Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

10 + 1 způsobů, jak získat zpětný odkaz na vaše webové stránky

Jiří Rostecký
Před 12 roky

Budování zpětných odkazů je velice důležitou součástí internetového marketingu vašich webových stránek. Je nutno mu věnovat dostatečnou pozornost a odkazy získávat co možná nejefektivněji a s rozmyslem. Jak tedy získat zpětný odkaz?

Budování zpětných odkazů se už i v Česku označuje anglickým slovem „linkbuilding“. Nabízí jej mnoho firem, ale v podstatě za ním nestojí nic jiného než hodiny práce a přemýšlení, kam vložit odkaz, jak by měl vypadat a zdali stránkám pomůže, nebo naopak uškodí. Už dávno není považováno za správné určovat jakousi kvalitu linkbuildingu podle počtu získaných odkazů, ale spíše podle jejich kvality.

Jak jednoduše získat zpětný odkaz?

Způsobů je mnoho, je to jen o fantazii člověka a zároveň o jeho zapálení a vytrvalosti. Jako první si uveďme evegreeny v linkbuildingu, které zvládne každý.

Registrace do katalogů

Katalogy jsou stále častěji diskutované téma, co se týče jejich postavení vůči vyhledávačům. V podstatě se jedná o weby obsahující odkazy na webové stránky, které jsou rozděleny do různých rubrik, štítků a podobně. Myšlenka špatná není, ale ve skutečnosti je používá opravdu hrstka lidí a o jejich přínosu pro vaše webové stránky lze pochybovat.

Inzerce

Vkládání článků na PR weby

Původní ideou bylo poskytnutí prostoru pro reklamní články. Uživatelé mohou vložit libovolný článek, který odkazuje na jejich webové stránky, prezentuje jejich produkt a podobně. Někdy jsou vázáni třeba maximálním počtem odkazů nebo délkou článků, ale většinou také naráží na problém s duplicitou, který je trnem v oku provozovatelů podobných webů. Vztah vyhledávačů k duplicitám asi všichni známe…

Pokud se už vydáte touto cestou budování zpětných odkazů, dbejte vždy na rozdílnost textů článků a popisků vašich webů. Jeden článek na sto PR webech vám nepomůže, stejně tak identický popisek webu v katalozích nemusí moc pomoci. Na diskuzních fórech lidé často doporučují vložit jen pár článků na několik nejlepších PR webů a využít tak desítku nejlepších katalogů. Za nejlepší je nejspíše považován ten s největšími ranky…

Jak zvýšit návštěvnost webových stránek?

Šance, že z těchto webů přijdou skuteční lidé, je velice malá. To, že tam možná zajde robot Googlu je už pravděpodobnější, každopádně vám to vyšší Pagerank rozhodně nezaručí. Rovněž byste měli linkbuilding směřovat i na zvyšování návštěvnosti, ne jen počtu odkazů.

Linkovací servery

Skvělou možností, jak získat zpětný odkaz a na web přilákat návštěvníky, jsou linkovací servery. Zkuste svoje články vložit na Linkuj.cz, Vybrali.sme.sk nebo vložte RSS na ITzprávy.cz. Možná si ani neuvědomujeme, že podobné servery jsou využívány a návštěvníků vám může přijít pěkná řádka.

Sociální sítě

Už trošku větším oříškem jsou sociální sítě. Věnovat se celému marketingu na těchto sítích se v tomto článku opravdu nebudeme, přesto by dnes mělo být základem spravovat vlastní facebookovou stránku, kde třeba upozorňovat na slevy vašeho obchodu, účet na Twitteru s nejnovějšími články a podobně.

Výměna a nákup odkazů

Kontroverzním způsobem budování zpětných odkazů je jejich výměna. O té se dá mluvit kladně i záporně. Dnes už se to snad ani tolik neděje (možná ano, já už jsem očkovaný), ale v minulosti jsme mohli vidět stovky odkazů v patičkách webů, které na to brzy doplatily. Opět se zde bavíme o rozdílu mezi kvalitou a kvantitou. Pokud sáhnete po výměně odkazů, volte je s rozmyslem a pouze ty, které vám skutečně mohou pomoci.

Nákup odkazů už je méně pochybný nejen proto, že vy na svém webu odkazy mít nebudete, ale zároveň máte více možností, na jaké weby odkaz umístit. Jedná se o klasický způsob inzerce a je to pouze o oslovení relevantních serverů a zeptat se, zdali by byl prodej odkazu možný.

Diskuzní fórum

Diskuzní fóra se dají využít mnoha způsoby, a to i z hlediska linkbuildingu. Jednou z možností je vložení příspěvku do sekce s názvem „Vaše weby“, případně „Kritika webů“, jež mnoho fór se zaměřením na online podnikání má. Diskuzní fórum může posloužit ale i v případě, že na něm začnete diskutovat a v podpise budeme mít svůj zpětný odkaz. A v neposlední řadě je spam – toho se ale vyhněte, pokud není provozovatel fóra na cracku, určitě vám vše smaže. Sám fórum provozuji a vždy obdivuji lidi, kteří mi spamují fórum, během 5 minut jim to smažeme a oni znovu. To není linkbuilding, ale mrhání časem…

Poradny

Existuje řada poraden, kam lidé píší svoje problémy a čekají odpověď. A existuje řada lidí, kteří pokládají svoje dotazy z účtu A a odpovídají si na ně účtem B s přiloženým odkazem na své stránky. Zdali je to morálně v pořádku je věcí každého z nás, každopádně to je zajímavý způsob, jak budovat zpětné odkazy. Případně můžete čekat, až někdo položí zajímavý dotaz, napsat odpověď na svoje stránky a následně odkázat na poradně.

Komentáře

Poslední jednoduchou cestou k většímu množství odkazů jsou komentáře. Navštěvujte blogy, čtěte články a komentujte s přiloženým odkazem. Předem si ověřte, zdali to nejsou „nofollow“ odkazy, ty vyhledávače nevidí.

RSS agregátorů

Využijte webů agregujících obsah jiných webových stránek, vložte tam svoje RSS a čekejte, že vám z toho přijdou skuteční lidé. RSS agregátorů se může stát zajímavým zdrojem návštěvnosti.

Jak na „těžší“ linkbuilding?

Nezůstaneme ale jen u obyčejných způsobů budování zpětných odkazů. Až na sociální sítě se všechny dají zařadit mezi ty „snadné“ možnosti, co ale něco těžšího?

Podpůrné weby

Když se vám nedaří získat odkaz na tematicky relevantních webech, prostě si je vytvořte. Věnujte čas a peníze do tvorby obsahu pro web, který postavíte na bezplatném systému se zdarma dostupnou šablonou, dejte mu nádech kvality (přeci jen si dejte záležet) a máte relevantní web, který vám říká pane.

Odkazy v šablonách

Oslovte webdesignéry a podpořte jejich tvorbu. Za to žádejte odkaz v patičce jejich šablony, která bude volně ke stažení. Jak moc to bude efektivní, je otázkou. Já mám odkaz snad ve třech šablonách a asi jsem neměl štěstí, protože mi to moc návštěvnosti nezaručilo. Jak to ovlivnilo ranky, si netroufám tvrdit…

Způsobů budování zpětných odkazů je mnoho. V dalších článcích se na ně podíváme, a pokud nás budete číst, určitě se z vás stanou profesionální linkbuildeři…

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Seopizza

Před 12 roky

Co se týče odkazů v šablonách – v dnešní době už bych to moc nedoporučoval, nové změny v Google takové odkazy příliš nebere v úvahu anebo dokonce web, na který odkaz webe znehodnotí…Proto teď plno webů žádá o smazání svého odkazu z patičky šablony..

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 12 roky

Vážně? To jsem nevěděl, že žádají o smazání. Bylo by fajn, kdyby se mi něco takového stalo, jelikož mám pár webů na free šablonách. Každopádně máte pravdu. Navíc se to ani moc nevyplatí…

Odpovědět »

WP

Před 12 roky

Souhlasím s patičkami, stejný problém je s partnerskými sekcemi. Zpětné odkazy mají smysl pouze ze smysluplných, tématický článků. Ovšem nejsem si jistá, zda Google penalizuje weby z nichž vedou odkazy z jiných webů. Pokud vím, toto by váš web nemělo poškozovat, protože vy zpětné odkazy z cizích webů nemusíte vždy ovlivnit (nemám na mysli cílené patičky). Katalogy si myslím nejsou úplně od věci, ale ne bezhlavá registrace. Dobré je pouze do katalogů s garancí zápisu, např. zde: http://stranky-webove.cz/seo-optimalizace-linkbuilding/registrace-do-katalogu/

Odpovědět »

www.terastore.cz

Před 12 roky

Je načase používat jiný vyhledávač než google.

Odpovědět »

Tomáš

Před 12 roky

Registrace do katalogů je ztráta času, která nic nepřinese
Podpůrné weby jsou lepší varianta, ale musí se dělat, tak aby byly přínosné, určitě ne jak to dělá 90% čechů – nahodí WP, dají pár textů a odkazy a pak se člověk může divit, že při hledání najde akorát spoustu kravin…

@seopizza – a co teprve výrobci webů, kteří mají všude stejné podpisy:)
@wp – garance zápisu neznamená přínos, u nás jsou možná tak 2 katalogy, které mají smysl:)

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 12 roky

A jak se tedy dělají správné podpůrné weby? :)

Odpovědět »

Tomáš

Před 12 roky

Tak aby to nevypadalo na stejné brdo…dobře to napsal Martin Kolčaba v článku na svém blogu…

http://blog.komart.cz/tvorba-minisite-po-cesku/

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)