Inzerce

Ján Simkanič (Internet Info): Jak vydělávají velká internetová média?

Ján Simkanič je výkonný ředitel společnosti Internet Info, která provozuje například servery Lupa.cz, Root.cz a Podnikatel.cz a pořádá desítky akcí, mimo jiné Czech Internet Forum nebo Křišťálovou Lupu. V září 2016 její weby navštívilo 1,3 milionu uživatelů s 9,6 miliony zobrazených stránek.

Inzerce

Profesní příběh Jána Simkaniče začíná v roce 1999, kdy začal pracovat jako publicista pro Literární noviny, Lidové noviny, Profit, Novinky.cz a další média. O rok později se stal také redaktorem serveru Měšec.cz, který provozuje společnost Internet Info. Z pozice redaktora se během tří let vypracoval na post mediálního ředitele a od roku 2006 je výkonným ředitelem.

Simkanič vystudoval ekonomii a překladatelství na Univerzitě Karlově v Praze. Je považován za duchovního otce prestižní soutěže českého internetu Křišťálová Lupa a je také předsedou Výkonné rady Sdružení pro internetový rozvoj. Má hluboký vhled do světa českých médií, a to nejen těch na internetu.

Co se dozvíte ve videu?

  • Proč weby s obrovskou návštěvností často nevydělávají peníze?
  • Co zapříčinilo krizi tištěných i webových médií?
  • Jak na webových médiích peníze vydělat?
  • Kolik stojí provoz velkého webového média?
  • Jak se český mediální svět změnil za posledních 10 let?
  • Funguje reklama na webech, jako je Lupa.cz, nebo je lepší investovat do PPC reklamy?
  • Jak dělat bannerovou a contentovou reklamu na podobných webech?
  • Proč Internet Info pořádá tolik eventů?
  • Co je pro dlouhodobé fungování webových médií nejdůležitější?
  • O jaký obsah mají uživatelé největší zájem?
  • Funguje placený obsah?
  • Jak se budou média vyvíjet do budoucna?

Ján Simkanič je také autorem publikace Mediální revoluce, kterou v rozhovoru zmiňujeme. Doporučuji si ji přečíst.

Internet Info

Společnost Internet Info byla založena v roce 1998. Jejím ředitelem a majoritním vlastníkem je Marek Antoš, který se vedle podnikání na internetu věnuje i ústavnímu právu. Ján Simkanič ve společnosti drží 4% podíl a 8 % vlastní Tomáš Krause.

Pod Internet Info spadají weby Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, Root.cz, DigiZone.cz a Vitalia.cz. Dále firma pořádá vedle Křišťálové Lupy až 40 odborných konferencí, seminářů a setkání ročně. Najdete mezi nimi třeba Czech Internet Forum, které se koná již tuto středu 12. října, Mobile Internet Forum, na které se můžete těšit 3. listopadu, konferenci WebTop100, která proběhne 15. listopadu, nedávné E-Business Forum a dále třeba Internet Advertising Conference či New Media Inspiration.

Statistiky webů Internet Info v září 2016
Server RU PV
Lupa.cz 121 361 1 013 585
Měšec.cz 287 164 1 215 192
Podnikatel.cz 237 380 853 983
DigiZone.cz 82 975 870 734
Root.cz 75 974 1 320 341
Vitalia.cz 365 916 1 688 409

Pokud byste se na konferencích Internet Info chtěli podílet, můžete. Firma aktuálně hledá programového specialistu.

124-copy
Jakub Havrlant a Robert Čásenský na jedné z konferencí Internet Info. | Zdroj: Internet Info
65-copy
Tomáš Čupr. | Zdroj: Internet Info
27-copy
Tomáš Braverman z Heureky. | Zdroj: Internet Info

Zdroje a odkazy:

Související odkazy:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

tomas-vyskocil-web

Budování velkého portálu, shánění financování, zvyšování návštěvnosti | Tomáš Vyskočil (Filmtoro)

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

daniel-fiala-2017-web

Daniel Fiala a rok 2017 DatabázeKnih.cz: Úspěch v Křištálové Lupě, rekord v návštěvnosti, soutěž pro uživatele

Právě vyšlo

petra-jelinkova-web

Rozjezd služby Rentalit, pronájem elektroniky, financování bankou | Petra Jelínková

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

ondrej-koudela-web

Krach firmy kvůli koronaviru, nový začátek | Ondřej Koudela

Nejoblíbenější

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

Komentáře

Miroslav Hora

Před 5 roky

Možná to jediné, co se ztrácí, je prostor pro neobjektivní reklamu – uřvaná sdělení, sdělení přechvalující produkt / službu atd. Například proti recenzím nic nemám, je z ní patrné, že ji člověk věnoval čas a zamyšlení, a pokud chce oslovovat čtenáře i do budoucna, musí být relativně objektivní, jinak ztratí pozornost. A zároveň to toho člověka nutí recenzovat jen produkty, co stojí za sdělení. Pokud s recenzentem ztrácím čas, dál ho sledovat ho nebudu. Naopak pokud mi ho šetří třeba selekcí blbostí a ukázáním kvalitních produktů sem s ním.

Mobilní web, pro řadu lidí je příliš drahé platit 25 až 50 % dat ze svého FUPu za reklamu, platí pak 2x – svou pozorností a svými daty, která jim chybí na to, co chtějí. Ale to je problém i určité předraženosti mobilních dat v ČR… Už dávno jsem v prohlížeči v mobilu zakázal obrázky, javascript a povolil ho jen tam, kde je to nezbytné (Mimochodem – spokojenypes.cz nedokáže dát zboží do košíku bez javascriptu, což není moc dobrá vizitka jak pro obchodníka, tak pro dodavatele eshopu, pro toho spíše.)

V ČR neznám jediné skutečně nezávislé médium, ale byl bych za něj rád. Ale tipuji, že skutečná nezávislost přijde až s masivním robotickým zpracováním zpravodajských „BIG DATA“ vestylu IBM Watson. Možná pak vzniknou zprávy na míru každému jednotlivci.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy