Když jsem poprvé přijel do pražské centrály Dáme jídlo, paní na recepci mne hned poslala kamsi ke kurýrům. Když jsem jí řekl, že jdu za marketingovým ředitelem, vyvalila oči a řekla: „Jo, to je jiná, to musíte do šestýho patra.“
Inzerce
Nedivím se jí. Nejúspěšnější česká food-delivery služba, která mimochodem náhodně sídlí nedaleko Čuprovy ulice, hledá nové kurýry neustále. Měsíčně přes ni totiž projde přes 190 000 objednávek od 85 000 zákazníků, z čehož 40 000 objednávek rozvezou přímo auta s logem Dáme jídlo.
„Snažíme se, aby to bylo co nejjednodušší. Proto tlačíme zákazníky k tomu, aby si objednávali jen přes web, a ne třeba po telefonu. Chceme být hodně prozákaznický, ale čím víc máte objednávek, tím je to těžší a těžší,“ říká Michal Finta, který v Dáme jídlo pracuje od července 2014 a vede celý jeho marketing.
Teď je jeho největší výzvou Slovensko. Tam Dáme jídlo vstoupilo o prázdninách tohoto roku a zatím se hodně seznamuje s tamním trhem, který má podle všeho s tím českým společné jen to, že se řeči obou národů velmi podobají. „Naše plány plníme, ale moje osobní, které jsem si před expanzí stanovil, bohužel ne,“ přiznává Michal a začíná mi vysvětlovat, v čem všem je slovenský zákazník odlišný od toho českého. Poslechnout si to můžete na videu.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Prostory firemní centrály nejsou zas tak moc obrovské, což mne překvapilo. Ve skutečnosti těch 170 000 objednávek měsíčně vyřizuje asi 6členný tým, který odpovídá na dotazy a reklamace zákazníků.
Největší fofry zažívají mezi 10:30 a 13:00 hodinou a potom mezi 17:00 a 20:00 večer. „Zákaznické nás často proklíná, protože jsme všude. Máme bannery, jsme na Facebooku, jedeme e-mailing. Využíváme vlastně všechny kanály a možnosti, které online prostředí nabízí. Když vyhlásíme nějakou akci, oslovíme spoustu lidí a někdo se z nich určitě ozve i zákaznické podpoře. A to potom nestíhají,“ říká s potutelným úsměvem na tváři Michal.
Firemní statistiky ale nejsou to, proč jsem chtěl s Michalem natočit rozhovor. Před natáčením jsme se spolu sešli celkem dvakrát a prozradil mi, že zrovna zkouší něco nového. Něco, co jim pomůže lépe segmentovat své zákazníky a efektivněji je oslovit. Po pár měsících už má první data a zkušenosti, o které se se mnou rozhodl podělit.
Hned jak jsem k nim přišel, ukázal mi persony, které předkládá k nastudování každému, kdo přijde do jeho týmu. Rozebrali jsme, jak je dávali dohromady, jak zákazníky posléze oslovují a co jim pomáhá zvyšovat počet opakovaných objednávek.
Shodli jsme se, že poznatky služby Dáme jídlo nemusí být účinné jen pro food-delivery služby, ale i pro spoustu e-shopů a služeb. Konec konců, Dáme jídlo je spíš služba než e-shop, i když to každý vidí jinak.
Ve videu se tedy dozvíte:
Jak to vypadá v kancelářích Dáme jídlo?
Jak se dělá marketing food-delivery služby?
Co jsou to persony, jak s nimi pracovat a jak to vypadá v praxi?
Co je to RMF model a jak pomůže vašemu byznysu?
Jak vypadá vstup na slovenský trh a v čem se Slováci liší od Čechů?
Jak v Dáme jídlo vyhodnocují bannerové kampaně a proč mají tak ošklivé bannery?
Od Michala jsem dostal svolení publikovat následující fotku, která vám alespoň částečně přiblíží, jak vypadají persony, které nám při rozhovoru ležely na stole.
Persony Dáme jídlo.
A co ty jejich ošklivé bannery?
Možná jste si všimli, že Dáme jídlo často pouští ven hodně ošklivé bannery. Jak by taky ne, když jim i interně říkají „ugly bannery“. Má to ale svůj důvod, který se dozvíte ve videu. Zajímavý ale není jen design, ale i vhodné použití slov, a to ve správnou dobu.
Takto vypadá jede z „ugly bannerů“ Dáme jídla.A takto vypadá jeho heatmapa. Všimněte si toho, kolik lidí reálně kliká na call-to-action prvek. Máte ho tedy i na svých bannerech?Jedna z dalších kreativ. Občas se říká, že světlé bannery nefungují. Ale jo, fungují…I modrý podtržený odkaz v banneru může přilákat pozornost.Nazvali byste grafiku tohoto banneru „moderní“? Protože slovo „moderní“ se vyskytuje v mnoha poptávkách, které grafici dostávají.Kam jste se na tom banneru jako první podívali vy?Slovo hlad prý přitahuje pozornost, čemuž nasvědčuje i skutečnost, že tento banner má konverzní poměr 1,56 %.Ve videu Michal mluví o tom, proč je jedno slovo tak důležité.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra
Sleduji MP často a toto byl jeden z nejhodnotnějších rozhovorů. Jirko, celkově vedete rozhovory skvěle a příjemně :-). Vaše otázky jsou většinou ty, na které bych se zeptal i já, což znamená že jsou správně zvědavé! Sice si myslím, že formát videa je pro vás zbytečný, ale třeba v tom je něco skrytého. Já si vás nejvíce užívám skrz Podcast Republic na mobilu :-)! Děkuji za vaši práci!
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
DJ
Před 8 roky
Sleduji MP často a toto byl jeden z nejhodnotnějších rozhovorů. Jirko, celkově vedete rozhovory skvěle a příjemně :-). Vaše otázky jsou většinou ty, na které bych se zeptal i já, což znamená že jsou správně zvědavé! Sice si myslím, že formát videa je pro vás zbytečný, ale třeba v tom je něco skrytého. Já si vás nejvíce užívám skrz Podcast Republic na mobilu :-)! Děkuji za vaši práci!
Odpovědět »