Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Váš blog je pro vás tou největší reklamou. Jen musíte přijít na to, jak jej správně využít…

Vlastní blog a jeho pravidelné udržování může být pro mnohé zábavou, pro jiné milovanou vášní a pro některé tím nejlepším způsobem propagování sebe, svých služeb a budování značky. To vše je jedním z mnoha důvodů, proč je škoda blogování podceňovat a nepřikládat mu dostatečnou váhu ve vašem podnikání.

Já se blogování začal věnovat už někdy před čtyřmi lety. Tehdy byl můj pohled na podobnou činnost vcelku omezený. Viděl jsem pouze autory, kteří vytvářeli svoje internetové místečko a vítali všechny čtenáře, nejvíce ty, co zanechali nějaký komentář. Blog byl pro ně prostor k „vypsání“ a svým způsobem i cesta, jak „oslovit svět“.

Za tu dobu se ale mnohé změnilo. Řada skvělých blogů již neexistuje, ale na druhou stranu zase řada zajímavých a přínosných blogů vznikla. Změnil se i můj pohled a přístup k psaní článků a jejich zveřejňování na webu nesoucím moje jméno již ve své doméně. Blog se pro mne nestal internetovým místečkem pro odpolední písmenkování, ale skvělým způsobem selfbrandingu a podpory jiných lidí.

Jak může blog ovlivnit vaše zisky?

Proto, abychom pochopili, jak může blog pomoci vašemu podnikání, si musíme říci, jak bychom to pochopit neměli. To, že psaní o činnosti, kterou vykonáváte, vyvolává pocit, že tomu rozumíte, je už takové zažité klišé. Nicméně řada podnikatelů buduje blog, který lze přirovnat k nestrannému PR katalogu, zaplněnému vychvalujícími články jeho služby. Blog je škoda využít ke svému prospěchu, ale rovněž je škoda si jím spíše uškodit.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Jednou ze základních charakteristik blogu by měla být osobitost, autentičnost a otevřenost. V ČR jsou velmi oblíbené blogy Johna Vanhary a Petra Jeníka. Oba se shodují v jednom, splňují všechny tři podmínky. Jejich autoři zveřejňují svoje názory, zkušenosti, problémy, ale i nápady a mnoho dalšího. Jsou otevření, upřímní a čtenář si pod hlavičkou blogu může vybavit konkrétního člověka, k němuž si vybuduje vztah a příště bude tušit, co může čekat.

Podobných blogů je daleko více, ale pouze několik z nich dokázalo svoje autory proslavit. Co se vám jako první vybaví, když se řekne jméno John Vanhara, Petr Jeník, Ivan „Drago“ Sarközi a další? Jsou to jejich blogy, nebo jejich byznys? Věřím, že většina z vás si jako první vybaví hlavně blog.

Každý čtenář může být potenciální zákazník

Blogování je zodpovědnost, a to velká zodpovědnost. Každý řádek vašich článků může ovlivnit názor čtenářů na vaši osobu. Stejně tak ale může každý pomoci vašemu podnikání. Jediným způsobem, jak toho docílit, není publikování článků o zažitých informacích, kterých je všude hora. Lidé už vědí, že SEO není jen o vyplnění hlavičky webu, že spustit webové stránky neznamená začít vydělávat a že linkbuilding není záležitostí jednoho dne. To vše jsou pravdivé informace, klidně se o nich zmiňte, ale neudělejte ze svého blogu jedno velké zažité klišé.

Daleko více vám mohou pomoci články, které mají trochu hlubší myšlenku. Články, jaké může čtenář najít jen u vás. Jsou to vaše názory, zkušenosti, praxe. Dejte čtenářům k přečtení to, co jste opravu zažili. Sdělte jim, s čím nesouhlasíte a jak byste to zlepšili. Nebojte se psát trochu kontroverzně, ne vždy to musí být na škodu.

Na svém blogu jsem publikoval několik článků o jedné z našich služeb – copywritingu. Byl jsem velmi překvapen, když se mi ozvalo několik klientů s tím, že četli můj blog a získali ve mně a v mých lidech důvěru. Dokonce jsem byl zaskočen, kolik z nich mi napsalo na osobní email, protože nechtěli komunikovat s někým jiným, ale přímo se mnou. Bylo to zajímavé, poprvé jsem viděl nějaký hmatatelný výsledek, který mi blog přinesl.

Posledním a tím nejvíce ubohým způsobem, jak zmonetizovat svůj blog, je prodej reklamy. Proč? Protože prodejem jednoho banneru vyděláte možná pár stovek či tisíc, ale díky spokojeným klientům, které jste získali prostřednictvím vašeho blogu, můžete vydělat daleko více. Zkuste se tedy zamyslet, zdali vašemu podnikání nemůže blog pomoci, případně zdali jste vyčerpali všechny možnosti, jak jej využít ke svému užitku.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Jak budovat management ve firmě? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
samuela-davidova-web

Práce na dálku v praxi. Česká Remote Girl o životním stylu budoucnosti | Samuela Davidova

denisa-vavrova-web

E-mail marketing v e-shopu NEBBIA store | Denisa Vávrová (SmartEmailing.cz)

Nejoblíbenější

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Komentáře

Tomas

Před 10 roky

Taky jsem si objednal copywriting diky tvemu blogu. A vyuziji ho i v budoucnu.

Btw pro sledovani skutecnych zdroju objednavek zkus vyuzit Foretaser.

Odpovědět »

Jiří Rostecký

Před 10 roky

Díky moc, Tomáši, cením si toho a těším se na další spolupráci, i když si teď nevybavím tvoje příjmení. :)

Odpovědět »

Martin Mažár

Před 10 roky

Je to presne tak ako píšeš. Ja som sa pre rokom rozhodol písať blog z mojej brandže – ako predávať viac (som školitel). Za rok sa v mojom živote udiali neuveriteľné veci vďaka blogu:
– ponúkli mi prácu, kde plat bol takmer trojnásobný oproti tomu čo som mal, keď som začal blogovať o predaji
– každý týždeň mi píšu ľudia o radu v oblasti predaja – jednoducho ma pozná viac ľudí
– zavolali ma ako speakra na akciu prednášať o predaji
– a v neposlednom rade som zarobil nejaké peniaze (prostredníctvom affiliate)

Takže pre mňa je blog geniálna vec :)

Odpovědět »

Josef Kroupa

Před 10 roky

Jirko, pěkný článek, který mě inspiroval k tomu, abych si konečně rozhoupal a založil si vlastní blog. Díky za nakopnutí.

Odpovědět »

GVKB

Před 10 roky

http://www.gvkb.cz/
Co se týká zakládání blogů mám v tom mnoho zkušeností už asi pět let zakládám na internetu blogy a testuji, jak který systém funguje a jak by měl vypadat vlastně blog? Nejlepší je si koupit vlastní doménu a zaplatit si i webhosting pro doménu, jsou prostě věci, na kterých se nevyplatí šetřit! Spočítejte si čas, který věnujete za rok blogu, a porovnejte cenu času s cenou, kolik stojí za rok vaše doména, a váš webhosting. Navíc pokud máte na vizitce vlastní koupenou doménu, vypadá to jinak, než když vlastní doménu nemáte! Návštěvnost na vlastní doméně je vždy mnohem větší, než pokud nebudete mít vlastní doménu. Velmi důležitý je název vaší domény, kterou si koupíte, doporučuji použít zkratku několika slov a nepoužívat jedno slovo, optimální je název co nejkratší, dlouhé komplikované názvy snižují návštěvnost. Pokud máte doménu a webhosting, je zde zásadní rozhodnutí, a to použít redakční systém nebo jej nepoužít? Profesionálové si vytvoří vlastní redakční systém na míru, nebo udělají stránku bez redakčního systému, zde je potom problém něco později změnit a je problém i v používání takové stránky. Já jsem zastáncem použití kvalitního redakčního systému, a to WordPress nebo Joomla, tyto systémy jsou lokalizované do češtiny a jsou zadarmo. Pokud trpíte zoufalým nedostatkem peněz díky krizi a nemůžete tedy investovat do vlastní domény a webhostingu, tak bych vám doporučil Google a jeho produkty jde zde o YouTube a Blogger.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

Premium
pavel-milan-cerny-web

Jak nastavit firmu a žít plnohodnotný život? | Pavel Milan Černý (Econea.cz)

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)

Inzerce