Budování zpětných odkazů je velice důležitou součástí internetového marketingu vašich webových stránek. Je nutno mu věnovat dostatečnou pozornost a odkazy získávat co možná nejefektivněji a s rozmyslem. Jak tedy získat zpětný odkaz?
Inzerce
Budování zpětných odkazů se už i v Česku označuje anglickým slovem „linkbuilding“. Nabízí jej mnoho firem, ale v podstatě za ním nestojí nic jiného než hodiny práce a přemýšlení, kam vložit odkaz, jak by měl vypadat a zdali stránkám pomůže, nebo naopak uškodí. Už dávno není považováno za správné určovat jakousi kvalitu linkbuildingu podle počtu získaných odkazů, ale spíše podle jejich kvality.
Jak jednoduše získat zpětný odkaz?
Způsobů je mnoho, je to jen o fantazii člověka a zároveň o jeho zapálení a vytrvalosti. Jako první si uveďme evegreeny v linkbuildingu, které zvládne každý.
Registrace do katalogů
Katalogy jsou stále častěji diskutované téma, co se týče jejich postavení vůči vyhledávačům. V podstatě se jedná o weby obsahující odkazy na webové stránky, které jsou rozděleny do různých rubrik, štítků a podobně. Myšlenka špatná není, ale ve skutečnosti je používá opravdu hrstka lidí a o jejich přínosu pro vaše webové stránky lze pochybovat.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Původní ideou bylo poskytnutí prostoru pro reklamní články. Uživatelé mohou vložit libovolný článek, který odkazuje na jejich webové stránky, prezentuje jejich produkt a podobně. Někdy jsou vázáni třeba maximálním počtem odkazů nebo délkou článků, ale většinou také naráží na problém s duplicitou, který je trnem v oku provozovatelů podobných webů. Vztah vyhledávačů k duplicitám asi všichni známe…
Pokud se už vydáte touto cestou budování zpětných odkazů, dbejte vždy na rozdílnost textů článků a popisků vašich webů. Jeden článek na sto PR webech vám nepomůže, stejně tak identický popisek webu v katalozích nemusí moc pomoci. Na diskuzních fórech lidé často doporučují vložit jen pár článků na několik nejlepších PR webů a využít tak desítku nejlepších katalogů. Za nejlepší je nejspíše považován ten s největšími ranky…
Jak zvýšit návštěvnost webových stránek?
Šance, že z těchto webů přijdou skuteční lidé, je velice malá. To, že tam možná zajde robot Googlu je už pravděpodobnější, každopádně vám to vyšší Pagerank rozhodně nezaručí. Rovněž byste měli linkbuilding směřovat i na zvyšování návštěvnosti, ne jen počtu odkazů.
Linkovací servery
Skvělou možností, jak získat zpětný odkaz a na web přilákat návštěvníky, jsou linkovací servery. Zkuste svoje články vložit na Linkuj.cz, Vybrali.sme.sk nebo vložte RSS na ITzprávy.cz. Možná si ani neuvědomujeme, že podobné servery jsou využívány a návštěvníků vám může přijít pěkná řádka.
Sociální sítě
Už trošku větším oříškem jsou sociální sítě. Věnovat se celému marketingu na těchto sítích se v tomto článku opravdu nebudeme, přesto by dnes mělo být základem spravovat vlastní facebookovou stránku, kde třeba upozorňovat na slevy vašeho obchodu, účet na Twitteru s nejnovějšími články a podobně.
Výměna a nákup odkazů
Kontroverzním způsobem budování zpětných odkazů je jejich výměna. O té se dá mluvit kladně i záporně. Dnes už se to snad ani tolik neděje (možná ano, já už jsem očkovaný), ale v minulosti jsme mohli vidět stovky odkazů v patičkách webů, které na to brzy doplatily. Opět se zde bavíme o rozdílu mezi kvalitou a kvantitou. Pokud sáhnete po výměně odkazů, volte je s rozmyslem a pouze ty, které vám skutečně mohou pomoci.
Nákup odkazů už je méně pochybný nejen proto, že vy na svém webu odkazy mít nebudete, ale zároveň máte více možností, na jaké weby odkaz umístit. Jedná se o klasický způsob inzerce a je to pouze o oslovení relevantních serverů a zeptat se, zdali by byl prodej odkazu možný.
Diskuzní fórum
Diskuzní fóra se dají využít mnoha způsoby, a to i z hlediska linkbuildingu. Jednou z možností je vložení příspěvku do sekce s názvem „Vaše weby“, případně „Kritika webů“, jež mnoho fór se zaměřením na online podnikání má. Diskuzní fórum může posloužit ale i v případě, že na něm začnete diskutovat a v podpise budeme mít svůj zpětný odkaz. A v neposlední řadě je spam – toho se ale vyhněte, pokud není provozovatel fóra na cracku, určitě vám vše smaže. Sám fórum provozuji a vždy obdivuji lidi, kteří mi spamují fórum, během 5 minut jim to smažeme a oni znovu. To není linkbuilding, ale mrhání časem…
Poradny
Existuje řada poraden, kam lidé píší svoje problémy a čekají odpověď. A existuje řada lidí, kteří pokládají svoje dotazy z účtu A a odpovídají si na ně účtem B s přiloženým odkazem na své stránky. Zdali je to morálně v pořádku je věcí každého z nás, každopádně to je zajímavý způsob, jak budovat zpětné odkazy. Případně můžete čekat, až někdo položí zajímavý dotaz, napsat odpověď na svoje stránky a následně odkázat na poradně.
Komentáře
Poslední jednoduchou cestou k většímu množství odkazů jsou komentáře. Navštěvujte blogy, čtěte články a komentujte s přiloženým odkazem. Předem si ověřte, zdali to nejsou „nofollow“ odkazy, ty vyhledávače nevidí.
RSS agregátorů
Využijte webů agregujících obsah jiných webových stránek, vložte tam svoje RSS a čekejte, že vám z toho přijdou skuteční lidé. RSS agregátorů se může stát zajímavým zdrojem návštěvnosti.
Jak na „těžší“ linkbuilding?
Nezůstaneme ale jen u obyčejných způsobů budování zpětných odkazů. Až na sociální sítě se všechny dají zařadit mezi ty „snadné“ možnosti, co ale něco těžšího?
Podpůrné weby
Když se vám nedaří získat odkaz na tematicky relevantních webech, prostě si je vytvořte. Věnujte čas a peníze do tvorby obsahu pro web, který postavíte na bezplatném systému se zdarma dostupnou šablonou, dejte mu nádech kvality (přeci jen si dejte záležet) a máte relevantní web, který vám říká pane.
Odkazy v šablonách
Oslovte webdesignéry a podpořte jejich tvorbu. Za to žádejte odkaz v patičce jejich šablony, která bude volně ke stažení. Jak moc to bude efektivní, je otázkou. Já mám odkaz snad ve třech šablonách a asi jsem neměl štěstí, protože mi to moc návštěvnosti nezaručilo. Jak to ovlivnilo ranky, si netroufám tvrdit…
Způsobů budování zpětných odkazů je mnoho. V dalších článcích se na ně podíváme, a pokud nás budete číst, určitě se z vás stanou profesionální linkbuildeři…
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Co se týče odkazů v šablonách – v dnešní době už bych to moc nedoporučoval, nové změny v Google takové odkazy příliš nebere v úvahu anebo dokonce web, na který odkaz webe znehodnotí…Proto teď plno webů žádá o smazání svého odkazu z patičky šablony..
Vážně? To jsem nevěděl, že žádají o smazání. Bylo by fajn, kdyby se mi něco takového stalo, jelikož mám pár webů na free šablonách. Každopádně máte pravdu. Navíc se to ani moc nevyplatí…
Souhlasím s patičkami, stejný problém je s partnerskými sekcemi. Zpětné odkazy mají smysl pouze ze smysluplných, tématický článků. Ovšem nejsem si jistá, zda Google penalizuje weby z nichž vedou odkazy z jiných webů. Pokud vím, toto by váš web nemělo poškozovat, protože vy zpětné odkazy z cizích webů nemusíte vždy ovlivnit (nemám na mysli cílené patičky). Katalogy si myslím nejsou úplně od věci, ale ne bezhlavá registrace. Dobré je pouze do katalogů s garancí zápisu, např. zde: http://stranky-webove.cz/seo-optimalizace-linkbuilding/registrace-do-katalogu/
Registrace do katalogů je ztráta času, která nic nepřinese
Podpůrné weby jsou lepší varianta, ale musí se dělat, tak aby byly přínosné, určitě ne jak to dělá 90% čechů – nahodí WP, dají pár textů a odkazy a pak se člověk může divit, že při hledání najde akorát spoustu kravin…
@seopizza – a co teprve výrobci webů, kteří mají všude stejné podpisy:)
@wp – garance zápisu neznamená přínos, u nás jsou možná tak 2 katalogy, které mají smysl:)
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Seopizza
Před 11 roky
Co se týče odkazů v šablonách – v dnešní době už bych to moc nedoporučoval, nové změny v Google takové odkazy příliš nebere v úvahu anebo dokonce web, na který odkaz webe znehodnotí…Proto teď plno webů žádá o smazání svého odkazu z patičky šablony..
Odpovědět »
Jiří Rostecký
Před 11 roky
Vážně? To jsem nevěděl, že žádají o smazání. Bylo by fajn, kdyby se mi něco takového stalo, jelikož mám pár webů na free šablonách. Každopádně máte pravdu. Navíc se to ani moc nevyplatí…
Odpovědět »
WP
Před 11 roky
Souhlasím s patičkami, stejný problém je s partnerskými sekcemi. Zpětné odkazy mají smysl pouze ze smysluplných, tématický článků. Ovšem nejsem si jistá, zda Google penalizuje weby z nichž vedou odkazy z jiných webů. Pokud vím, toto by váš web nemělo poškozovat, protože vy zpětné odkazy z cizích webů nemusíte vždy ovlivnit (nemám na mysli cílené patičky). Katalogy si myslím nejsou úplně od věci, ale ne bezhlavá registrace. Dobré je pouze do katalogů s garancí zápisu, např. zde: http://stranky-webove.cz/seo-optimalizace-linkbuilding/registrace-do-katalogu/
Odpovědět »
www.terastore.cz
Před 11 roky
Je načase používat jiný vyhledávač než google.
Odpovědět »
Tomáš
Před 11 roky
Registrace do katalogů je ztráta času, která nic nepřinese
Podpůrné weby jsou lepší varianta, ale musí se dělat, tak aby byly přínosné, určitě ne jak to dělá 90% čechů – nahodí WP, dají pár textů a odkazy a pak se člověk může divit, že při hledání najde akorát spoustu kravin…
@seopizza – a co teprve výrobci webů, kteří mají všude stejné podpisy:)
@wp – garance zápisu neznamená přínos, u nás jsou možná tak 2 katalogy, které mají smysl:)
Odpovědět »
Jiří Rostecký
Před 11 roky
A jak se tedy dělají správné podpůrné weby? :)
Odpovědět »
Tomáš
Před 11 roky
Tak aby to nevypadalo na stejné brdo…dobře to napsal Martin Kolčaba v článku na svém blogu…
http://blog.komart.cz/tvorba-minisite-po-cesku/
Odpovědět »