Inspirace pro vaše podnikání a marketing

6 znaků kvalitního odkazu

Návod

Kvalitní zpětný odkazBrát jakýkoliv odkaz není správná cesta. Ten pravý si musíte velmi pečlivě vybírat a spíše než na množství zpětných odkazů se v první řadě zaměřte na jejich kvalitu. Tak zní rady většiny linkbuilderů. Jenomže, jak kvalitní odkaz vypadá?

Společně s linkbuilderem Zdeňkem Dvořákem jsme dali dohromady 6 znaků kvalitního zpětného odkazu. Tento článek vám tak může posloužit jako základní nástroj pro hodnocení, zda daný odkaz splňuje veškerá kritéria a může vám skutečně pomoci.

Z některých znaků možná budete překvapeni. Zvláště, pokud zpětné odkazy považujete jen za něco, co vám má pomoci ve vyhledávačích, a ne např. za způsob, jak skrze ně získat nové zákazníky.

Zpětné odkazy už totiž dávno nehrají jen roli, díky níž vás mohly vyhledávače hodnotit pozitivněji. V minulosti stačilo nakoupit velké množství odkazů z různých webů a vaše pozice ve vyhledávání najednou rostly. Dnes už je třeba více rozvahy a plánování, protože rizika rostou.

Znak 1: Na odkaz může kliknout reálný člověk

Základním předpokladem by mělo být to, že na daný odkaz může kliknout reálný člověk – váš potenciální zákazník. Pokud tedy odkaz bude mezi dvaceti dalšími malým písmem napsanými odkazy někde v patičce nebo na podstránce „Výměna odkazů“, nijak vám nepomůže. Ba naopak, v některých případech může mít i negativní následky.

Odkaz by se místo toho měl nacházet přímo v samotném hlavním obsahu stránky – tzn. v tom, co uživatelé čtou. A měl by vám přivést skutečné potenciální zákazníky.

I nofollow odkaz pomůže

Myslíte si, že nemá cenu budovat nofollow odkazy? Ale má. „Pokud vodí návštěvnost, tak smysl mají. Třeba zrovna přes ně přijde váš nový zákazníky. Pomoci navíc mohou i sekundárně, třeba přes ně přijde někdo, kdo na váš web odkáže později, a to se také počítá,“ radí Zdeněk Dvořák.

Znak 2: Odkaz je na relevantním webu

Umístit odkaz kamkoliv, je nesmyslné. Volit byste měli primárně takové stránky, které jsou tematicky podobné těm vašim. Pokud tedy provozujete web o bydlení, odkaz z hokejového magazínu pro vás nebude příliš hodnotný.

 

Znak 3: Odkaz by měl navazovat na okolní obsah

Nejlepší odkaz má okolo sebe text, do nějž smysluplně zapadá. Směřovat by mohl na související článek s dalšími informacemi, konkrétní produkty na e-shopu apod. Pokud na něj uživatel klikne, měl by se dozvědět další informace a uspokojit svou aktuální potřebu, kterou např. čtením článku získal.

Ani postranní panel není špatně

Doporučení, že by se odkaz měl nacházet v obsahu stránky, není striktní. Pokud bude odkaz umístěn např. v panelu webu a bude zde mít své opodstatnění, nemusíte se bránit ani jemu. Snažte se ale o to, aby i v panelu měli uživatelé důvod na něj kliknout a chodily vám skrze něj nové návštěvy.

Znak 4: Odkaz směřuje na konkrétní podstránku vašemu webu

Častou chybou je sbírání odkazů jen na úvodní stránku webu. V závislosti na předchozích znacích je ale zřejmé, že odkaz musí směřovat na konkrétní podstránku. Může se jednat třeba o článek na vašem blogu.

V ideálním případě byste měli získat co nejvíce různorodých odkazů. Směřovat veškeré své odkazy jen na jednu podstránku je méně hodnotné, než když vaše portfolio odkazů bude více diverzifikované. Snažte se o to, aby odkazy směřovaly na různé podstránky s hodnotným obsahem a správným uživatelským nastavením (pokud na web uživatel přijde, nevyzná se v něm a odejde, ztratili jste příležitost).

Znak 5: Samotný text odkazu odpovídá obsahu podstránky

„Klikněte zde“ není nejvhodnější fráze, kterou jste mohli zvolit. Místo toho se snažte, aby odkaz měl text, který odpovídá obsahu stránky, na niž odkazuje, a zároveň obsahuje pro vás důležitou klíčovou frázi.

Hlavně ale myslete na uživatele. Volte takový text odkazu, který bude konkrétní, bude zapadat do okolního obsahu, bude jazykově korektní a nebude zmatečný.

Znak 6: Web, který odkazuje, splňuje základní požadavky

Kritičtí byste neměli být jen vůči tomu, jak bude váš odkaz vypadat a kde bude umístěn, ale i k samotnému webu, na kterém bude umístěn. Splňovat by totiž měl několik dalších základních kritérií:

  • Je indexovaný vyhledávači (najdete jej ve vyhledávání – zkuste si zkopírovat kousek jeho obsahu a vložit jej do vyhledávaní nebo použijte operátor site, tzn hledejjte site:www.domena.cz).
  • Nenabízí duplicitní obsah (udělejte to samé a podívejte se, zda se totožný obsah nenachází na více webech najednou).
  • Nenachází se na něm příliš velké množství odkazů (čím méně, tím lépe).
  • Umístěné odkazy směřují na stránky, které samy o sobě splňují výše uvedená kritéria – zejména jsou obsahově relevantní.

Při budování odkazového portfolia si můžete pomoci jednoduchým trikem – vžijte se do role uživatele webu, na který chcete odkaz umístit, a přemýšlejte o tom, zda byste na něj sami klikli. Zda by vás odvedl na stránku, kterou byste v dané chvíli chtěli vidět, a zda by vám přinesl nějakou přidanou hodnotu. Pokud ano, odkaz můžete s radostí umístit.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 23 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    Skrýt reklamu