Inzerce

Inzerce

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

Když si povídám se zakladateli internetových obchodů o tématech, které ve svém podnikání řeší nejčastěji a která je tak nejvíce zajímají, expanze do zahraničí je jedním z těch nejčastějších, která zmiňují. A právě proto si do svých rozhovorů zvu řadu zástupců firem, které již zahraniční trhy obsazují. Mým dnešním hostem je šéf expanze a facility Alza.cz Jan Moudřík.

Problém expanze e-shopu do zahraničí je v tom, že řada firem na ni myslí až příliš brzy. Ještě nejsou dobré na domácím trhu, ale už se hrnou do jiných zemí. Další firmy si zase nedokáží dobře vybrat trh, na kterém zkusí štěstí, a neumí si správně spočítat, kolik je vlastně expanze stojí a zda pro ně není ztrátová.

Všechny tyto problémy a řadu dalších jsem probral s Janem Moudříkem v rozhovoru výše. Podrobně jsme se podívali na to, jak expanduje největší český e-shop a jaké překážky při tom musí zdolávat. Rozhovor najdete i v našem podcastu o podnikání.

Co se ve videu dozvíte?

  • Na jakých trzích už Alza.cz působí a jak je vybírá?
  • Jak se liší její pozice v jednotlivých zemích a co ji určuje?
  • Podle čeho počítá náklady na expanzi do různých států?
  • V čem se nejvíce spálila a jaké „drobnosti“ ji zaskočily?
  • Jak prakticky expanze v podání Alza.cz probíhá?
  • Kdy by měl e-shop nad expanzí přemýšle a na co by si měl dát pozor?

Na našem webu najdete nejvíce rozhovorů s Alzou z celého českého internetu. Dělí se tu s vámi o svoje cenné zkušenosti a čerpat z nich můžete právě teď:

Další rozhovory o expanzi do zahraničí:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

petra-roulland-web

Vlastní značky produktů: Jak je vytvořit? | Petra Roulland (Rohlík.cz)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

eva-nemckova-web

Eva Nemčková: Vytvoření e-shopu, budování vlastní značky, výchova úspěšných dětí

Právě vyšlo

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

otakar-janik-web

Otakar Janík: E-shop SvětPlodů.cz, retence zákazníků, prozákaznický přístup, delegování práce

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně

petr-macek-9-web

Petr Macek: Jak na finanční řízení digitální agentury?

libor-pilar-web

Libor Pilař: E-shopy, které začínají od nuly, to mají hodně těžké

Inzerce