Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Milan Duda (CZC.cz): Proč být dvojka na trhu, nová reklamní kampaň, marketing e-shopu

Získat premium obsah

Přidejte se
mezi předplatitele

Poslouchejte
neomezeně
Rozhovory
více do hloubky
Exkluzivní
hosté
Audio podcast
na cesty
VYBRAT TARIF

Pro řadu podnikatelů je těžké přiznat, že nejsou jedničkou na trhu. CZC.cz to má jinak. Dlouhodobě o sobě neváhá prohlašovat, že je dvojkou na on-line trhu s elektronikou, a toto téma učinil i hlavním sdělením nové reklamní kampaně.

Tu jeden z největších českých e-shopů spustil teprve den před natáčením našeho rozhovoru, které proběhlo 16. srpna. Srovnává v ní jablka s hruškami a konstatuje, že ačkoliv jsou jablka prodávanější, hrušky jsou v mnohém lepší. Přímo se tak vymezuje vůči jedničce na trhu, kterou je Alza.cz.

O nové kampani jsme si povídal s ředitelem marketingu CZC.cz Milanem Dudou, který předtím vedl marketing např. v Lekárna.cz nebo v Allegro Group CZ&SK.

Jak nová marketingová kampaň vypadá, se můžete podívat i na tomto videu. CZC.cz společně s ním zveřejnilo i speciální podstránku, kterou najdete zde. Součástí kampaně je i tzv. Fond spokojených dvojek, ve kterém firma odměňuje ty, co jsou dvojkou ve svém oboru.

Co se ve videu dozvíte?

  • Proč je dobré být dvojkou na trhu?
  • Co firmě přinese, když svoji pozici na trhu přizná?
  • Proč CZC.cz podporuje další dvojky na trhu?
  • Jak vznikala nová reklamní kampaň?
  • Kdo ji pro CZC.cz vytváří a jak?
  • Jak celkově CZC.cz přistupuje k marketingu?

Další videa o marketingu v e-commerce:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Lubor Pešek

Před 5 roky

Alza je jedničkou na trhu?
Můžu znát toho, kdo ten žebříček sestavoval?
Osobně jsem byl strašně rád a líbí se mi, že konkrétně tady u nás v Brně jsou 3 konkurence schopné firmy s elektronikou (CZC, TS Bohemia a Alza). Když jsem si sestavoval počítač, tak jsem to rozdělil v poměru 1/2 komponentů a periferií v CZC, 1/4 v TS Bohemii a 1/4 v Alze.

Ok, v tomto se mi tato doba líbí a právě v elektronice je to super.
PROBLÉM mám pouze s Alzou. Mám s nimi jako jedinými problém u obědnávky. Může se stát, že prostě zboží není na skladě nebo se zboží někde zdrží. Ale aby mi slibovali záruku, že do druhého dne zboží určitě dorazí, pošlou mi SMS a až v prodejně zjistím, že zboží ještě nedorazilo, tak to rozhodně nesvědčí o nějaké jedničce na trhu. Zase u CZC se mi nelíbílo, že mi nedokázala nabídnout alternativu ke zboží, které se už neprodává. To se mi zase líbí v TS Bohemii. Když bych to měl shrnout (z mého pohledu)
CZC:
+ Nejširší sortiment zboží
+ Jednoduchý a nejpřehlednější internetový portál
+ Konkrétně v Brně má nejvíc poboček (a předně menší výdejní místa, které jsou blízko všech lokalit)
+ Velmi mile mě překvapilo, že bez jakéhokoliv upozorňování mi CZC jako věrnému zákazníkovi dala dárek v podobě stolní hry za 1000,- :) Bylo to moc příjemné (Sice když si vezmu poměr, že jsem za poslední rok nechal u nich asi 70.000,-, tak se v tom tisícovka ztratí:), ale bylo to příjemné a nemuseli to dělat. PS: Když jsem to řekl jedné známé, tak řekla, že bude také u nich často kupovat, protože také ráda hraje stolní hry, tak snad bude mít stejnou zkušenost:)
– Co mě hodně zklamalo, tak že CZC mi nedokázalo navrhnout alternativu ke zboží, které se už neprodává. Konkrétně Xbox 360. Měl jsem o to zájem. CZC jako jediný obchod se mnou vůbec nerozebralo mé požadavky (proč to vlastně chci) a nenabídlo mi žádnou alternativu. Mé potřeby uspokojil Nintendo Switch (který CZC také nabízí). Samozřejmě to bylo v jejich neprospěch – koupil jsem ho díky tomu u konkurence.
– Celkově se mi nelíbí přístup zaměstnanců, kteří neprojevují velkou ochotu prodávat (v podstatě je jim to jedno). V dnešní době, kdy si musí dělat jméno, tak to není dle mého názoru dobrý přístup.

TS Bohemia:
+ TS Bohemia na obou pobočkách v Brně zaměstnává dost zaměstnanců (vždy je k dispozici cca 10-12 lidí). V podstatě pokud potřebuji technickou radu, tak vím, že TS Bohemia mi zaručeně pomůže a že se mi bude věnovat (jako jediný z těch 3)
+ Naprosto dokonalý systém výdeje zboží a obchodu. Najdu si zboží na internetu nebo vyberu v obchodě. Dostanu kód pro zaplacení, dojdu k automatu (které dokonce navyšují), provedu velice jednoduchou platbu a pak už jen sleduji objednávku na monitoru a vždy dodrží (dokonce na vteřinu přesně) zpracování objednávky a už si mě jen zavolají k výdejnímu okénku.
Takže celý nákup po vstupu do prodejny trvá mezi 5-7 minutami (kopíruje to od nich alza, ale ta má problém, že nemá na pobočkách dost zaměstnanců, aby obchod proběhl rychle)
+ Díky tolika zaměstnancům nejsou v TS Bohemii nikdy žádné fronty
– Nemají tak dobrý portál, jako CZC. Přeci jen CZC má lepší filtry, má přehledněji roztříděný sortiment zboží a celkově GUIčko je na jejich stránkách už i zastaralé
– Nemívají více zboží, s podobnými parametry (úzký sortiment externích disků, notebooků, atd. atd.)

Alza:
– nesnáším ten otravný hlas toho mimozemšťana (už jen to samo o sobě mě odrazuje)
– velmi špatná komunikace se zaměstnanci
– dle mého názoru se Alza snaží o implementaci dobrých nápadů od konkurence, ale moc jim to nejde (platební terminály nejsou stabilní, na pobočkách jsou strašné fronty a celkově zaměstnancům trvá, než něco vyhledají na vlastních portálech)

plusy nad ostatními mě nic moc nenapadají. To co má alza, to mají i ostatní dvě firmy.

Takže jestli je alza jedničkou, tak možná jen proto, protože vrazili spoustu peněz do marketingu. Není den, abych v rádiu či televizi nebo na internetu neviděl/neslyšel toho jejich příšerného maskota.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

Premium
martin-kus-web

Vuch: Strategie firmy, riskování, finance i vstup investora | Martin Kůs

Premium
zdenek-vlcek-web

3 roky neinvestují do reklamy. Jak rostou JablečnéDíly.cz? | Zdeněk Vlček

Premium
jan-herka-web

Wuders: Jak se buduje a řídí firma na nábytek? | Jan Herka

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

martin-jares-web

Zákaznická spokojenost: Co ji nejvíce ovlivňuje? | Martin Jareš (Foxdeli)