Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Jak otevřít internetový obchod

Zajímá vás, jak otevřít internetový obchod? Právě se nacházíte na webu, kde najdete stovky článků a videí o tvorbě e-shopů a podnikání na internetu. V tomto článku se dozvíte, jak nad otevřením internetového obchodu přemýšlet a co hned na začátku podnikání nepodcenit.

Česká republika je e-shopová velmoc. Celá e-commerce je složena z desítek tisíc internetových obchodů a neustále vznikají nové. Pokud chcete být skutečně úspěšní, nesmíte podcenit přípravu. Doporučujeme vám proto naslouchat odborníkům, kteří v tomto oboru aktivně sdílí své zkušenosti a pomáhají firmám růst.

Otevření internetového obchodu

Většina lidí si při hledání, jak otevřít internetový obchod, představuje pouze jednu část celého procesu. Zajímá je, jak vytvořit e-shop, tedy spustit webové stránky.

E-shop si dnes snadno založíte na nějaké platformě, která vám umožní spustit vlastní web bez znalosti programování a designu. Nejpopulárnějším systémem na tvorbu e-shopů je v Česku Shoptet, na kterém běží několik desítek tisíc e-shopů a který vám umožní prodávat po několika kliknutích. Podobných systémů je ale celá řada.

Inzerce

V některých příkladech se místo krabicového řešení vyplatí vytvořit e-shop na míru. Je nutné se ale připravit na obrovské investice, jelikož naprogramování a vytvoření kvalitního zázemí (ovládání) webových stránek může stát stovky tisíc, případně dokonce i miliony korun.

Pokud jste naprostý začátečník a chcete si vyzkoušet prodávat zboží přes internet, můžete vyzkoušet i prodej přes sociální sítě či různé marketplaces.

Chcete-li ale vlastní web, pak doporučujeme začít krabicovým řešením a do vlastního webu na míru investovat, až si budete jisti a vaše firma bude vydělávat.

Poslechněte si, jak otevřeli internetové obchody jiní podnikatelé:

Premium
michal-vratny-web

Železná koule: Jak se buduje komunita? | Michal Vrátný

Jiří Rostecký

Jak rozjet úspěšný e-shop?

Premium
martin-bernatek-web

Prodej firmy: Jak značkou zvýšit její hodnotu? | Martin Bernátek (Ovečkárna)

Úspěch internetového obchodu

Internetový obchod není jen o webových stránkách. Jeho úspěšné provozování zahrnuje tak širokou škálu činností, že skoro ani nevíme, kde začít.

Jako první by měl stát na kvalitní podnikatelské rozvaze a ověření, že jeho otevření má skutečně smysl, osloví potenciální zákazníky, odliší se od konkurence a je do budoucna životaschopný.

Důrazně tedy doporučujeme nepodcenit přípravu byznys plánu, který vám na tyto otázky odpoví.

Provozovatelé obchodů také musí věnovat čas kvalitnímu finančnímu řízení e-shopů, které jim pomůže na prodeji zboží skutečně vydělávat peníze a neprodělat. Mnoho e-shopařů se rychle dostává do dluhů, přežene to s množstvím zboží na skladu nebo investuje do věcí, které jim ale moc nevydělají.

Úspěch internetového obchodu stojí také na logistice, skladování a plánování zásob. Stojí samozřejmě i na zaměstnancích, jejich výběru a řízení. A vedle marketingu e-shopu a zákaznické podpory stojí na řadě dalších činností, které probíráme v našich rozhovorech. Tady jsou některé z nich:

Premium
vitezslav-valka-web

UX e-shopu: Jak zvýšit prodeje na vašem webu? | Vítězslav Válka

Premium
petr-miklik-web

Grizly.cz: Jak zaměřit firmu na zákazníka? | Petr Miklík

Premium
gentlemanstore-web

Zdroje růstu e-shopu GentlemanStore.cz | Pavel Králíček a Jan Moravčík

jiri-svoboda-web

E-mail marketing výrobce oblečení Kalas | Jiří Svoboda (SmartEmailing)

karin-milkova-web

Expanze do zahraničí a lokální platební metody | Karin Milková (TrustPay)

Premium
jakub-tizek-web

Začátky podnikání: Největší výzvy, které musíte překonat | Jakub Tížek (Podnikni.to)

ondrej-pavelek-web

Expanze do zahraničí a sociální sítě. Co vás překvapí? | Ondřej Pavelek (Httpool)

jakub-kaderavek-web

WordPress: Vyplatí se na něm vytvářet e-shop? | Jakub Kadeřávek

jiri-simonides-web

Influencer marketing: Jak ho může dělat menší firma? | Jiří Simonides (Fragile)

Inzerce

milan-polak-WEB

Milan Polák (Different.cz): Vytvoření e-shopu s módou, malý obrat, expanze do zahraničí

bastard-web

10 let zkušeností největšího e-shopu s tričky Bastard.cz

samurai-shot-web

Tvorba nového produktu a jeho prosazení na trhu | Jaromír Horák a Martin Solnička (Samurai Shot)

jiri-stencek

Jak uspět s e-shopem v silně konkurenčním prostředí

tomas-cupr-web

Tomáš Čupr: Rozjíždění nových projektů, výběr lidí do firmy, osobní brandbuilding

vitezslav-polasek-web

Vítězslav Polášek: Budování e-shopu s krmivem pro psy, soukromá značka Bardog, začátky podnikání

jakub-lohnisky-web

Jakub Lohniský (Le Premier): Všechno lze urvat. Jenom to chce vášeň

eva-urbanova-web

Eva Urbanová (České bedýnky): Začátky podnikání, zvládání neúspěchů, zájem médií

jakub-plas-web

Jakub Plas: Rozjezd výroby a e-shopu Maso Here, podnikání s bráchou, content marketing

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

TOP obsah

Premium
juraj-striezenec-web

Kiwi.com: Pád na nulu. Jak dostat firmu z existenční krize? | Juraj Strieženec

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

Premium
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

janka-chudlikova-web

Janka Chudlíková: Byznys lektorky na volné noze, tvorba on-line produktů, dva neúspěšné starty podnikání

Inzerce