Inzerce

Jak otevřít internetový obchod

Zajímá vás, jak otevřít internetový obchod? Právě se nacházíte na webu, kde najdete stovky článků a videí o tvorbě e-shopů a podnikání na internetu. V tomto článku se dozvíte, jak nad otevřením internetového obchodu přemýšlet a co hned na začátku podnikání nepodcenit.

Česká republika je e-shopová velmoc. Celá e-commerce je složena z desítek tisíc internetových obchodů a neustále vznikají nové. Pokud chcete být skutečně úspěšní, nesmíte podcenit přípravu. Doporučujeme vám proto naslouchat odborníkům, kteří v tomto oboru aktivně sdílí své zkušenosti a pomáhají firmám růst.

Otevření internetového obchodu

Většina lidí si při hledání, jak otevřít internetový obchod, představuje pouze jednu část celého procesu. Zajímá je, jak vytvořit e-shop, tedy spustit webové stránky.

E-shop si dnes snadno založíte na nějaké platformě, která vám umožní spustit vlastní web bez znalosti programování a designu. Nejpopulárnějším systémem na tvorbu e-shopů je v Česku Shoptet, na kterém běží několik desítek tisíc e-shopů a který vám umožní prodávat po několika kliknutích. Podobných systémů je ale celá řada.

Inzerce

V některých příkladech se místo krabicového řešení vyplatí vytvořit e-shop na míru. Je nutné se ale připravit na obrovské investice, jelikož naprogramování a vytvoření kvalitního zázemí (ovládání) webových stránek může stát stovky tisíc, případně dokonce i miliony korun.

Pokud jste naprostý začátečník a chcete si vyzkoušet prodávat zboží přes internet, můžete vyzkoušet i prodej přes sociální sítě či různé marketplaces.

Chcete-li ale vlastní web, pak doporučujeme začít krabicovým řešením a do vlastního webu na míru investovat, až si budete jisti a vaše firma bude vydělávat.

Poslechněte si, jak otevřeli internetové obchody jiní podnikatelé:

valina-kocianova-web

Valina Kociánová: Tvorba e-shopu Samostatné-dítě.cz, podnikání při mateřské

blanka-smolcakova-web

Blanka Smolčáková (Collars.cz): Zakládání e-shopu, výroba vlastního produktu, nápad na podnikání

jan-pils-web

Jan Pils: Budování Kytary.cz, komunitní marketing, spolupráce s vendory

Úspěch internetového obchodu

Internetový obchod není jen o webových stránkách. Jeho úspěšné provozování zahrnuje tak širokou škálu činností, že skoro ani nevíme, kde začít.

Jako první by měl stát na kvalitní podnikatelské rozvaze a ověření, že jeho otevření má skutečně smysl, osloví potenciální zákazníky, odliší se od konkurence a je do budoucna životaschopný.

Důrazně tedy doporučujeme nepodcenit přípravu byznys plánu, který vám na tyto otázky odpoví.

Provozovatelé obchodů také musí věnovat čas kvalitnímu finančnímu řízení e-shopů, které jim pomůže na prodeji zboží skutečně vydělávat peníze a neprodělat. Mnoho e-shopařů se rychle dostává do dluhů, přežene to s množstvím zboží na skladu nebo investuje do věcí, které jim ale moc nevydělají.

Úspěch internetového obchodu stojí také na logistice, skladování a plánování zásob. Stojí samozřejmě i na zaměstnancích, jejich výběru a řízení. A vedle marketingu e-shopu a zákaznické podpory stojí na řadě dalších činností, které probíráme v našich rozhovorech. Tady jsou některé z nich:

katerina-hanusova-web

Tragédie v rodině a rozjezd prosperujícího e-shopu | Kateřina Hanušová (NaSvačinu.cz)

meloun-harkabuzik-web

Zákaznická podpora e-shopu: Jak zvýšit její kvalitu a přínos? | Juraj Harkabuzík a Petr Meloun

batrla-fiserova-web

Jak chrání české firmy data svých uživatelů? | Josef Bátrla a Kateřina Fišerová

petr-meloun-web

Expanze do zahraničí: První kroky | Petr Meloun (BazarovéRegály.cz)

muj-koberec-web

Služby e-shopu a odlišení se od konkurence | Marek Černý & Tomáš Linhart (MůjKoberec.cz)

ondrej-bereckei-web

Vylepšování webu e-shopu a zvyšování konverzního poměru | Ondřej Bereckei (Cycology.cz)

patrik-babinec-web

Růst e-shopu v době covidu a predikce do budoucna | Patrik Babinec (Skladon.cz)

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

juraj-harkabuzik-web

Jak prodat zákazníkovi víc? | Juraj Harkabuzík (Customer Hero)

Inzerce

jiri-stencek

Jak uspět s e-shopem v silně konkurenčním prostředí

jan-houdek-web

Jan Houdek: Budování DokonaláKáva.cz, content marketing, spolupráce s influencery, B2B obchod

david-herold-web

David Herold (KetoMix.cz): Založení e-shopu bez zkušeností v marketingu, investor pro e-shop, osobnost zakladatele

martin-karpisek-web

Martin Karpíšek (Nugo.cz): Výroba vlastního produktu, rozjezd prodeje, zakládání e-shopu

bohumil-pokstefl-web

Bohumil Pokštefl (Kontentino): Vyplatí se zakládat nový Buffer?

sona-fialkova-web

Soňa Fialková: Co chystá Spokojený pes a jak to dopadlo s dopravou zdarma?

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

jan-manak-web

Jan Maňák: E-shop pro mámu, obrat 50 milionů ročně, inovace v malé firmě

vetyska-velky

VIDEO: Jan Vetyška: Málokdo si uvědomuje, jaká dřina je provozovat e-shop

TOP obsah

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory