Inzerce

Inzerce

Milan Duda (CZC.cz): Proč být dvojka na trhu, nová reklamní kampaň, marketing e-shopu

Pro řadu podnikatelů je těžké přiznat, že nejsou jedničkou na trhu. CZC.cz to má jinak. Dlouhodobě o sobě neváhá prohlašovat, že je dvojkou na on-line trhu s elektronikou, a toto téma učinil i hlavním sdělením nové reklamní kampaně.

Tu jeden z největších českých e-shopů spustil teprve den před natáčením našeho rozhovoru, které proběhlo 16. srpna. Srovnává v ní jablka s hruškami a konstatuje, že ačkoliv jsou jablka prodávanější, hrušky jsou v mnohém lepší. Přímo se tak vymezuje vůči jedničce na trhu, kterou je Alza.cz.

O nové kampani jsme si povídal s ředitelem marketingu CZC.cz Milanem Dudou, který předtím vedl marketing např. v Lekárna.cz nebo v Allegro Group CZ&SK.

Jak nová marketingová kampaň vypadá, se můžete podívat i na tomto videu. CZC.cz společně s ním zveřejnilo i speciální podstránku, kterou najdete zde. Součástí kampaně je i tzv. Fond spokojených dvojek, ve kterém firma odměňuje ty, co jsou dvojkou ve svém oboru.

Co se ve videu dozvíte?

  • Proč je dobré být dvojkou na trhu?
  • Co firmě přinese, když svoji pozici na trhu přizná?
  • Proč CZC.cz podporuje další dvojky na trhu?
  • Jak vznikala nová reklamní kampaň?
  • Kdo ji pro CZC.cz vytváří a jak?
  • Jak celkově CZC.cz přistupuje k marketingu?

Další videa o marketingu v e-commerce:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku.

Nenechte si ujít

vojta-bulir-web

Vojta Bulíř (SmartEmailing.cz): E-mail marketing pro obsahové weby, případová studie Czech News Center

daniel-krasny-web

Daniel Krásný: Jak vytvořit úspěšný blog?

martin-klega-web

Martin Klega (ApuTime): Jak přistupovat k marketingu v době koronavirové?

Právě vyšlo

pavel-roder-web

Jak mohou startupy získat velké klienty? | Pavel Röder (OMG Nest)

vit-endler-web

Financování e-shopu: Crowdfunding jako nedoceněná možnost | Vít Endler (finGOOD.cz)

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Nejoblíbenější

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

margareta-krizova-web

Margareta Křížová: Rozjezd podnikání, ženy a kariéra, podnikání ve vyšším věku

Komentáře

Lubor Pešek

Před 1 rokem

Alza je jedničkou na trhu?
Můžu znát toho, kdo ten žebříček sestavoval?
Osobně jsem byl strašně rád a líbí se mi, že konkrétně tady u nás v Brně jsou 3 konkurence schopné firmy s elektronikou (CZC, TS Bohemia a Alza). Když jsem si sestavoval počítač, tak jsem to rozdělil v poměru 1/2 komponentů a periferií v CZC, 1/4 v TS Bohemii a 1/4 v Alze.

Ok, v tomto se mi tato doba líbí a právě v elektronice je to super.
PROBLÉM mám pouze s Alzou. Mám s nimi jako jedinými problém u obědnávky. Může se stát, že prostě zboží není na skladě nebo se zboží někde zdrží. Ale aby mi slibovali záruku, že do druhého dne zboží určitě dorazí, pošlou mi SMS a až v prodejně zjistím, že zboží ještě nedorazilo, tak to rozhodně nesvědčí o nějaké jedničce na trhu. Zase u CZC se mi nelíbílo, že mi nedokázala nabídnout alternativu ke zboží, které se už neprodává. To se mi zase líbí v TS Bohemii. Když bych to měl shrnout (z mého pohledu)
CZC:
+ Nejširší sortiment zboží
+ Jednoduchý a nejpřehlednější internetový portál
+ Konkrétně v Brně má nejvíc poboček (a předně menší výdejní místa, které jsou blízko všech lokalit)
+ Velmi mile mě překvapilo, že bez jakéhokoliv upozorňování mi CZC jako věrnému zákazníkovi dala dárek v podobě stolní hry za 1000,- :) Bylo to moc příjemné (Sice když si vezmu poměr, že jsem za poslední rok nechal u nich asi 70.000,-, tak se v tom tisícovka ztratí:), ale bylo to příjemné a nemuseli to dělat. PS: Když jsem to řekl jedné známé, tak řekla, že bude také u nich často kupovat, protože také ráda hraje stolní hry, tak snad bude mít stejnou zkušenost:)
– Co mě hodně zklamalo, tak že CZC mi nedokázalo navrhnout alternativu ke zboží, které se už neprodává. Konkrétně Xbox 360. Měl jsem o to zájem. CZC jako jediný obchod se mnou vůbec nerozebralo mé požadavky (proč to vlastně chci) a nenabídlo mi žádnou alternativu. Mé potřeby uspokojil Nintendo Switch (který CZC také nabízí). Samozřejmě to bylo v jejich neprospěch – koupil jsem ho díky tomu u konkurence.
– Celkově se mi nelíbí přístup zaměstnanců, kteří neprojevují velkou ochotu prodávat (v podstatě je jim to jedno). V dnešní době, kdy si musí dělat jméno, tak to není dle mého názoru dobrý přístup.

TS Bohemia:
+ TS Bohemia na obou pobočkách v Brně zaměstnává dost zaměstnanců (vždy je k dispozici cca 10-12 lidí). V podstatě pokud potřebuji technickou radu, tak vím, že TS Bohemia mi zaručeně pomůže a že se mi bude věnovat (jako jediný z těch 3)
+ Naprosto dokonalý systém výdeje zboží a obchodu. Najdu si zboží na internetu nebo vyberu v obchodě. Dostanu kód pro zaplacení, dojdu k automatu (které dokonce navyšují), provedu velice jednoduchou platbu a pak už jen sleduji objednávku na monitoru a vždy dodrží (dokonce na vteřinu přesně) zpracování objednávky a už si mě jen zavolají k výdejnímu okénku.
Takže celý nákup po vstupu do prodejny trvá mezi 5-7 minutami (kopíruje to od nich alza, ale ta má problém, že nemá na pobočkách dost zaměstnanců, aby obchod proběhl rychle)
+ Díky tolika zaměstnancům nejsou v TS Bohemii nikdy žádné fronty
– Nemají tak dobrý portál, jako CZC. Přeci jen CZC má lepší filtry, má přehledněji roztříděný sortiment zboží a celkově GUIčko je na jejich stránkách už i zastaralé
– Nemívají více zboží, s podobnými parametry (úzký sortiment externích disků, notebooků, atd. atd.)

Alza:
– nesnáším ten otravný hlas toho mimozemšťana (už jen to samo o sobě mě odrazuje)
– velmi špatná komunikace se zaměstnanci
– dle mého názoru se Alza snaží o implementaci dobrých nápadů od konkurence, ale moc jim to nejde (platební terminály nejsou stabilní, na pobočkách jsou strašné fronty a celkově zaměstnancům trvá, než něco vyhledají na vlastních portálech)

plusy nad ostatními mě nic moc nenapadají. To co má alza, to mají i ostatní dvě firmy.

Takže jestli je alza jedničkou, tak možná jen proto, protože vrazili spoustu peněz do marketingu. Není den, abych v rádiu či televizi nebo na internetu neviděl/neslyšel toho jejich příšerného maskota.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

petr-macek-4-web

Podnikání na volné noze: Na čem můžete vydělávat peníze?

roman-hrebecky-web

Roman Hřebecký: Z freelancingu do vlastní firmy, hodnoty v podnikání, budování značky

Jiří Urban

Jak ve VašeČočky.cz dělají uživatelské testování?

vojtech-tucek-web

VIDEO: Vojtěch Tuček: V čem tkví (ne)úspěch webu VideaČesky.cz?

Inzerce