Inzerce

Inzerce

Marek Premus: Jak řeší Alza.cz nedostatek lidí, jak dělá HR marketing a jak vypadají její pohovory

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty MP3

Většinu firem dnes trápí nedostatek kvalitních pracovních sil. Nezaměstnanost v Česku stále klesá a ačkoliv se do Alzy ročně hlásí kolem 60 tisíc lidí, i ona má některé pracovní pozice problém obsadit.

Hostem dnešního rozhovoru je personální ředitel Alzy Marek Premus. Vyprávěl nám třeba o tom, podle čeho si Alza nové zaměstnance vybírá, na jaké otázky se ptá při pohovorech a jak v těch 60 tisících kandidátech dokáže najít ty nejlepší.

Probrali jsme i firemní procesy Alzy, u kterých se často chlubí, že je vlastně nemá. Jak se řídí chaos, který toto způsobuje? A co všechno obsahuje HR marketing jedničky české e-commerce?

Co se ve videu dozvíte?

  • Proč i lovebrand jako Alza řeší nedostatek lidí?
  • Jak vybírá ty nejlepší?
  • Co obsahují její pohovory?
  • Na jakých místech Alza potenciální zaměstnance oslovuje?
  • Co jí v rámci HR marketingu funguje nejlépe?
  • Co Marek doporučuje ostatním personalistům?
  • Co se naučil od zakladatele Alzy Aleše Zavorala?
  • A díky čemu se ve svých 27 letech stal personálním ředitelem?

Věděli jste, že nikde nenajdete tolik podrobných rozhovorů o know-how Alzy? Tady jsou další:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
dominik-pichal-web

Privátní značky: Jak je vytvořit? | Dominik Píchal (Grizly.cz)

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Právě vyšlo

igor-strecko-web

Konsolidace na webhostingovém trhu | Igor Strečko (Webglobe)

michal-vojak-web

Product Discovery: Neutrácejte peníze na nápady bez smyslu | Michal Voják (DesignDev)

tomas-pajonk-web

Logistika ve velkých městech, B2B marketing, vývoj aplikace | Tomáš Pajonk (SolverTech)

Nejoblíbenější

Premium
petr-pouchly-web

Proč pro vás nechtějí pracovat špičkoví lidé? | Petr Pouchlý

Premium
jiri-janku-web

Poločas zakladatele eBRÁNY. Jiří Janků o přístupu k firmě

Premium
diana-radl-rogerova-web

Jak vybírat nejlepší zaměstnance do firmy? | Diana Rádl Rogerová (Deloitte)

Komentáře

Alzák

Před 4 roky

ČR je malá, takže word of mouth dobře funguje. V případě HR marketing Alzy jsou zkušenosti co jsem slyšel hodně podobné – účelně nepříjemný náborový proces, namyšlené chování a sociopatická kultura. To vrhá na Alzu jako firmu negativní světlo a odrazuje lidi. Lovebrand je přehnané označení.

Odpovědět »

Jan

Před 4 roky

Naprostý souhlas. V Alze jsem byl na pohovoru někdy před 8mi lety a dodnes si vybavuji, že pan Havryluk byl neskutečně namyšlený, kladl nesmyslné a naprosto zcestné dotazy a celkově to na mě udělalo dojem, že v podstatě nikoho nehledá a jen si potřebuje honit ego a urážet. No a ona pozice je volná dodnes :-)

Odpovědět »

Petr

Před 4 roky

Děkuji za rozhovor, ted už vím, že se tam nikdy hlásit nebudu. Jestli někoho fascinuje práce v chaosu, tak necht si ji užije, typická pozice pro blbé 20 leté lidi, kteří nechají se sebou zametat, za 1 rok vyhoří a stejně odejdou jinam. Přirovnávání k nějakém lovebrandu je nesmysl, jde jen o prodej elektroniky a jiného sortimentu, tudíž jen maximalizace zisku, bez žádné přidané hodnoty. Pracovat 200-300 hodin měsíčně jako ten pán, no, na druhou stranu nemít žádný soukromý život, je šílené, to není život, ale otročina, ten člověk bud bere nějaké drogy a nebo fakt nevím.

Odpovědět »

David

Před 4 roky

O náboru do Alzy jsem slyšel spoustu nepříjemných věcí a tak se nedivím, že se tam kvalitní lidi nehlásí, nebo se na pohovor nepřipravují. Pokud chtějí od lidí, aby si uměli spočítat elementární věci z businessu a příklady s pizzou a zlomky, tak si musí uvědomit, že ti lidé si pak umí spočítat, kde se jim vyplatí pracovat, co pro to obějtují a co za to. A teda nevím, ale v tom rozhovoru jsou protimluvy, který tomu image taky nepřispívají = Nemáme procesy, všechno je jednoduchý, jsme otevřený a na druhou stranu máme tvrdý KPI, všechno měříme, vyhodnocujeme a když někdo nemá výkon tak ho vyměníme. A co jsem slyšel o platových podmínkách, tak to není taky hitparáda. Aby jste dosáhli na plat včetně pohyblivé složky mzdy (což vlastně máte jinde jako fix), tak buď musíte být super efektivní a pak přijde vyhoření, nebo objetujete osobní život a budete tam 300 hodin. No někde se ten zisk a růst musí projevit.

Odpovědět »

John

Před 3 roky

znám spoustu šikovných lidí, ale ta pověst alzy je tak špatná, že i když ti lidé nemají vlastní zkušenost, vyhnou se jí obloukem, protože některý z jejcih známých ji měl. Ale když to takto chtějí dělat, jejich boj. Pak se nemůžou divit, že o šikovné lidi nezavadí (i když v alze jich pár samozřejmě pracuje)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas (ADLER): Strategie v podnikání, řízení firmy, zvládání krize

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz