Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Vladimír Dědek: Vývoj e-shopu a hledání vývojářů (nejen) v Alze

Jak v Alze hledají nové vývojáře a jak řídí vývoj svého webu?

Webové řešení je základním stavebním kamenem každého e-shopu. Proto se jeho tvorbě nebo alespoň výběru nevěnujeme poprvé. Tentokrát se ale podíváme, jak svůj web i všechno za ním vyvíjí samotná Alza.

Pro Alzu dnes pracuje 44 vývojářů, z toho jsou 2 bodyshoppovaní (ve videu zjistíte, co to znamená). 29 z nich pracuje na webové verzi Alzy, 15 na mobilních aplikacích. Jejich vedoucím je Vladimír Dědek, který je sám vývojář. Postupem času se ale posunul do role team-leadera a dokáže dnes skvěle zhodnotit, s jakými největšími nedostatky se u vývojářů setkává a v čem by se podle něj měli více vzdělávat.

V rozhovoru jsme probrali i to, jak Alza přistupuje k vývoji svého řešení, jak určuje priority pro další práci a jak definuje poměr mezi inovacemi a vývojářskou rutinou. Nezmínit jsme nemohli ani hledání nových vývojářů, jejich motivování a udržení ve firmě.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak probíhá vývoj webového řešení Alzy?
  • Kdy vyvíjet vlastní řešení a kdy použít kabicové apod.?
  • Má dnes ještě smysl investovat peníze do vlastního vývoje?
  • Co je na vývoji vlastního řešení nejtěžší?
  • Jak při vývoji určovat priority?
  • Jak hledat nové vývojáře a čím je motivovat?
  • Kdy se vyplatí vyvíjet vlastní mobilní aplikaci?
  • V čem dělají vývojáři nejčastěji chybu a co jim chybí?

Jak je to v Alze?

V rozhovoru s Vladimírem rozebíráme i prioritizaci úkolů pro vývojáře. Vladimír na toto téma již v minulosti napsal článek, ve kterém najdete podrobnosti o ICE score. Ve videu detailněji vysvětluje, jak to všechno funguje, jak to v praxi používají a v čem jim to pomáhá.

alza-vyvoj-2

Vývoj Alzy najdete v její holešovické centrále, kde pracuje přes dvě stovky lidí.

alza-vyvoj-1

Za poslední 2 roky se IT oddělení Alzy zdvojnásobilo.

alza-vyvoj-3

Vývoj Alzy není jen o tom, co vidíte na webových stránkách. Spoustu práce zabere hlavně optimalizace a rozvoj interních procesů.

alza-vyvoj-4

Hezké pracovní prostředí je jedním z motivátorů pro vývojáře. Dalšími jsou home-office, angažovanost na tvorbě strategie firmy a aktivní podíl na klíčových projektech firmy.

Alza na Mladém podnikateli:

Další videa a články o vývoji:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 6

  1. Marian Benčat

    -

    Pan dědek je mi velmi sympatický a snad ve všem s ním souhlasim. Co ale nechápu a už kolem 40. minuty mě to tak vytáčelo, že jsem video skoro zavřel je to, proč se pan redaktor ptá pořád sakra neustále 20x na 2 stejný otázky jen jinak položené? To si nedokáže připravit otázky předem, že se 20x musí ptát na to, jestli je lepší mít vlastní programátory, nebo externisty a na to, ejstli je lepší vlastní řešení, nebo hotové?

    Odpovědět
  2. Vladimír Klaus

    -

    Další parádní host a zajímavý vhled do takhle velké firmy. Pokud to tam takhle funguje a mají takového šéfa, pak se nedivím, že je nízká fluktuace. Myslím, že docela zřetelný důvod, proč se vyplácí mít za šéfa bývalého vývojáře a ještě s velkým přesahem do jiných oborů.

    Odpovědět
  3. milos

    -

    Jj, presah je kral :) Parada.

    Odpovědět
  4. milos

    -

    Jo zapomel jsem, ale eshop se neda „udelat“ pres vikend :) Tedy alespon aby mel po roku obrat v radech mil., to by mel ale pan vedet :D Tady ta veta jev CR jako mor spolecne s vetou ze to jiz nejde.

    Odpovědět
    • Tony

      -

      Samozřejmě, že úspěšný e-shop nevybudujete za víkend. Nevšiml jsem si, že by někdo také tvrdil, že eshop bude mít obraty v řádech milionů. Nicméně pokud to má být „one man show“ se skladem pod postelí jak říká pan Děděk, tak to za víkend uděláte s prstem v nose… Předpokládám, že v tom kontextu bylo především myšleno e-shop jako SW platforma, tedy že za víkend koupíte hosting, pustíte krabicové řešení a naplníte obsahem

      Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu