Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Inzerce

Inzerce

Jak si vytvořit e-shop zdarma?

Přemýšlíte, jak si vytvořit e-shop zdarma nebo alespoň s minimálními náklady? Na našem webu najdete rozhovory se stovkami českých a slovenských e-shopařů a můžete snadno čerpat z jejich zkušeností. V tomto článku vám napovíme, jak si e-shop zdarma vytvořit a jak celkově maximálně snížit jeho náklady na začátku.

Předně je nutné si uvědomit, že veškerá vaše rozhodnutí na začátku podnikání na internetu mohou výrazně ovlivnit jeho úspěch v budoucnosti. Určitě najdete řadu způsobů, jak ušetřit co nejvíce peněz, ale pamatujte na to, že za několik měsíců, až bude vaše podnikání mnohem dál než dnes, vás tato rozhodnutí mohou limitovat.

Předělání fungujícího e-shopu se může výrazně prodražit a může zhoršit výsledky, kterých zatím dosáhl. Proto doporučujeme při tvorbě e-shopu vždy nevolit ta nejlevnější řešení, ale s rozvahou investovat peníze do řešení, které bude fungovat dlouhodobě.

Inzerce

Vlastní e-shop zdarma

Vytvořit si e-shop zdarma není ve skutečnosti možné. Ať už zvolíte jakékoliv řešení (povíme si o nich níže), stejně budete muset investovat peníze alespoň do webhostingu pro e-shop a domény. Velmi pravděpodobně také nezvládnete e-shop rozjet úplně sami, takže budete potřebovat pomoc někoho zkušenějšího. Možná také budete potřebovat na e-shopu vytvořit nějaké speciální funkce, úpravy či nasadit vlastní grafický vzhled. To vše samozřejmě stojí peníze.

Naštěstí už dnes existují způsoby, jak si vytvořit e-shop za velmi málo peněz. Stačí využít tzv. krabicová řešení, což jsou předpřipravené e-shopy, které si můžete nainstalovat na pár kliknutí. Nejpopulárnějším krabicovým řešením v Česku je Shoptet, na kterém dnes fungují už desítky tisíc internetových obchodů.

Podobných řešení existuje více. Jejich výhodou je snadná instalace, technologická vyspělost, ale i velmi nízké náklady na spuštění. Poslechněte si příběhy několika e-shopů na Shoptetu:

tomas-hlad-web

Design e-shopu. Jak nad ním přemýšlet? | Tomáš Hlad

valina-kocianova-web

Valina Kociánová: Tvorba e-shopu Samostatné-dítě.cz, podnikání při mateřské

tomas-zahalka-web

Založte e-shop a neřešte logistiku a skladování | Tomáš Zahálka (Dudlu.cz)

E-shop se dá rozjet například i na WordPressu nebo Prestashopu. Tyto systémy jsou ve svém základu zcela zadarmo. Je ale pravděpodobné, že přesto budete potřebovat programátora nebo kodéra, který vám pomůže s jejich úpravami a nastavením.

Marketing e-shopu

Dalšími náklady, na které je potřeba se připravit, je marketing e-shopu. Většina začínajících podnikatelů k němu má buď velmi silný vztah (baví je třeba tvořit obsah na sociální sítě), nebo ho naopak výrazně podceňují (jsou to například obchodníci, kteří marketingu nerozumí). V obou případech je nutné si stanovit priority ve vašem podnikání a zjistit, čemu je nejdůležitější věnovat dostatek času, peněz a energie.

Pro úspěch vašeho podnikání doporučujeme začít tvorbou byznys plánu. Ten vám napoví, zda vaše podnikání stojí na pevných základech a zda na něm skutečně budete vydělávat peníze. Pomůže vám také stanovit cenu vašich produktů a zjistit vaši marži. V neposlední řadě díky němu i zjistíte, na čem musíte nejvíce pracovat, co budou vaše konkurenční výhody a jakým směrem podnikání rozvíjet.

Výsledný marketing by měl být již velmi promyšlenou a na základě dat a výsledků řízenou činností. Většina e-shopů investuje zejména do výkonnostního marketingu (PPC reklamy), případně do SEO (optimalizace webu pro vyhledávače)a sociálních sítí. Oblíbený je také affiliate marketing, e-mail marketing a spolupráce s influencery. Většina e-shopů také nesmí chybět na různých zbožových vyhledávačích a cenových srovnávačích.

Pamatujte, že marketing stojí peníze. Aby váš e-shop dlouhodobě prosperoval, musíte k jeho propagaci zaujmout strategický přístup. Nedoporučujeme vám budovat jen jeden zdroj příjmu (např. sociální sítě nebo cenové srovnávače) a naopak vaše podnikání diverzifikovat. Investujte také do kvalitně sepsaných textů na vašem webu, které mohou mít zásadní vliv na prodej vašich produktů.

Poslechněte si, jak dělat marketing e-shopu:

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

Premium
josef-buryan-web

2 hlavní důvody, díky kterým roste Aktin.cz | Josef Buryan

Financování e-shopu

Pokud nemáte dostatek peněz na financování e-shopu, nevěšte hlavu. Zdaleka totiž nejste sami. Mnoho e-shopů využívá externí financování podniku, ať už jde o úvěry od bank, investorů nebo třeba crowdfunding. Abyste ovšem neprodělali peníze, doporučujeme vám vaše podnikání předem důkladně probrat s odborníky, vypracovat si byznys plán, ověřit váš nápad a začít s málem.

Zde přikládáme několik tipů, jak financovat začínající e-shop:

Premium
martin-kus-web

Vuch: Strategie firmy, riskování, finance i vstup investora | Martin Kůs

Premium
dominik-pichal-web

Grizly.cz: Finanční řízení, vedení firmy, nábor lidí a úspěch v e-commerce | Dominik Píchal

Premium
jan-keselak-web

Pomalejší růst, vyšší ziskovost. Jak se řídí Glami? | Ján Kešelák

Premium
pavel-hadrbolec-web

Finanční ředitel T-Mobilu: Jak se buduje zdravá firma? | Pavel Hadrbolec

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

Premium
ondrej-klega

Hledáte investora pro váš e-shop? Takhle získáte eRockets | Ondřej Klega

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Premium
petr-janosik-web

Takhle se za víc jak miliardu prodal Smartlook | Petr Janošík

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Inzerce