Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

VIDEO: Petr Mišák: Jak vybudovat magazín s 1,3 milionem návštěv měsíčně?

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Petr provozuje jeden z největších českých webů na WordPressu. Jmenuje se Svět Androida a každý měsíc dosáhne 1,3 milionu návštěv. Jak takový web vznikal a jak jeho úspěch napodobit?

Všude kolem nás slyšíme, jak je obsah důležitý. Proč bychom jej měli tvořit, jak k jeho tvorbě přistoupit a jakých pravidel se při tom držet. Možná je trochu vtipné, že gigantické obsahové weby vznikaly mnohdy „na koleni“, bez jakéhokoliv rozmyslu, ambicí a strategie.

Nenapadá mne, kdo by mi mohl na výše zmíněné otázky kolem tvorby obsahu odpovědět lépe než ten, jehož články měsíčně přilákají 1 300 000 návštěv, a to pouze v rámci webové verze webu (bez mobilní aplikace).

Petr Mišák se dnes na webu profiluje jako „manažer“ Světa Androida. Snaží se stavět do pozice vizionáře a rozbíhat nové projekty. Za sebou má 16členný tým, z čehož jsou vedle něj další 2 lidé zaměstnáni na full-time.

Inzerce

Petra jsem hodně potrápil. Podívejte se, co všechno mě zajímalo:

  • Znamená vysoká návštěvnost i vysoké zisky?
  • Jak vůbec magazín monetizují (v době natáčení byla na webu jen reklama Google AdSense)?
  • Dá se z podobného webu vybudovat seriozní byznys?
  • Jak těžké je web uživit z prodeje inzerce?
  • Odkud pramení návštěvnost webu?
  • Pomohla jim k ní placená reklama?
  • Co stojí za úspěchem webu?
  • Proč používají WordPress a neomezuje je dnes ve vývoji webu?

Zmínili jsme netradiční formy monetizace webu, ale třeba i to, jak vyhodnocují, který obsah je pro čtenáře nejzajímavější. Zabrousili jsme jak do historie webu, který vznikal jako nadšenecký projekt, tak do jeho budoucnosti.

Jelikož sám tvořím magazín a Petrova práce je pro mne jedním ze vzorů, věřím, že moje otázky mířily velmi přesně tam, kde končí nadšená tvorba magazínu a začíná řehole nad snahou ho uživit. Petr otázky neviděl předem, na vše odpovídal „z patra“ až při natáčení.

Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 si můžete stáhnout zde.

Co byste neměli minout:

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Radim Sledovat @nakousnutejabko

Před 8 roky

Je to trošku smutný stav, že tak velký projekt s vynikající návštěvnosti prakticky jednička na trhu v daném tématu a neuživí se online? Každý chce vše zadarmo a ještě vezmou adblock protože ty reklamy jsou přece otravné no ne.

Odpovědět »

Pavel Ungr Sledovat @pavelungr

Před 8 roky

Zajímavý rozhovor se zakladatelem mého oblíbeného média, jen škoda, že zmiňuje SEO v kontextu, kterému asi příliš nerozumí. SEO a obsahový marketing jsou přeci jen jedno a výsledky SEO se přeci realizují v organickém, přirozeném vyhledávání.

Odpovědět »

Miroslav Hora

Před 8 roky

Což nám ukazuje, že když se SEu nerozumí, tak se dělá správně :D. Ale tady mám ponětí, že SEO bylo myšleno v klasickém pojetí, jako odstranění překážek průchodu crawlera – googlebota, což dnes umí celkem zdatně WordPress s několika doplňky. Další věc, co SEO umí, je pomoc se strukturou webu a obsahu, ale tady se to díky vytrvalosti autorů dostalo do fáze, kdy nemusejí využívat cizí bigdata (sklik, adwords, collabim, průzkum konkurenčních webů, fb,…), ale díky té návštěvnosti mají vlastní BIGDATA. Klíčovka by jim možná pomohla nalézat další témata a dívat se i za hranice svého webu s větší objektivností. Ale data z té návštěvnosti to možná zde už hodně suplují, pokud návštěvníci Světandroida sledují i zahraničí, tak se to objeví v interním hledání, v komentářích… a pak už je to podobné jako u klíčovky, reaguji na nejhledanější a nejhodnotnější fráze a tvořím obsah. Ale ten obsah, ten mi do SEa nějak zařadit nejde, a dokonce ani do marketingu. Marketing beru jako nástroj na zlepšení dosahu nějakého obsahu, nejlépe dobrého a užitečného, ale nic víc. Ale to mi nebrání číst Váš blog, jen mám na něco jiný názor ;)

Odpovědět »

David Sledovat @KrupickaDavid

Před 8 roky

Ten bluďišťák uprostřed strašně hypnotizuje!

Odpovědět »

Macek

Před 8 roky

Ta hra po které vyskočila návštěvnost jsou pixwords. Nemyslím si že dnes by to bylo nějaké terno o tom nemluvit, konec konců kdo se podívá na G-trends vidí to jasně. Vlastní zkušenost a naprosto stejná, taky mi potom málem spadl web a vlastně ve všem souhlasím z vlastní zkušenosti se mi to potvrdilo, i když v menším měřítku samozřejmě.

Odpovědět »

Josef

Před 4 roky

Sice fajn rozhovor, ale ten začátek byly dost nesmysly. V době představení Androidu G1 rozhodně mobilní svět nevypadal tak, jak ho ten pán popsal. Asi si to už nepamatuje. Android rozhodně nepřinesl „barevné displeje“ do oboru mobilních telefonů a není pravda, že konkurence měla monochromatické displeje. Hned pak si protiřečí s Apple. To se nepovedlo.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jakub-kaderavek-web

WordPress: Jeho možnosti a napojení na další systémy | Jakub Kadeřávek

jakub-kaderavek-web

WordPress: Vyplatí se na něm vytvářet e-shop? | Jakub Kadeřávek

jakub-kaderavek-web

WordPress: Jak na něj přesunout váš web? | Jakub Kadeřávek

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

jakub-kaderavek-web

Jakub Kadeřávek: WordPress a velké weby, jeho limity a doporučení pro provozovatele webů

filip-cihal-web

Filip Číhal: Jak budovat úzce zaměřený magazín a profitovat?

david-binovec-web

David Biňovec (Automattic): Jak se vyvíjí a používá WordPress?

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek