Inzerce

VIDEO: Adam Ježek: Jak vyhledávače hodnotí webové stránky?

Tentokrát se před kamerou potkali 3 tvorové. Jeden zvídavý, jeden vousatý a jeden chlupatý. A bavili se o tom, proč se dva zdánlivě podobné weby zobrazují na naprosto odlišných pozicích ve vyhledávačích.

Oba weby mají široké odkazové portfolio. Jsou velmi bohaté na obsah, jehož velkou část tvoří sami uživatelé. Cílí na podobná klíčová slova a trochu se podobají i svou strukturou a vzhledem.

Přesto se jeden z nich těší vysokým pozicím ve vyhledávačích, druhý už je tak skvělé nemá.

Na tomto příkladu jsme s Adamem Ježkem, SEO a UX specialistou ze společnosti GetFound, chtěli ukázat několik věcí:

  • jak fungují vyhledávače,
  • jak hodnotí webové stránky,
  • že obsah je sice králem, ale potřebuje i spoustu vojáků,
  • že hodně kvalitního obsahu nezaručí první pozice ve vyhledávačích,
  • jak pracovat s klíčovým slovy na webu,
  • jak vyhledávač rozezná, čemu konkrétně se web věnuje (a zda ho lze obelstít),
  • jak byste měli dělat SEO vy,
  • a mnoho dalšího.

Při rozboru obou webů, jejichž názvy se dozvíte ve videu, jsme šli hodně do hloubky. Zajímalo mne, jaké rozdíly na nich vyhledávače vidí a proč jsou jejich pozice tak odlišné. Adam se z toho nemohl vykroutit, nutil jsem ho k co nejkonkrétnějším odpovědím. Věřím, že tento rozhovor může pomoci spoustě lidem pochopit, jak vlastně SEO funguje a jak k němu přistoupit.

Doporučené zdroje o SEO od Adama:

Koho sledovat s aktuálními trendy

Weby

Nástroje:

Rozhovor najdete i na iTunes. Zde si můžete stáhnout MP3.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

bara-novakova-web

Nejčastější chyby v textech na webu: Děláte je i vy? | Bára Nováková

jan-krcmar-web

Automatizace e-mail marketingu: Jak ji dělá Vivantis, Heureka, Eset nebo Czech News Center? | Jan Krčmář (SmartEmailing.cz)

petr-hudec-web

E-shopař youtuberem. Jak vytvořit nový byznys? | Petr Hudec (HuráMobil.cz)

Právě vyšlo

tomas-pavlik-web

Řízení e-shopu daty: Jak s ním začít? | Tomáš Pavlík (BezvaTriko.cz)

tomas-novacek-web

Revoluční produkt a hledání investora | Tomáš Nováček (Qoolers)

proficio-web

Jak řídit e-shop skutečně efektivně a na základě dat?

Nejoblíbenější

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Jak fungují, jak probíhá těžba a kdy do nich investovat? | Adam Neuberger

Komentáře

Miroslav Hora

Před 5 roky

Možná tam trochu chybí rozlišení termínu relevance (vztah obsahu k tématu – wiki stavěla na relevanci a popularita přišla mimoděk) a popularita (proklikovost ze SERPu/ vyhledavače) viz kniha SEO Secrets v úvodu http://amzn.to/1hG4tC8. Ale pokud se člověk podívá do nápovědy Googlu i historicky, tak se SEO nijak nezměnilo, vždy chtěl hodnotný obsah, jen se ho časem naučil lépe vynucovat. A jen k těm pozicím a vyhledávání termínu, tam je třeba se co nejvíce zbavit personalizace (buď smazat cookies (před každým hledáním – pokud už google ví, že jsem kliknul na web o filmu, bude tím další hledání ovlivněné) nebo využít anonymní režim, jako user agenta nastavit googlebota – tam by web neměl mít personalizační snahy, přijít na Google přes IP nějakého polykulturního města nebo zapadákova, aby si moc nemohl odvodit z polohy – třeba, že je člověk poblíž nějakého kina, které zrovna dává Forresta Gumpa nebo třeba knihkupectví, co má skladem atd. ;))

Odpovědět »

Roman

Před 5 roky

Upřímně? …Takhle mne již dlouho nic nezklamalo, jak tento rozhovor a, jak host sám řekl, „vaření z vody“ a daty nepodložené doměnky.

Jinak, ostatní práce MP je skvělá!

Odpovědět »

Petr

Před 5 roky

Navíc nejnavštěvovanější knižní web je databazeknih.cz a tu to také správně nalezne, když se dá hledat: knížka forrest gump

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

andrej-kiska-ml-web

Andrej Kiska ml.: Osobnost podnikatelů, získávání investora, úspěch startupů