Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Peter Hajduček: Budování Footshopu, efektivita e-shopařů, pořádání eventů pro zákazníky

Nenech si ujít další videa:

Jejich smyslem je předat ti inspiraci a know-how od zkušených lidí a podpořit tě tak v podnikání či kariéře. Využij toho a dej lajk:

E-shopyVideo

Peter Hajduček založil internetový obchod s obuví Footshop. Ten má dnes roční obrat přes 200 miliónů korun a funguje v 9 jazykových mutacích. Na jeho prodejnách to žije – pořádají se tam třeba divadla, grilovačky a další akce. Co Peter doporučuje ostatním obchodníkům?

Na Footshopu je zajímavá nejen jeho velikost, ale i šíře sortimentu. Už dávno v něm totiž nenajdete jen boty, ale i hodinky, trička, sluchátka a další produkty, které se úplně vymykají původnímu zaměření e-shopu. Proč to Peter dovolil, co tím sleduje a kdy by doporučil i vám rozšířit sortiment?

Další zajímavostí je způsob, jak Footshop svůj sortiment získává. Neprodává ledajaké boty, ale speciální kolekce, ke kterým se nedostane každý. Prošlapat si ale cestičku k významným světovým značkám není jednoduché. Peter v rozhovoru vyprávěl, v čem jsou jeho boty jiné, jak funguje prodej na internetu i mimo něj a proč chce mít „vlastní tenisku“.

To ale není všechno. Peter nezná příliš čísel a na řadu otázek ohledně jeho e-shopů nedokáže odpovědět. Také se příliš nepáře s popisky produktů, které nepovažuje za důležité, a boří tak několik mýtů, které často čteme v marketingových článcích. Proč ho čísla tolik nezajímají, podle čeho se rozhoduje a co podle něj brzdí ostatní e-shopaře?

A zajímavým tématem rozhovoru byl i event marketing Footshopu. Jak je možné, že v době, kdy řada obchodníků nedokáže najít ani pořádné marketéry, Peter pořádá na svých prodejnách řadu akcí a utužuje kolem Footshopu věrnou komunitu aktivních fanoušků? I o tom byla řeč.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • Jak vznikl Footshop?
  • Co mu pomohlo vyrůst na obrat 200 miliónů ročně?
  • V čem je jeho sortiment unikátní?
  • Proč neprodává jen boty a podle jakého klíče rozšiřuje sortiment?
  • Jak probíhají jednání se značkami, jako je Nike, Adidas a další?
  • Proč chce Peter vlastní tenisku, když její tvorbou spálí spoustu energie a nevydělá mu skoro žádné peníze?
  • Proč nenechává psát pracné popisky produktů a proč nesleduje příliš čísel v analytice?
  • Co podle něj nejvíce snižuje efektivitu ostatních e-shopařů?
  • Jak se mu daří pořádat tolik eventů pro zákazníky?
  • Co Footshopu funguje v marketingu?
  • Proč (ne)lituje špatného názvu e-shopu?

Doporučená videa:

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    Skrýt reklamu