Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Milan Duda (CZC.cz): Proč být dvojka na trhu, nová reklamní kampaň, marketing e-shopu

Vyzkoušejte náš premium obsah

Inzerce

Inzerce

Pro řadu podnikatelů je těžké přiznat, že nejsou jedničkou na trhu. CZC.cz to má jinak. Dlouhodobě o sobě neváhá prohlašovat, že je dvojkou na on-line trhu s elektronikou, a toto téma učinil i hlavním sdělením nové reklamní kampaně.

Tu jeden z největších českých e-shopů spustil teprve den před natáčením našeho rozhovoru, které proběhlo 16. srpna. Srovnává v ní jablka s hruškami a konstatuje, že ačkoliv jsou jablka prodávanější, hrušky jsou v mnohém lepší. Přímo se tak vymezuje vůči jedničce na trhu, kterou je Alza.cz.

O nové kampani jsme si povídal s ředitelem marketingu CZC.cz Milanem Dudou, který předtím vedl marketing např. v Lekárna.cz nebo v Allegro Group CZ&SK.

Jak nová marketingová kampaň vypadá, se můžete podívat i na tomto videu. CZC.cz společně s ním zveřejnilo i speciální podstránku, kterou najdete zde. Součástí kampaně je i tzv. Fond spokojených dvojek, ve kterém firma odměňuje ty, co jsou dvojkou ve svém oboru.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Co se ve videu dozvíte?

  • Proč je dobré být dvojkou na trhu?
  • Co firmě přinese, když svoji pozici na trhu přizná?
  • Proč CZC.cz podporuje další dvojky na trhu?
  • Jak vznikala nová reklamní kampaň?
  • Kdo ji pro CZC.cz vytváří a jak?
  • Jak celkově CZC.cz přistupuje k marketingu?

Další videa o marketingu v e-commerce:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

martin-jares-web

Zákaznická spokojenost: Co ji nejvíce ovlivňuje? | Martin Jareš (Foxdeli)

demanova-rezort-web

Jak se dělá marketing populárního slovenského rezortu? | Jozef Droppa a Ondřej Lipták

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

patrik-babinec-web

Balení zboží e-shopů: Jak se v něm odlišit od konkurence? | Patrik Babinec (Skladon)

Premium
martina-bechynova-web

Platí na sítích „náš zákazník, náš pán“? Nastavte komunikaci jako Liftago | Martina Bechyňová

Komentáře

Lubor Pešek

Před 4 roky

Alza je jedničkou na trhu?
Můžu znát toho, kdo ten žebříček sestavoval?
Osobně jsem byl strašně rád a líbí se mi, že konkrétně tady u nás v Brně jsou 3 konkurence schopné firmy s elektronikou (CZC, TS Bohemia a Alza). Když jsem si sestavoval počítač, tak jsem to rozdělil v poměru 1/2 komponentů a periferií v CZC, 1/4 v TS Bohemii a 1/4 v Alze.

Ok, v tomto se mi tato doba líbí a právě v elektronice je to super.
PROBLÉM mám pouze s Alzou. Mám s nimi jako jedinými problém u obědnávky. Může se stát, že prostě zboží není na skladě nebo se zboží někde zdrží. Ale aby mi slibovali záruku, že do druhého dne zboží určitě dorazí, pošlou mi SMS a až v prodejně zjistím, že zboží ještě nedorazilo, tak to rozhodně nesvědčí o nějaké jedničce na trhu. Zase u CZC se mi nelíbílo, že mi nedokázala nabídnout alternativu ke zboží, které se už neprodává. To se mi zase líbí v TS Bohemii. Když bych to měl shrnout (z mého pohledu)
CZC:
+ Nejširší sortiment zboží
+ Jednoduchý a nejpřehlednější internetový portál
+ Konkrétně v Brně má nejvíc poboček (a předně menší výdejní místa, které jsou blízko všech lokalit)
+ Velmi mile mě překvapilo, že bez jakéhokoliv upozorňování mi CZC jako věrnému zákazníkovi dala dárek v podobě stolní hry za 1000,- :) Bylo to moc příjemné (Sice když si vezmu poměr, že jsem za poslední rok nechal u nich asi 70.000,-, tak se v tom tisícovka ztratí:), ale bylo to příjemné a nemuseli to dělat. PS: Když jsem to řekl jedné známé, tak řekla, že bude také u nich často kupovat, protože také ráda hraje stolní hry, tak snad bude mít stejnou zkušenost:)
– Co mě hodně zklamalo, tak že CZC mi nedokázalo navrhnout alternativu ke zboží, které se už neprodává. Konkrétně Xbox 360. Měl jsem o to zájem. CZC jako jediný obchod se mnou vůbec nerozebralo mé požadavky (proč to vlastně chci) a nenabídlo mi žádnou alternativu. Mé potřeby uspokojil Nintendo Switch (který CZC také nabízí). Samozřejmě to bylo v jejich neprospěch – koupil jsem ho díky tomu u konkurence.
– Celkově se mi nelíbí přístup zaměstnanců, kteří neprojevují velkou ochotu prodávat (v podstatě je jim to jedno). V dnešní době, kdy si musí dělat jméno, tak to není dle mého názoru dobrý přístup.

TS Bohemia:
+ TS Bohemia na obou pobočkách v Brně zaměstnává dost zaměstnanců (vždy je k dispozici cca 10-12 lidí). V podstatě pokud potřebuji technickou radu, tak vím, že TS Bohemia mi zaručeně pomůže a že se mi bude věnovat (jako jediný z těch 3)
+ Naprosto dokonalý systém výdeje zboží a obchodu. Najdu si zboží na internetu nebo vyberu v obchodě. Dostanu kód pro zaplacení, dojdu k automatu (které dokonce navyšují), provedu velice jednoduchou platbu a pak už jen sleduji objednávku na monitoru a vždy dodrží (dokonce na vteřinu přesně) zpracování objednávky a už si mě jen zavolají k výdejnímu okénku.
Takže celý nákup po vstupu do prodejny trvá mezi 5-7 minutami (kopíruje to od nich alza, ale ta má problém, že nemá na pobočkách dost zaměstnanců, aby obchod proběhl rychle)
+ Díky tolika zaměstnancům nejsou v TS Bohemii nikdy žádné fronty
– Nemají tak dobrý portál, jako CZC. Přeci jen CZC má lepší filtry, má přehledněji roztříděný sortiment zboží a celkově GUIčko je na jejich stránkách už i zastaralé
– Nemívají více zboží, s podobnými parametry (úzký sortiment externích disků, notebooků, atd. atd.)

Alza:
– nesnáším ten otravný hlas toho mimozemšťana (už jen to samo o sobě mě odrazuje)
– velmi špatná komunikace se zaměstnanci
– dle mého názoru se Alza snaží o implementaci dobrých nápadů od konkurence, ale moc jim to nejde (platební terminály nejsou stabilní, na pobočkách jsou strašné fronty a celkově zaměstnancům trvá, než něco vyhledají na vlastních portálech)

plusy nad ostatními mě nic moc nenapadají. To co má alza, to mají i ostatní dvě firmy.

Takže jestli je alza jedničkou, tak možná jen proto, protože vrazili spoustu peněz do marketingu. Není den, abych v rádiu či televizi nebo na internetu neviděl/neslyšel toho jejich příšerného maskota.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

Inzerce