Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

VIDEO: Adam Ježek: Jak vyhledávače hodnotí webové stránky?

Přehrát celý rozhovor

Inzerce

Inzerce

Tentokrát se před kamerou potkali 3 tvorové. Jeden zvídavý, jeden vousatý a jeden chlupatý. A bavili se o tom, proč se dva zdánlivě podobné weby zobrazují na naprosto odlišných pozicích ve vyhledávačích.

Oba weby mají široké odkazové portfolio. Jsou velmi bohaté na obsah, jehož velkou část tvoří sami uživatelé. Cílí na podobná klíčová slova a trochu se podobají i svou strukturou a vzhledem.

Přesto se jeden z nich těší vysokým pozicím ve vyhledávačích, druhý už je tak skvělé nemá.

Na tomto příkladu jsme s Adamem Ježkem, SEO a UX specialistou ze společnosti GetFound, chtěli ukázat několik věcí:

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

  • jak fungují vyhledávače,
  • jak hodnotí webové stránky,
  • že obsah je sice králem, ale potřebuje i spoustu vojáků,
  • že hodně kvalitního obsahu nezaručí první pozice ve vyhledávačích,
  • jak pracovat s klíčovým slovy na webu,
  • jak vyhledávač rozezná, čemu konkrétně se web věnuje (a zda ho lze obelstít),
  • jak byste měli dělat SEO vy,
  • a mnoho dalšího.

Při rozboru obou webů, jejichž názvy se dozvíte ve videu, jsme šli hodně do hloubky. Zajímalo mne, jaké rozdíly na nich vyhledávače vidí a proč jsou jejich pozice tak odlišné. Adam se z toho nemohl vykroutit, nutil jsem ho k co nejkonkrétnějším odpovědím. Věřím, že tento rozhovor může pomoci spoustě lidem pochopit, jak vlastně SEO funguje a jak k němu přistoupit.

Doporučené zdroje o SEO od Adama:

Koho sledovat s aktuálními trendy

Weby

Nástroje:

Rozhovor najdete i na iTunes. Zde si můžete stáhnout MP3.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

ondrej-buben-web

Shoptet a financování e-shopů. Proč to dává smysl? | Ondřej Buben

martin-nedved-web

Obchod je základní kompetence každého podnikatele. Jak se ho naučit? | Martin Nedvěd

petra-kotalova-web

Z juniorky manažerkou. Jak rozjet kariéru? | Petra Kotalová

Premium
petr-pouchly-web

Podnikat je stále těžší, lídři firem jsou vyčerpaní. Jak v náročné době řídit firmu? | Petr Pouchlý

andrea-horniczka-web

Umělá inteligence a Meta. Jak se mění reklamy na Facebooku? | Andrea Horniczká (Dexfinity)

Premium
jan-panek-web

Jak rozvíjet a profesionalizovat malou firmu? | Jan Pánek (Via Tempia)

juraj-harkabuzik-web

E-shopy prodělávají na zákaznické podpoře, aniž by o tom věděly | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

jakub-alt-web

130 tisíc podnikatelů fakturuje přes SuperFakturu. Jak se jí to povedlo? | Jakub Alt

Komentáře

Miroslav Hora

Před 8 roky

Možná tam trochu chybí rozlišení termínu relevance (vztah obsahu k tématu – wiki stavěla na relevanci a popularita přišla mimoděk) a popularita (proklikovost ze SERPu/ vyhledavače) viz kniha SEO Secrets v úvodu http://amzn.to/1hG4tC8. Ale pokud se člověk podívá do nápovědy Googlu i historicky, tak se SEO nijak nezměnilo, vždy chtěl hodnotný obsah, jen se ho časem naučil lépe vynucovat. A jen k těm pozicím a vyhledávání termínu, tam je třeba se co nejvíce zbavit personalizace (buď smazat cookies (před každým hledáním – pokud už google ví, že jsem kliknul na web o filmu, bude tím další hledání ovlivněné) nebo využít anonymní režim, jako user agenta nastavit googlebota – tam by web neměl mít personalizační snahy, přijít na Google přes IP nějakého polykulturního města nebo zapadákova, aby si moc nemohl odvodit z polohy – třeba, že je člověk poblíž nějakého kina, které zrovna dává Forresta Gumpa nebo třeba knihkupectví, co má skladem atd. ;))

Odpovědět »

Roman

Před 8 roky

Upřímně? …Takhle mne již dlouho nic nezklamalo, jak tento rozhovor a, jak host sám řekl, „vaření z vody“ a daty nepodložené doměnky.

Jinak, ostatní práce MP je skvělá!

Odpovědět »

Petr

Před 8 roky

Navíc nejnavštěvovanější knižní web je databazeknih.cz a tu to také správně nalezne, když se dá hledat: knížka forrest gump

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Inzerce