Inzerce

Inzerce

Martin Pěnička: Proč byl e-shop TisknuLevne.cz 3 dny od krachu?

„Byli jsme 3 dny od krachu. Dneska reagujeme rychleji,“ říká v tomto rozhovoru Martin Pěnička, zakladatel e-shopu TisknuLevne.cz s ročním obratem kolem 125 milionů korun.

Obrat ale není jediné číslo, o které se Martin v rozhovoru podělil. Možná vás překvapí třeba to, že roční zisk e-shopu činí 2 až 3 miliony korun a že 85 % zákazníků nakoupí do půlroku znovu. Konverzní poměr webu činí 4 %.

Proč má ale firma tak malý zisk a jak s ním zvládá procházet krizemi? Třeba ta nedávná hospodářská je málem položila. Pouhé 3 dny do krachu naučily Martina lépe plánovat, přičemž současně dodává, že je potřeba i investovat: „Není žádného růstu bez plánu nebo bez změny. Pokud člověk nic neudělá, skončí ten další rok stejně nebo hůř.“

Martin sám sebe nepovažuje za podnikatele. Otázku, co ho baví na prodeji tonerů do tiskáren, mi s nadsázkou zakázal položit. „Já firmu neberu jako podnikání, ale jako rozvoj lidí v ní. Toho, jak to v ní funguje. Většina našich zaměstnanců začínala ve skladu. Rozvíjím lidi, a to, že u toho prodáváme zrovna náplně, je náhoda,“ dodává a společně s diváky Mladého podnikatele se dělí o svoje největší podnikatelské zkušenosti.

Co se v rozhovoru dozvíte?

  • V čem je prodej náplní do tiskáren specifický?
  • Jak e-shop TisknuLevne.cz vznikl?
  • Proč e-shop málem zkrachoval a jak dnes krizím předchází?
  • Jak firma plánuje a vyhodnocuje svoje výsledky?
  • Proč ze 125 milionů jsou „jen“ 2-3 miliony zisk?
  • Co vše přispívá k 85% retenci zákazníků (opakované nákupy)?
  • Díky čemu e-shop několikrát vyhrál v soutěži ShopRoku?
  • Proč prodává náplně obrandované TisknuLevne.cz? K čemu to přispívá?
  • Proč má firma 31 prodejen po celém Česku a jak jí funguje frančízový model?
  • Na skladě má 36 512 ks na 2500 regálových a 120 paletových pozicích. Balíček přitom zabalí do 2 minut. Jak je to možné?
  • Jaký má Martin názor na EET a proč se (ne)bojí Amazonu?
TisknuLevně.cz
Podobných prodejen má TisknuLevne.cz celkem 31. Přibližně polovina z nich jsou frančízy. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Firma své prodejny předzásobovává. V rozhovoru Martin popisuje systém, díky kterému zákazník rychle dostane svou objednávku. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Takto vypadá sklad TisknuLevne.cz. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Sklad obsahuje 36 512 ks zboží na 2500 regálových a 120 paletových pozicích. | Foto: TisknuLevne.cz
TisknuLevně.cz
Balíček skladníci zabalí do 2 minut. Většina zaměstnanců firmy ve skladu začínala. | Foto: TisknuLevne.cz
Martin Pěnička
Martin Pěnička je jedním ze 4 majitelů firmy. Má největší podíl – 40 %.

Podobná videa:

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 27 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 7 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

juraj-harkabuzik-web

Zákaznický servis v českých e-shopech: Průzkum mezi 445 firmami | Juraj Harkabuzík (Customer Hero)

samurai-shot-web

Tvorba nového produktu a jeho prosazení na trhu | Jaromír Horák a Martin Solnička (Samurai Shot)

lukas-adamek-web

Affilliate marketing v e-shopu Trenýrkárna.cz | Lukáš Adámek

Právě vyšlo

max-kovar-web

Skladník e-shopu: Jak se připravit na sezónu a jak řídit sklad? | Max Kovář (Skladon)

vit-endler-web

Jsou e-shopy zajímavé pro investory? | Vít Endler (finGOOD.cz)

martina-jiraskova-web

Nejstarší kamenná prodejna v Česku | Martina Jirásková (Moser)

Nejoblíbenější

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

Komentáře

Petr Karásek

Před 4 roky

Dobrý den,
poprosil by jsem o kontakt na pana Pěničku. Problematice logistiky se věnuji moc a možná by jsem dokázal pomoc. Děkuji.

Odpovědět »

Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky

Před 4 roky

Dobrý den, upozorním na Váš komentář pana Pěničku. Díky.

Odpovědět »

Vladimír Klaus Sledovat @vladimirklaus

Před 4 roky

Moc pěkný, zajímavý a otevřený rozhovor. Díky oběma!

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

peter-hajducek-web

Peter Hajduček: Budování Footshopu, efektivita e-shopařů, pořádání eventů pro zákazníky

zuzana-petrofova-web

Zuzana Ceralová Petrofová: Krizové řízení firmy, navazování na rodinnou historii, dlouhodobý úspěch v podnikání

petr-svoboda-web

Petr Svoboda (Shopsys): Řízení agentury v krizi, ochrana cashflow, vývoj trhu

martin-stibor-web

Martin Stibor (Korálky.cz): Z fitness trenéra největším prodejcem korálků

Inzerce