Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

5 tipů, jak přimět své fanoušky sdílet vaše příspěvky na Facebooku

Sociální sítě jsou doménou moderního internetu. Ještě před pár lety se s nadsázkou říkalo, že kdo není na internetu, jako by neexistoval. Dnes to samé platí o Facebooku. Vlastní firemní stránka by měla být již základem, ale stále nezaručuje příval věrných fanoušků, rostoucí kliknutí na tlačítko „To se mi líbí“ a ani odpovědi na komentáře pod příspěvky. Jak toho tedy docílit?

Možností, jak spravovat facebookové stránky, je mnoho. Neexistuje univerzální vzorec, jímž byste se měli řídit. Základem je několik bodů, jejichž dodržování by mělo přispět ke zvýšení aktivity fanoušků a virálnímu šíření vašich příspěvků (kdo neví, co je to virál, nechť vyzkouší náš slovník).

1) Nespěte, přispívejte

Samotná facebooková stránka vám je zhola k ničemu. Důležité je to, co s ní provedete. Pokud si ji jen založíte a necháte ležet ladem, nedočkáte se žádných pozitivních výsledků. Tím úplně nejzákladnějším pravidlem je tedy neusnout na vavřínech a o stránku pečovat. Přispívejte, komunikujte se svými fanoušky, sdílejte novinky ve vaší firmě či na vašich webových stránkách a podobně.


Celý rozhovor můžete zhlédnout zde.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Spravování vlastní stránky je běh na dlouho trať. I ti, co mají stovky tisíc fanoušků, nemohou přestat se svou péčí a na stránce již nic nepublikovat. Tlačítko „Už se mi to nelíbí“ je nebezpečně viditelné a mrtvé stránky dokáže rychle vylidnit.

2) Buďte kreativní

Častou chybou správců facebookových stránek je ztráta soudnosti. Sdílení všeho, co vás napadne, může být kontraproduktivní. Lidé nevyužívají Facebook jen kvůli vám, a pokud jim budete zeď zahlcovat bezobsažnými příspěvky, které nikoho nezajímají, brzy k vám mohou ztratit důvěru a odejít.

Při publikování příspěvků byste měli dbát hlavně na jejich relevantnost. Fanoušky stránky vaší restaurace asi nebude zajímat rusky psaný článek o automobilech. Buďte i kreativní, zkuste vymyslet něco, co lidi zaujme a rádi to budou šířit. Pokuste se propojit váš produkt či službu s tím, co budete publikovat. Vytvořte něco, co spustí virální šíření a ještě vás to bude propagovat. Tak zabijete dvě mouchy jednou ranou.

3) Publikujte ve správnou dobu

Příspěvky publikované ve dvě ráno nemusí zhlédnout tolik lidí, jako třeba v pět večer. Právě to je totiž doba, kdy většina lidí už přišla ze školy či ze zaměstnání a přihlásí se na Facebook. Ačkoliv to je pouze teorie. Každá stránka může mít svou „silnou dobu“ někdy jindy. Pokuste se vyzkoušet několik časových úseků, kdy budete publikovat příspěvky a monitorovat počet jejich zhlédnutí. Pokuste se pracovat se statistikami, které vám mohou napovědět, kdy vaši fanoušci čekají na nové příspěvky. Hodně mohou napovědět i statistiky návštěvnosti vašich webových stránek; alespoň podle mé zkušenosti ano.

Facebook navíc umožňuje příspěvky plánovat dopředu, takže si stačí jeden víkend sednout a naplánovat časově neutrální obsah tak, aby stránka nikdy neusnula. Takový podklad můžete kdykoliv doplňovat o příspěvky, které se naplánovat nedají, a máte vystaráno.

4) Nepište slohy

Víte, že statusy na přibližně tři řádky (100 až 150 znaků) získávají větší počet ohlasů než ty delší? Je to i trochu logické. Uživatelé sociální sítě nemají čas na čtení dlouhých litanií, které se dají shrnout i do jedné věty. Pokud toho máte tolik na srdci a potřebujete více prostoru, vyzkoušejte vlastní blog nebo text vložte někam na webové stránky, a ten sdílejte. Navíc tak získáte i zpětný odkaz. Pokud bude text zajímavý, může se rychle šířit a zvýšit vám návštěvnost, popřípadě i konverze.

5) Vyzvěte je k akci!

Nebojte se fanouškům říct, co mají dělat. Použijte nějaký call-to-action prvek typu „Sdílejte, pokud souhlasíte“, „Like, kdo má rád houbovku“ a podobně. Všimněte si počtu sdílení u fotek, kde je na jedné straně Justin Bieber a na druhé frankolín červenozobý s otázkou, kdo z nich lépe zpívá (Justin to vždy projede). Podobný obsah je sdílen doslova rychlostí blesku a věřte, že můžete vymyslet i něco „normálnějšího“, co vaši fanoušci rádi nasdílí.

Lidé také velmi rádi sdílí jakýkoliv kontroverzní obsah. Pokud vás ve vašem oboru napadá něco, co trochu vyvrací zažitá pravidla, zkuste to fanouškům předložit. Nemusíte být stejného názoru, postavte se do neutrální pozice a fanoušků se zeptejte, co si o tom myslí. Uvidíte, že se komentáře jen pohrnou a určitě to někdo bude i sdílet. Nebuďte jen při zemi, naučte se létat…

Facebook a marketing na něm je vědou sám o sobě. Tak jako v celém marketingu, ani v něm se fantazii meze nekladou. Snažte se být originální, aktivní, překvapiví a buďte zajedno se svou komunitou. Uvidíte, že to může přinést překvapivé výsledky…

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Právě vyšlo

marco-marinucci-web

Udržitelnost v byznysu v praxi | Marco Marinucci (Generali Investments CEE)

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Nejoblíbenější

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Komentáře

webitech.cz

Před 10 roky

Souhlasím s Jirkou, u mě se nevíce osvědčila právě doba přidávání příspěvků. Nejlépe v odpoledních hodinách. Ale je otázkou co je užitečnější v ranních hodinách to jsou spíše odborníci a lidi z oboru a v odpoledních zase sice více lidí ale méně kvalifikovaných.
Lukáš

Odpovědět »

Martin

Před 10 roky

Pekne napísané. Ešte by som doplnil, že niekedy k zdieľaniu pomôže kvalitná fotografia, hodnotný obsah, niečo originálne.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

Inzerce