Sociální sítě jsou doménou moderního internetu. Ještě před pár lety se s nadsázkou říkalo, že kdo není na internetu, jako by neexistoval. Dnes to samé platí o Facebooku. Vlastní firemní stránka by měla být již základem, ale stále nezaručuje příval věrných fanoušků, rostoucí kliknutí na tlačítko „To se mi líbí“ a ani odpovědi na komentáře pod příspěvky. Jak toho tedy docílit?
Možností, jak spravovat facebookové stránky, je mnoho. Neexistuje univerzální vzorec, jímž byste se měli řídit. Základem je několik bodů, jejichž dodržování by mělo přispět ke zvýšení aktivity fanoušků a virálnímu šíření vašich příspěvků (kdo neví, co je to virál, nechť vyzkouší náš slovník).
Samotná facebooková stránka vám je zhola k ničemu. Důležité je to, co s ní provedete. Pokud si ji jen založíte a necháte ležet ladem, nedočkáte se žádných pozitivních výsledků. Tím úplně nejzákladnějším pravidlem je tedy neusnout na vavřínech a o stránku pečovat. Přispívejte, komunikujte se svými fanoušky, sdílejte novinky ve vaší firmě či na vašich webových stránkách a podobně.
Celý rozhovor můžete zhlédnout zde.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Spravování vlastní stránky je běh na dlouho trať. I ti, co mají stovky tisíc fanoušků, nemohou přestat se svou péčí a na stránce již nic nepublikovat. Tlačítko „Už se mi to nelíbí“ je nebezpečně viditelné a mrtvé stránky dokáže rychle vylidnit.
Častou chybou správců facebookových stránek je ztráta soudnosti. Sdílení všeho, co vás napadne, může být kontraproduktivní. Lidé nevyužívají Facebook jen kvůli vám, a pokud jim budete zeď zahlcovat bezobsažnými příspěvky, které nikoho nezajímají, brzy k vám mohou ztratit důvěru a odejít.
Při publikování příspěvků byste měli dbát hlavně na jejich relevantnost. Fanoušky stránky vaší restaurace asi nebude zajímat rusky psaný článek o automobilech. Buďte i kreativní, zkuste vymyslet něco, co lidi zaujme a rádi to budou šířit. Pokuste se propojit váš produkt či službu s tím, co budete publikovat. Vytvořte něco, co spustí virální šíření a ještě vás to bude propagovat. Tak zabijete dvě mouchy jednou ranou.
Příspěvky publikované ve dvě ráno nemusí zhlédnout tolik lidí, jako třeba v pět večer. Právě to je totiž doba, kdy většina lidí už přišla ze školy či ze zaměstnání a přihlásí se na Facebook. Ačkoliv to je pouze teorie. Každá stránka může mít svou „silnou dobu“ někdy jindy. Pokuste se vyzkoušet několik časových úseků, kdy budete publikovat příspěvky a monitorovat počet jejich zhlédnutí. Pokuste se pracovat se statistikami, které vám mohou napovědět, kdy vaši fanoušci čekají na nové příspěvky. Hodně mohou napovědět i statistiky návštěvnosti vašich webových stránek; alespoň podle mé zkušenosti ano.
Facebook navíc umožňuje příspěvky plánovat dopředu, takže si stačí jeden víkend sednout a naplánovat časově neutrální obsah tak, aby stránka nikdy neusnula. Takový podklad můžete kdykoliv doplňovat o příspěvky, které se naplánovat nedají, a máte vystaráno.
Víte, že statusy na přibližně tři řádky (100 až 150 znaků) získávají větší počet ohlasů než ty delší? Je to i trochu logické. Uživatelé sociální sítě nemají čas na čtení dlouhých litanií, které se dají shrnout i do jedné věty. Pokud toho máte tolik na srdci a potřebujete více prostoru, vyzkoušejte vlastní blog nebo text vložte někam na webové stránky, a ten sdílejte. Navíc tak získáte i zpětný odkaz. Pokud bude text zajímavý, může se rychle šířit a zvýšit vám návštěvnost, popřípadě i konverze.
Nebojte se fanouškům říct, co mají dělat. Použijte nějaký call-to-action prvek typu „Sdílejte, pokud souhlasíte“, „Like, kdo má rád houbovku“ a podobně. Všimněte si počtu sdílení u fotek, kde je na jedné straně Justin Bieber a na druhé frankolín červenozobý s otázkou, kdo z nich lépe zpívá (Justin to vždy projede). Podobný obsah je sdílen doslova rychlostí blesku a věřte, že můžete vymyslet i něco „normálnějšího“, co vaši fanoušci rádi nasdílí.
Lidé také velmi rádi sdílí jakýkoliv kontroverzní obsah. Pokud vás ve vašem oboru napadá něco, co trochu vyvrací zažitá pravidla, zkuste to fanouškům předložit. Nemusíte být stejného názoru, postavte se do neutrální pozice a fanoušků se zeptejte, co si o tom myslí. Uvidíte, že se komentáře jen pohrnou a určitě to někdo bude i sdílet. Nebuďte jen při zemi, naučte se létat…
Facebook a marketing na něm je vědou sám o sobě. Tak jako v celém marketingu, ani v něm se fantazii meze nekladou. Snažte se být originální, aktivní, překvapiví a buďte zajedno se svou komunitou. Uvidíte, že to může přinést překvapivé výsledky…
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 13 hodinami
Před 13 hodinami
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 3 týdny
Před 3 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 8 měsíců
Před 8 měsíců
webitech.cz
Před 10 roky
Souhlasím s Jirkou, u mě se nevíce osvědčila právě doba přidávání příspěvků. Nejlépe v odpoledních hodinách. Ale je otázkou co je užitečnější v ranních hodinách to jsou spíše odborníci a lidi z oboru a v odpoledních zase sice více lidí ale méně kvalifikovaných.
Lukáš
Odpovědět »
Martin
Před 10 roky
Pekne napísané. Ešte by som doplnil, že niekedy k zdieľaniu pomôže kvalitná fotografia, hodnotný obsah, niečo originálne.
Odpovědět »