Většinu firem dnes trápí nedostatek kvalitních pracovních sil. Nezaměstnanost v Česku stále klesá a ačkoliv se do Alzy ročně hlásí kolem 60 tisíc lidí, i ona má některé pracovní pozice problém obsadit.
Inzerce
Hostem dnešního rozhovoru je personální ředitel Alzy Marek Premus. Vyprávěl nám třeba o tom, podle čeho si Alza nové zaměstnance vybírá, na jaké otázky se ptá při pohovorech a jak v těch 60 tisících kandidátech dokáže najít ty nejlepší.
Probrali jsme i firemní procesy Alzy, u kterých se často chlubí, že je vlastně nemá. Jak se řídí chaos, který toto způsobuje? A co všechno obsahuje HR marketing jedničky české e-commerce?
Co se ve videu dozvíte?
Proč i lovebrand jako Alza řeší nedostatek lidí?
Jak vybírá ty nejlepší?
Co obsahují její pohovory?
Na jakých místech Alza potenciální zaměstnance oslovuje?
Co jí v rámci HR marketingu funguje nejlépe?
Co Marek doporučuje ostatním personalistům?
Co se naučil od zakladatele Alzy Aleše Zavorala?
A díky čemu se ve svých 27 letech stal personálním ředitelem?
Věděli jste, že nikde nenajdete tolik podrobných rozhovorů o know-how Alzy? Tady jsou další:
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
ČR je malá, takže word of mouth dobře funguje. V případě HR marketing Alzy jsou zkušenosti co jsem slyšel hodně podobné – účelně nepříjemný náborový proces, namyšlené chování a sociopatická kultura. To vrhá na Alzu jako firmu negativní světlo a odrazuje lidi. Lovebrand je přehnané označení.
Naprostý souhlas. V Alze jsem byl na pohovoru někdy před 8mi lety a dodnes si vybavuji, že pan Havryluk byl neskutečně namyšlený, kladl nesmyslné a naprosto zcestné dotazy a celkově to na mě udělalo dojem, že v podstatě nikoho nehledá a jen si potřebuje honit ego a urážet. No a ona pozice je volná dodnes :-)
Děkuji za rozhovor, ted už vím, že se tam nikdy hlásit nebudu. Jestli někoho fascinuje práce v chaosu, tak necht si ji užije, typická pozice pro blbé 20 leté lidi, kteří nechají se sebou zametat, za 1 rok vyhoří a stejně odejdou jinam. Přirovnávání k nějakém lovebrandu je nesmysl, jde jen o prodej elektroniky a jiného sortimentu, tudíž jen maximalizace zisku, bez žádné přidané hodnoty. Pracovat 200-300 hodin měsíčně jako ten pán, no, na druhou stranu nemít žádný soukromý život, je šílené, to není život, ale otročina, ten člověk bud bere nějaké drogy a nebo fakt nevím.
O náboru do Alzy jsem slyšel spoustu nepříjemných věcí a tak se nedivím, že se tam kvalitní lidi nehlásí, nebo se na pohovor nepřipravují. Pokud chtějí od lidí, aby si uměli spočítat elementární věci z businessu a příklady s pizzou a zlomky, tak si musí uvědomit, že ti lidé si pak umí spočítat, kde se jim vyplatí pracovat, co pro to obějtují a co za to. A teda nevím, ale v tom rozhovoru jsou protimluvy, který tomu image taky nepřispívají = Nemáme procesy, všechno je jednoduchý, jsme otevřený a na druhou stranu máme tvrdý KPI, všechno měříme, vyhodnocujeme a když někdo nemá výkon tak ho vyměníme. A co jsem slyšel o platových podmínkách, tak to není taky hitparáda. Aby jste dosáhli na plat včetně pohyblivé složky mzdy (což vlastně máte jinde jako fix), tak buď musíte být super efektivní a pak přijde vyhoření, nebo objetujete osobní život a budete tam 300 hodin. No někde se ten zisk a růst musí projevit.
znám spoustu šikovných lidí, ale ta pověst alzy je tak špatná, že i když ti lidé nemají vlastní zkušenost, vyhnou se jí obloukem, protože některý z jejcih známých ji měl. Ale když to takto chtějí dělat, jejich boj. Pak se nemůžou divit, že o šikovné lidi nezavadí (i když v alze jich pár samozřejmě pracuje)
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Alzák
Před 5 roky
ČR je malá, takže word of mouth dobře funguje. V případě HR marketing Alzy jsou zkušenosti co jsem slyšel hodně podobné – účelně nepříjemný náborový proces, namyšlené chování a sociopatická kultura. To vrhá na Alzu jako firmu negativní světlo a odrazuje lidi. Lovebrand je přehnané označení.
Odpovědět »
Jan
Před 5 roky
Naprostý souhlas. V Alze jsem byl na pohovoru někdy před 8mi lety a dodnes si vybavuji, že pan Havryluk byl neskutečně namyšlený, kladl nesmyslné a naprosto zcestné dotazy a celkově to na mě udělalo dojem, že v podstatě nikoho nehledá a jen si potřebuje honit ego a urážet. No a ona pozice je volná dodnes :-)
Odpovědět »
Petr
Před 5 roky
Děkuji za rozhovor, ted už vím, že se tam nikdy hlásit nebudu. Jestli někoho fascinuje práce v chaosu, tak necht si ji užije, typická pozice pro blbé 20 leté lidi, kteří nechají se sebou zametat, za 1 rok vyhoří a stejně odejdou jinam. Přirovnávání k nějakém lovebrandu je nesmysl, jde jen o prodej elektroniky a jiného sortimentu, tudíž jen maximalizace zisku, bez žádné přidané hodnoty. Pracovat 200-300 hodin měsíčně jako ten pán, no, na druhou stranu nemít žádný soukromý život, je šílené, to není život, ale otročina, ten člověk bud bere nějaké drogy a nebo fakt nevím.
Odpovědět »
David
Před 5 roky
O náboru do Alzy jsem slyšel spoustu nepříjemných věcí a tak se nedivím, že se tam kvalitní lidi nehlásí, nebo se na pohovor nepřipravují. Pokud chtějí od lidí, aby si uměli spočítat elementární věci z businessu a příklady s pizzou a zlomky, tak si musí uvědomit, že ti lidé si pak umí spočítat, kde se jim vyplatí pracovat, co pro to obějtují a co za to. A teda nevím, ale v tom rozhovoru jsou protimluvy, který tomu image taky nepřispívají = Nemáme procesy, všechno je jednoduchý, jsme otevřený a na druhou stranu máme tvrdý KPI, všechno měříme, vyhodnocujeme a když někdo nemá výkon tak ho vyměníme. A co jsem slyšel o platových podmínkách, tak to není taky hitparáda. Aby jste dosáhli na plat včetně pohyblivé složky mzdy (což vlastně máte jinde jako fix), tak buď musíte být super efektivní a pak přijde vyhoření, nebo objetujete osobní život a budete tam 300 hodin. No někde se ten zisk a růst musí projevit.
Odpovědět »
John
Před 5 roky
znám spoustu šikovných lidí, ale ta pověst alzy je tak špatná, že i když ti lidé nemají vlastní zkušenost, vyhnou se jí obloukem, protože některý z jejcih známých ji měl. Ale když to takto chtějí dělat, jejich boj. Pak se nemůžou divit, že o šikovné lidi nezavadí (i když v alze jich pár samozřejmě pracuje)
Odpovědět »