Inzerce

Jak otevřít internetový obchod

Zajímá vás, jak otevřít internetový obchod? Právě se nacházíte na webu, kde najdete stovky článků a videí o tvorbě e-shopů a podnikání na internetu. V tomto článku se dozvíte, jak nad otevřením internetového obchodu přemýšlet a co hned na začátku podnikání nepodcenit.

Česká republika je e-shopová velmoc. Celá e-commerce je složena z desítek tisíc internetových obchodů a neustále vznikají nové. Pokud chcete být skutečně úspěšní, nesmíte podcenit přípravu. Doporučujeme vám proto naslouchat odborníkům, kteří v tomto oboru aktivně sdílí své zkušenosti a pomáhají firmám růst.

Otevření internetového obchodu

Většina lidí si při hledání, jak otevřít internetový obchod, představuje pouze jednu část celého procesu. Zajímá je, jak vytvořit e-shop, tedy spustit webové stránky.

E-shop si dnes snadno založíte na nějaké platformě, která vám umožní spustit vlastní web bez znalosti programování a designu. Nejpopulárnějším systémem na tvorbu e-shopů je v Česku Shoptet, na kterém běží několik desítek tisíc e-shopů a který vám umožní prodávat po několika kliknutích. Podobných systémů je ale celá řada.

Inzerce

V některých příkladech se místo krabicového řešení vyplatí vytvořit e-shop na míru. Je nutné se ale připravit na obrovské investice, jelikož naprogramování a vytvoření kvalitního zázemí (ovládání) webových stránek může stát stovky tisíc, případně dokonce i miliony korun.

Pokud jste naprostý začátečník a chcete si vyzkoušet prodávat zboží přes internet, můžete vyzkoušet i prodej přes sociální sítě či různé marketplaces.

Chcete-li ale vlastní web, pak doporučujeme začít krabicovým řešením a do vlastního webu na míru investovat, až si budete jisti a vaše firma bude vydělávat.

Poslechněte si, jak otevřeli internetové obchody jiní podnikatelé:

tomas-szkandera-web

30 let vývoje ERP systému a e-shopového řešení | Tomáš Szkandera (K2)

radek-mrkos-web

Rozjezd e-shopu Albatros Media, zdroje objednávek | Radek Mrkos

tomas-zahalka-web

Založte e-shop a neřešte logistiku a skladování | Tomáš Zahálka (Dudlu.cz)

Úspěch internetového obchodu

Internetový obchod není jen o webových stránkách. Jeho úspěšné provozování zahrnuje tak širokou škálu činností, že skoro ani nevíme, kde začít.

Jako první by měl stát na kvalitní podnikatelské rozvaze a ověření, že jeho otevření má skutečně smysl, osloví potenciální zákazníky, odliší se od konkurence a je do budoucna životaschopný.

Důrazně tedy doporučujeme nepodcenit přípravu byznys plánu, který vám na tyto otázky odpoví.

Provozovatelé obchodů také musí věnovat čas kvalitnímu finančnímu řízení e-shopů, které jim pomůže na prodeji zboží skutečně vydělávat peníze a neprodělat. Mnoho e-shopařů se rychle dostává do dluhů, přežene to s množstvím zboží na skladu nebo investuje do věcí, které jim ale moc nevydělají.

Úspěch internetového obchodu stojí také na logistice, skladování a plánování zásob. Stojí samozřejmě i na zaměstnancích, jejich výběru a řízení. A vedle marketingu e-shopu a zákaznické podpory stojí na řadě dalších činností, které probíráme v našich rozhovorech. Tady jsou některé z nich:

max-kovar-web

Jak se staví sklad? | Max Kovář (Skladon)

andrea-tesakova-web

Překlady a lokalizace webu. Jak to procesně zvládnout? | Andrea Tesáková (Expandeco)

pavel-kunes-web

Vlastní grafika na Shoptetu: Co vše je možné a jak se připravit? | Pavel Kuneš

jan-lastuvka-web

Provozní financování e-shopu: Jak ho zlepšit? | Jan Laštůvka (Lemonero)

tomas-ruzicka-web

Expanze e-shopu do zahraničí prakticky | Tomáš Růžička (Expandeco)

vit-endler-web

Finanční inventura e-shopu: Jak zjistit, kde proděláváte peníze? | Vít Endler (finGOOD.cz)

juraj-harkabuzik-web

Jak vytvořit zákaznickou podporu e-shopu? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

adam-soukal-web

Pohledávky e-shopů, financování a budoucnost e-commerce | Adam Šoukal (Roger)

adam-kratochvil-web

Krabice na zboží. Proč je e-shopy neřeší efektivně? | Adam Kratochvíl (Box48.cz)

Inzerce

martin-molcan-web

Martin Molčan: Prodej Feedo.cz, investor pro e-shop, expanze do zahraničí

ondrej-klega

VIDEO: Ondřej Klega: E-shopy si musí najít konkurenční výhodu. Jak?

dominik-rihak-web

Dominik Řihák (Top-Obaly.cz): Využití obalových materiálů e-shopu, logistika, zefektivnění skladu, B2B marketing

vetyska-velky

VIDEO: Jan Vetyška: Málokdo si uvědomuje, jaká dřina je provozovat e-shop

lenka-izsak-web

Lenka Izsák (MiaBella.cz): Budování zakázkového krejčovství, zakládání e-shopu, rozjezd podnikání

marek-filipi-web

Marek Filipi: Tvorba e-shopu Vaporism.cz, rychlý růst firmy, komunitní marketing

jan-manak-web

Jan Maňák: E-shop pro mámu, obrat 50 milionů ročně, inovace v malé firmě

valina-kocianova-web

Valina Kociánová: Tvorba e-shopu Samostatné-dítě.cz, podnikání při mateřské

blanka-smolcakova-web

Blanka Smolčáková (Collars.cz): Zakládání e-shopu, výroba vlastního produktu, nápad na podnikání

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

oliver-dlouhy-web

Oliver Dlouhý (Kiwi.com): Rychlý růst firmy, budování managementu, spolupráce s investory

karolina-topolova-web

Karolína Topolová (AAA Auto): Budování kariéry manažerky, byznys s ojetými vozy, budoucnost firmy

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy