Dneska pro vás mám unikátní příběh českého internetu. Mým hostem totiž byl Vojtěch Tuček, zakladatel jednoho z nejznámnějších webů mladé generace VideaČesky.cz. Ten příběh ale není úplně růžový.
Inzerce
VideaČesky.cz svým uživatelům nabízí cizojazyčná videa s českými titulky. Ty vytváří tým kolem Vojtěcha Tučka. Web má denně mezi 25 a 40 tisíci návštěv, sledují ho převážně mladí lidé a díky němu možná poznali známé zahraniční celebrity či pořady.
V čem je Vojtěchův příběh zajímavý?
Web má obrovskou návštěvnost. To ale neznamená, že se mu dařilo i vydělávat.
Cílová skupina jsou mladí lidé s různými zájmy, což ovlivnilo i úspěšnost prodeje inzerce.
Tým překladatelů práci odváděl v podstatě zadarmo. Přesto web každý den publikuje nová videa.
Vojtěch dokáže zhodnotit, jaký obsah uživatelé mají nejraději, jaké společné znaky mají nejsledovanější videa a v čem se můžete inspirovat i vy v rámci content marketingu.
Vojtěch projekt zakládal v roce 2010. Tvořil jej při škole, ale po čase z něj raději odešel. Na webu to komentoval takto: „Vzhledem k finanční situaci bude rozumnější sehnat si normální práci a webu se věnovat po večerech. Práci jsem si nakonec opravdu sehnal […] a jak už to tak bývá, nakonec jsem měl na web času míň a míň.“ Dnes má web nový majitel, Vojtěch občas přispívá novými videi, ale místo webu už buduje nový byznys, o kterém se rovněž pobavíme.
Příběh VideaČesky.cz mě zaujal v tom, že ne vždy přináší vysoká návštěvnost i vysoké zisky a ne každému úspěšnému projektu se skutečně daří. Vojtěch mluvil velmi otevřeně a nebál se odpovědět i na otázky, zda se považuje za podnikatele, zda pro monetizace webu udělal maximum a zda někde neudělal zásadní chybu.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Takhle se vyvíjela návštěvnost po spuštění projektu, tedy v roce 2010.Zde je vidět vývoj návštěvnosti od 1. 1. 2010 do 30. 9. 2015.Taky byste chtěli, aby na prvním místě zdrojů vaší návštěvnosti byl direct? :-) Statistika je opět z období od 1. 1. 2010 do 30. 9. 2015.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)
Nejhorsi video siroko daleko, strasny problem se vubec dokoukat.. Neco tak smutnyho a promarnenyho sem nevidel. Uplne vyhorenej clovek, kterej udelal vpodstate vsechno spatne. Dve jediny veci udelal dobre, 1. ze to vymyslel, 2. ze to prodal. Nic mezi tim. Vsechny vymluvy, ze to nejde, ze sme si mysleli atd, vsechno spatne …
V dobe, kdy adsense cili na uzivatele se tezko vymluvi clovek, ze ma sirkou zajmovou skupinu a ruzne zajmy. A tech spatnych rozhodnuti tam bylo mraky.
Nejlepsi citat „nevedel jsem, jak je motivovat“ … PENIZE, proboha, … reklamka, prvni vec co pri smlouve udelat, at nedavaji smlouvu na 12 mesicu (ja jsem podepisoval podobnou, vymohl jsem si 3 mesice a hned ten rok jsem toho i vyuzil), reklamka oproti adsense nema naprosto sanci, na to ale nepotrebuje clovek cekat roky, na to staci zalozit adsense ucet a na druhej den vidi vysledek (tady clovek odpovi „ani jsem si nezakladal ucet na adsense“) .. skoda mluvit, tohle potrebovalo nekoho, kdo aspon trochu vidi a zije v realnym svete..
Tohle fakt bylo nejdelsi video tady, vydrze to do konce me stalo poradny usili a nicmene prave proto doporucuju kazdymu se podivat, presna ukazka, kdo nema delat takovej projekt. Musite si aspon trochu verit proboha, tohle je k uzoufani :(
Proti Vojtovy nic nemam, verim, ze soucasnou praci dela dobre a ze je urcite dobrej prekladatel, ale zaver je vylozene k placi (ne trapnej, ale smutnej).
Je snadné někoho hodnotit, odsuzovat atd., ale je pravděpodobné, že za stejných podmínek byste se choval podobně jako Vojta. Ač ten rozhovor vyznívá smutně, je úspěch, že:
* Vojta zrealizoval vlastní nápad
* Nezruinovalo ho to, pravděpodobně nakonec prodejem vydělal
* Nápad získal Křišťálovou lupu
* Získal zkušenosti a uvědomil si, že nemusel vše dělat „správně“
* Upřímně vypráví svůj příběh, čímž inspiruje a zároveň varuje podobné lidi
* U konání zohledňuje prospěch lidem
Podle mě super výsledek. Nikdo není během vysoké expertem na všechno, co ho reálně potká jak v podnikání, tak v životě. Proto nejdou věci ideálně a rozhodnutí jsou obtížná. A Vojta není vyhořelý člověk, Vojta má koule a můj obdiv!
Dobrý den,
vyhořele si rozhodně nepřipadám, i když souhlasím s tím, že jsem udělal spoustu věcí špatně. Zásadní problém vidím v tom, že jsem web zakládal jako fanouškovskou stránku se službou pro lidi a od začátku jsem v něm neviděl nějaký výrazný finanční potenciál…
Jinak z rozhovoru to možná tak úplně nevyznělo, ale překladatelé dostávali za překlady samozřejmě zaplaceno, takže peníze motivací byly. Odměny se zavedly hned v prvním roce existence portálu a překladatel byl odměněn za každé přeložené video. Bohužel, vzhledem k výdělečnosti webu nebylo možné lidem platit za překlady adekvátně (třeba tak, aby dostávali podobné částky jako za překlad pro dabing), takže to bylo stejně jen ve formě přivýdělku (nejaktivnější si vydělali třeba 1500 měsíčně) a zároveň nebylo možné ty odměny navyšovat, když portálu ve výsledku tržby spíš klesaly a neměl jsem žádnou velkou rezervu.
Web jsem zakládal jako student, který neměl nic našetřeno a nemohl web dotovat. Ale jinak souhlasím, že jsem jako podnikatel v mnoha ohledech zklamal a jak říkáte, video může spíš sloužit ostatním jako návod, jak to nedělat, pokud si chcete svůj projekt udržet a nechcete ho za pár let někomu prodat.
Máme pro vás exkluzivní premium rozhovory s TOP podnikateli, manažery a dalšími byznysmeny. Čerpejte z jejich know-how o řízení firem, e-commerce, marketingu a dalším.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Red
Před 7 roky
Nejhorsi video siroko daleko, strasny problem se vubec dokoukat.. Neco tak smutnyho a promarnenyho sem nevidel. Uplne vyhorenej clovek, kterej udelal vpodstate vsechno spatne. Dve jediny veci udelal dobre, 1. ze to vymyslel, 2. ze to prodal. Nic mezi tim. Vsechny vymluvy, ze to nejde, ze sme si mysleli atd, vsechno spatne …
V dobe, kdy adsense cili na uzivatele se tezko vymluvi clovek, ze ma sirkou zajmovou skupinu a ruzne zajmy. A tech spatnych rozhodnuti tam bylo mraky.
Nejlepsi citat „nevedel jsem, jak je motivovat“ … PENIZE, proboha, … reklamka, prvni vec co pri smlouve udelat, at nedavaji smlouvu na 12 mesicu (ja jsem podepisoval podobnou, vymohl jsem si 3 mesice a hned ten rok jsem toho i vyuzil), reklamka oproti adsense nema naprosto sanci, na to ale nepotrebuje clovek cekat roky, na to staci zalozit adsense ucet a na druhej den vidi vysledek (tady clovek odpovi „ani jsem si nezakladal ucet na adsense“) .. skoda mluvit, tohle potrebovalo nekoho, kdo aspon trochu vidi a zije v realnym svete..
Tohle fakt bylo nejdelsi video tady, vydrze to do konce me stalo poradny usili a nicmene prave proto doporucuju kazdymu se podivat, presna ukazka, kdo nema delat takovej projekt. Musite si aspon trochu verit proboha, tohle je k uzoufani :(
Proti Vojtovy nic nemam, verim, ze soucasnou praci dela dobre a ze je urcite dobrej prekladatel, ale zaver je vylozene k placi (ne trapnej, ale smutnej).
Odpovědět »
Karel Ulman
Před 7 roky
Je snadné někoho hodnotit, odsuzovat atd., ale je pravděpodobné, že za stejných podmínek byste se choval podobně jako Vojta. Ač ten rozhovor vyznívá smutně, je úspěch, že:
* Vojta zrealizoval vlastní nápad
* Nezruinovalo ho to, pravděpodobně nakonec prodejem vydělal
* Nápad získal Křišťálovou lupu
* Získal zkušenosti a uvědomil si, že nemusel vše dělat „správně“
* Upřímně vypráví svůj příběh, čímž inspiruje a zároveň varuje podobné lidi
* U konání zohledňuje prospěch lidem
Podle mě super výsledek. Nikdo není během vysoké expertem na všechno, co ho reálně potká jak v podnikání, tak v životě. Proto nejdou věci ideálně a rozhodnutí jsou obtížná. A Vojta není vyhořelý člověk, Vojta má koule a můj obdiv!
Odpovědět »
Vojtěch Tuček Sledovat @BugHer0
Před 7 roky
Dobrý den,
vyhořele si rozhodně nepřipadám, i když souhlasím s tím, že jsem udělal spoustu věcí špatně. Zásadní problém vidím v tom, že jsem web zakládal jako fanouškovskou stránku se službou pro lidi a od začátku jsem v něm neviděl nějaký výrazný finanční potenciál…
Jinak z rozhovoru to možná tak úplně nevyznělo, ale překladatelé dostávali za překlady samozřejmě zaplaceno, takže peníze motivací byly. Odměny se zavedly hned v prvním roce existence portálu a překladatel byl odměněn za každé přeložené video. Bohužel, vzhledem k výdělečnosti webu nebylo možné lidem platit za překlady adekvátně (třeba tak, aby dostávali podobné částky jako za překlad pro dabing), takže to bylo stejně jen ve formě přivýdělku (nejaktivnější si vydělali třeba 1500 měsíčně) a zároveň nebylo možné ty odměny navyšovat, když portálu ve výsledku tržby spíš klesaly a neměl jsem žádnou velkou rezervu.
Web jsem zakládal jako student, který neměl nic našetřeno a nemohl web dotovat. Ale jinak souhlasím, že jsem jako podnikatel v mnoha ohledech zklamal a jak říkáte, video může spíš sloužit ostatním jako návod, jak to nedělat, pokud si chcete svůj projekt udržet a nechcete ho za pár let někomu prodat.
Odpovědět »
Lucka Koberová
Před 7 roky
Tak Vojtěchu, jak to tenkrát bylo? Co? Není ti z toho zle když se posloucháš?
Odpovědět »