Inzerce

Inzerce

Největší nešvary firemních profilů na Facebooku aneb Na co si dát pozor a čím neurazit svoje fanoušky?

O tom, že je Facebook jedním z nejmocnějších marketingových nástrojů, není třeba vést diskuze. Asi každého začínajícího podnikatele dříve či později napadne založit si profilovou stránku svého projektu na Facebooku. Jelikož si každý nemůže dovolit hned na začátku ponechat správu profesionálům, zopakuji zde nejčastější nešvary firemních profilů na FB, které se mi na monitoru objevují každý den.

Uživatelé nechodí na sociální sítě nakupovat

Proč chodí lidé na Facebook? Pokud si na tuto otázku odpovíte, je zcela jasný hlavní problém mnoha stránek. Majitelé e-shopů, ale i prodejci služeb, si z nějakého důvodu myslí, že pokud založí stránku obchodu, budou na ní vkládat nabídky produktů a objednávky se jen pohrnou. Představa, že uživatel z nějakého důvodu zavítá na profil firmy a pocítí nutkavou potřebu koupit jeden z mnoha produktů na zdi je velmi úsměvná.

Profilová stránka se musí jmenovat stejně jako web

Nemusí. Ačkoliv je pro projekt určitě lepší, když se profilová stránka jmenuje stejně jako webová, není to nutnost. Jsou totiž některé obory, kde je, stejně jako jinde na internetu, obrovská konkurence názvu stránek.

Jako příklad máme BMX shop, který chce založit profilovou stránku na Facebooku. Nebylo by tedy lepší pojmenovat svou stránku „Fandíme BMX“ místo „bmx shop“, kterých je již na Facebooku řada?

Z profilu si uděláte bannerovou farmu

Co obrázek, to produkt, co událost, to sleva. Takto velmi často vypadají profilové stránky mnoha projektů. Absolutně to popírá základní princip sociálních sítí. Uživatel se chce bavit, a proto je potřeba na profilu poskytnout trochu nápaditější obsah.

Každý odkaz míří na vaše webové stránky

Pokud budete ke každé fotce dávat odkaz na váš web, velmi rychle se stane, že stálá komunita fanoušků vašeho projektu přestane na tyto odkazy klikat. Pokud již uživatel dopředu ví, co ho za odkazem čeká, nemá absolutně žádný důvod na odkaz kliknout.

Zájem o koupi vašeho produktu má výrazná menšina, zkuste na to myslet a nedávejte svůj odkaz ke všemu. Někdy nedejte žádný, jindy zkuste přidat odkaz na zajímavý článek nebo kamarádův profil. Platí zde zlaté pravidlo: Méně je někdy více.

Profilový obrázek není rozhodující

S tímto názorem se setkávám často. Klient se rozhodne zaplatit si správu facebookového profilu, ale již nechce investovat pár stovek na jeho grafickou úpravu. Často si myslí, že obrázek v profilu není nutný upravit a že postačí nějaká pěkná fotografie. Přitom má tato fotka přesně vystihnout projekt. O významu grafické úpravy profilů se zde již psalo v článku SocialDesign.cz vytváří grafiku, která klientům pomůže na sociálních sítích.

Texty a popisky jsou stejné jako na webu

Přesně okopírovaný obsah webových stránek na Facebooku. Je to velmi jednoduché a rychlé řešení. Zkopírujete fotky a k nim pak přidáte popis z webových stránek a odkaz na váš web. Jaký má pak ale uživatel zájem vstoupit na vaše stránky? Vše jste již uvedli na profilu. Rozhodně je to tedy krátkozraké řešení a je lepší vytvořit popisek originální, který naláká zákazníka, aby chtěl více informací.

RSS kanál

Instantní rychlé řešení. Jestliže nemáte na projekt tolik času a potřebujete snadno přidávat příspěvky na profil, je jedna z možností právě váš RSS zdroj. Pokud ho napojíte na svůj profil, kontrolujte, jaké informace se na FB stáhnou. Nevzhledné zmenšeniny obrázků opravdu nevypadají na profilu dobře a ani popisek odkazu nemusí odpovídat realitě. Proto pozorně sledujte svůj profil, než si budete jistí, že vše finguje tak, jak má.

Facebook nepotřebujete

Pro někoho nepředstavitelné, pro někoho realita. Pokud prodáváte koberce, traktory nebo kancelářské židle, nemusíte pro svůj byznys stránky na Facebooku vůbec potřebovat. Můžete mít perfektní profilovou stránku o traktorech. Prodáte tak ale více traktorů?

Dobře si spočítejte, jestli se vám čas a peníze investované do správy profilů na sociálních sítích vyplatí. Možná totiž bude účelnější investovat peníze třeba do kvalitního firemního zápisu v katalogu.

samuel-hornek

Podnikání se věnuje od roku 2006. Momentálně vede několik online projektů. Na blogu se věnuje time managementu, efektivním formám reklamy, podnikání a seberealizaci. Poskytuje marketingové a osobní poradenství.

Nenechte si ujít

martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

bergsmith-web

V Česku rozjíždí novou značku švýcarských hodinek. Lidem radí, aby si vážili svého času

Právě vyšlo

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

marek-dvorak-web

Jak se dělá úspěšná videoreklama? | Marek Dvořák (Markusfilm)

david-brenner-web

SEO e-shopu jako hlavní zdroj objednávek? | David Brenner (Klenota.cz)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

marie-havlickova-web

Marie Havlíčková (Slevomat): Transformace ze slev na zážitky, změna firemní kultury, výsledek akvizice firmy

michalkrutis-web

Michal Krutiš: Trendy v online marketingu pro rok 2017

daniel-gamrot-web

Nejupřímnější Freelance Klub: S Danielem Gamrotem o únavě v podnikání, byznys modelu i osobním marketingu

kosik-psani-web

Jak psát popisky kategorií na vašem e-shopu?

Inzerce