Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Rozjezd podnikání

Zjisti, jak začít podnikat a usnadnit si rozjezd podnikání

Rozjezd podnikání sice není jednoduchý, na druhou stranu ale nikdy nebyl jednodušší. Založit vlastní podnikání dnes dokáže takřka každý. Je navíc úplně jedno, v čem konkrétně chcete začít podnikat.

V našich rozhovorech si můžete poslechnout zkušenosti českých a slovenských podnikatelů a zjistit, jak probíhal rozjezd jejich podnikání a co jim pomohlo dosáhnout úspěchu. Na začátek pro vás ale máme několik tipů.

První kroky

Abyste rozjeli skutečně úspěšné podnikání, nesmíte podcenit jeho přípravu. Můžete tak ušetřit spoustu času, energie, ale i peněz.

Jako první vám doporučujeme vytvořit si kvalitní byznys plán, který vám pomůže shrnout váš nápad na podnikání, zdroje, které na jeho realizaci potřebujete, a současně i potřeby vašich zákazníků a způsob, jakým je chcete uspokojit. Měl by vám také odpovědět na otázku, zda se vám skutečně podaří vydělávat peníze a kolik si za vaše služby či produkty říct.

Vytvoření byznys plánu nemusí být složité. Poslechněte si tento rozhovor a zjistěte, jak se to dělá.

Na začátku podnikání vám doporučujeme také požádat o rady zkušenější podnikatele a odborníky. Pokud se obklopíte zkušenými lidmi, můžete čerpat z jejich znalostí a know-how. Neváhejte proto oslovit ty, co podnikají v podobném oboru jako vy, a požádat je o radu. Případně poptejte zkušené specialisty na konkrétní obory, ať zbytečně neinvestujete do něčeho, co nebude fungovat.

Nebojte se věci měnit

Spousta začínajících podnikatelů příliš lpí na svém nápadu a není ochotna jej jakkoliv měnit. Zkušenosti hostů v našich rozhovorech ale potvrzují, že se jejich počáteční myšlenka mnohokrát změnila a výrazně rozvinula, než dosáhla skutečně zajímavých výsledků.

Neváhejte tedy naslouchat trhu, potřebám vašich zákazníků a radám zkušenějších. Sbírejte zpětnou vazbu, zkoušejte a experimentuje. Nebraňte se zahodit nefunkční nápady a přijít s novými. Poslechněte si také, jak se vytváří prototypy, díky kterým budete moci váš nápad otestovat snadno, rychle a bez velkých finančních investic.

Najděte si zdroje financování

Většina začínajících podnikatelů je na začátku odkázána na své vlastní zdroje, případně na peníze své rodiny, přátel a známých. O to více doporučujeme nepodcenit přípravu podnikání a vytvořit si kvalitní byznys plán, průzkum trhu a prototyp, na kterém smysluplnost a potenciál vašeho nápadu ověříte.

Inzerce

V pozdější fázi může být zajímavé zvážit mnoho dalších zdrojů financování firmy. Získat peníze na podnikání lze dneska mnoha způsoby, ať už půjde o financování od banky, crowdfundingové financování či hledání investora.

Poslechněte si, jak financovat podnikání na začátku:

Premium
david-manych-web

Finanční problémy a financování firem | David Manych (Natland)

Premium
michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

baier-rozhon-web

Vstup investora do firmy: Na co si dát pozor po právní stránce? | Martin Rozhoň & Jaroslav Baier

Jděte do akce!

Přemýšlet jen nad vlastním podnikáním nestačí. Nakonec se stejně musíte pustit do práce a začít podnikat. Poslechněte si, jak na to šli vybraní hosté našich videorozhovorů, a inspirujte se z jejich zkušeností:

radka-legerska-web

Radka Legerska: Nejčastější chyby začínajících copywriterů

Premium
jakub-jurovych-web

Investoři mimo Evropu. Jak je získalo Deepnote? | Jakub Jurových

filip-major-web

Filip Major (BUSYMAN.cz): Investoři v Česku, jejich požadavky a odvaha, tipy pro startupisty

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

pavel-kotas-web

Pavel Kotas (Previo.cz): Vývoj více produktů naráz, boj s konkurencí, procesy ve firmě

peter-varga-web

Peter Varga: Jak získat práci v lovebrandech, rozjezd podnikání, největší chyby na začátku

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

petr-macek-web

Jak propagovat službu nebo produkt?

michal-koubek-web

Cenotvorba: Jak k ní přistoupit a co podnikatelé podceňují?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
michal-zelinka-web

Biano: Budování managementu a změna strategie firmy | Michal Zelinka

Inzerce