Poslechněte si 175 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.
Petr provozuje jeden z největších českých webů na WordPressu. Jmenuje se Svět Androida a každý měsíc dosáhne 1,3 milionu návštěv. Jak takový web vznikal a jak jeho úspěch napodobit?
Všude kolem nás slyšíme, jak je obsah důležitý. Proč bychom jej měli tvořit, jak k jeho tvorbě přistoupit a jakých pravidel se při tom držet. Možná je trochu vtipné, že gigantické obsahové weby vznikaly mnohdy „na koleni“, bez jakéhokoliv rozmyslu, ambicí a strategie.
Nenapadá mne, kdo by mi mohl na výše zmíněné otázky kolem tvorby obsahu odpovědět lépe než ten, jehož články měsíčně přilákají 1 300 000 návštěv, a to pouze v rámci webové verze webu (bez mobilní aplikace).
Petr Mišák se dnes na webu profiluje jako „manažer“ Světa Androida. Snaží se stavět do pozice vizionáře a rozbíhat nové projekty. Za sebou má 16členný tým, z čehož jsou vedle něj další 2 lidé zaměstnáni na full-time.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Petra jsem hodně potrápil. Podívejte se, co všechno mě zajímalo:
Zmínili jsme netradiční formy monetizace webu, ale třeba i to, jak vyhodnocují, který obsah je pro čtenáře nejzajímavější. Zabrousili jsme jak do historie webu, který vznikal jako nadšenecký projekt, tak do jeho budoucnosti.
Jelikož sám tvořím magazín a Petrova práce je pro mne jedním ze vzorů, věřím, že moje otázky mířily velmi přesně tam, kde končí nadšená tvorba magazínu a začíná řehole nad snahou ho uživit. Petr otázky neviděl předem, na vše odpovídal „z patra“ až při natáčení.
Rozhovor najdete i na iTunes. MP3 si můžete stáhnout zde.
Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 6 měsíců
Před 6 měsíců
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Radim Sledovat @nakousnutejabko
Před 7 roky
Je to trošku smutný stav, že tak velký projekt s vynikající návštěvnosti prakticky jednička na trhu v daném tématu a neuživí se online? Každý chce vše zadarmo a ještě vezmou adblock protože ty reklamy jsou přece otravné no ne.
Odpovědět »
Pavel Ungr Sledovat @pavelungr
Před 7 roky
Zajímavý rozhovor se zakladatelem mého oblíbeného média, jen škoda, že zmiňuje SEO v kontextu, kterému asi příliš nerozumí. SEO a obsahový marketing jsou přeci jen jedno a výsledky SEO se přeci realizují v organickém, přirozeném vyhledávání.
Odpovědět »
Miroslav Hora
Před 7 roky
Což nám ukazuje, že když se SEu nerozumí, tak se dělá správně :D. Ale tady mám ponětí, že SEO bylo myšleno v klasickém pojetí, jako odstranění překážek průchodu crawlera – googlebota, což dnes umí celkem zdatně WordPress s několika doplňky. Další věc, co SEO umí, je pomoc se strukturou webu a obsahu, ale tady se to díky vytrvalosti autorů dostalo do fáze, kdy nemusejí využívat cizí bigdata (sklik, adwords, collabim, průzkum konkurenčních webů, fb,…), ale díky té návštěvnosti mají vlastní BIGDATA. Klíčovka by jim možná pomohla nalézat další témata a dívat se i za hranice svého webu s větší objektivností. Ale data z té návštěvnosti to možná zde už hodně suplují, pokud návštěvníci Světandroida sledují i zahraničí, tak se to objeví v interním hledání, v komentářích… a pak už je to podobné jako u klíčovky, reaguji na nejhledanější a nejhodnotnější fráze a tvořím obsah. Ale ten obsah, ten mi do SEa nějak zařadit nejde, a dokonce ani do marketingu. Marketing beru jako nástroj na zlepšení dosahu nějakého obsahu, nejlépe dobrého a užitečného, ale nic víc. Ale to mi nebrání číst Váš blog, jen mám na něco jiný názor ;)
Odpovědět »
David Sledovat @KrupickaDavid
Před 7 roky
Ten bluďišťák uprostřed strašně hypnotizuje!
Odpovědět »
Macek
Před 7 roky
Ta hra po které vyskočila návštěvnost jsou pixwords. Nemyslím si že dnes by to bylo nějaké terno o tom nemluvit, konec konců kdo se podívá na G-trends vidí to jasně. Vlastní zkušenost a naprosto stejná, taky mi potom málem spadl web a vlastně ve všem souhlasím z vlastní zkušenosti se mi to potvrdilo, i když v menším měřítku samozřejmě.
Odpovědět »
Josef
Před 3 roky
Sice fajn rozhovor, ale ten začátek byly dost nesmysly. V době představení Androidu G1 rozhodně mobilní svět nevypadal tak, jak ho ten pán popsal. Asi si to už nepamatuje. Android rozhodně nepřinesl „barevné displeje“ do oboru mobilních telefonů a není pravda, že konkurence měla monochromatické displeje. Hned pak si protiřečí s Apple. To se nepovedlo.
Odpovědět »