Inzerce

Inzerce

Jan Kovanda: Umožňujeme našim zákazníkům prodávat vlastní značku triček

jan-kovanda-velkyProdej triček je na internetu velmi oblíbený. Existují snad stovky obchodů a služeb, kde si můžete koupit trička se zajímavými potisky, případně si potisk navrhnout sami. Jednadvacetiletý Jan Kovanda z Prahy založil trochu neobvyklý projekt, který zákazníkům umožňuje prodávat vlastní trička. Zaujalo nás to, a tak jsme se tohoto mladého podnikatele rozhodli vyzpovídat v našem rozhovoru.

TOPtrika.cz – originální projekt?

Jane, můžete našim čtenářům stručně představit projekt TOPtrika.cz?
Projekt TOPtrika.cz je unikátní svým konceptem. Naši zákazníci prodávají vlastní značku triček, a to pouze za použití svého počítače. Nemusí si tisknout trička, držet je na skladě, každý den je balit a odesílat. To vše za ně vyřizujeme my. Ovšem koncový zákazník se o nás prakticky vůbec nedozví.

Služba tedy spočívá v tom, že si skrze vás mohu zařídit vlastní obchod s tričky, na mých webových stránkách si zákazníci objednají, zaplatí a vy mu zboží za určitou provizi zašlete?
Nemám rád provizní systémy. Z toho důvodu jsme se rozhodli udělat náš platební systém zcela výjimečný a pro naše zákazníky velmi atraktivní. Do platebního styku mezi e-shopem a koncovým zákazníkem se vůbec nemícháme. To znamená, že koncový zákazník zaplatí na e-shopu celou částku buď platební kartou, nebo na dobírku. V případě dobírky posílají naši dopravci peníze přímo na bankovní účet majitele obchodu.

My získáváme peníze přes kreditový systém. Zákazníci si nabíjí kredit a z něj jim postupně strháváme poplatky za naše služby. Je to tedy účetně mnohem jednodušší a efektivnější.

Je to zajímavý nápad. Vymyslel jste ho sám?
Kdysi jsem zakládal vlastní e-shop s tričky a jelikož tenkrát žádná služba jako TOPtrika.cz ještě nebyla, nezbývalo mi než spustit vlastní výrobu a expedovat zásilky sám. Ne vždy byly stroje využity na 100 %, a tak mě napadlo nabídnout spolupráci ostatním internetovým obchodům. Těm se tato myšlenka zalíbila především proto, že vlastně vůbec nic neriskují a nemusí se ve věci výroby a odesílání zásilek vůbec o nic starat. Jednoduše řečeno, neměly co ztratit. Síť internetových obchodů se nám rozšiřuje každý měsíc o několik nových spolupracovníků.

Máte hotové nějaké technické řešení, které bych mohl do svých webových stránek implementovat? Nebo jak objednávka probíhá?
Každému prodejci vyhovuje jiné řešení e-shopu. Někdo má rád open source nebo pronájem a jiní si zas raději nechají naprogramovat vlastní obchod. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli přizpůsobit se našim zákazníkům, kteří mohou prodávat na libovolném e-shopu. Nám pouze stačí informace o objednávce. Tedy co vyrobit a kam poslat.

Pro koho je služba vhodná?
Služba je určená pro lidi, kteří mají vlastní tematické motivy, které chtějí prodávat. Většinou se jedná o zaměření na nějaké hobby. Rozhodně není naše služba určená pro ty, kteří chtějí prodávat trička typu IT či MEME, kterými je československý trh přesycen.

Nemusí přitom jít vždy pouze o obchod specializující se pouze na trička. Může to být využito i jako doplňkový produkt k vašemu stávajícímu zboží.

Spolupracujeme i se slovenskými maloobchodníky. Naše dodací doby na Slovensko jsou velmi krátké. Pokud v pondělí tričko odešleme, tak už ve středu v něm jde slovenský zákazník ven.

Mimo jiné spolupracujeme i s neziskovými organizacemi, které bez jediného rizika získávají peníze do své pokladny. Samozřejmě pro ně máme zvýhodněné ceny.

Za jaké ceny prodávají trička vaši zákazníci?
Buď volí strategii velkého objemu prodeje, kdy nastaví cenu trička na 280 Kč a díky množství prodaných kusů se u nás dostanou na lepší ceny, které jim marži o něco navýší. Navíc máme poštovné bez přirážky za ceny dopravců, takže si každý z těchto zákazníků sám přidává marži ještě na dopravě.

Druhý tábor jde cestou kvality a odlišnosti. Díky jedinečnosti jejich motivů a marketingovým strategiím si mohou dovolit prodávat trička za 450 Kč a skutečně jim to funguje. Máme i jednoho zákazníka, který prodává trička za 700 Kč, což už i mně přijde moc. V těchto chvílích trochu lituji, že nemáme ten provizní systém na procenta (smích).

Jaké jsou ceny vašich služeb?
Náš ceník je velmi jednoduchý, ale přesto záleží na tom, jakou gramáž, střih triček a velikost motivů se rozhodne e-shop prodávat. Pokud tedy bude chtít tlačit ceny dolů, vyjde ho potisk jednoho trička včetně expedice na 240 Kč (při množstevních slevách ještě méně). Naopak vezmu-li třeba to nejkvalitnější dámské tričko se složitým střihem a potiskem přes celou přední část, vyjde cena na 320 Kč.

Jaké technologie pro potisk triček využíváte?
Začínali jsme s transferovými papíry a foliemi flex, ze kterých se vyřezávají vektory. Brzy nám došlo, že je nevyhnutelně nutné přejít na přímý digitální potisk textilu. Tato technologie je velmi mladá a ve světě se začala vyvíjet asi před šesti lety.

V čem je tato technologie unikátní?
Stroj s touto technologií je lidově řečeno tiskárna na trička. Pouze do ní vložíte textil a skrze počítač zadáte pokyny k potisku. Poté Vám vyjede už rovnou hotové tričko. Takže stejně jako na kancelářské tiskárně jsme i tady schopni natisknout na bavlněný textil úplně cokoliv do rozměru 35×40 cm.

Kolik stojí takovýto stroj na přímý digitální potisk textilu?
Ceny těchto mašin jsou od 400.000 Kč. To jsou ale pouze hračky, na kterých skutečně dobrý potisk neuděláte. My máme Japonce značky Brother. Pořizovací cena byla sice více jak 1 milion korun, ale kvalita potisku je téměř srovnatelná se sítotiskem.

Jak dokážete zákazníkovi garantovat kvalitu zakoupeného trička?
Vyzkoušeli jsme řadu dodavatelů textilu. Ať už to byly trička ze Španělska nebo z Bangladéše. Stejně tak jsme vyzkoušeli téměř všechny metody potisku bavlněných triček, u kterých lze tisknout od jednoho kusu. Nakonec jsme se ustálili na tom nejspolehlivějším dodavateli triček a nejmodernější technologii potisku triček od jednoho kusu.

Pokud by snad přeci jen byl s tričkem problém, samozřejmě ho koncovému zákazníkovi vyměníme, aniž by to majitele e-shopu něco stálo.

O tričkách obecně

Jaká je podle vás budoucnost obchodování s tričky na internetu?
Trička s potiskem jsou trend, který nikdy neomrzí. Konkurence je na českém trhu sice obrovská, ale stejně tak i cílová skupina. Snad každý člověk má doma alespoň jedno tričko s potiskem.

Stačí jen, aby si náš zákazník vybral cílovou skupinu lidí, ve které se sám pohybuje a rozumí jí. Například modeláře, lyžaře, hráče pc her, vodáky apod. Pak je kolikrát žádanější nějaký interní vtípek než složitý obrázek.

Osobně jsem si v minulosti trička kupoval a mnohdy jsem narazil na velmi špatný materiál, potisky se rychle smyly či oloupaly a podobně. Jak tento problém hodnotíte a lze mu nějak zabránit?
V první řadě musí uživatel dodržovat pokyny k praní. Rozhodně nesmí tričko prát na vysokou teplotu, používat agresivní bělící prostředky nebo sušičku. Pokud se i při dodržení těchto pokynů potisk poničí, pak je to vada výroby.

My vám garantujeme kvalitu potisku, který vydrží stejně dlouho jako samotné tričko.

Mají podle vás zákazníci důvěru v obchody, které nabízejí vlastní potisky triček?
Ze zkušenosti mohu říct, že většina koncových zákazníků toho o tričkách moc neví. Pokud jim řeknete, že máte trička v gramáži 200g/m2 ze 100% česané bavlny s přímým digitálním potiskem, tak je to pro ně stejně tak nepochopitelné, asi jako když mi přítelkyně vysvětluje proč má tolik bot.

V Čechách se hodně kouká na design a celkově úroveň obchodu. Ale máme některé zákazníky, kteří dobře prodávají i na free šablonách. Takže rozhodující je unikátnost a dobrý nápad na potisk.

Je služba, kterou nabízíte, originální? Vidíte v podobných službách budoucnost?
Existuje několik výrobců triček, kteří se takto snaží navázat spolupráci s e-shopy. Jenomže nemají buď dostatečně propracovaný systém, nebo techniku nízkonákladového potisku, která by jim toto umožňovala.

My jsme se vlastně po celou dobu našeho vývoje přizpůsobovali potřebám našich klientů a systém vybrousili do finální podoby.

Naše služba má potenciál a je o ni veliký zájem. Především proto, že u nás maloobchodníci nemusejí nakupovat skladové zásoby.

Přečtěte si, jak vybudovat značku.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Právě vyšlo

cerny-prokes-web

Výroba hmotného produktu, tvorba e-shopu a práce s invalidy | Jan Prokeš a Jiří Černý

martin-mates-web

Růst firmy a budování managementu | Martin Mates (Econea.cz)

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

Nejoblíbenější

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

Komentáře

Radek

Před 7 roky

Když pominu tu nechutnou cenu v porovnání například s Indií nebo možná i Čínou včetně kvalitního potisku, tak si alespoň nechej udělat kvalitní webovky s online objednávkami. Takhle je to dost amaterské. Web na wordpressu se základní šablonou = 0 zakázek/0 důvěry.

Odpovědět »

Marek

Před 7 roky

Sám jsem zákazník. Ceny jsou na první pohled vyšší, ale mimo mě jde kompletně celá distribuce a technologická stránka věci. Na mě je jen vlastní prodej a marketing, dá se tak dosáhnout slušných uspor z rozsahu – objem prodejů pro mě není v podstatě vůbec limitující. Co se týče webovek, mají to jen pro základní prezentaci – do styku se zákazníkem přichází jen můj obchod.

Odpovědět »

Radek

Před 7 roky

Obhajovat svůj biz a při tom se vydávat za někoho jiného považuji za konec. Takhle ani nezačneš.

Odpovědět »

Marek Mixa

Před 7 roky

Kdepak – zákazník :)

Odpovědět »

brit

Před 6 roky

Pěkná a laciná trička s potiskem http://lacinatricka.cz/

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

michal-nydrle-web

Michal Nýdrle (KINDRED GROUP): Punk není cesta, jak udržet kvalitní lidi

uzivatelske-testovani-eshopu-web

Jiří Suchý: Jak provést uživatelské testování vašeho e-shopu?

nejlepsi-2015-web

12 nejlepších článků a videí MladýPodnikatel.cz za rok 2015

alza-uspesna-web

Ondřej Bělský: Proč je Alza úspěšná?

Inzerce