Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Hledání zaměstnanců

Hledání zaměstnanců se nevyhne žádné firmě. Bývá také poměrně těžké. Vzhledem k nezaměstnanosti v Česku, která byla v poslední letech velmi nízká, bylo vyhledávání zaměstnanců, kteří by byli kvalitní, schopní a zkušení, výzvou, se kterou si firmy musely náležitě vypořádat.

Na této stránce najdete tipy, jak k hledání zaměstnanců přistoupit a jak ho zefektivnit. Máme pro vás také rozhovory s HR řediteli a specialisty z významných českých firem, od kterých můžete čerpat jejich know-how. Zjistíte, jak vytváří hiringové kampaně, jaké používají portály na hledání zaměstnanců a podle čeho jednotlivé kandidáty vyhodnocují.

Způsoby hledání zaměstnanců

Způsobů, jak najít zaměstnance, je celá řada. Jelikož situace na trhu práce skutečně není jednoduchá, musí firmy zkoušet nové postupy a hledat i tam, kde doposud nehledaly. Mezi nejčastější způsoby hledání zaměstnanců patří tyto:

  • Portály na hledání zaměstnanců.
  • Specializované oborové weby.
  • Sociální sítě a marketing.
  • Tištěné inzeráty.
  • Konference a další off-line akce.
  • Personální agentury a personalisté na volné noze.
  • Školy a oborové komunity.

Velmi zásadní jsou osobní vazby a tvorba obsahu na internetu. Firmy se stále aktivněji věnují i budování osobní značky svých předních představitelů a brandbuildingu zaměstnavatele.

Jak najít nové zaměstnance?

V posledních letech si všímáme, že firmy stále aktivněji investují právě do své značky na trhu práce. Záleží jim na tom, aby byly považovány za dobrého zaměstnavatele a kandidáti se jim hlásili sami. Dosáhnout toho samozřejmě není jednoduché, ale naštěstí dnes existuje celá řada nástrojů, které mohou pomoci.

Jednou z cest může být aktivní tvorba obsahu na internetu. Firemní blog či profily na sociálních sítích se mohou stát místem, na kterém firma prezentuje svou firemní kulturu. Stejně tak může publikovat obsah do oborových médií (mimochodem, i na našem webu firmy často ukazují, proč byste pro ně měli chtít pracovat) nebo vystupovat na různých konferencích a společenských akcích.

Vzniká i řada specializovaných portálů, kde můžete prezentovat volné pracovní pozice a svou firemní kulturu. Jedním z nich je třeba portál Cocuma.cz, jehož zakladatel Petr Skondrojanis patří mezi největší odborníky na téma firemní kultury a hledání zaměstnanců v Česku.

Ačkoliv je tento trend zatím vidět především v zahraničí, některé firmy už i u nás začínají stavět do popředí své vrcholné představitele. CEO firmy se spolu s dalšími manažery může stát tváří firmy na trhu práce a přilákat kandidáty, kteří se od něj chtějí učit a inspirovat. Tato strategie funguje skvěle například Alze.

Další tipy na hledání zaměstnanců:

Možností hledání zaměstnanců je samozřejmě více. Poslechněte si, jak k tomu přistupují české firmy a co se od nich můžete naučit:

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

Premium
jan-fabini-web

Jak se řídí značka Fabini: Od financí a strategie po nábor lidí a investory | Jan Fabini

marian-kamenistak-web

Jak udělat z vývojáře manažera? | Marián Kamenišťák

vaclav-svatek-web

V byznysu nepotřebujete jen chápat věci, ale i pracovat s emocemi | Václav Svátek (ČMIS)

jindra-dohnal-web

Tým je odrazem svého lídra. Jak ho zlepšit? | Jindra Dohnal (Creatixo)

Premium
dominik-pichal-web

Grizly.cz: Finanční řízení, vedení firmy, nábor lidí a úspěch v e-commerce | Dominik Píchal

Premium
senta-cermakova-web

Umělá inteligence v byznysu. 2,5 hodiny s jednou z TOP manažerek Česka | Senta Čermáková (Deloitte, Hewlett-Packard)

marian-kamenistak-web

Pomáhá firmám nabírat vývojáře. Co dělá jinak než ostatní? | Marián Kameništák

karolina-krajcova-web

Jak se mění trh práce? | Karolína Krajčová (Lemonero)

Premium
tomas-zapletal-web

Nízké marže a zaměstnanecké akcie. Jak to zvládá startup Worldee? | Tomáš Zapletal

Premium
jan-hajek-web

Firma je vaším odrazem. Ta moje málem zkrachovala | Jan Hájek (Zážitky.cz)

jindra-dohnal-web

Firma v krizi: Co musíte jako majitel změnit? | Jindra Dohnal (Creatixo)

jiri-rostecky-spokojenost-web

Jirka Rostecký: V podnikání spokojenost nehledejte | Marek Hanik

Premium
jan-keselak-web

Pomalejší růst, vyšší ziskovost. Jak se řídí Glami? | Ján Kešelák

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Inzerce