Hodinu a 47 minut dlouhé video? Zbláznili jste se? Nezbláznili! Jenom jsem nevěděl, kdy Mária v jeho inspirativním povídání useknout, kterou část z rozhovoru odstranit a o jaký obsah vás tak připravit. Nakonec jsem se na to vykašlal a vy se teď můžete podívat na celý rozhovor bez jediného střihu. Proč?
Inzerce
Protože moje pozvání přijal právě Mário Roženský. Jeden z nejpopulárnějších českých internetových podnikatelů. Když jsem na Twitteru oznámil, že se chystám s Máriem natáčet, podnikatel a investor Martin Kysela reagoval slovy, že právě Mário je jedním z nejkvalitnějších českých zdrojů o podnikání.
Mário aktivně píše svůj blog, kde se otevřeně dělí o svoje úspěchy i neúspěchy při budování projektů. Mezi ty patří zejména AffilBox, nástroj, díky kterému můžete otevřít vlastní affiliate program. Druhým nástrojem je SupportBox, prostřednictvím kterého zase můžete zefektivnit svou zákaznickou podporu.
Co se ve videu dozvíte?
Kdy je ideální věk na začátek podnikání?
Proč Affilbox na začátku nikdo nechtěl a co to změnilo?
V jaký moment začalo jeho podnikání růst?
Proč Mário nikdy neoslovil investora a jak svoje podnikání financoval?
Co přivádí až třetinu zákazníků AffilBoxu?
Po jak dlouhé době se z AffilBox vyklubal skutečný byznys?
Co by se měl každý začínající podnikatel naučit?
Jak přijít na nápad na podnikání?
Jaké si dávat vpodnikání cíle?
Jak neměnit svůj čas za peníze?
Proč vás lidé na jednu stranu zdržují, na druhou stranu je potřebujete?
Co dělat, když váš produkt nikdo nehledá?
A mnoho dalšího. Podrobně jsme probrali několik témat. Poslech rozhovoru doporučuji zejména začínajícím podnikatelům a těm, kteří chtějí svoje podnikání posunout na vyšší úroveň. Věřím, že vám naše povídání pomůže trochu lépe nastavit váš mindset a třeba i změnit váš přístup.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Mário Roženský: Držím palce každému, kdo chce začít podnikat. Nikdy to nebylo jednodušší a dostupnější. Současně ale ani složitější a náročnější. Když jsem začínal podnikat já, připojoval jsem se na internet přes modem a na českém internetu se velmi těžko hledaly užitečné informace. Dnes je jich dostatek, stačí jen vyfiltrovat ty relevantní.
Před 10 lety jsem měl PC s Windows, musel jsem koupit MS office asi za 7.000 Kč a spoustu dalšího krabicového software. Dnes jsou tyto aplikace dostupné zdarma, a to i na cestách v tabletu. Stejně tak jde řídit podnikání z mobilního zařízení. Kdekoliv na světě. Na dvě kliknutí se člověk připojí do svého účetnictví, do e-mailu, do kanceláře a je jedno, kde se nachází. Zda doma v posteli, nebo na pláži v Karibiku. A vše je zdarma, nebo maximálně stojí pár stovek za měsíc. Žádné obrovské investice nejsou potřeba.
Kdybych dnes znovu začínal a nevěděl, jak na to, snažil bych se co nejrychleji naučit se přistupovat kriticky k informacím, které jsou dostupné. Učil bych se je filtrovat a uvádět do praxe. Během pár dalších let se exponenciálně zvýší množství informací, které se na nás bude valit. Ale pouze pár procent z nich je relevantních. Je důležité je rozpoznat.
K tomu mohou posloužit lidé, kteří jsou kousek před vámi. Tito lidé si již prošli tím, co nyní řešíte vy, a výrazně vám tedy urychlí váš růst. Doporučí vám pouze relevantní knihy ke čtení, články na internetu, firmy a jednotlivce, se kterými spolupracovat, apod. Je jedno, zda je nazvete mentory či kamarády. Najděte si je.
Druhým skvělým nástrojem, který mi ohromně pomáhá růst, je mastermind skupina. Je to setkání (online či offline) 4 až 5 lidí, kteří řeší obdobné věci a jsou na podobné úrovni ve svém podnikání. Během 1 až 1.5hodinového setkání (týdně) každý řekne, co řeší, co se mu podařilo, co mu nefungovalo, jakou knihu přečetl, co si z ní vzal. Případně lze sdílet také různé výukové materiály, softwarové nástroje apod. A tím si snížit náklady. Při hledání lidí do skupiny doporučuji najít si takovou skupinu, aby ostatní byli lehce před vámi a pomohli vám vyrůst.
Byť jsem nikdy nebyl zaměstnaný, tak dnes vidím, že to není až tak špatná cesta. Pokud si vyberete společnost, která dělá to, co chcete v budoucnu dělat vy, můžete se přiučit, jak to dělat či nedělat, a ještě za to budete placeni. Samozřejmě musíte být pro firmu přínosem. Je zde velmi důležité vybrat si tu správnou firmu. Pokud chcete dělat softwarový startup, tak práce na pokladně v bance vám v tom moc nepomůže.
No a jednou z nejdůležitějších věcí je výdrž. Nehledejte pasivní příjem. Budujte firmu minimálně na 3 až 5 let, spíše na 10. Uvidíte, že ta firma bude mnohem lepší a hezčí, než když chcete jen rychle vydělat nyní. Já jsem kdysi uvažoval, jak rychle dostat peníze teď hned. Když se mi nějaký miniprojekt rozjel, hned jsem ho prodával a těšil jsem se z pár tisíc na účtu. Dnes to směřuji přesně opačně. Prodávat nechci, líbí se mi, jak to celé funguje a jak se drobnými úpravami dá docílit obrovské změny. Ten pasivní příjem se dostaví právě po čase formou lidí a systémů ve firmě, které budou skvěle fungovat a rozvíjet podnikání za vás.
A myslete také na to, že nikdo není neporazitelný. Podnikání lítá nahoru a dolů. Jeden měsíc se těšíte z rekordních zisků a druhý měsíc vám odejde největší klient. Buďte na to připraveni. Já jsem takto přecenil své síly na přelomu let 2014 a 2015 a celý rok mi trvalo dát vše do pořádku. Více jsem se o tom rozepsal u mě na blogu – Jak jsem téměř zkrachoval.
Na svém blogu píšu o podnikání a o tom, co zrovna řeším:
Podcasty – nyní je sice už nenatáčím tak často, ale stále je v nich mnoho zajímavých informací
Dost často dostávám dotazy na aplikace, které využívám pro řízení firmy. Tady jsou:
Slack
Protože mám remote firmu a nemáme společné kanceláře, tato aplikace je naší kanceláří. Každý den ráno se připojíme a když něco potřebujeme vyřešit nebo se jen pobavit, máme kde. Mám zde napojené také všechny ostatní aplikace a služby, co používáme. Takže na jednom místě vidím, když mi napíše zákazník na podporu, když někdo uhradí fakturu, když kolegové nastadí novou verzi aplikace apod.
Trello
Skvělá jednoduchá aplikace, kterou využíváme pro řízení projektů.
SupportBox
Aplikace z naší vlastní tvorby, kterou využíváme pro e-mailovou podporu zákazníků. Denně nám přijde přes 100 e-mailů. Máme spoustu věcí automatizovaných a propojených, takže odpovídání zabere jen zlomek času.
Intercom
Aplikace, kterou využíváme pro chat se zákazníky a zasílání chytrých e-mailů dle akcí uživatelů přímo v aplikaci.
SmartEmailing
Používáme pro komunikaci s e-mailovou databází. Máme nastaven automatický systém, který přezdíváme Mašinka a který se stará automaticky o zákazníky, prodává jim produkty apod.
Tyto aplikace jsou naprosto klíčové. Bez nich by se mé podnikání rozpadlo. Všechny ty aplikace jsou v Cloudu, takže není problém je obsluhovat z tabletu kdekoliv na cestě.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nechtěli byste přidat sekci o investicích? Zatoulal jsem se na jeden web a dost mě zaujali akcie. Něco jsem si na tom webu (tady http://www.investice.cz/akcie/t99/) přečetl. Každopádně se mi moc líbí vaše články a určitě bych uvítal nějaký úvod do problematiky i od vás :)
Takhle by měl vypadat každý rozhovor :) Líbilo se mi, že to šlo vážně do hloubky, a že jsi všechno dořešil a na vše se doptal, když to nebylo jasné. Pro mě určitě nejlepší rozhovor co sem viděl, nejen na MP :) A oceňuji, že host otevřeně povídá o celé své cestě v podnikání.
Supr rozhovor, kvůli jeho délce jsem si na něj dělal čas několik dní a vyplatilo se :-) Jen bych se rád zeptat, jak se říká té „konferenci“, o které se mluvilo, že se pár lidí potká vždy v pondělí na Skype a řeknou si co minulý týden dělali v online? Nemůžu to už podruhé v rozhovoru najít a nechce se mě dívat 2 hodiny znovu :-) Díky moc.
Honzo, asi myslíš mastermind skupiny, že? :-) Na toto téma připravujeme velký textový rozhovor. Pokud vše vyjde, měl by vyjít příští týden, případně přespříští.
Naprosto úžasné video. Hodně se zabývám webináři, on-line kurzy a sleduji videa o podnikání, ale některá jsou lepší, jiná horší, ale toto video je naprostá pecka. Video jsem doslova hltala a po jeho skončení jsem si s povzdechem řekla, že je škoda, že to nemá další části. Mário Roženský je prostě skvělý, jak jednoduše, přímočaře a zároveň skromně sděluje svoje zkušenosti. Myslím, že je škoda, aby se věnoval jenom affiliate marketingu. Měl by školit začínající a zkušenější podnikatele, má ostatním hodně co předat. Opravdu velmi děkuji za tento rozhovor….. Právě jsem se stala fanouškem Mária Roženského. :-)
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Tomáš Procházka Sledovat @ndxefs
Před 8 roky
Super rozhovor, díky za něj!
Odpovědět »
Milan Novacek
Před 8 roky
Nechtěli byste přidat sekci o investicích? Zatoulal jsem se na jeden web a dost mě zaujali akcie. Něco jsem si na tom webu (tady http://www.investice.cz/akcie/t99/) přečetl. Každopádně se mi moc líbí vaše články a určitě bych uvítal nějaký úvod do problematiky i od vás :)
Odpovědět »
Dominik Vlach Sledovat @DominikVlach
Před 8 roky
Takhle by měl vypadat každý rozhovor :) Líbilo se mi, že to šlo vážně do hloubky, a že jsi všechno dořešil a na vše se doptal, když to nebylo jasné. Pro mě určitě nejlepší rozhovor co sem viděl, nejen na MP :) A oceňuji, že host otevřeně povídá o celé své cestě v podnikání.
Odpovědět »
milan
Před 8 roky
Nejlepší rozhovor co tu byl
Odpovědět »
Jan Zábrodský Sledovat @jan_zabrodsky
Před 8 roky
Supr rozhovor, kvůli jeho délce jsem si na něj dělal čas několik dní a vyplatilo se :-) Jen bych se rád zeptat, jak se říká té „konferenci“, o které se mluvilo, že se pár lidí potká vždy v pondělí na Skype a řeknou si co minulý týden dělali v online? Nemůžu to už podruhé v rozhovoru najít a nechce se mě dívat 2 hodiny znovu :-) Díky moc.
Odpovědět »
Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky
Před 8 roky
Díky moc všem za komentáře.
Honzo, asi myslíš mastermind skupiny, že? :-) Na toto téma připravujeme velký textový rozhovor. Pokud vše vyjde, měl by vyjít příští týden, případně přespříští.
Odpovědět »
Adam Vitovský
Před 7 roky
Úžasný obohacující rozhovor. Vidím, že jsem dobře nasměrovaný a to je často k nezaplacení, protože to ušetří spoustu času i peněz :) Díky
Odpovědět »
Edita Dostálová
Před 7 roky
Naprosto úžasné video. Hodně se zabývám webináři, on-line kurzy a sleduji videa o podnikání, ale některá jsou lepší, jiná horší, ale toto video je naprostá pecka. Video jsem doslova hltala a po jeho skončení jsem si s povzdechem řekla, že je škoda, že to nemá další části. Mário Roženský je prostě skvělý, jak jednoduše, přímočaře a zároveň skromně sděluje svoje zkušenosti. Myslím, že je škoda, aby se věnoval jenom affiliate marketingu. Měl by školit začínající a zkušenější podnikatele, má ostatním hodně co předat. Opravdu velmi děkuji za tento rozhovor….. Právě jsem se stala fanouškem Mária Roženského. :-)
Odpovědět »