Poslechněte si 174 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.
Dlouho očekávaný rozhovor je tady! Proč tak velká značka jako Alza dělá affiliate marketing? Kdo patří mezi její největší partnery? A jak chce změnit budoucnost affiliate marketingu v Čechách?
Po rozhovoru s marketérem Ondřejem Bělským z Alzy mne ve studiu navštívil František Hůlka, který se v Alze stará o affiliate program a Facebook.
A mnoho dalšího. Takto podrobný náhled do affiliate marketingu největšího českého e-shopu na internetu nenajdete. Inspirovat se v něm mohou malé i střední e-shopy.
Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.
DoporučujemePremium rozhovory exkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 3 dny
Před 3 dny
Před 5 dny
Před 5 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
LukasP Sledovat @Tipinternetcz
Před 7 roky
Já myslím, že 12 hodin mají moc dobře spočítané, ale nikoliv ve prospěch partnera, ale svůj. Jinak affil Alzy je snad nejhorší z velkých shopů. Nefungují statistiky, v několika úrovních ukazují odlišná data. Nelze je kontaktovat. Nelze si trackovat jednotlivé zdroje konverzí. Škoda, protože by jste rostli mnohem rychleji. Celkově velké zklamání, raději proto nyní volím konkurenci.
Odpovědět »
Karel Benáček
Před 7 roky
Jaký konkurenční program využíváte?
Odpovědět »
Miroslav Hora
Před 7 roky
Tomu rozhovoru trochu chybí „čísla“ – osobně se mi moc nezdá, že by člověk třeba notebook i za 10-15000,-Kč vybíral jen 12 hodin, vždyť je to pro většinu lidí v Česku více než půl mzdy ;)(myšlen medián bývá kolem +/-20.000,-Kč). Dostanou nějaký vhled do statistik alespoň affil partneři? Ne, že by to byl případ jen Alzy, ale není to chování vůči affilákům trochu „psí“? Prodavač Alzy ať přispěje k prodeji nebo ho zhatí, svou mzdu dostane, Affilák i když přispěje nemusí dle povídání dostat vůbec nic :D. Osobně si myslím, že pokud se affilák někde v nákupní cestě objeví, měl by mít na nějakou odměnu nárok, těžkou otázkou je, kolik % z dělené částky za kanverzi by to mělo být.
Odpovědět »
Miroslav Hora
Před 7 roky
*konverzi – občas by se na MLPD hodila editace ;)
Odpovědět »
Wriper Sledovat @Wriper
Před 6 roky
Kto využíva tento affil necháva sa vedome okrádať. Musíte byť blázni keď si myslíte, že pri 12h cookie z vás Alza nerobí hlupákov. Plus nevyplácajú partnerov a človek sa musí k panovi Hulkovi dopracovať cez fóra a twitter aby partner vobec dostal zaplatené. Čudujem sa, že pri takomto „cigánskom“ prístupe sa vôbec odhodlal ísť na verejnosť a rozprávať o tom vo videu. Uniká vám minimálne 50% konverzií aj Amazon, čo je jednotka v e-commerce affile ma 24h cookie a nie nejaká Alza, ktorá je na trhu s oveľa menšou kúpnou silou.
Odpovědět »
Podnikatel z Brna
Před 4 roky
Zřejmě každý, kdo byl nebo je členem affiliate programu Alzy ví, že jejich chování k affilatům je příšerné. Osobně jsem členem více než 3 měsíce a horší přístup k partnerům jsem nezažil. Tady je jenom pár reálných zkušeností:
1) na odpověď k dotazu čekáte minimálně 14 dní
2) po měsící jsem jim zaslal fakturu a požádal o vyplacení. ani po měsíci mi fakturu neschválili, tak jsem na Alzu napsal email, na jehož odpověď jsem čekal další dva týdný. Na moje upozornění mi fakturu schválili, to znamená že po měsíci, co jsem ji zaslal začla splatnost faktury, která v jejich případě musí být 30 dní :) takže pokud správně počítám, svoje peníze dostanete 3 měsíce po tom, co jim obrat vytvoříte
3) jejich „marketing“ se snaží ve směšné míře aplikovat na své partnery. Místo toho aby Vám řekli jaké jsou provize u vámi linkovaných produktů, ukážou Vám přes statistiky obrat, který jste jim vytvořili. Pokud jste jako affiliate prodali pračku za 10000, najednou všude v uživatelském rozhraní uvidíte „OBRAT 10 000“, přitom jediný důležitý parametr v affiliate marketingu jsou Vaše provize. To jenom dokazuje jak se snaží vydělat na lidech, kteří zkušenost s affiliate marketingem nemají.
4) na jejich ceny nabízí nízká procenta provizí
5) Cookies 12 hodin – asi netřeba komentáře. Komentář, že většina lidí nakupuje do hodiny a po pár dnech už s partnerem nemá co společného je absolutně irelevantní. Opět důkaz snahy o to naplnit si svoji kapsu a na partnery se slušně řečeno vykašlat.
Celkově mi přijde postoj alzy k partnerům extrémně sobecký a neprofesionální. Možná vydělají v krátkodobém horizontu díky marketingu více peněz. Kdo je však bude následovat až bude na trhu nějaká alternativa, jejíž jediný cíl nebude udělat co největší obrat za co nejkratší dobu, ale budovat dlouhodobý vztah s partnery, který se na tržbách odrazí výrazně větším způsobem?
Odpovědět »