Petr provozuje jeden z největších českých webů na WordPressu. Jmenuje se Svět Androida a každý měsíc dosáhne 1,3 milionu návštěv. Jak takový web vznikal a jak jeho úspěch napodobit?
Inzerce
Všude kolem nás slyšíme, jak je obsah důležitý. Proč bychom jej měli tvořit, jak k jeho tvorbě přistoupit a jakých pravidel se při tom držet. Možná je trochu vtipné, že gigantické obsahové weby vznikaly mnohdy „na koleni“, bez jakéhokoliv rozmyslu, ambicí a strategie.
Nenapadá mne, kdo by mi mohl na výše zmíněné otázky kolem tvorby obsahu odpovědět lépe než ten, jehož články měsíčně přilákají 1 300 000 návštěv, a to pouze v rámci webové verze webu (bez mobilní aplikace).
Petr Mišák se dnes na webu profiluje jako „manažer“ Světa Androida. Snaží se stavět do pozice vizionáře a rozbíhat nové projekty. Za sebou má 16členný tým, z čehož jsou vedle něj další 2 lidé zaměstnáni na full-time.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Petra jsem hodně potrápil. Podívejte se, co všechno mě zajímalo:
Znamená vysoká návštěvnost i vysoké zisky?
Jak vůbec magazín monetizují (v době natáčení byla na webu jen reklama Google AdSense)?
Dá se z podobného webu vybudovat seriozní byznys?
Jak těžké je web uživit z prodeje inzerce?
Odkud pramení návštěvnost webu?
Pomohla jim k ní placená reklama?
Co stojí za úspěchem webu?
Proč používají WordPress a neomezuje je dnes ve vývoji webu?
Zmínili jsme netradiční formy monetizace webu, ale třeba i to, jak vyhodnocují, který obsah je pro čtenáře nejzajímavější. Zabrousili jsme jak do historie webu, který vznikal jako nadšenecký projekt, tak do jeho budoucnosti.
Jelikož sám tvořím magazín a Petrova práce je pro mne jedním ze vzorů, věřím, že moje otázky mířily velmi přesně tam, kde končí nadšená tvorba magazínu a začíná řehole nad snahou ho uživit. Petr otázky neviděl předem, na vše odpovídal „z patra“ až při natáčení.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
WordPress: Jeho možnosti a napojení na další systémy | Jakub Kadeřávek
Je to trošku smutný stav, že tak velký projekt s vynikající návštěvnosti prakticky jednička na trhu v daném tématu a neuživí se online? Každý chce vše zadarmo a ještě vezmou adblock protože ty reklamy jsou přece otravné no ne.
Zajímavý rozhovor se zakladatelem mého oblíbeného média, jen škoda, že zmiňuje SEO v kontextu, kterému asi příliš nerozumí. SEO a obsahový marketing jsou přeci jen jedno a výsledky SEO se přeci realizují v organickém, přirozeném vyhledávání.
Což nám ukazuje, že když se SEu nerozumí, tak se dělá správně :D. Ale tady mám ponětí, že SEO bylo myšleno v klasickém pojetí, jako odstranění překážek průchodu crawlera – googlebota, což dnes umí celkem zdatně WordPress s několika doplňky. Další věc, co SEO umí, je pomoc se strukturou webu a obsahu, ale tady se to díky vytrvalosti autorů dostalo do fáze, kdy nemusejí využívat cizí bigdata (sklik, adwords, collabim, průzkum konkurenčních webů, fb,…), ale díky té návštěvnosti mají vlastní BIGDATA. Klíčovka by jim možná pomohla nalézat další témata a dívat se i za hranice svého webu s větší objektivností. Ale data z té návštěvnosti to možná zde už hodně suplují, pokud návštěvníci Světandroida sledují i zahraničí, tak se to objeví v interním hledání, v komentářích… a pak už je to podobné jako u klíčovky, reaguji na nejhledanější a nejhodnotnější fráze a tvořím obsah. Ale ten obsah, ten mi do SEa nějak zařadit nejde, a dokonce ani do marketingu. Marketing beru jako nástroj na zlepšení dosahu nějakého obsahu, nejlépe dobrého a užitečného, ale nic víc. Ale to mi nebrání číst Váš blog, jen mám na něco jiný názor ;)
Ta hra po které vyskočila návštěvnost jsou pixwords. Nemyslím si že dnes by to bylo nějaké terno o tom nemluvit, konec konců kdo se podívá na G-trends vidí to jasně. Vlastní zkušenost a naprosto stejná, taky mi potom málem spadl web a vlastně ve všem souhlasím z vlastní zkušenosti se mi to potvrdilo, i když v menším měřítku samozřejmě.
Sice fajn rozhovor, ale ten začátek byly dost nesmysly. V době představení Androidu G1 rozhodně mobilní svět nevypadal tak, jak ho ten pán popsal. Asi si to už nepamatuje. Android rozhodně nepřinesl „barevné displeje“ do oboru mobilních telefonů a není pravda, že konkurence měla monochromatické displeje. Hned pak si protiřečí s Apple. To se nepovedlo.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Radim Sledovat @nakousnutejabko
Před 8 roky
Je to trošku smutný stav, že tak velký projekt s vynikající návštěvnosti prakticky jednička na trhu v daném tématu a neuživí se online? Každý chce vše zadarmo a ještě vezmou adblock protože ty reklamy jsou přece otravné no ne.
Odpovědět »
Pavel Ungr Sledovat @pavelungr
Před 7 roky
Zajímavý rozhovor se zakladatelem mého oblíbeného média, jen škoda, že zmiňuje SEO v kontextu, kterému asi příliš nerozumí. SEO a obsahový marketing jsou přeci jen jedno a výsledky SEO se přeci realizují v organickém, přirozeném vyhledávání.
Odpovědět »
Miroslav Hora
Před 7 roky
Což nám ukazuje, že když se SEu nerozumí, tak se dělá správně :D. Ale tady mám ponětí, že SEO bylo myšleno v klasickém pojetí, jako odstranění překážek průchodu crawlera – googlebota, což dnes umí celkem zdatně WordPress s několika doplňky. Další věc, co SEO umí, je pomoc se strukturou webu a obsahu, ale tady se to díky vytrvalosti autorů dostalo do fáze, kdy nemusejí využívat cizí bigdata (sklik, adwords, collabim, průzkum konkurenčních webů, fb,…), ale díky té návštěvnosti mají vlastní BIGDATA. Klíčovka by jim možná pomohla nalézat další témata a dívat se i za hranice svého webu s větší objektivností. Ale data z té návštěvnosti to možná zde už hodně suplují, pokud návštěvníci Světandroida sledují i zahraničí, tak se to objeví v interním hledání, v komentářích… a pak už je to podobné jako u klíčovky, reaguji na nejhledanější a nejhodnotnější fráze a tvořím obsah. Ale ten obsah, ten mi do SEa nějak zařadit nejde, a dokonce ani do marketingu. Marketing beru jako nástroj na zlepšení dosahu nějakého obsahu, nejlépe dobrého a užitečného, ale nic víc. Ale to mi nebrání číst Váš blog, jen mám na něco jiný názor ;)
Odpovědět »
David Sledovat @KrupickaDavid
Před 7 roky
Ten bluďišťák uprostřed strašně hypnotizuje!
Odpovědět »
Macek
Před 7 roky
Ta hra po které vyskočila návštěvnost jsou pixwords. Nemyslím si že dnes by to bylo nějaké terno o tom nemluvit, konec konců kdo se podívá na G-trends vidí to jasně. Vlastní zkušenost a naprosto stejná, taky mi potom málem spadl web a vlastně ve všem souhlasím z vlastní zkušenosti se mi to potvrdilo, i když v menším měřítku samozřejmě.
Odpovědět »
Josef
Před 3 roky
Sice fajn rozhovor, ale ten začátek byly dost nesmysly. V době představení Androidu G1 rozhodně mobilní svět nevypadal tak, jak ho ten pán popsal. Asi si to už nepamatuje. Android rozhodně nepřinesl „barevné displeje“ do oboru mobilních telefonů a není pravda, že konkurence měla monochromatické displeje. Hned pak si protiřečí s Apple. To se nepovedlo.
Odpovědět »