Inspirace pro vaše podnikání a marketing

František Hůlka: Jak dělá affiliate marketing Alza.cz?

Proč tak velká značka jako Alza dělá affiliate marketing? A jak chce změnit budoucnost affiliate marketingu v Čechách?

Dlouho očekávaný rozhovor je tady! Proč tak velká značka jako Alza dělá affiliate marketing? Kdo patří mezi její největší partnery? A jak chce změnit budoucnost affiliate marketingu v Čechách?

Po rozhovoru s marketérem Ondřejem Bělským z Alzy mne ve studiu navštívil František Hůlka, který se v Alze stará o affiliate program a Facebook.

Ochutnávka zajímavostí z rozhovoru:

  • „Affiliate je lepší než PPC.“
  • „Chtěl bych, aby affiliate byl do 2 let srovnatelný s displejem.“
  • Pro manažera affiliate programu nejsou zkušenosti z pozice partnera „úplně nutné“.
  • Asi 10 % zákazníků Alzy prý dokončí nákup na jiném zařízení.
  • „Do budoucna bych chtěl, aby každý zákazník byl i affiliate partner.“
  • „Budu se snažit o to, aby Alza měla v Česku milion affiliate partnerů.“
  • Alza má jeden z nejstarších affiliate programů v Čechách. Moc se to o ní ale neví.

A mnoho dalšího. Takto podrobný náhled do affiliate marketingu největšího českého e-shopu na internetu nenajdete. Inspirovat se v něm mohou malé i střední e-shopy.

Co se dozvíte?

  • Kdy se velkým značkám vyplatí investovat do affiliate?
  • Jaké problémy řeší velké značky a malé ne?
  • Jaká je platnost cookies affiliate programu Alzy?
  • Jak Alza získává nové partnery a jak s nimi pracuje?
  • Co spojuje největší partnery Alzy?
  • V čem dělají affiliate partneři nejčastěji chybu?
  • Proč by partneři (ne)měli propagovat velkou značku?
  • Jakých výsledků Alza v affiliate dosahuje?
  • Jak Alza řeší cross device (dokončení objednávky na jiném zařízení) a nákup na prodejně?
  • Jak František vidí budoucnost affiliate marketingu Alzy?
  • Proč české e-shopy affiliate marketing podceňují?

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 je ke stažení zde.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 4

  1. LukasP

    -

    Já myslím, že 12 hodin mají moc dobře spočítané, ale nikoliv ve prospěch partnera, ale svůj. Jinak affil Alzy je snad nejhorší z velkých shopů. Nefungují statistiky, v několika úrovních ukazují odlišná data. Nelze je kontaktovat. Nelze si trackovat jednotlivé zdroje konverzí. Škoda, protože by jste rostli mnohem rychleji. Celkově velké zklamání, raději proto nyní volím konkurenci.

    Odpovědět
    • Karel Benáček

      -

      Jaký konkurenční program využíváte?

      Odpovědět
  2. Miroslav Hora

    -

    Tomu rozhovoru trochu chybí „čísla“ – osobně se mi moc nezdá, že by člověk třeba notebook i za 10-15000,-Kč vybíral jen 12 hodin, vždyť je to pro většinu lidí v Česku více než půl mzdy ;)(myšlen medián bývá kolem +/-20.000,-Kč). Dostanou nějaký vhled do statistik alespoň affil partneři? Ne, že by to byl případ jen Alzy, ale není to chování vůči affilákům trochu „psí“? Prodavač Alzy ať přispěje k prodeji nebo ho zhatí, svou mzdu dostane, Affilák i když přispěje nemusí dle povídání dostat vůbec nic :D. Osobně si myslím, že pokud se affilák někde v nákupní cestě objeví, měl by mít na nějakou odměnu nárok, těžkou otázkou je, kolik % z dělené částky za kanverzi by to mělo být.

    Odpovědět
    • Miroslav Hora

      -

      *konverzi – občas by se na MLPD hodila editace ;)

      Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu