Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Jak otevřít internetový obchod

Zajímá vás, jak otevřít internetový obchod? Právě se nacházíte na webu, kde najdete stovky článků a videí o tvorbě e-shopů a podnikání na internetu. V tomto článku se dozvíte, jak nad otevřením internetového obchodu přemýšlet a co hned na začátku podnikání nepodcenit.

Česká republika je e-shopová velmoc. Celá e-commerce je složena z desítek tisíc internetových obchodů a neustále vznikají nové. Pokud chcete být skutečně úspěšní, nesmíte podcenit přípravu. Doporučujeme vám proto naslouchat odborníkům, kteří v tomto oboru aktivně sdílí své zkušenosti a pomáhají firmám růst.

Otevření internetového obchodu

Většina lidí si při hledání, jak otevřít internetový obchod, představuje pouze jednu část celého procesu. Zajímá je, jak vytvořit e-shop, tedy spustit webové stránky.

E-shop si dnes snadno založíte na nějaké platformě, která vám umožní spustit vlastní web bez znalosti programování a designu. Nejpopulárnějším systémem na tvorbu e-shopů je v Česku Shoptet, na kterém běží několik desítek tisíc e-shopů a který vám umožní prodávat po několika kliknutích. Podobných systémů je ale celá řada.

Inzerce

V některých příkladech se místo krabicového řešení vyplatí vytvořit e-shop na míru. Je nutné se ale připravit na obrovské investice, jelikož naprogramování a vytvoření kvalitního zázemí (ovládání) webových stránek může stát stovky tisíc, případně dokonce i miliony korun.

Pokud jste naprostý začátečník a chcete si vyzkoušet prodávat zboží přes internet, můžete vyzkoušet i prodej přes sociální sítě či různé marketplaces.

Chcete-li ale vlastní web, pak doporučujeme začít krabicovým řešením a do vlastního webu na míru investovat, až si budete jisti a vaše firma bude vydělávat.

Poslechněte si, jak otevřeli internetové obchody jiní podnikatelé:

Premium
michal-vratny-web

Železná koule: Jak se buduje komunita? | Michal Vrátný

Jak rozjet úspěšný e-shop?

Premium
martin-bernatek-web

Prodej firmy: Jak značkou zvýšit její hodnotu? | Martin Bernátek (Ovečkárna)

Úspěch internetového obchodu

Internetový obchod není jen o webových stránkách. Jeho úspěšné provozování zahrnuje tak širokou škálu činností, že skoro ani nevíme, kde začít.

Jako první by měl stát na kvalitní podnikatelské rozvaze a ověření, že jeho otevření má skutečně smysl, osloví potenciální zákazníky, odliší se od konkurence a je do budoucna životaschopný.

Důrazně tedy doporučujeme nepodcenit přípravu byznys plánu, který vám na tyto otázky odpoví.

Provozovatelé obchodů také musí věnovat čas kvalitnímu finančnímu řízení e-shopů, které jim pomůže na prodeji zboží skutečně vydělávat peníze a neprodělat. Mnoho e-shopařů se rychle dostává do dluhů, přežene to s množstvím zboží na skladu nebo investuje do věcí, které jim ale moc nevydělají.

Úspěch internetového obchodu stojí také na logistice, skladování a plánování zásob. Stojí samozřejmě i na zaměstnancích, jejich výběru a řízení. A vedle marketingu e-shopu a zákaznické podpory stojí na řadě dalších činností, které probíráme v našich rozhovorech. Tady jsou některé z nich:

Premium
david-makovsky-web

Prodal e-shop s vlastními produkty. U toho studuje vysokou školu | David Makovský

jaroslav-pokorny-web

Reporting a účetnictví menšího e-shopu. Jak na to? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

Premium
pavel-ungr-web

Návštěvnost z vyhledávačů se může snížit. Uživatelům odpoví rovnou AI. Co to znamená pro SEO? | Pavel Ungr

david-krobot-web

Vybudovali vlastní značku kosmetiky. Po 3 letech dělají 125 milionů ročně | David Krobot (Lobey)

jiri-jemelka-web

Řídit e-shop jako firmu. Jak se to dělá? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
tomas-havryluk-web

Tomáš Havryluk: Jak dostat firmu na vyšší úroveň? Zkušenosti z Alzy a startupu Medevio

Premium
jiri-rostecky-eshopy-web

Nejčastější chyby začínajících e-shopů | Jiří Rostecký

matous-syrovy-web

I kamenné prodejny jde dělat jinak. Jak díky nim rostou Koupelny Syrový? | Matouš Syrový

tomas-kohut-web

Otestovali přes 200 e-shopů. Co zjistili o jejich logistice? | Tomáš Kohút (Skladon)

Inzerce

tomas-netopil-web

Tomáš Netopil: Tvorba e-shopu Počítárna.cz, přístup k zákazníkovi, marketing

martin-schovanec-web

Martin Schovanec (Xzone.cz): Prodej her na internetu, vývoj herního trhu, budování komunity

martin-rozhon-web

8. E-shop Klub: Martin Rozhoň o transakční ekonomice e-shopu, budování managementu firmy, vytváření vlastních značek

bastard-web

10 let zkušeností největšího e-shopu s tričky Bastard.cz

Premium
josef-dvoracek-web

Udržitelnost a ekologie ve firmě. Jak to dělá Sonnentor? | Josef Dvořáček

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

lenka-izsak-web

Lenka Izsák (MiaBella.cz): Budování zakázkového krejčovství, zakládání e-shopu, rozjezd podnikání

martin-bernatek-web

Martin Bernátek: Jak se buduje e-shop Ovečkárna.cz?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.