Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak si vytvořit e-shop zdarma?

Přemýšlíte, jak si vytvořit e-shop zdarma nebo alespoň s minimálními náklady? Na našem webu najdete rozhovory se stovkami českých a slovenských e-shopařů a můžete snadno čerpat z jejich zkušeností. V tomto článku vám napovíme, jak si e-shop zdarma vytvořit a jak celkově maximálně snížit jeho náklady na začátku.

Předně je nutné si uvědomit, že veškerá vaše rozhodnutí na začátku podnikání na internetu mohou výrazně ovlivnit jeho úspěch v budoucnosti. Určitě najdete řadu způsobů, jak ušetřit co nejvíce peněz, ale pamatujte na to, že za několik měsíců, až bude vaše podnikání mnohem dál než dnes, vás tato rozhodnutí mohou limitovat.

Předělání fungujícího e-shopu se může výrazně prodražit a může zhoršit výsledky, kterých zatím dosáhl. Proto doporučujeme při tvorbě e-shopu vždy nevolit ta nejlevnější řešení, ale s rozvahou investovat peníze do řešení, které bude fungovat dlouhodobě.

Inzerce

Vlastní e-shop zdarma

Vytvořit si e-shop zdarma není ve skutečnosti možné. Ať už zvolíte jakékoliv řešení (povíme si o nich níže), stejně budete muset investovat peníze alespoň do webhostingu pro e-shop a domény. Velmi pravděpodobně také nezvládnete e-shop rozjet úplně sami, takže budete potřebovat pomoc někoho zkušenějšího. Možná také budete potřebovat na e-shopu vytvořit nějaké speciální funkce, úpravy či nasadit vlastní grafický vzhled. To vše samozřejmě stojí peníze.

Naštěstí už dnes existují způsoby, jak si vytvořit e-shop za velmi málo peněz. Stačí využít tzv. krabicová řešení, což jsou předpřipravené e-shopy, které si můžete nainstalovat na pár kliknutí. Nejpopulárnějším krabicovým řešením v Česku je Shoptet, na kterém dnes fungují už desítky tisíc internetových obchodů.

Podobných řešení existuje více. Jejich výhodou je snadná instalace, technologická vyspělost, ale i velmi nízké náklady na spuštění. Poslechněte si příběhy několika e-shopů na Shoptetu:

lucie-konecna-web

Změna e-shopového řešení: Jak ji zvládnout co nejlépe? | Lucie Konečná (nanoSPACE.cz)

alice-kavkova-web

Alice Kavková (4Kavky.cz): Rozjezd e-shopu, psaní a prodej knih, podnikání s rodinou

tomas-zahalka-web

Založte e-shop a neřešte logistiku a skladování | Tomáš Zahálka (Dudlu.cz)

E-shop se dá rozjet například i na WordPressu nebo Prestashopu. Tyto systémy jsou ve svém základu zcela zadarmo. Je ale pravděpodobné, že přesto budete potřebovat programátora nebo kodéra, který vám pomůže s jejich úpravami a nastavením.

Marketing e-shopu

Dalšími náklady, na které je potřeba se připravit, je marketing e-shopu. Většina začínajících podnikatelů k němu má buď velmi silný vztah (baví je třeba tvořit obsah na sociální sítě), nebo ho naopak výrazně podceňují (jsou to například obchodníci, kteří marketingu nerozumí). V obou případech je nutné si stanovit priority ve vašem podnikání a zjistit, čemu je nejdůležitější věnovat dostatek času, peněz a energie.

Pro úspěch vašeho podnikání doporučujeme začít tvorbou byznys plánu. Ten vám napoví, zda vaše podnikání stojí na pevných základech a zda na něm skutečně budete vydělávat peníze. Pomůže vám také stanovit cenu vašich produktů a zjistit vaši marži. V neposlední řadě díky němu i zjistíte, na čem musíte nejvíce pracovat, co budou vaše konkurenční výhody a jakým směrem podnikání rozvíjet.

Výsledný marketing by měl být již velmi promyšlenou a na základě dat a výsledků řízenou činností. Většina e-shopů investuje zejména do výkonnostního marketingu (PPC reklamy), případně do SEO (optimalizace webu pro vyhledávače)a sociálních sítí. Oblíbený je také affiliate marketing, e-mail marketing a spolupráce s influencery. Většina e-shopů také nesmí chybět na různých zbožových vyhledávačích a cenových srovnávačích.

Pamatujte, že marketing stojí peníze. Aby váš e-shop dlouhodobě prosperoval, musíte k jeho propagaci zaujmout strategický přístup. Nedoporučujeme vám budovat jen jeden zdroj příjmu (např. sociální sítě nebo cenové srovnávače) a naopak vaše podnikání diverzifikovat. Investujte také do kvalitně sepsaných textů na vašem webu, které mohou mít zásadní vliv na prodej vašich produktů.

Poslechněte si, jak dělat marketing e-shopu:

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

patrik-babinec-web

Balení zboží e-shopů: Jak se v něm odlišit od konkurence? | Patrik Babinec (Skladon)

Financování e-shopu

Pokud nemáte dostatek peněz na financování e-shopu, nevěšte hlavu. Zdaleka totiž nejste sami. Mnoho e-shopů využívá externí financování podniku, ať už jde o úvěry od bank, investorů nebo třeba crowdfunding. Abyste ovšem neprodělali peníze, doporučujeme vám vaše podnikání předem důkladně probrat s odborníky, vypracovat si byznys plán, ověřit váš nápad a začít s málem.

Zde přikládáme několik tipů, jak financovat začínající e-shop:

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
ruslan-skopal-web

Vstup investora do e-shopu. Jak proběhl u Trenýrkárny? | Ruslan Skopal

vit-endler-web

Financování byznysu. Odkud ho brát? | Vít Endler

jan-astary-web

Finanční řízení e-shopu: Naučte se základy | Ján Aštary (Dexfinity)

gopay-financing-web

Spojení 2 značek, které má pomoci až 18 tisícům e-shopů | Michal Babouček a Jan Laštůvka

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Inzerce