za 10-15000,-Kč vybíral jen 12 hodin, vždyť je to pro většinu lidí v Česku více než půl mzdy ;)(myšlen medián bývá kolem +/-20.000,-Kč). Dostanou nějaký vhled do statistik alespoň affil partneři? Ne, že by to byl případ jen Alzy, ale není to chování vůči affilákům trochu „psí“? Prodavač Alzy ať přispěje k prodeji nebo ho zhatí, svou mzdu dostane, Affilák i když přispěje nemusí dle povídání dostat vůbec nic :D. Osobně si myslím, že pokud se affilák někde v nákupní cestě objeví, měl by mít na nějakou odměnu nárok, těžkou otázkou je, kolik % z dělené částky za kanverzi by to mělo být.

    Odpovědět
    • Miroslav Hora

      -

      *konverzi – občas by se na MLPD hodila editace ;)

      Odpovědět
  3. Wriper

    -

    Kto využíva tento affil necháva sa vedome okrádať. Musíte byť blázni keď si myslíte, že pri 12h cookie z vás Alza nerobí hlupákov. Plus nevyplácajú partnerov a človek sa musí k panovi Hulkovi dopracovať cez fóra a twitter aby partner vobec dostal zaplatené. Čudujem sa, že pri takomto „cigánskom“ prístupe sa vôbec odhodlal ísť na verejnosť a rozprávať o tom vo videu. Uniká vám minimálne 50% konverzií aj Amazon, čo je jednotka v e-commerce affile ma 24h cookie a nie nejaká Alza, ktorá je na trhu s oveľa menšou kúpnou silou.

    Odpovědět
  4. Podnikatel z Brna

    -

    Zřejmě každý, kdo byl nebo je členem affiliate programu Alzy ví, že jejich chování k affilatům je příšerné. Osobně jsem členem více než 3 měsíce a horší přístup k partnerům jsem nezažil. Tady je jenom pár reálných zkušeností:

    1) na odpověď k dotazu čekáte minimálně 14 dní
    2) po měsící jsem jim zaslal fakturu a požádal o vyplacení. ani po měsíci mi fakturu neschválili, tak jsem na Alzu napsal email, na jehož odpověď jsem čekal další dva týdný. Na moje upozornění mi fakturu schválili, to znamená že po měsíci, co jsem ji zaslal začla splatnost faktury, která v jejich případě musí být 30 dní :) takže pokud správně počítám, svoje peníze dostanete 3 měsíce po tom, co jim obrat vytvoříte
    3) jejich „marketing“ se snaží ve směšné míře aplikovat na své partnery. Místo toho aby Vám řekli jaké jsou provize u vámi linkovaných produktů, ukážou Vám přes statistiky obrat, který jste jim vytvořili. Pokud jste jako affiliate prodali pračku za 10000, najednou všude v uživatelském rozhraní uvidíte „OBRAT 10 000“, přitom jediný důležitý parametr v affiliate marketingu jsou Vaše provize. To jenom dokazuje jak se snaží vydělat na lidech, kteří zkušenost s affiliate marketingem nemají.
    4) na jejich ceny nabízí nízká procenta provizí
    5) Cookies 12 hodin – asi netřeba komentáře. Komentář, že většina lidí nakupuje do hodiny a po pár dnech už s partnerem nemá co společného je absolutně irelevantní. Opět důkaz snahy o to naplnit si svoji kapsu a na partnery se slušně řečeno vykašlat.

    Celkově mi přijde postoj alzy k partnerům extrémně sobecký a neprofesionální. Možná vydělají v krátkodobém horizontu díky marketingu více peněz. Kdo je však bude následovat až bude na trhu nějaká alternativa, jejíž jediný cíl nebude udělat co největší obrat za co nejkratší dobu, ale budovat dlouhodobý vztah s partnery, který se na tržbách odrazí výrazně větším způsobem?

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář



Skrýt reklamu