Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Jdeme v nich mnohem více do hloubky. Žádná teorie, pouze praxe.
Zpovídáme špičkové hosty z řad TOP podnikatelů a manažerů.
Cenné know-how pro majitele a šéfy malých i velkých firem.
Zjistit více

Inzerce

Každý má způsob prodeje, ve kterém je dobrý

Jiří Rostecký
Autor fotky: Jirka Chomát

V rámci privátní konzultace se na mě obrátila jedna e-shopařka. Povídali jsme si o tom, proč ji podnikání nebaví a proč se nerozvíjí tak, jak by si přála. Vyprávěla mi o tom, že se snaží dělat výkonnostní kampaně, přispívat na sociální sítě a posílat newslettery, ale že jí to vůbec nejde.

Skoro na všem dělala v podstatě sama, pouze občas jí pomáhal nějaký specialista. Její e-shop byl zatím velmi malý a postupně se rozjížděl. „Dělám to přesně tak, jak se píše na internetu a v různých návodech. Jednou mi reklamy, přidávám nové příspěvky, posílám e-maily a snažím se dělat vše tak, jak se doporučuje,“ pokračovala ve svém vyprávění.

„A jak se z toho cítíš?“ zeptal jsem se jí.

„Strašně. Jsem z toho dost vyhořelá. Nebaví mě to a musím se nutit,“ odpověděla s docela naštvaným a zoufalým tónem současně.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

„A proč to tedy děláš?“ pokračoval jsem v otázkách.

Zamyslela se a za chvíli řekla: „No, protože to tak dělají ostatní a píše se to v těch návodech.“

S podobným způsobem přemýšlení se u klientů a předplatitelů, se kterými jsem v kontaktu, setkávám poměrně často. Dost často si pustí některý z mých rozhovorů a poslouchají, jak k prodeji přistupuje můj host a co mu funguje. Místo, aby se inspirovali, to pochopí jako nejlepší cestu, po které se mohou vydat. Jenomže ono to tak být nemusí.

Jen se zakladateli e-shopů na mém webu najdete stovky rozhovorů. Některým pomohlo byznys rozjet to, že psali blog o tématu, které milují. Jiným zase přidávání příspěvků na sociální sítě, ze kterých postupem času vznikl vlastní web s e-shopem. Další kolem sebe dokázali vybudovat komunitu lidí, které spojovalo určité téma, a později jim nabídli produkty k prodeji.

Další na to šli přes ty výkonnostní kampaně a hned od začátku je bavilo nastavovat nové inzeráty a vyhodnocovat výsledky. Jiní vytvořili web bohatý na obsah a dodnes těží z organické návštěvnosti díky SEO. Nebo třeba rozjeli velký YouTube kanál.

Příběhů, jak kdo rozjel prodej na svém e-shopu, je opravdu celá řada. Ty nejúspěšnější e-shopy jsou ale ty, za kterými stojí majitel, kterého to skutečně baví a který svou práci dělá s nadšením a pocitem smyslu.

Pokud jste jednotlivec a rozjíždíte vlastní podnikání, nemůžete moc efektivně dělat něco, co vám vysává energii a co vás nebaví. Určitě v tom dosáhnete výsledků a splníte úkoly z příruček. Přesto ale ty výsledky nebudou zdaleka tak dobré, jako když budete dělat to, co milujete a co vám jde mnohem lépe.

Možná dokážete vytvořit nejlepší obsah v oboru, zaujmete jím spoustu lidí a následně jim dokážete prodat i své produkty. Možná vám jde focení a zvládnete vybudovat Instagram, který bude sledovat dostatek lidí, aby si od vás začali i něco kupovat. Možná najdete svůj talent na jiné sociální síti nebo přijdete na jiný způsob, který vám zafunguje. Znám i e-shopy, které své prodeje rozbíhaly skrze off-line aktivity, jako je třeba účast na veletrzích, různé letáky, pořádání vlastních akcí apod.

V rámci E-shop Klubu se na živých akcích potkávají e-shopaři z různých oblastí a mohu vám potvrdit, že příběh každého z nich je úplně jiný. Vybral jsem pro vás 15 rozhovorů se zakladateli e-shopů, ve kterých ty rozdíly ucítíte sami.

Najděte to, co milujete, a se zaměřte na to. Ano, možná nebudete hned dělat PPC kampaně a nádherné newslettery. Možná se k tomu vrátíte později. Vybudujte ale jednu věc, ve které jste opravdu dobří a kvůli které vás ostatní budou sledovat. Jednak vás to dobije energií a druhak se tím odlišíte od ostatních.

Každý má svůj způsob prodeje, ve kterém může být opravdu dobrý. Tu e-shopařku z mé konzultace bavilo psaní článků a budování komunity. Začíná se tomu věnovat naplno, cítí mnohem více radosti ze své práce, těší se na ni a já věřím, že postupně začne sklízet i první výsledky.

Čemu se budete věnovat vy?

PS: Ten nejlepší obsah, který tvořím, s nejzajímavějšími hosty najdete v premium sekci. Neváhejte si koupit přístup, získat tak velmi cenné informace pro váš byznys a náskok před konkurencí.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 29 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Nabízí konzultace a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

Jiří Rostecký

Jak rozjet úspěšný e-shop?

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

zuzka-nahled

Jak psát popisky produktů pro váš e-shop?

Právě vyšlo

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

jakub-kaderavek-web

WordPress: Vyplatí se na něm vytvářet e-shop? | Jakub Kadeřávek

Premium
lenka-oneill-web

Pietro Filipi: Příčiny pádu módní značky | Lenka O’Neill

Nejoblíbenější

Premium
pavel-hrstka-web

Jak si spočítat investice do firmy? | Pavel Hrstka (CityZen)

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
dominik-pichal-web

Privátní značky: Jak je vytvořit? | Dominik Píchal (Grizly.cz)

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

Premium
michal-zelinka-web

Biano: Budování managementu a změna strategie firmy | Michal Zelinka

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

Inzerce