Inzerce

Hledání zaměstnanců

Hledání zaměstnanců se nevyhne žádné firmě. Bývá také poměrně těžké. Vzhledem k nezaměstnanosti v Česku, která byla v poslední letech velmi nízká, bylo vyhledávání zaměstnanců, kteří by byli kvalitní, schopní a zkušení, výzvou, se kterou si firmy musely náležitě vypořádat.

Na této stránce najdete tipy, jak k hledání zaměstnanců přistoupit a jak ho zefektivnit. Máme pro vás také rozhovory s HR řediteli a specialisty z významných českých firem, od kterých můžete čerpat jejich know-how. Zjistíte, jak vytváří hiringové kampaně, jaké používají portály na hledání zaměstnanců a podle čeho jednotlivé kandidáty vyhodnocují.

Způsoby hledání zaměstnanců

Způsobů, jak najít zaměstnance, je celá řada. Jelikož situace na trhu práce skutečně není jednoduchá, musí firmy zkoušet nové postupy a hledat i tam, kde doposud nehledaly. Mezi nejčastější způsoby hledání zaměstnanců patří tyto:

  • Portály na hledání zaměstnanců.
  • Specializované oborové weby.
  • Sociální sítě a marketing.
  • Tištěné inzeráty.
  • Konference a další off-line akce.
  • Personální agentury a personalisté na volné noze.
  • Školy a oborové komunity.

Velmi zásadní jsou osobní vazby a tvorba obsahu na internetu. Firmy se stále aktivněji věnují i budování osobní značky svých předních představitelů a brandbuildingu zaměstnavatele.

Jak najít nové zaměstnance?

V posledních letech si všímáme, že firmy stále aktivněji investují právě do své značky na trhu práce. Záleží jim na tom, aby byly považovány za dobrého zaměstnavatele a kandidáti se jim hlásili sami. Dosáhnout toho samozřejmě není jednoduché, ale naštěstí dnes existuje celá řada nástrojů, které mohou pomoci.

Jednou z cest může být aktivní tvorba obsahu na internetu. Firemní blog či profily na sociálních sítích se mohou stát místem, na kterém firma prezentuje svou firemní kulturu. Stejně tak může publikovat obsah do oborových médií (mimochodem, i na našem webu firmy často ukazují, proč byste pro ně měli chtít pracovat) nebo vystupovat na různých konferencích a společenských akcích.

Vzniká i řada specializovaných portálů, kde můžete prezentovat volné pracovní pozice a svou firemní kulturu. Jedním z nich je třeba portál Cocuma.cz, jehož zakladatel Petr Skondrojanis patří mezi největší odborníky na téma firemní kultury a hledání zaměstnanců v Česku.

Ačkoliv je tento trend zatím vidět především v zahraničí, některé firmy už i u nás začínají stavět do popředí své vrcholné představitele. CEO firmy se spolu s dalšími manažery může stát tváří firmy na trhu práce a přilákat kandidáty, kteří se od něj chtějí učit a inspirovat. Tato strategie funguje skvěle například Alze.

Další tipy na hledání zaměstnanců:

Možností hledání zaměstnanců je samozřejmě více. Poslechněte si, jak k tomu přistupují české firmy a co se od nich můžete naučit:

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

dan-kafka-web

Kolik platí české agentury svým zaměstnancům? | Dan Kafka

martin-lonsky-web

Usnadnění práce a využití virtuálních asistentů v dnešní době | Martin Lonský (ApuTime)

petr-pouchly-web

Vyhodnocování práce zaměstnanců | Petr Pouchlý

martin-mates-web

Růst firmy a budování managementu | Martin Mates (Econea.cz)

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

petr-ocasek-web

Petr Ocásek (angelcam): Usnadnění práce pro šéfa firmy, osobní asistentka, delegování práce

petr-macek-web

Petr Macek (Caflou.cz): Návrat firem do normálu a realita práce z domova

petr-horak-web

Petr Horák (PPL CZ): Řízení firmy, budoucnost logistiky, firemní kultura

ondrej-hajek-web

Růst firmy: Co musíte udělat, abyste ho nebrzdili? | Ondřej Hájek (eHub.cz)

marek-premus-web

Zkušení zaměstnanci a manažeři: Jak je přivést do firmy? | Marek Premus (Alza.cz)

stable-web

Prodej firmy očima zaměstnance | Lukáš Nesměrák a Petr Šmída (Stable.cz)

petr-meloun-web

Přerod z malé firmy na velkou | Petr Meloun (BazarovéRegály.cz)

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

TOP obsah

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)