Hledání zaměstnanců se nevyhne žádné firmě. Bývá také poměrně těžké. Vzhledem k nezaměstnanosti v Česku, která byla v poslední letech velmi nízká, bylo vyhledávání zaměstnanců, kteří by byli kvalitní, schopní a zkušení, výzvou, se kterou si firmy musely náležitě vypořádat.
Na této stránce najdete tipy, jak k hledání zaměstnanců přistoupit a jak ho zefektivnit. Máme pro vás také rozhovory s HR řediteli a specialisty z významných českých firem, od kterých můžete čerpat jejich know-how. Zjistíte, jak vytváří hiringové kampaně, jaké používají portály na hledání zaměstnanců a podle čeho jednotlivé kandidáty vyhodnocují.
Způsobů, jak najít zaměstnance, je celá řada. Jelikož situace na trhu práce skutečně není jednoduchá, musí firmy zkoušet nové postupy a hledat i tam, kde doposud nehledaly. Mezi nejčastější způsoby hledání zaměstnanců patří tyto:
Velmi zásadní jsou osobní vazby a tvorba obsahu na internetu. Firmy se stále aktivněji věnují i budování osobní značky svých předních představitelů a brandbuildingu zaměstnavatele.
V posledních letech si všímáme, že firmy stále aktivněji investují právě do své značky na trhu práce. Záleží jim na tom, aby byly považovány za dobrého zaměstnavatele a kandidáti se jim hlásili sami. Dosáhnout toho samozřejmě není jednoduché, ale naštěstí dnes existuje celá řada nástrojů, které mohou pomoci.
Jednou z cest může být aktivní tvorba obsahu na internetu. Firemní blog či profily na sociálních sítích se mohou stát místem, na kterém firma prezentuje svou firemní kulturu. Stejně tak může publikovat obsah do oborových médií (mimochodem, i na našem webu firmy často ukazují, proč byste pro ně měli chtít pracovat) nebo vystupovat na různých konferencích a společenských akcích.
Vzniká i řada specializovaných portálů, kde můžete prezentovat volné pracovní pozice a svou firemní kulturu. Jedním z nich je třeba portál Cocuma.cz, jehož zakladatel Petr Skondrojanis patří mezi největší odborníky na téma firemní kultury a hledání zaměstnanců v Česku.
Ačkoliv je tento trend zatím vidět především v zahraničí, některé firmy už i u nás začínají stavět do popředí své vrcholné představitele. CEO firmy se spolu s dalšími manažery může stát tváří firmy na trhu práce a přilákat kandidáty, kteří se od něj chtějí učit a inspirovat. Tato strategie funguje skvěle například Alze.
Možností hledání zaměstnanců je samozřejmě více. Poslechněte si, jak k tomu přistupují české firmy a co se od nich můžete naučit:
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 7 měsíců
Před 7 měsíců
Před 10 měsíců
Před 10 měsíců
Před 11 měsíců
Před 11 měsíců