Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

VIDEO: Michal Finta o marketingu DámeJídlo.cz a RFM modelu

Vezmi si to s sebou. Rozhovor najdeš i jako podcast: Spotify iTunes Google Podcasty
Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Poslechněte si 175 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.

Zjistit více

Když jsem poprvé přijel do pražské centrály Dáme jídlo, paní na recepci mne hned poslala kamsi ke kurýrům. Když jsem jí řekl, že jdu za marketingovým ředitelem, vyvalila oči a řekla: „Jo, to je jiná, to musíte do šestýho patra.“

Inzerce

Nedivím se jí. Nejúspěšnější česká food-delivery služba, která mimochodem náhodně sídlí nedaleko Čuprovy ulice, hledá nové kurýry neustále. Měsíčně přes ni totiž projde přes 190 000 objednávek od 85 000 zákazníků, z čehož 40 000 objednávek rozvezou přímo auta s logem Dáme jídlo.

„Snažíme se, aby to bylo co nejjednodušší. Proto tlačíme zákazníky k tomu, aby si objednávali jen přes web, a ne třeba po telefonu. Chceme být hodně prozákaznický, ale čím víc máte objednávek, tím je to těžší a těžší,“ říká Michal Finta, který v Dáme jídlo pracuje od července 2014 a vede celý jeho marketing.

Teď je jeho největší výzvou Slovensko. Tam Dáme jídlo vstoupilo o prázdninách tohoto roku a zatím se hodně seznamuje s tamním trhem, který má podle všeho s tím českým společné jen to, že se řeči obou národů velmi podobají. „Naše plány plníme, ale moje osobní, které jsem si před expanzí stanovil, bohužel ne,“ přiznává Michal a začíná mi vysvětlovat, v čem všem je slovenský zákazník odlišný od toho českého. Poslechnout si to můžete na videu.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Prostory firemní centrály nejsou zas tak moc obrovské, což mne překvapilo. Ve skutečnosti těch 170 000 objednávek měsíčně vyřizuje asi 6členný tým, který odpovídá na dotazy a reklamace zákazníků.

Největší fofry zažívají mezi 10:30 a 13:00 hodinou a potom mezi 17:00 a 20:00 večer. „Zákaznické nás často proklíná, protože jsme všude. Máme bannery, jsme na Facebooku, jedeme e-mailing. Využíváme vlastně všechny kanály a možnosti, které online prostředí nabízí. Když vyhlásíme nějakou akci, oslovíme spoustu lidí a někdo se z nich určitě ozve i zákaznické podpoře. A to potom nestíhají,“ říká s potutelným úsměvem na tváři Michal.

Firemní statistiky ale nejsou to, proč jsem chtěl s Michalem natočit rozhovor. Před natáčením jsme se spolu sešli celkem dvakrát a prozradil mi, že zrovna zkouší něco nového. Něco, co jim pomůže lépe segmentovat své zákazníky a efektivněji je oslovit. Po pár měsících už má první data a zkušenosti, o které se se mnou rozhodl podělit.

Hned jak jsem k nim přišel, ukázal mi persony, které předkládá k nastudování každému, kdo přijde do jeho týmu. Rozebrali jsme, jak je dávali dohromady, jak zákazníky posléze oslovují a co jim pomáhá zvyšovat počet opakovaných objednávek.

Shodli jsme se, že poznatky služby Dáme jídlo nemusí být účinné jen pro food-delivery služby, ale i pro spoustu e-shopů a služeb. Konec konců, Dáme jídlo je spíš služba než e-shop, i když to každý vidí jinak.

Ve videu se tedy dozvíte:

  • Jak to vypadá v kancelářích Dáme jídlo?
  • Jak se dělá marketing food-delivery služby?
  • Co jsou to persony, jak s nimi pracovat a jak to vypadá v praxi?
  • Co je to RMF model a jak pomůže vašemu byznysu?
  • Jak vypadá vstup na slovenský trh a v čem se Slováci liší od Čechů?
  • Jak v Dáme jídlo vyhodnocují bannerové kampaně a proč mají tak ošklivé bannery?
  • A mnoho dalšího.

Co byste neměli přehlédnout:

Jak vypadají persony Dáme jídlo?

Od Michala jsem dostal svolení publikovat následující fotku, která vám alespoň částečně přiblíží, jak vypadají persony, které nám při rozhovoru ležely na stole.

DameJidlo.cz
Persony Dáme jídlo.

A co ty jejich ošklivé bannery?

Možná jste si všimli, že Dáme jídlo často pouští ven hodně ošklivé bannery. Jak by taky ne, když jim i interně říkají „ugly bannery“. Má to ale svůj důvod, který se dozvíte ve videu. Zajímavý ale není jen design, ale i vhodné použití slov, a to ve správnou dobu.

Dáme jídlo
Takto vypadá jede z „ugly bannerů“ Dáme jídla.
DámeJídlo.cz
A takto vypadá jeho heatmapa. Všimněte si toho, kolik lidí reálně kliká na call-to-action prvek. Máte ho tedy i na svých bannerech?
DámeJídlo.cz
Jedna z dalších kreativ. Občas se říká, že světlé bannery nefungují. Ale jo, fungují…
DámeJídlo
I modrý podtržený odkaz v banneru může přilákat pozornost.
damejidlo.cz
Nazvali byste grafiku tohoto banneru „moderní“? Protože slovo „moderní“ se vyskytuje v mnoha poptávkách, které grafici dostávají.
Reklamní bannery
Kam jste se na tom banneru jako první podívali vy?
Banner DámeJídlo.cz
Slovo hlad prý přitahuje pozornost, čemuž nasvědčuje i skutečnost, že tento banner má konverzní poměr 1,56 %.
Banner DámeJídlo.cz
Ve videu Michal mluví o tom, proč je jedno slovo tak důležité.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

Premium
martina-bechynova-web

Platí na sítích „náš zákazník, náš pán“? Nastavte komunikaci jako Liftago | Martina Bechyňová

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

Právě vyšlo

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

DJ

Před 7 roky

Sleduji MP často a toto byl jeden z nejhodnotnějších rozhovorů. Jirko, celkově vedete rozhovory skvěle a příjemně :-). Vaše otázky jsou většinou ty, na které bych se zeptal i já, což znamená že jsou správně zvědavé! Sice si myslím, že formát videa je pro vás zbytečný, ale třeba v tom je něco skrytého. Já si vás nejvíce užívám skrz Podcast Republic na mobilu :-)! Děkuji za vaši práci!

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Inzerce