Inzerce

Inzerce

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?

Když si povídám se zakladateli internetových obchodů o tématech, které ve svém podnikání řeší nejčastěji a která je tak nejvíce zajímají, expanze do zahraničí je jedním z těch nejčastějších, která zmiňují. A právě proto si do svých rozhovorů zvu řadu zástupců firem, které již zahraniční trhy obsazují. Mým dnešním hostem je šéf expanze a facility Alza.cz Jan Moudřík.

Problém expanze e-shopu do zahraničí je v tom, že řada firem na ni myslí až příliš brzy. Ještě nejsou dobré na domácím trhu, ale už se hrnou do jiných zemí. Další firmy si zase nedokáží dobře vybrat trh, na kterém zkusí štěstí, a neumí si správně spočítat, kolik je vlastně expanze stojí a zda pro ně není ztrátová.

Všechny tyto problémy a řadu dalších jsem probral s Janem Moudříkem v rozhovoru výše. Podrobně jsme se podívali na to, jak expanduje největší český e-shop a jaké překážky při tom musí zdolávat. Rozhovor najdete i v našem podcastu o podnikání.

Co se ve videu dozvíte?

  • Na jakých trzích už Alza.cz působí a jak je vybírá?
  • Jak se liší její pozice v jednotlivých zemích a co ji určuje?
  • Podle čeho počítá náklady na expanzi do různých států?
  • V čem se nejvíce spálila a jaké „drobnosti“ ji zaskočily?
  • Jak prakticky expanze v podání Alza.cz probíhá?
  • Kdy by měl e-shop nad expanzí přemýšle a na co by si měl dát pozor?

Na našem webu najdete nejvíce rozhovorů s Alzou z celého českého internetu. Dělí se tu s vámi o svoje cenné zkušenosti a čerpat z nich můžete právě teď:

Další rozhovory o expanzi do zahraničí:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

juraj-harkabuzik-web

Zákaznický servis v českých e-shopech: Průzkum mezi 445 firmami | Juraj Harkabuzík (Customer Hero)

samurai-shot-web

Tvorba nového produktu a jeho prosazení na trhu | Jaromír Horák a Martin Solnička (Samurai Shot)

lukas-adamek-web

Affilliate marketing v e-shopu Trenýrkárna.cz | Lukáš Adámek

Právě vyšlo

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)

vit-endler-web

Jsou e-shopy zajímavé pro investory? | Vít Endler (finGOOD.cz)

martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

Nejoblíbenější

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

miroslav-udan-web

Miroslav Uďan: Budování Shoptetu, z korporátu do firmy, přístup k podnikání

filip-web

Jak najít webového vývojáře do firmy?

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

marcel-vargaestok-web

Marcel Vargaeštok: Byznys Chefparade, design produktů, tvorba e-shopu, efektivita v podnikání

Inzerce