Poslechněte si 175 rozhovorů s exkluzivními hosty. Ještě více do hloubky a plné know-how pro vaše podnikání.
Tentokrát se před kamerou potkali 3 tvorové. Jeden zvídavý, jeden vousatý a jeden chlupatý. A bavili se o tom, proč se dva zdánlivě podobné weby zobrazují na naprosto odlišných pozicích ve vyhledávačích.
Oba weby mají široké odkazové portfolio. Jsou velmi bohaté na obsah, jehož velkou část tvoří sami uživatelé. Cílí na podobná klíčová slova a trochu se podobají i svou strukturou a vzhledem.
Přesto se jeden z nich těší vysokým pozicím ve vyhledávačích, druhý už je tak skvělé nemá.
Na tomto příkladu jsme s Adamem Ježkem, SEO a UX specialistou ze společnosti GetFound, chtěli ukázat několik věcí:
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Při rozboru obou webů, jejichž názvy se dozvíte ve videu, jsme šli hodně do hloubky. Zajímalo mne, jaké rozdíly na nich vyhledávače vidí a proč jsou jejich pozice tak odlišné. Adam se z toho nemohl vykroutit, nutil jsem ho k co nejkonkrétnějším odpovědím. Věřím, že tento rozhovor může pomoci spoustě lidem pochopit, jak vlastně SEO funguje a jak k němu přistoupit.
Rozhovor najdete i na iTunes. Zde si můžete stáhnout MP3.
Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Miroslav Hora
Před 7 roky
Možná tam trochu chybí rozlišení termínu relevance (vztah obsahu k tématu – wiki stavěla na relevanci a popularita přišla mimoděk) a popularita (proklikovost ze SERPu/ vyhledavače) viz kniha SEO Secrets v úvodu http://amzn.to/1hG4tC8. Ale pokud se člověk podívá do nápovědy Googlu i historicky, tak se SEO nijak nezměnilo, vždy chtěl hodnotný obsah, jen se ho časem naučil lépe vynucovat. A jen k těm pozicím a vyhledávání termínu, tam je třeba se co nejvíce zbavit personalizace (buď smazat cookies (před každým hledáním – pokud už google ví, že jsem kliknul na web o filmu, bude tím další hledání ovlivněné) nebo využít anonymní režim, jako user agenta nastavit googlebota – tam by web neměl mít personalizační snahy, přijít na Google přes IP nějakého polykulturního města nebo zapadákova, aby si moc nemohl odvodit z polohy – třeba, že je člověk poblíž nějakého kina, které zrovna dává Forresta Gumpa nebo třeba knihkupectví, co má skladem atd. ;))
Odpovědět »
Roman
Před 7 roky
Upřímně? …Takhle mne již dlouho nic nezklamalo, jak tento rozhovor a, jak host sám řekl, „vaření z vody“ a daty nepodložené doměnky.
Jinak, ostatní práce MP je skvělá!
Odpovědět »
Petr
Před 7 roky
Navíc nejnavštěvovanější knižní web je databazeknih.cz a tu to také správně nalezne, když se dá hledat: knížka forrest gump
Odpovědět »