Jak měřit a zvýšit návštěvnost stránek?
Návštěvnost webu je jedním z nejčastějších ukazatelů, které sledují provozovatelé webových stránek. V tomto článku si povíme, jak nad návštěvností webu přemýšlet a proč není ani zdaleka tím nejdůležitějším kritériem úspěchu webu. Dozvíte se také, jak návštěvnost stránek zvýšit a jak na ně přivést relevantní návštěvníky.
Pod návštěvností webu si většina lidí představuje číslo, které jim ukazuje jejich analytický nástroj a které značí, kolik lidí přišlo na jejich webové stránky. Návštěvnost nejčastěji měří skrze Google Analytics, případně jiné méně časté nástroje (např. Toplist). Některé weby mají dokonce počítadlo návštěvnosti veřejné a umístěné někde ve svém obsahu.
Návštěvnost webových stránek nemusí nutně vypovídat o tom, kolik lidí na váš web přijde. Může se jednat o celkový součet přístupů na web. Pokud tedy jeden člověk přijde na váš web ráno a vrátí se na něj ještě jednou večer, v návštěvnosti může být zaznamenán dvakrát.
Právě proto analytické nástroje rozlišují mezi návštěvami a uživateli, případně unikátními návštěvníky. Pod uživatelem se skrývá daný člověk, pod návštěvou počet jeho vstupů na web.
Aby to ale nebylo tak jednoduché, jeden člověk může na váš web přistoupit z více zařízení (např. z počítače a mobilu). V takové chvíli je zaznamenán jako dva uživatelé, a tudíž je velmi těžké přesně určit, kolik osob skutečně přišlo na vaše webové stránky. Tak i tak je to ale pro vaše účely nejspíš zcela zbytečné řešit.
Návštěvnost webu je samozřejmě důležitým faktorem jeho úspěchu. Pokud na váš web nebude chodit nikdo, bude celý web nejspíš úplně k ničemu. Na druhou stranu ale pravděpodobně nepotřebujete, aby na vaše stránky chodil kdokoliv, ale pouze ti, pro které je relevantní. Právě zde ale dělá spousta začínajících tvůrců webových stránek chybu.
Třeba náš web, který právě teď čtete, je určen pro podnikatele, manažery, marketéry, tvůrce webových stránek a lidi, kteří se obecně pohybují kolem podnikání na internetu. Automechanik se kolem něj pohybovat nejspíš nebude, a proto pro nás není relevantním návštěvníkem. Pokud k nám přijde, rádi ho přivítáme, ale v rámci našeho marketingu na něj nijak necílíme a přivést se ho nesnažíme.
Pokud by se ale rozhodl rozjet vlastní on-line podnikání, založit si třeba webové stránky a hledat informace, jak být na internetu úspěšný, relevantním návštěvníkem by se pro nás stát mohl. Na tomto příkladu ale nejspíš chápete, že náš web není pro všechny, a tudíž ani všechny přivést nechceme.
Základem úspěšného marketingu a prodeje je schopnost oslovit, přivést a zobchodovat relevantní cílovou skupinu. Pokud prodáváte třeba součástky do aut, automechanik pro vás může být potenciálním zákazníkem, a proto se ho určitě pokusíte oslovit a získat.
Mnohem důležitějším ukazatelem než návštěvnost webových stránek tak mohou být vaše reálné prodeje, konverzní poměr webu a zdrojů jeho návštěvnosti a vaše celková schopnost přivádět a zobchodovat vaši cílovou skupinu.
Mnoho začínajících tvůrců webů naletí nabídkám nástrojů a služeb, které jim slibují rychlé zvýšení návštěvnosti. Fungují na mnoha principech, ale jen velmi málokdy přivedou skutečně relevantní uživatele. Je mnohem pravděpodobnější, že vám na web naženou kohokoliv, nebo dokonce roboty, kteří ani nejsou lidmi. Podobným nabídkám se tedy vyhněte.
Další častou chybou začátečníků je shánění návštěvnosti kdekoliv, kde je to možné, bez ohledu na její relevanci. Tak třeba my můžeme naše články vkládat do diskuzí na bulvárních médiích a určitě nám díky tomu přijde mnoho nových návštěvníků. Bulvární média ale nejspíš nejsou místo, kde bychom oslovili naši cílovou skupinu. I podnikatelé a manažeři čtou bulvár, ale z celé návštěvnosti takového média budou tvořit jen malé procento, a tudíž bude takto přivedená návštěvnost velmi rozředěná a pro nás naprosto zbytečná.
Pokud chcete zvýšit návštěvnost vašich webových stránek, doporučujeme vám začít několika kroky:
Vaším cílem není zvyšovat návštěvnost webu, ale zvyšovat ji o co nejrelevantnější uživatele, kteří nakoupí vaše produkty či služby, případně naplní jiné vaše cíle.
Zvýšení návštěvnosti o relevantní publikum lze docílit mnoha způsoby, které najdete v tomto článku. Zde jsme pro vás připravili několik tipů, díky kterým můžete na svůj web přivést nové návštěvníky. Seznam ale opět považujte pouze za inspiraci a zvažte, které zdroje jsou pro vás skutečně vhodné.
A možností určitě najdete více. Pokud chcete na svůj web přivádět relevantní návštěvnost, vzdělávejte se v oblasti marketingu. Začít vám doporučujeme zejména se SEO, sociálními sítěmi a PPC reklamou.
Zjistěte, jak vytvořit webové stránky a získejte další tipy na získání návštěvnosti:
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 7 měsíců
Před 7 měsíců