Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Jak otevřít internetový obchod

Zajímá vás, jak otevřít internetový obchod? Právě se nacházíte na webu, kde najdete stovky článků a videí o tvorbě e-shopů a podnikání na internetu. V tomto článku se dozvíte, jak nad otevřením internetového obchodu přemýšlet a co hned na začátku podnikání nepodcenit.

Česká republika je e-shopová velmoc. Celá e-commerce je složena z desítek tisíc internetových obchodů a neustále vznikají nové. Pokud chcete být skutečně úspěšní, nesmíte podcenit přípravu. Doporučujeme vám proto naslouchat odborníkům, kteří v tomto oboru aktivně sdílí své zkušenosti a pomáhají firmám růst.

Otevření internetového obchodu

Většina lidí si při hledání, jak otevřít internetový obchod, představuje pouze jednu část celého procesu. Zajímá je, jak vytvořit e-shop, tedy spustit webové stránky.

E-shop si dnes snadno založíte na nějaké platformě, která vám umožní spustit vlastní web bez znalosti programování a designu. Nejpopulárnějším systémem na tvorbu e-shopů je v Česku Shoptet, na kterém běží několik desítek tisíc e-shopů a který vám umožní prodávat po několika kliknutích. Podobných systémů je ale celá řada.

Inzerce

V některých příkladech se místo krabicového řešení vyplatí vytvořit e-shop na míru. Je nutné se ale připravit na obrovské investice, jelikož naprogramování a vytvoření kvalitního zázemí (ovládání) webových stránek může stát stovky tisíc, případně dokonce i miliony korun.

Pokud jste naprostý začátečník a chcete si vyzkoušet prodávat zboží přes internet, můžete vyzkoušet i prodej přes sociální sítě či různé marketplaces.

Chcete-li ale vlastní web, pak doporučujeme začít krabicovým řešením a do vlastního webu na míru investovat, až si budete jisti a vaše firma bude vydělávat.

Poslechněte si, jak otevřeli internetové obchody jiní podnikatelé:

Premium
michal-vratny-web

Železná koule: Jak se buduje komunita? | Michal Vrátný

Jiří Rostecký

Jak rozjet úspěšný e-shop?

Premium
martin-bernatek-web

Prodej firmy: Jak značkou zvýšit její hodnotu? | Martin Bernátek (Ovečkárna)

Úspěch internetového obchodu

Internetový obchod není jen o webových stránkách. Jeho úspěšné provozování zahrnuje tak širokou škálu činností, že skoro ani nevíme, kde začít.

Jako první by měl stát na kvalitní podnikatelské rozvaze a ověření, že jeho otevření má skutečně smysl, osloví potenciální zákazníky, odliší se od konkurence a je do budoucna životaschopný.

Důrazně tedy doporučujeme nepodcenit přípravu byznys plánu, který vám na tyto otázky odpoví.

Provozovatelé obchodů také musí věnovat čas kvalitnímu finančnímu řízení e-shopů, které jim pomůže na prodeji zboží skutečně vydělávat peníze a neprodělat. Mnoho e-shopařů se rychle dostává do dluhů, přežene to s množstvím zboží na skladu nebo investuje do věcí, které jim ale moc nevydělají.

Úspěch internetového obchodu stojí také na logistice, skladování a plánování zásob. Stojí samozřejmě i na zaměstnancích, jejich výběru a řízení. A vedle marketingu e-shopu a zákaznické podpory stojí na řadě dalších činností, které probíráme v našich rozhovorech. Tady jsou některé z nich:

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

patrik-babinec-web

Balení zboží e-shopů: Jak se v něm odlišit od konkurence? | Patrik Babinec (Skladon)

Premium
stepan-rybnicek-web

Rozjeli vlastní značku v Německu, Rakousku a dalších zemích. Jak expanduje Foul? | Štěpán Rybníček

Premium
martin-kus-web

Z nuly vybudovali značku Vuch. Díky čemu vyrostli? | Martin Kůs

Premium
pavel-ungr-web

SEO se hodně změní, Google zaspal, texty z ChatGPT může penalizovat, říká Pavel Ungr

lukas-hejtmanek-web

200 farmářů v Kambodži. Jak funguje byznys pepře pepperfield? | Lukáš Hejtmánek

martin-jares-web

Ponákupní marketing e-shopu. Jak se dělá? | Martin Jareš (Foxdeli)

Premium
michal-weiss-web

Jak úspěšně prodávat na Amazonu?| Michal Weiss

Inzerce

Premium
david-manych-web

Finanční problémy a financování firem | David Manych (Natland)

eshop-klub-mladypodnikatel-giftisimo-web

5. E-shop Klub: O špatných investicích, prodělaných milionech a restartu firmy přímo ze skladu Giftisima

martin-wallner-web

Martin Wallner (Mixit): Ze seminární práce stamiliónový byznys

ladislav-trpak-web

Ladislav Trpák: Byznys model Zootu, filosofie podnikání, růst firmy

vojtech-krapitek-web

VIDEO: Vojtěch Krapítek (Sportex.cz): Jak konkurovat velkým e-shopům?

kristyna-valentova-web

Kristýna Valentová: Budování HealthFactory.cz, riziko v podnikání, diverzifikace zdrojů příjmu

Premium
alex-konicek-web

Profesionalizace firmy. Příběh BigBoy.cz | Alex Koníček

petr-hudec-web

Petr Hudec (HuráMobil.cz): Závislost na Heurece a automatizace e-shopu

prodejna-web

Jak se (ne)dělá prodej ve fyzickém světě

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP header

Premium
petr-borkovec-web

Petr Borkovec: Jak se tvoří byznys modely?

Premium
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Inzerce