Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Každý má způsob prodeje, ve kterém je dobrý

Jiří Rostecký
Autor fotky: Jirka Chomát

V rámci privátní konzultace se na mě obrátila jedna e-shopařka. Povídali jsme si o tom, proč ji podnikání nebaví a proč se nerozvíjí tak, jak by si přála. Vyprávěla mi o tom, že se snaží dělat výkonnostní kampaně, přispívat na sociální sítě a posílat newslettery, ale že jí to vůbec nejde.

Skoro na všem dělala v podstatě sama, pouze občas jí pomáhal nějaký specialista. Její e-shop byl zatím velmi malý a postupně se rozjížděl. „Dělám to přesně tak, jak se píše na internetu a v různých návodech. Jednou mi reklamy, přidávám nové příspěvky, posílám e-maily a snažím se dělat vše tak, jak se doporučuje,“ pokračovala ve svém vyprávění.

„A jak se z toho cítíš?“ zeptal jsem se jí.

„Strašně. Jsem z toho dost vyhořelá. Nebaví mě to a musím se nutit,“ odpověděla s docela naštvaným a zoufalým tónem současně.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

„A proč to tedy děláš?“ pokračoval jsem v otázkách.

Zamyslela se a za chvíli řekla: „No, protože to tak dělají ostatní a píše se to v těch návodech.“

S podobným způsobem přemýšlení se u klientů a předplatitelů, se kterými jsem v kontaktu, setkávám poměrně často. Dost často si pustí některý z mých rozhovorů a poslouchají, jak k prodeji přistupuje můj host a co mu funguje. Místo, aby se inspirovali, to pochopí jako nejlepší cestu, po které se mohou vydat. Jenomže ono to tak být nemusí.

Jen se zakladateli e-shopů na mém webu najdete stovky rozhovorů. Některým pomohlo byznys rozjet to, že psali blog o tématu, které milují. Jiným zase přidávání příspěvků na sociální sítě, ze kterých postupem času vznikl vlastní web s e-shopem. Další kolem sebe dokázali vybudovat komunitu lidí, které spojovalo určité téma, a později jim nabídli produkty k prodeji.

Další na to šli přes ty výkonnostní kampaně a hned od začátku je bavilo nastavovat nové inzeráty a vyhodnocovat výsledky. Jiní vytvořili web bohatý na obsah a dodnes těží z organické návštěvnosti díky SEO. Nebo třeba rozjeli velký YouTube kanál.

Příběhů, jak kdo rozjel prodej na svém e-shopu, je opravdu celá řada. Ty nejúspěšnější e-shopy jsou ale ty, za kterými stojí majitel, kterého to skutečně baví a který svou práci dělá s nadšením a pocitem smyslu.

Pokud jste jednotlivec a rozjíždíte vlastní podnikání, nemůžete moc efektivně dělat něco, co vám vysává energii a co vás nebaví. Určitě v tom dosáhnete výsledků a splníte úkoly z příruček. Přesto ale ty výsledky nebudou zdaleka tak dobré, jako když budete dělat to, co milujete a co vám jde mnohem lépe.

Možná dokážete vytvořit nejlepší obsah v oboru, zaujmete jím spoustu lidí a následně jim dokážete prodat i své produkty. Možná vám jde focení a zvládnete vybudovat Instagram, který bude sledovat dostatek lidí, aby si od vás začali i něco kupovat. Možná najdete svůj talent na jiné sociální síti nebo přijdete na jiný způsob, který vám zafunguje. Znám i e-shopy, které své prodeje rozbíhaly skrze off-line aktivity, jako je třeba účast na veletrzích, různé letáky, pořádání vlastních akcí apod.

V rámci E-shop Klubu se na živých akcích potkávají e-shopaři z různých oblastí a mohu vám potvrdit, že příběh každého z nich je úplně jiný. Vybral jsem pro vás 15 rozhovorů se zakladateli e-shopů, ve kterých ty rozdíly ucítíte sami.

Najděte to, co milujete, a se zaměřte na to. Ano, možná nebudete hned dělat PPC kampaně a nádherné newslettery. Možná se k tomu vrátíte později. Vybudujte ale jednu věc, ve které jste opravdu dobří a kvůli které vás ostatní budou sledovat. Jednak vás to dobije energií a druhak se tím odlišíte od ostatních.

Každý má svůj způsob prodeje, ve kterém může být opravdu dobrý. Tu e-shopařku z mé konzultace bavilo psaní článků a budování komunity. Začíná se tomu věnovat naplno, cítí mnohem více radosti ze své práce, těší se na ni a já věřím, že postupně začne sklízet i první výsledky.

Čemu se budete věnovat vy?

PS: Ten nejlepší obsah, který tvořím, s nejzajímavějšími hosty najdete v premium sekci. Neváhejte si koupit přístup, získat tak velmi cenné informace pro váš byznys a náskok před konkurencí.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Jiří Rostecký

Jak rozjet úspěšný e-shop?

kaufland

Online expanze s novými online marketplaces Kaufland.cz a Kaufland.sk

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Právě vyšlo

jan-kocenda-web

Trezor. Světově unikátní byznys s kořeny v Česku | Jan Kočenda

Premium
martin-javier-stojka-web

Rozšiřte si trh práce, ušetřete a získejte zkušenější kolegy | Martin Javier Stojka

marek-marusinec-web

Zvyšte angažovanost vašich zaměstnanců | Marek Marušinec

Nejoblíbenější

Premium
matejka-kasa-web

Josef Matějka (CZC.cz) a Petr Kasa (Pilulka.cz): Jak se zbavit operativy?

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Premium
eduard-mika-web

Seniorní management. Jak ho přivést a motivovat? | Eduard Míka (Reflex Capital, ex-MALL.cz)

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

Inzerce