Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Hledání zaměstnanců

Hledání zaměstnanců se nevyhne žádné firmě. Bývá také poměrně těžké. Vzhledem k nezaměstnanosti v Česku, která byla v poslední letech velmi nízká, bylo vyhledávání zaměstnanců, kteří by byli kvalitní, schopní a zkušení, výzvou, se kterou si firmy musely náležitě vypořádat.

Na této stránce najdete tipy, jak k hledání zaměstnanců přistoupit a jak ho zefektivnit. Máme pro vás také rozhovory s HR řediteli a specialisty z významných českých firem, od kterých můžete čerpat jejich know-how. Zjistíte, jak vytváří hiringové kampaně, jaké používají portály na hledání zaměstnanců a podle čeho jednotlivé kandidáty vyhodnocují.

Způsoby hledání zaměstnanců

Způsobů, jak najít zaměstnance, je celá řada. Jelikož situace na trhu práce skutečně není jednoduchá, musí firmy zkoušet nové postupy a hledat i tam, kde doposud nehledaly. Mezi nejčastější způsoby hledání zaměstnanců patří tyto:

  • Portály na hledání zaměstnanců.
  • Specializované oborové weby.
  • Sociální sítě a marketing.
  • Tištěné inzeráty.
  • Konference a další off-line akce.
  • Personální agentury a personalisté na volné noze.
  • Školy a oborové komunity.

Velmi zásadní jsou osobní vazby a tvorba obsahu na internetu. Firmy se stále aktivněji věnují i budování osobní značky svých předních představitelů a brandbuildingu zaměstnavatele.

Jak najít nové zaměstnance?

V posledních letech si všímáme, že firmy stále aktivněji investují právě do své značky na trhu práce. Záleží jim na tom, aby byly považovány za dobrého zaměstnavatele a kandidáti se jim hlásili sami. Dosáhnout toho samozřejmě není jednoduché, ale naštěstí dnes existuje celá řada nástrojů, které mohou pomoci.

Jednou z cest může být aktivní tvorba obsahu na internetu. Firemní blog či profily na sociálních sítích se mohou stát místem, na kterém firma prezentuje svou firemní kulturu. Stejně tak může publikovat obsah do oborových médií (mimochodem, i na našem webu firmy často ukazují, proč byste pro ně měli chtít pracovat) nebo vystupovat na různých konferencích a společenských akcích.

Vzniká i řada specializovaných portálů, kde můžete prezentovat volné pracovní pozice a svou firemní kulturu. Jedním z nich je třeba portál Cocuma.cz, jehož zakladatel Petr Skondrojanis patří mezi největší odborníky na téma firemní kultury a hledání zaměstnanců v Česku.

Ačkoliv je tento trend zatím vidět především v zahraničí, některé firmy už i u nás začínají stavět do popředí své vrcholné představitele. CEO firmy se spolu s dalšími manažery může stát tváří firmy na trhu práce a přilákat kandidáty, kteří se od něj chtějí učit a inspirovat. Tato strategie funguje skvěle například Alze.

Další tipy na hledání zaměstnanců:

Možností hledání zaměstnanců je samozřejmě více. Poslechněte si, jak k tomu přistupují české firmy a co se od nich můžete naučit:

marek-cech-web

Jak se řídí agentura malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

matous-syrovy-web

Převzal zadluženou firmu po otci a skončil v nemocnici. Dnes míří na 100 milionů | Matouš Syrový (Koupelny Syrový)

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

Premium
ondrej-vlcek-web

3,3 miliardy dolarů ročně. Jak se Avast stal součástí Gen? | Ondřej Vlček

jiri-jemelka-web

Jak předat řízení firmy nástupci? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
michal-vratny-web

Když to zakladatel nezvládá: Jak Michal Vrátný předal řízení Železné koule?

marian-kamenistak-web

Vývoj nestíhá? Proč se to nejčastěji děje? | Marián Kamenišťák

jaroslav-pokorny-web

Jak zdesetinásobit firmu? A co všechno musíte změnit? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.