Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Každý má způsob prodeje, ve kterém je dobrý

Jiří Rostecký
Před 2 roky
Jiří Rostecký
Autor fotky: Jirka Chomát

V rámci privátní konzultace se na mě obrátila jedna e-shopařka. Povídali jsme si o tom, proč ji podnikání nebaví a proč se nerozvíjí tak, jak by si přála. Vyprávěla mi o tom, že se snaží dělat výkonnostní kampaně, přispívat na sociální sítě a posílat newslettery, ale že jí to vůbec nejde.

Skoro na všem dělala v podstatě sama, pouze občas jí pomáhal nějaký specialista. Její e-shop byl zatím velmi malý a postupně se rozjížděl. „Dělám to přesně tak, jak se píše na internetu a v různých návodech. Jednou mi reklamy, přidávám nové příspěvky, posílám e-maily a snažím se dělat vše tak, jak se doporučuje,“ pokračovala ve svém vyprávění.

„A jak se z toho cítíš?“ zeptal jsem se jí.

„Strašně. Jsem z toho dost vyhořelá. Nebaví mě to a musím se nutit,“ odpověděla s docela naštvaným a zoufalým tónem současně.

„A proč to tedy děláš?“ pokračoval jsem v otázkách.

Zamyslela se a za chvíli řekla: „No, protože to tak dělají ostatní a píše se to v těch návodech.“

S podobným způsobem přemýšlení se u klientů a předplatitelů, se kterými jsem v kontaktu, setkávám poměrně často. Dost často si pustí některý z mých rozhovorů a poslouchají, jak k prodeji přistupuje můj host a co mu funguje. Místo, aby se inspirovali, to pochopí jako nejlepší cestu, po které se mohou vydat. Jenomže ono to tak být nemusí.

Jen se zakladateli e-shopů na mém webu najdete stovky rozhovorů. Některým pomohlo byznys rozjet to, že psali blog o tématu, které milují. Jiným zase přidávání příspěvků na sociální sítě, ze kterých postupem času vznikl vlastní web s e-shopem. Další kolem sebe dokázali vybudovat komunitu lidí, které spojovalo určité téma, a později jim nabídli produkty k prodeji.

Další na to šli přes ty výkonnostní kampaně a hned od začátku je bavilo nastavovat nové inzeráty a vyhodnocovat výsledky. Jiní vytvořili web bohatý na obsah a dodnes těží z organické návštěvnosti díky SEO. Nebo třeba rozjeli velký YouTube kanál.

Příběhů, jak kdo rozjel prodej na svém e-shopu, je opravdu celá řada. Ty nejúspěšnější e-shopy jsou ale ty, za kterými stojí majitel, kterého to skutečně baví a který svou práci dělá s nadšením a pocitem smyslu.

Pokud jste jednotlivec a rozjíždíte vlastní podnikání, nemůžete moc efektivně dělat něco, co vám vysává energii a co vás nebaví. Určitě v tom dosáhnete výsledků a splníte úkoly z příruček. Přesto ale ty výsledky nebudou zdaleka tak dobré, jako když budete dělat to, co milujete a co vám jde mnohem lépe.

Možná dokážete vytvořit nejlepší obsah v oboru, zaujmete jím spoustu lidí a následně jim dokážete prodat i své produkty. Možná vám jde focení a zvládnete vybudovat Instagram, který bude sledovat dostatek lidí, aby si od vás začali i něco kupovat. Možná najdete svůj talent na jiné sociální síti nebo přijdete na jiný způsob, který vám zafunguje. Znám i e-shopy, které své prodeje rozbíhaly skrze off-line aktivity, jako je třeba účast na veletrzích, různé letáky, pořádání vlastních akcí apod.

V rámci E-shop Klubu se na živých akcích potkávají e-shopaři z různých oblastí a mohu vám potvrdit, že příběh každého z nich je úplně jiný. Vybral jsem pro vás 15 rozhovorů se zakladateli e-shopů, ve kterých ty rozdíly ucítíte sami.

Najděte to, co milujete, a se zaměřte na to. Ano, možná nebudete hned dělat PPC kampaně a nádherné newslettery. Možná se k tomu vrátíte později. Vybudujte ale jednu věc, ve které jste opravdu dobří a kvůli které vás ostatní budou sledovat. Jednak vás to dobije energií a druhak se tím odlišíte od ostatních.

Každý má svůj způsob prodeje, ve kterém může být opravdu dobrý. Tu e-shopařku z mé konzultace bavilo psaní článků a budování komunity. Začíná se tomu věnovat naplno, cítí mnohem více radosti ze své práce, těší se na ni a já věřím, že postupně začne sklízet i první výsledky.

Čemu se budete věnovat vy?

PS: Ten nejlepší obsah, který tvořím, s nejzajímavějšími hosty najdete v premium sekci. Neváhejte si koupit přístup, získat tak velmi cenné informace pro váš byznys a náskok před konkurencí.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
jiri-rostecky-eshopy-web

Nejčastější chyby začínajících e-shopů | Jiří Rostecký

Premium
eliska-dobiasova-turkova-web

Rozjela e-shop s výrobou dětských plenek. Teď chce předat řízení firmy nástupci | Eliška Dobiášová Turková

lukas-hejtmanek-web

200 farmářů v Kambodži. Jak funguje byznys pepře pepperfield? | Lukáš Hejtmánek

Premium
natalie-ohorai-web

Nový e-shop i v dnešní době. Příběh spirituálního obchodu Amulets.cz | Natálie Ohorai

Premium
vit-aora-web

Výroba deníků a knih. E-shop Mementerra | Vít Aora

Premium
marketa-jinochova-web

Budování malé značky, prodej po Instagramu, růst nákladů | Markéta Jinochová (MANKAI Paper)

Premium
martin-kudera-web

Vlastní produkty: Prodej přes marketplaces a kamenné prodejny | Martin Kudera (Živina.cz)

juraj-harkabuzik-web

Rozjezd nové služby, outsourcing zákaznické podpory, české e-shopy | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)