Inzerce

Inzerce

Meta tagy: Co do nich napsat a nad kterými jen marníte čas?

Meta tagy
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: kaiwaterfield

Na internetu najdete spoustu článků a doporučení o tom, jak používat meta tagy, co do nich vyplňovat a jak je na web vložit. Bohužel řada těchto článků není aktuální. Zeptal jsem se na ně proto vedoucího oddělení SEO ze společnosti Dobrý web Tomáše Pospíšila.

Co to jsou meta tagy?

Pod slovem meta tagy si možná nic nepředstavíte. Napovědět vám ale mohu konkrétními tagy, které možná u svého webu poctivě vyplňujete. Jedná se zejména o meta tag title, description a keywords.

Většina českých e-shopových systémů jejich vyplnění poměrně snadno umožňuje. Používá při tom různé termíny, např. Titulek stránky, Popisek stránky, Klíčová slova apod.

Uživatelé oblíbeného redakčního systému WordPress meta tagy nejčastěji vyplňují postřednictvím nějakého pluginu, jako je třeba námi doporučovaný All in One SEO Pack.

Tyto tagy nejsou součástí obsahu webové stránky. Pomáhají vyhledávačům snáze identifikovat, co se na stránce nachází a co se na ní uživatelé mohou dozvědět. Patří mezi nejdůležitější faktory z hlediska on-page SEO, podle kterých vyhledávače webové stránky hodnotí. Pojďme se ale podívat na jednotlivé z nich.

Title

Meta tag title je jediný „viditelný“. Můžete si jej všimnout v hlavičce prohlížeče a pro vyhledávač symbolizuje název dané stránky. Podle Tomáše Pospíšila by měl jasně popsat její obsah: „Z pohledu nalezitelnosti stránky vyhledávači je důležité, aby obsahoval frázi / fráze, pod kterou budou uživatelé obsah vyhledávat.“

Title se nejčastěji skládá z dané klíčové fráze a značky a má délku mezi 50 a 60 znaky. V případě podstránky s nabídkou notebooků na e-shopu Alza.cz může vypadat následovně: „Notebooky | Alza.cz“. „Malá firma se ale může odlišit i stručnou konkurenční výhodou – třeba dopravou zdarma, rychlostí dodání, šíří nabídky apod.,“ dodává Pospíšil.

Description

Meta tag description vidět není, najdete jej pouze ve zdrojovém kódu. Na druhou stranu na něj ale můžete narazit ve výsledcích vyhledávání, a proto je velmi důležité jeho obsahu věnovat dostatek pozornosti.

„V description byste měli prodat obsah dané stránky. Měl by uživatele přesvědčit, že mu daná stránka pomůže a uspokojí jeho potřebu,“ radí Pospíšil s tím, že při psaní popisku byste měli vycházet i z analýzy klíčových slov a zmapování svých konkurenčních výhod. Nebojte se přitom prozkoumat i konkurenční weby a podívat se, jaké popisky zvolily oni.

Délka description se pohybuje mezi 150 a 160 znaky. Jakmile jej napíšete delší, velmi pravděpodobně jej vyhledávače na stránce s výsledky vyhledávání zkrátí. Zároveň se může stát, že vyhledávač místo vašeho popisku použije vlastní – např. místo něj použije určitou část obsahu dané stránky.

Některé firmy pro vlastní odlišení používají i různé speciální znaky. Pamatujte ale na to, že popisek píšete zejména pro uživatele a přibližně od roku 2009 nemá vliv na pozice ve vyhledávání.

Keywords

Posledním „nejznámějším“ meta tagem jsou klíčová slova. Řada webmasterů je stále vyplňuje a snaží se do nich vepsat co nejvíce klíčových slov, které mají spojitost s obsahem dané stránky.

Faktem ale je, že tento meta tag již nemá vůbec žádnou váhu, a proto mu nemá smysl věnovat pozornost. Pokud jej nevyplníte, nic se nestane a z hlediska vašich pozic ve vyhledávačích vám to nijak neublíží. A jelikož uživatelé tento tag nevidí, neuškodí to ani jim.


Takhle se k tomu, jak Google přistupuje k meta keywords, vyjádřil Matt Cutts.

Existuje i spousta dalších meta tagů, které využívají sociální sítě. Smysl jejich využití je podle Pospíšila nutno individuálně posoudit. Základní meta tagy, kterým byste ale pozornost věnovat určitě měli, jsou title a description.

Pamatujte ale na to, že tím nejzákladnějším stavebním kamenem na vašem webu je obsah. Ten vyhledávač hodnotí s daleko větší pečlivostí a samotné meta tagy vám nikdy první pozice ve vyhledávaní nezískají. Samy určitě ne.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

veronika-allister-web

Veronika Allister: Jak správně spát?

daniel-docekal-2-web

Daniel Dočekal: Jak vytvořit úspěšný blog?

ondrej-hajek-web

Jak měřit a vyhodnocovat affiliate marketing e-shopu?

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

jakub-cerny-web

Zvýšení tržeb e-shopu díky vyhledávání na webu: Jak na to? | Jakub Černý

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

Zpětné odkazy

Vyzkoušejte: 8 tipů, jak mohou e-shopy získávat zpětné odkazy

jakub-pok-web

Jakub Pok (Škola paměti): Jak si zlepšit paměť a jak funguje lidský mozek?

jakub-krejcik-web

Jakub Krejčík: Jak vznikl nutriční nápoj MANA?

jura-ibl-web

Jura Ibl: Jak se vyvíjí Malá pokladna a kde jsou chyby EET?

Inzerce