On-line podnikání je v posledních letech stále populárnější. Současně je ale nutné přiznat, že mnoho jeho oborů je již obsazeno a konkurence je v nich obrovská. Přesto dává i nadále smysl zkusit štěstí a rozjet vlastní podnikání na internetu, které bude úspěšné a prosperující.
Na našem webu už řadu let zpovídáme úspěšné české a slovenské podnikatele, kteří vybudovali firmy a internetové projekty, z nichž mnohé znáte. Jejich příběhy a praktické zkušenosti můžete poslouchat v našich rozhovorech a získat tak kvalitní know-how pro vaše vlastní podnikání.
Teď se ale pojďme podívat, jak to podle mojí zkušenosti s on-line podnikáním v této době je a jak nad ním můžete přemýšlet i vy.
Podnikání na internetu nemusí být tak „internetové“, jak se na první pohled zdá a jak si někteří začátečníci představují. Většina on-line byznysů je závislá i na off-line aktivitách. Firmy podnikající on-line mívají kanceláře, sklady, pobočky a mnoho dalšího. Pro jejich zakladatele tak podnikání představuje spoustu off-line činností, jako je například výběr zaměstnanců, jejich řízení a mnoho dalšího.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Většina podnikatelů, které ve společnosti označujeme za internetové, podniká zejména v těchto oblastech:
Tyto případy on-line podnikatelů bývají nejčastější. V posledních letech mezi ně můžeme zařadit ještě influencery na sociálních sítích, kteří vydělávají skrze tvorbu obsahu a prodej reklamy na svých profilech.
Obecně jde zkrátka o podnikatele, kteří ke své činnosti využívají výhod internetu a něco na něm vytváří. Může to být vlastní web, e-shop, profil na sociální síti, služba či cokoliv dalšího.
Každý typ podnikání na internetu se liší podle toho, co děláte. Například:
Podnikání na internetu není jednoduché, ale to není žádné podnikání. Je relativně snadné něco nového vytvořit, ale mnohem těžší je se s tím prosadit a dokázat to dlouhodobě rozvíjet a vydělávat na tom peníze. Právě proto se internetoví podnikatelé musí hodně vzdělávat.
Pro každého podnikatele jsou důležité jiné dovednosti, které si musí osvojit, aby na internetu uspěl. Něco jiného se budete učit, pokud chcete prodávat módu skrze e-shop, a něco jiného, pokud chcete prorazit s vlastním startupem. Jinak postupuje podnikatel, který chce vybudovat velkou a úspěšnou firmu, a jinak freelancer, který chce podnikat sám na volné noze.
Všechny podnikatele ale spojuje několik oblastí, které jsou zásadní a ve kterých se musí rozvíjet. Které to jsou?
Pokud se rozhodnete budovat firmu či projekt, na kterém se bude podílet více lidí, bude pro vás klíčové se rozvíjet v oblasti jejich hledání, výběru a řízení. Budete-li hledat investora, doporučuji se vzdělávat v tom, jak ho vybírat, oslovit a jak s ním následně spolupracovat. Pro e-shopaře jsou zásadní témata jako logistika nebo finanční řízení firmy.
Vedle „technických dovedností“ je velmi důležité, abyste se rozvíjeli i ve způsobu, jakým nad byznysem přemýšlíte. Vyzpovídal jsem celou řadu zkušených podnikatelů, od kterých se právě ve způsobu přemýšlení nad věcmi a příležitostmi můžete inspirovat. Bude to pro vás obrovská zkratka při cestě za úspěchem a řešením vašich výzev. Neváhejte se proto podívat na můj premium obsah.
Mnoho lidí vstupuje do on-line podnikání s tím, že to bude jednoduché a rychlé. Stačí mít přeci počítač a ono to nějak půjde. Jenomže to tak nebývá. Obrovská konkurence, rostoucí ceny marketingu a mnoho dalšího nedělají podnikání na internetu jednodušším, ale naopak mnohem komplexnějším a náročnějším.
Připravte se proto na to, že se vaše podnikání nemusí rozbíhat tak rychle, jak byste si přáli. Budete se toho muset spoustu naučit a osvojit si dovednosti, které vám pomohou tvořit kvalitní věci, přivádět na ně správné publikum a efektivně ho zmonetizovat. I když vaše podnikání vypadá jednoduše, určitě narazíte na spoustu překážek a výzev, které budete muset překonat.
Doporučuji vám si proto na začátku najít nějakého mentora či poradce, který vás základy podnikání na internetu provede a pomůže vám zaměřit správně vaši pozornost.
Současně doporučuji, abyste do nového podnikání investovali peníze s rozmyslem a opatrně. Rozhodně do něj ihned nevkládejte prostředky, které jsou pro vás zásadní. Obecně se doporučuje investovat pouze tolik, kolik si můžete dovolit ztratit, kdyby to nevyšlo. Jako první ověřte, že o váš nápad na podnikání budou mít lidé zájem, dokážete na něm vydělávat peníze a baví vás to. Teprve poté investujte dál, ale stále doporučuji opatrnost.
Držím vám palce a přeji, aby vaše podnikání na internetu uspělo, prosperovalo a splnilo vám všechny sny.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 1 dnem
Před 1 dnem
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 5 měsíců
Před 5 měsíců