Inzerce

Chyby v podnikání

Chyby v podnikání se nevyhnou nikomu, kdo v byznysu zkusí štěstí. Snad každý podnikatel v našich rozhovorech nějaké udělal. V tomto článku vám shrneme časté chyby, které na začátku podnikání dělá spousta podnikatelů a které se opakují. Pojďme na to.

Neexistující potřeby zákazníků

Řada lidí se na začátku podnikání strhne vlastní představou o světě a zapomenou ji konfrontovat s realitou. Myslí si, že přišli na řešení potřeby, kterou ale nikdo vyřešit nepotřebuje. Podcenili totiž analýzu potřeb svých potenciálních zákazníků a nezjistili si, zda o jejich nápad skutečně budou mít zájem.

Pokud tuto chybu nechcete opakovat, vyrazte se svým nápadem mezi lidi. Zeptejte se jich, zda řeší vámi vytipovaný problém a jak by si jeho řešení představovali. Pokuste se takto oslovit i lidi mimo vaši rodinu a přátele, jelikož ti k vám nejspíš nebudou stoprocentně objektivní.

Chybějící byznys plán

S přípravou úspěšného podnikání vám zásadně pomůže i vytvoření byznys plánu.

Ten by měl popsat celý váš nápad, vaše potenciální zákazníky, jejich potřeby a očekávání, situaci na trhu a konkurenci, ale i zdroje, které na realizaci nápadu potřebujete.

Příprava byznys plánu může být náročná a zdlouhavá, ale výrazně vám pomůže pochopit vaše budoucí podnikání a postavit mu pevné základy.

Byznys plán bude hrát klíčovou roli i při financování firmy. Bude také zajímat potenciální investory a banky. Dříve, než vám někdo dá peníze na podnikání, bude se zajímat o jeho detaily a celkový potenciál. Proto neváhejte a vytvořte si kvalitní byznys plán.

Inzerce

Podceněné finanční řízení

Ačkoliv je podnikání především o číslech, ovládá jen velmi málo začínajících podnikatelů. To má za následek, že své budoucí firmě nepostaví zdravé finanční základy. V krajním případě se kvůli tomu mohou dostat do dluhů, případně zdaleka nevydělat tolik peněz, kolik mohli.

Finanční řízení přitom nemusí být složité. Zejména v začátcích podnikání může být naopak velmi jednoduché a zvládnout ho lze i bez asistence někoho zkušenějšího. Přesto vám doporučujeme finanční řízení firmy řešit hned od začátku a mít nad ním kontrolu. Přeci jen je podnikání o tom, abyste generovali zisk. Tak na to nezapomínejte. Poslechněte si několik rozhovorů o finančním řízení:

jiri-ponrt-web

Jiří Ponrt (Alza.cz): Jak přemýšlet nad finančním řízením a službami e-shopu?

pavel-jaros-web

Finanční řízení a strategie v e-shopu Korálky.cz | Pavel Jaroš

michal-koubek-sbp-web

Michal Koubek: Potřebují startupy byznys plán?

Špatný výběr lidí

Lidé jsou alfou i omegou každého byznysu. Mnoho zajímavých nápadů na podnikání bohužel nikdy neuspěje, protože na něm pracují nesprávní lidé. Ti mohou firmu doslova zničit zevnitř. Mohou se rozhádat, dělat si naschvály, rozšířit ve firmě různé intriky a mnoho dalšího.

Právě proto vám doporučujeme dbát na výběr správných lidí. Podnikání s kamarády nebo se známými nemusí být nejšťastnější. Stejně tak zakládat firmu s někým, koho ani pořádně neznáte. Buďte velmi opatrní a pokuste se s lidmi, se kterými chcete podnikat, nejdřív více seznámit. Poté až s nimi vstupte do byznysu.

Podívejte se také, jak na hledání zaměstnanců.

Netrpělivost

Úspěch trvá. Život úspěšných je plný tvrdé práce a samozřejmě i trpělivosti, kterou musí mít, aby dokázali dosáhnout svých snů. Výsledky se často nedostavují ihned. Podnikání se navíc může chvíli vyvíjet dobře, ale brzy se zase může něco pokazit. Proto vám doporučujeme obrnit se trpělivostí a vypěstovat si určitý nadhled nad situací.

Poslechněte si příběhy českých podnikatelů:

tomas-plesivciak-web

Tomáš Plešivčiak: Podnikání při škole, založení e-shopu, získávání zákazníků

matyas-smutny-web

Matyáš Smutný: Jak neuspět v podnikání a spadnout na úplné dno?

marek-kriz-web

Marek Kříž: Ve 23 letech podíly ve 3 firmách a 30 zaměstnanců

Pro předplatitele
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

jiri-diblik-web

Jak získat investora a jak naložit s jeho penězi? | Jiří Diblík

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe

martin-lonsky-web

Martin Lonský (ApuTime): Jak váš byznys změní 3,5 měsíce s americkými startupy?

martin-karpisek-web

Martin Karpíšek (Nugo.cz): Výroba vlastního produktu, rozjezd prodeje, zakládání e-shopu

miroslav-esser-web

Miroslav Esser (Creative Dock): Hledání investora, zakládání startupů, nové zdroje příjmu agentury

daniel-erlebach-web

Dan Erlebach (SharyGo): Jak učíme lidi půjčovat si věci přes internet?

premysl-rubes-web

Přemysl Rubeš: Podnikání českých vědců, v čem jsme nejlepší na světě a jaké nápady mají šanci na úspěch

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

alex-ilyash-web

Alex Ilyash (DAVINCI TS): Rozjezd nového startupu, získávání investorů, obchod v B2B

tomas-cupr-web

Tomáš Čupr: Rozjíždění nových projektů, výběr lidí do firmy, osobní brandbuilding

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

Pro předplatitele
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

karolina-topolova-web

Karolína Topolová (AAA Auto): Budování kariéry manažerky, byznys s ojetými vozy, budoucnost firmy

karel-novotny-web

Karel Novotný: Podnikání na volné noze, naceňování práce klientům, popularita v komunitě

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů