Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Marek Premus: Jak řeší Alza.cz nedostatek lidí, jak dělá HR marketing a jak vypadají její pohovory

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

E-shopyVideo

Většinu firem dnes trápí nedostatek kvalitních pracovních sil. Nezaměstnanost v Česku stále klesá a ačkoliv se do Alzy ročně hlásí kolem 60 tisíc lidí, i ona má některé pracovní pozice problém obsadit.

Hostem dnešního rozhovoru je personální ředitel Alzy Marek Premus. Vyprávěl nám třeba o tom, podle čeho si Alza nové zaměstnance vybírá, na jaké otázky se ptá při pohovorech a jak v těch 60 tisících kandidátech dokáže najít ty nejlepší.

Probrali jsme i firemní procesy Alzy, u kterých se často chlubí, že je vlastně nemá. Jak se řídí chaos, který toto způsobuje? A co všechno obsahuje HR marketing jedničky české e-commerce?

Co se ve videu dozvíte?

  • Proč i lovebrand jako Alza řeší nedostatek lidí?
  • Jak vybírá ty nejlepší?
  • Co obsahují její pohovory?
  • Na jakých místech Alza potenciální zaměstnance oslovuje?
  • Co jí v rámci HR marketingu funguje nejlépe?
  • Co Marek doporučuje ostatním personalistům?
  • Co se naučil od zakladatele Alzy Aleše Zavorala?
  • A díky čemu se ve svých 27 letech stal personálním ředitelem?

Věděli jste, že nikde nenajdete tolik podrobných rozhovorů o know-how Alzy? Tady jsou další:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 25 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 4

  1. Alzák

    -

    ČR je malá, takže word of mouth dobře funguje. V případě HR marketing Alzy jsou zkušenosti co jsem slyšel hodně podobné – účelně nepříjemný náborový proces, namyšlené chování a sociopatická kultura. To vrhá na Alzu jako firmu negativní světlo a odrazuje lidi. Lovebrand je přehnané označení.

    Odpovědět
    • Jan

      -

      Naprostý souhlas. V Alze jsem byl na pohovoru někdy před 8mi lety a dodnes si vybavuji, že pan Havryluk byl neskutečně namyšlený, kladl nesmyslné a naprosto zcestné dotazy a celkově to na mě udělalo dojem, že v podstatě nikoho nehledá a jen si potřebuje honit ego a urážet. No a ona pozice je volná dodnes :-)

      Odpovědět
  2. Petr

    -

    Děkuji za rozhovor, ted už vím, že se tam nikdy hlásit nebudu. Jestli někoho fascinuje práce v chaosu, tak necht si ji užije, typická pozice pro blbé 20 leté lidi, kteří nechají se sebou zametat, za 1 rok vyhoří a stejně odejdou jinam. Přirovnávání k nějakém lovebrandu je nesmysl, jde jen o prodej elektroniky a jiného sortimentu, tudíž jen maximalizace zisku, bez žádné přidané hodnoty. Pracovat 200-300 hodin měsíčně jako ten pán, no, na druhou stranu nemít žádný soukromý život, je šílené, to není život, ale otročina, ten člověk bud bere nějaké drogy a nebo fakt nevím.

    Odpovědět
  3. David

    -

    O náboru do Alzy jsem slyšel spoustu nepříjemných věcí a tak se nedivím, že se tam kvalitní lidi nehlásí, nebo se na pohovor nepřipravují. Pokud chtějí od lidí, aby si uměli spočítat elementární věci z businessu a příklady s pizzou a zlomky, tak si musí uvědomit, že ti lidé si pak umí spočítat, kde se jim vyplatí pracovat, co pro to obějtují a co za to. A teda nevím, ale v tom rozhovoru jsou protimluvy, který tomu image taky nepřispívají = Nemáme procesy, všechno je jednoduchý, jsme otevřený a na druhou stranu máme tvrdý KPI, všechno měříme, vyhodnocujeme a když někdo nemá výkon tak ho vyměníme. A co jsem slyšel o platových podmínkách, tak to není taky hitparáda. Aby jste dosáhli na plat včetně pohyblivé složky mzdy (což vlastně máte jinde jako fix), tak buď musíte být super efektivní a pak přijde vyhoření, nebo objetujete osobní život a budete tam 300 hodin. No někde se ten zisk a růst musí projevit.

    Odpovědět

Přidejte vlastní komentář



Skrýt reklamu