Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

5 tipů, jak přimět své fanoušky sdílet vaše příspěvky na Facebooku

Inzerce

Inzerce

Sociální sítě jsou doménou moderního internetu. Ještě před pár lety se s nadsázkou říkalo, že kdo není na internetu, jako by neexistoval. Dnes to samé platí o Facebooku. Vlastní firemní stránka by měla být již základem, ale stále nezaručuje příval věrných fanoušků, rostoucí kliknutí na tlačítko „To se mi líbí“ a ani odpovědi na komentáře pod příspěvky. Jak toho tedy docílit?

Inzerce

Možností, jak spravovat facebookové stránky, je mnoho. Neexistuje univerzální vzorec, jímž byste se měli řídit. Základem je několik bodů, jejichž dodržování by mělo přispět ke zvýšení aktivity fanoušků a virálnímu šíření vašich příspěvků (kdo neví, co je to virál, nechť vyzkouší náš slovník).

1) Nespěte, přispívejte

Samotná facebooková stránka vám je zhola k ničemu. Důležité je to, co s ní provedete. Pokud si ji jen založíte a necháte ležet ladem, nedočkáte se žádných pozitivních výsledků. Tím úplně nejzákladnějším pravidlem je tedy neusnout na vavřínech a o stránku pečovat. Přispívejte, komunikujte se svými fanoušky, sdílejte novinky ve vaší firmě či na vašich webových stránkách a podobně.


Celý rozhovor můžete zhlédnout zde.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Spravování vlastní stránky je běh na dlouho trať. I ti, co mají stovky tisíc fanoušků, nemohou přestat se svou péčí a na stránce již nic nepublikovat. Tlačítko „Už se mi to nelíbí“ je nebezpečně viditelné a mrtvé stránky dokáže rychle vylidnit.

2) Buďte kreativní

Častou chybou správců facebookových stránek je ztráta soudnosti. Sdílení všeho, co vás napadne, může být kontraproduktivní. Lidé nevyužívají Facebook jen kvůli vám, a pokud jim budete zeď zahlcovat bezobsažnými příspěvky, které nikoho nezajímají, brzy k vám mohou ztratit důvěru a odejít.

Při publikování příspěvků byste měli dbát hlavně na jejich relevantnost. Fanoušky stránky vaší restaurace asi nebude zajímat rusky psaný článek o automobilech. Buďte i kreativní, zkuste vymyslet něco, co lidi zaujme a rádi to budou šířit. Pokuste se propojit váš produkt či službu s tím, co budete publikovat. Vytvořte něco, co spustí virální šíření a ještě vás to bude propagovat. Tak zabijete dvě mouchy jednou ranou.

3) Publikujte ve správnou dobu

Příspěvky publikované ve dvě ráno nemusí zhlédnout tolik lidí, jako třeba v pět večer. Právě to je totiž doba, kdy většina lidí už přišla ze školy či ze zaměstnání a přihlásí se na Facebook. Ačkoliv to je pouze teorie. Každá stránka může mít svou „silnou dobu“ někdy jindy. Pokuste se vyzkoušet několik časových úseků, kdy budete publikovat příspěvky a monitorovat počet jejich zhlédnutí. Pokuste se pracovat se statistikami, které vám mohou napovědět, kdy vaši fanoušci čekají na nové příspěvky. Hodně mohou napovědět i statistiky návštěvnosti vašich webových stránek; alespoň podle mé zkušenosti ano.

Facebook navíc umožňuje příspěvky plánovat dopředu, takže si stačí jeden víkend sednout a naplánovat časově neutrální obsah tak, aby stránka nikdy neusnula. Takový podklad můžete kdykoliv doplňovat o příspěvky, které se naplánovat nedají, a máte vystaráno.

4) Nepište slohy

Víte, že statusy na přibližně tři řádky (100 až 150 znaků) získávají větší počet ohlasů než ty delší? Je to i trochu logické. Uživatelé sociální sítě nemají čas na čtení dlouhých litanií, které se dají shrnout i do jedné věty. Pokud toho máte tolik na srdci a potřebujete více prostoru, vyzkoušejte vlastní blog nebo text vložte někam na webové stránky, a ten sdílejte. Navíc tak získáte i zpětný odkaz. Pokud bude text zajímavý, může se rychle šířit a zvýšit vám návštěvnost, popřípadě i konverze.

5) Vyzvěte je k akci!

Nebojte se fanouškům říct, co mají dělat. Použijte nějaký call-to-action prvek typu „Sdílejte, pokud souhlasíte“, „Like, kdo má rád houbovku“ a podobně. Všimněte si počtu sdílení u fotek, kde je na jedné straně Justin Bieber a na druhé frankolín červenozobý s otázkou, kdo z nich lépe zpívá (Justin to vždy projede). Podobný obsah je sdílen doslova rychlostí blesku a věřte, že můžete vymyslet i něco „normálnějšího“, co vaši fanoušci rádi nasdílí.

Lidé také velmi rádi sdílí jakýkoliv kontroverzní obsah. Pokud vás ve vašem oboru napadá něco, co trochu vyvrací zažitá pravidla, zkuste to fanouškům předložit. Nemusíte být stejného názoru, postavte se do neutrální pozice a fanoušků se zeptejte, co si o tom myslí. Uvidíte, že se komentáře jen pohrnou a určitě to někdo bude i sdílet. Nebuďte jen při zemi, naučte se létat…

Facebook a marketing na něm je vědou sám o sobě. Tak jako v celém marketingu, ani v něm se fantazii meze nekladou. Snažte se být originální, aktivní, překvapiví a buďte zajedno se svou komunitou. Uvidíte, že to může přinést překvapivé výsledky…

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Premium
patrik-burian-web

Předání firmy managementu je náročný proces na několik let | Patrik Burian (SvětKaravanů.cz)

marian-kamenistak-web

Mentoring IT manažerů: Jak probíhá v praxi a komu se vyplatí? | Marián Kamenišťák

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Komentáře

webitech.cz

Před 11 roky

Souhlasím s Jirkou, u mě se nevíce osvědčila právě doba přidávání příspěvků. Nejlépe v odpoledních hodinách. Ale je otázkou co je užitečnější v ranních hodinách to jsou spíše odborníci a lidi z oboru a v odpoledních zase sice více lidí ale méně kvalifikovaných.
Lukáš

Odpovědět »

Martin

Před 11 roky

Pekne napísané. Ešte by som doplnil, že niekedy k zdieľaniu pomôže kvalitná fotografia, hodnotný obsah, niečo originálne.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Inzerce