Když jsem poprvé přijel do pražské centrály Dáme jídlo, paní na recepci mne hned poslala kamsi ke kurýrům. Když jsem jí řekl, že jdu za marketingovým ředitelem, vyvalila oči a řekla: „Jo, to je jiná, to musíte do šestýho patra.“
Nedivím se jí. Nejúspěšnější česká food-delivery služba, která mimochodem náhodně sídlí nedaleko Čuprovy ulice, hledá nové kurýry neustále. Měsíčně přes ni totiž projde přes 190 000 objednávek od 85 000 zákazníků, z čehož 40 000 objednávek rozvezou přímo auta s logem Dáme jídlo.
„Snažíme se, aby to bylo co nejjednodušší. Proto tlačíme zákazníky k tomu, aby si objednávali jen přes web, a ne třeba po telefonu. Chceme být hodně prozákaznický, ale čím víc máte objednávek, tím je to těžší a těžší,“ říká Michal Finta, který v Dáme jídlo pracuje od července 2014 a vede celý jeho marketing.
Teď je jeho největší výzvou Slovensko. Tam Dáme jídlo vstoupilo o prázdninách tohoto roku a zatím se hodně seznamuje s tamním trhem, který má podle všeho s tím českým společné jen to, že se řeči obou národů velmi podobají. „Naše plány plníme, ale moje osobní, které jsem si před expanzí stanovil, bohužel ne,“ přiznává Michal a začíná mi vysvětlovat, v čem všem je slovenský zákazník odlišný od toho českého. Poslechnout si to můžete na videu.
Prostory firemní centrály nejsou zas tak moc obrovské, což mne překvapilo. Ve skutečnosti těch 170 000 objednávek měsíčně vyřizuje asi 6členný tým, který odpovídá na dotazy a reklamace zákazníků.
Největší fofry zažívají mezi 10:30 a 13:00 hodinou a potom mezi 17:00 a 20:00 večer. „Zákaznické nás často proklíná, protože jsme všude. Máme bannery, jsme na Facebooku, jedeme e-mailing. Využíváme vlastně všechny kanály a možnosti, které online prostředí nabízí. Když vyhlásíme nějakou akci, oslovíme spoustu lidí a někdo se z nich určitě ozve i zákaznické podpoře. A to potom nestíhají,“ říká s potutelným úsměvem na tváři Michal.
Firemní statistiky ale nejsou to, proč jsem chtěl s Michalem natočit rozhovor. Před natáčením jsme se spolu sešli celkem dvakrát a prozradil mi, že zrovna zkouší něco nového. Něco, co jim pomůže lépe segmentovat své zákazníky a efektivněji je oslovit. Po pár měsících už má první data a zkušenosti, o které se se mnou rozhodl podělit.
Hned jak jsem k nim přišel, ukázal mi persony, které předkládá k nastudování každému, kdo přijde do jeho týmu. Rozebrali jsme, jak je dávali dohromady, jak zákazníky posléze oslovují a co jim pomáhá zvyšovat počet opakovaných objednávek.
Shodli jsme se, že poznatky služby Dáme jídlo nemusí být účinné jen pro food-delivery služby, ale i pro spoustu e-shopů a služeb. Konec konců, Dáme jídlo je spíš služba než e-shop, i když to každý vidí jinak.
Od Michala jsem dostal svolení publikovat následující fotku, která vám alespoň částečně přiblíží, jak vypadají persony, které nám při rozhovoru ležely na stole.
Možná jste si všimli, že Dáme jídlo často pouští ven hodně ošklivé bannery. Jak by taky ne, když jim i interně říkají „ugly bannery“. Má to ale svůj důvod, který se dozvíte ve videu. Zajímavý ale není jen design, ale i vhodné použití slov, a to ve správnou dobu.
Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.
Před 5 dny
Před 5 dny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 3 týdny
Před 3 týdny
DJ
Před 9 roky
Sleduji MP často a toto byl jeden z nejhodnotnějších rozhovorů. Jirko, celkově vedete rozhovory skvěle a příjemně :-). Vaše otázky jsou většinou ty, na které bych se zeptal i já, což znamená že jsou správně zvědavé! Sice si myslím, že formát videa je pro vás zbytečný, ale třeba v tom je něco skrytého. Já si vás nejvíce užívám skrz Podcast Republic na mobilu :-)! Děkuji za vaši práci!
Odpovědět »