Inzerce

Rozdíl mezi on-page a off-page faktory: Znáte ho?

Onpage a offpage faktory
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: tom_nulens

S pojmy on-page a off-page faktory se setká každý online podnikatel. Pojďme si ale vysvětlit, co vlastně znamenají.

Inzerce

Oba pojmy pochází z oblasti optimalizace pro vyhledávače a slouží k odlišení faktorů na webové stránce i mimo ni, které ovlivňují hodnocení webu vyhledávače. Ty pro pochopení obsahu stránky, jeho relevantnosti a kvality musí vyhodnotit spoustu různých faktorů, na základě nichž určí pořadí stránky ve vyhledávání.

Co jsou to on-page faktory?

V případě on-page faktorů se bavíme o všem, co se nachází na dané webové stránce a ovlivňuje její pozice ve vyhledáváčích. Hlavními on-page faktory jsou:

Pro každý z těchto faktorů platí odlišná pravidla, která rozebíráme v našich článcích a videích. Například obsah webové stránky by měl být co nejvíce užitečný pro čtenáře, měl by se mu dobře konzumovat (být správně strukturovaný, formátovaný apod.) a zároveň by měl obsahovat správná klíčová slova, podle kterých vyhledávač bude moci lépe pochopit, co se v obsahu stránky nachází. Jak s klíčovými slovy efektivně pracovat zjistíte v tomto rozhovoru.

Mezi meta tagy se dnes řadí zejména meta title a meta description. Title obsahuje nadpis stránky. Často jej vyhledávače používají ve svých výsledcích vyhledávání. Jeho délka je mezi 50-60 znaky. Zato description může být delší (kolem 155 znaků), obsahuje popisek stránky, který vyhledávače rovněž velmi často zobrazují ve výsledcích vyhledávání. Jak s meta tagy pracovat najdete v Meta tagy: Co do nich napsat a nad kterými jen marníte čas?.

URL adresa stránky není jenom o správném výběru domény webu, ale i o adresách jednotlivých podstránek a jejich správném nastavení. Obecně by URL adresa měla být co nejkratší, dobře čitelná a logická.

Největší chyby v rámci optimalizace on-page faktorů webu je zejména zapomínání na nejdůležitější pravidlo – že web tvoříme pro lidi, ne pro vyhledávače. Spíše než Google bychom si měli představit našeho konkrétního zákazníka, který čte náš obsah, prochází naše stránky, používá je, nakupuje na nich apod. Měli bychom se vyhnout špatné práci s klíčovými slovy (např. nadměrné množství klíčového slova v jednom textu) a duplicitnímu obsahu. Naopak bychom se měli zaměřit na kvalitu našeho obsahu a ideálně i jeho vzájemné prolinkování.

Co jsou to off-page faktory?

Off-page faktory označují faktory mimo webovou stránku. I ony ovlivňují to, jak vyhledávače webové stránky hodnotí. Patří mezi ně zejména zpětné odkazy, což je i důvod, proč jsou off-page faktory natolik spjaty s linkbuildingem. Zpětné odkazy by měly splňovat několik základních pravidel:

  • měly by vznikat přirozeně
  • měly by vést z relevantních webových stránek, na kterých se nachází vaše cílová skupina
  • měly by to být odkazy, které na web přivedou relevantní návštěvnost (např. zákazníky)
  • jejich text by měl odpovídat obsahu stránky, na který odkaz vede
  • web, na kterém je odkaz umístět, by měl publikovat kvalitní obsah pro své uživatele a být autoritativní
  • odkazy by vždy neměly směřovat jen na jednu stránku webu a neměly by být ve stejném tvaru

Přečtěte si článek Linkbuilding: O jaké zpětné odkazy byste měli mít zájem?6 znaků kvalitního odkazu, kde se o tomto tématu dozvíte více. Metod, jak získat kvalitní zpětné odkazy, je více. Můžete k tomu využít např. guest postů (přispějete na daný web vlastním článkem), PR články (jak napsat efektivní PR článek zjistíte zde), kvalitních a článek doplňujících komentářů a diskuzí, ale třeba i soutěží, užší spolupráce s blogery apod. Zajímat vás může i 12 mýtů linkbuildingu, kterým možná věříte i vy.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

muz-kafe-pocitac-web

Kdo v Česku provozuje e-shopy?

podnikatel-box-web

Jde to i bez Heureky? Možná jde. Alza.cz je první, kdo se přidá?

Konkurence Optimizely

Jak špehovat AB testování konkurence v Optimizely?

Právě vyšlo

Pro předplatitele
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

adam-neuberger-web

Jak začít s investováním? | Adam Neuberger

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Pro předplatitele
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)