V rámci privátní konzultace se na mě obrátila jedna e-shopařka. Povídali jsme si o tom, proč ji podnikání nebaví a proč se nerozvíjí tak, jak by si přála. Vyprávěla mi o tom, že se snaží dělat výkonnostní kampaně, přispívat na sociální sítě a posílat newslettery, ale že jí to vůbec nejde.
Skoro na všem dělala v podstatě sama, pouze občas jí pomáhal nějaký specialista. Její e-shop byl zatím velmi malý a postupně se rozjížděl. „Dělám to přesně tak, jak se píše na internetu a v různých návodech. Jednou mi reklamy, přidávám nové příspěvky, posílám e-maily a snažím se dělat vše tak, jak se doporučuje,“ pokračovala ve svém vyprávění.
„A jak se z toho cítíš?“ zeptal jsem se jí.
„Strašně. Jsem z toho dost vyhořelá. Nebaví mě to a musím se nutit,“ odpověděla s docela naštvaným a zoufalým tónem současně.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
„A proč to tedy děláš?“ pokračoval jsem v otázkách.
Zamyslela se a za chvíli řekla: „No, protože to tak dělají ostatní a píše se to v těch návodech.“
S podobným způsobem přemýšlení se u klientů a předplatitelů, se kterými jsem v kontaktu, setkávám poměrně často. Dost často si pustí některý z mých rozhovorů a poslouchají, jak k prodeji přistupuje můj host a co mu funguje. Místo, aby se inspirovali, to pochopí jako nejlepší cestu, po které se mohou vydat. Jenomže ono to tak být nemusí.
Jen se zakladateli e-shopů na mém webu najdete stovky rozhovorů. Některým pomohlo byznys rozjet to, že psali blog o tématu, které milují. Jiným zase přidávání příspěvků na sociální sítě, ze kterých postupem času vznikl vlastní web s e-shopem. Další kolem sebe dokázali vybudovat komunitu lidí, které spojovalo určité téma, a později jim nabídli produkty k prodeji.
Další na to šli přes ty výkonnostní kampaně a hned od začátku je bavilo nastavovat nové inzeráty a vyhodnocovat výsledky. Jiní vytvořili web bohatý na obsah a dodnes těží z organické návštěvnosti díky SEO. Nebo třeba rozjeli velký YouTube kanál.
Příběhů, jak kdo rozjel prodej na svém e-shopu, je opravdu celá řada. Ty nejúspěšnější e-shopy jsou ale ty, za kterými stojí majitel, kterého to skutečně baví a který svou práci dělá s nadšením a pocitem smyslu.
Pokud jste jednotlivec a rozjíždíte vlastní podnikání, nemůžete moc efektivně dělat něco, co vám vysává energii a co vás nebaví. Určitě v tom dosáhnete výsledků a splníte úkoly z příruček. Přesto ale ty výsledky nebudou zdaleka tak dobré, jako když budete dělat to, co milujete a co vám jde mnohem lépe.
Možná dokážete vytvořit nejlepší obsah v oboru, zaujmete jím spoustu lidí a následně jim dokážete prodat i své produkty. Možná vám jde focení a zvládnete vybudovat Instagram, který bude sledovat dostatek lidí, aby si od vás začali i něco kupovat. Možná najdete svůj talent na jiné sociální síti nebo přijdete na jiný způsob, který vám zafunguje. Znám i e-shopy, které své prodeje rozbíhaly skrze off-line aktivity, jako je třeba účast na veletrzích, různé letáky, pořádání vlastních akcí apod.
V rámci E-shop Klubu se na živých akcích potkávají e-shopaři z různých oblastí a mohu vám potvrdit, že příběh každého z nich je úplně jiný. Vybral jsem pro vás 15 rozhovorů se zakladateli e-shopů, ve kterých ty rozdíly ucítíte sami.
Najděte to, co milujete, a se zaměřte na to. Ano, možná nebudete hned dělat PPC kampaně a nádherné newslettery. Možná se k tomu vrátíte později. Vybudujte ale jednu věc, ve které jste opravdu dobří a kvůli které vás ostatní budou sledovat. Jednak vás to dobije energií a druhak se tím odlišíte od ostatních.
Každý má svůj způsob prodeje, ve kterém může být opravdu dobrý. Tu e-shopařku z mé konzultace bavilo psaní článků a budování komunity. Začíná se tomu věnovat naplno, cítí mnohem více radosti ze své práce, těší se na ni a já věřím, že postupně začne sklízet i první výsledky.
Čemu se budete věnovat vy?
PS: Ten nejlepší obsah, který tvořím, s nejzajímavějšími hosty najdete v premium sekci. Neváhejte si koupit přístup, získat tak velmi cenné informace pro váš byznys a náskok před konkurencí.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 8 měsíců
Před 8 měsíců
Před 3 měsíce
Před 3 měsíce