Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Hledání zaměstnanců

Hledání zaměstnanců se nevyhne žádné firmě. Bývá také poměrně těžké. Vzhledem k nezaměstnanosti v Česku, která byla v poslední letech velmi nízká, bylo vyhledávání zaměstnanců, kteří by byli kvalitní, schopní a zkušení, výzvou, se kterou si firmy musely náležitě vypořádat.

Na této stránce najdete tipy, jak k hledání zaměstnanců přistoupit a jak ho zefektivnit. Máme pro vás také rozhovory s HR řediteli a specialisty z významných českých firem, od kterých můžete čerpat jejich know-how. Zjistíte, jak vytváří hiringové kampaně, jaké používají portály na hledání zaměstnanců a podle čeho jednotlivé kandidáty vyhodnocují.

Způsoby hledání zaměstnanců

Způsobů, jak najít zaměstnance, je celá řada. Jelikož situace na trhu práce skutečně není jednoduchá, musí firmy zkoušet nové postupy a hledat i tam, kde doposud nehledaly. Mezi nejčastější způsoby hledání zaměstnanců patří tyto:

  • Portály na hledání zaměstnanců.
  • Specializované oborové weby.
  • Sociální sítě a marketing.
  • Tištěné inzeráty.
  • Konference a další off-line akce.
  • Personální agentury a personalisté na volné noze.
  • Školy a oborové komunity.

Velmi zásadní jsou osobní vazby a tvorba obsahu na internetu. Firmy se stále aktivněji věnují i budování osobní značky svých předních představitelů a brandbuildingu zaměstnavatele.

Jak najít nové zaměstnance?

V posledních letech si všímáme, že firmy stále aktivněji investují právě do své značky na trhu práce. Záleží jim na tom, aby byly považovány za dobrého zaměstnavatele a kandidáti se jim hlásili sami. Dosáhnout toho samozřejmě není jednoduché, ale naštěstí dnes existuje celá řada nástrojů, které mohou pomoci.

Jednou z cest může být aktivní tvorba obsahu na internetu. Firemní blog či profily na sociálních sítích se mohou stát místem, na kterém firma prezentuje svou firemní kulturu. Stejně tak může publikovat obsah do oborových médií (mimochodem, i na našem webu firmy často ukazují, proč byste pro ně měli chtít pracovat) nebo vystupovat na různých konferencích a společenských akcích.

Vzniká i řada specializovaných portálů, kde můžete prezentovat volné pracovní pozice a svou firemní kulturu. Jedním z nich je třeba portál Cocuma.cz, jehož zakladatel Petr Skondrojanis patří mezi největší odborníky na téma firemní kultury a hledání zaměstnanců v Česku.

Ačkoliv je tento trend zatím vidět především v zahraničí, některé firmy už i u nás začínají stavět do popředí své vrcholné představitele. CEO firmy se spolu s dalšími manažery může stát tváří firmy na trhu práce a přilákat kandidáty, kteří se od něj chtějí učit a inspirovat. Tato strategie funguje skvěle například Alze.

Další tipy na hledání zaměstnanců:

Možností hledání zaměstnanců je samozřejmě více. Poslechněte si, jak k tomu přistupují české firmy a co se od nich můžete naučit:

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

Premium
petr-rokyta-web

18 let budování firmy. V Česku, Rusku a dalších zemích | Petr Rokyta (Automator)

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

jiri-peslar-web

Jak vzdělávat kolegy ve firmě? | Jiří Peslar

Premium
alex-ilyash-web

Pandemie mu zavřela firmu. Rozjel novou a prodává do celého světa | Alex Ilyash

petr-macek-web

Systém na řízení firmy: Jak ho vybírat? | Petr Macek (Caflou)

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

marek-marusinec-web

Výchova budoucích manažerů ve firmě. Jak na ni? | Marek Marušinec

Premium
jan-skrabanek-web

Zvládněte nástup na pozici CEO. Co udělat jako první? | Jan Škrabánek (BezRealitky.cz)

Premium
martin-javier-stojka-web

Rozšiřte si trh práce, ušetřete a získejte zkušenější kolegy | Martin Javier Stojka

marek-marusinec-web

Zvyšte angažovanost vašich zaměstnanců | Marek Marušinec

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

Premium
jakub-vejmola-web

Jakub Vejmola alias Kicom: Byznys Bitcoinového Kanálu

Premium
radovan-vavra-web

Radovan Vávra: Jak přemýšlet nad budoucností firmy?

Inzerce