Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Rozdíl mezi on-page a off-page faktory: Znáte ho?

Jiří Rostecký
Před 8 roky
Onpage a offpage faktory
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: tom_nulens

S pojmy on-page a off-page faktory se setká každý online podnikatel. Pojďme si ale vysvětlit, co vlastně znamenají.

Oba pojmy pochází z oblasti optimalizace pro vyhledávače a slouží k odlišení faktorů na webové stránce i mimo ni, které ovlivňují hodnocení webu vyhledávače. Ty pro pochopení obsahu stránky, jeho relevantnosti a kvality musí vyhodnotit spoustu různých faktorů, na základě nichž určí pořadí stránky ve vyhledávání.

Co jsou to on-page faktory?

V případě on-page faktorů se bavíme o všem, co se nachází na dané webové stránce a ovlivňuje její pozice ve vyhledáváčích. Hlavními on-page faktory jsou:

Pro každý z těchto faktorů platí odlišná pravidla, která rozebíráme v našich článcích a videích. Například obsah webové stránky by měl být co nejvíce užitečný pro čtenáře, měl by se mu dobře konzumovat (být správně strukturovaný, formátovaný apod.) a zároveň by měl obsahovat správná klíčová slova, podle kterých vyhledávač bude moci lépe pochopit, co se v obsahu stránky nachází. Jak s klíčovými slovy efektivně pracovat zjistíte v tomto rozhovoru.

Inzerce

Mezi meta tagy se dnes řadí zejména meta title a meta description. Title obsahuje nadpis stránky. Často jej vyhledávače používají ve svých výsledcích vyhledávání. Jeho délka je mezi 50-60 znaky. Zato description může být delší (kolem 155 znaků), obsahuje popisek stránky, který vyhledávače rovněž velmi často zobrazují ve výsledcích vyhledávání. Jak s meta tagy pracovat najdete v Meta tagy: Co do nich napsat a nad kterými jen marníte čas?.

URL adresa stránky není jenom o správném výběru domény webu, ale i o adresách jednotlivých podstránek a jejich správném nastavení. Obecně by URL adresa měla být co nejkratší, dobře čitelná a logická.

Největší chyby v rámci optimalizace on-page faktorů webu je zejména zapomínání na nejdůležitější pravidlo – že web tvoříme pro lidi, ne pro vyhledávače. Spíše než Google bychom si měli představit našeho konkrétního zákazníka, který čte náš obsah, prochází naše stránky, používá je, nakupuje na nich apod. Měli bychom se vyhnout špatné práci s klíčovými slovy (např. nadměrné množství klíčového slova v jednom textu) a duplicitnímu obsahu. Naopak bychom se měli zaměřit na kvalitu našeho obsahu a ideálně i jeho vzájemné prolinkování.

Co jsou to off-page faktory?

Off-page faktory označují faktory mimo webovou stránku. I ony ovlivňují to, jak vyhledávače webové stránky hodnotí. Patří mezi ně zejména zpětné odkazy, což je i důvod, proč jsou off-page faktory natolik spjaty s linkbuildingem. Zpětné odkazy by měly splňovat několik základních pravidel:

  • měly by vznikat přirozeně
  • měly by vést z relevantních webových stránek, na kterých se nachází vaše cílová skupina
  • měly by to být odkazy, které na web přivedou relevantní návštěvnost (např. zákazníky)
  • jejich text by měl odpovídat obsahu stránky, na který odkaz vede
  • web, na kterém je odkaz umístět, by měl publikovat kvalitní obsah pro své uživatele a být autoritativní
  • odkazy by vždy neměly směřovat jen na jednu stránku webu a neměly by být ve stejném tvaru

Přečtěte si článek Linkbuilding: O jaké zpětné odkazy byste měli mít zájem?6 znaků kvalitního odkazu, kde se o tomto tématu dozvíte více. Metod, jak získat kvalitní zpětné odkazy, je více. Můžete k tomu využít např. guest postů (přispějete na daný web vlastním článkem), PR články (jak napsat efektivní PR článek zjistíte zde), kvalitních a článek doplňujících komentářů a diskuzí, ale třeba i soutěží, užší spolupráce s blogery apod. Zajímat vás může i 12 mýtů linkbuildingu, kterým možná věříte i vy.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

marek-cech-web

Jak se řídí agentura malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)